Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko epäkiitollisempaa työtä olla kuin sosiaalityöntekijän.

Vierailija
03.09.2012 |

Todella nostan hattua ihmisille, jotka huonolla palkalla vastaanottavat jos jonkinlaista solvausta, uhkailua ja pahimmillaan väkivaltaista käytöstä asiakaskunnalta, jolla on vain oikeuksia, muttei mitään velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sossun alan ihmiset tekevät yhteiskunnan arvokkainta työtä, poliisien ohella, ja nostan heille hattua, koska vaikka itse olisin alasta kiinnostunut, en tiedä oisko mulla tarpeeksi henkistä kanttia hommaan, jossa varsinkin lastensuojelun saralla joutuu kohtaamaan aivan kamalia asioita.

Eerikan tapauksessa, valitettavasti, näyttäisi siltä, että on tapahtunut vakava virhearvio ja silloin siitä pitää ottaa vastuu niiden keiden kuuluu. Toivoisin silti, että sosiaalialan hommia ei alettaisi kaihtamaan yksittäisen tapauksen vuoksi, kuitenkin niin monia lapsia autetaan myös.

Vierailija
2/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa nyt niin raskasta on?

Useampi kuukausi lomaa vuodessa, täydet kaupungin edut, ei mitään vastuuta tai aikatauluja ja palkkakin on hyvä koulutustasoon nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voisivat opetella olemaan työpaikallakin välillä, eikä aina vaan jollain omalla, lapsen, tai kumminkaiman sairaslomalla.

Vierailija
4/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka vaikka vaaditaan akateeminen tutkinto. Tympeää työtä, eikä mitään etuja. Arvostus nolla, jatkuva kiire ja vastuuta liikaa.

Itsekin olen vaihtamassa toiselle alalle. Työvoimapulahan alalla muutenkin jo on.

Vierailija
5/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa nyt niin raskasta on? Useampi kuukausi lomaa vuodessa, täydet kaupungin edut, ei mitään vastuuta tai aikatauluja ja palkkakin on hyvä koulutustasoon nähden.

on ylempi akateeminen tutkinto. Tohtoritutkintoako vaatisit. Lomaedut eivät ole sen kummemmat kuin muillakaan kunnan työntekijöillä. Eiväthän he opettajan vakanssilla ole. Saattaapi tuossa työssä tulla niitä onnistumisenkin elämyksiä vastaan. Tuskin kaikki sosiaalivirastosta apua hakeneet ovat ihan totaalisesti elämän kelkasta tippuneet.

Vierailija
6/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa nyt niin raskasta on? Useampi kuukausi lomaa vuodessa, täydet kaupungin edut, ei mitään vastuuta tai aikatauluja ja palkkakin on hyvä koulutustasoon nähden.

Virkavastuulla tekevät työtään, nytkin juuri yksi rikostutkinta käynnistynyt, mistä laajasti uutisoitu pitkin päivää.

Ja käsittäkseni palkka on luokkaa 3000-3500 euroa/kk. Ei todellakaan kovin paljon, kun monella sosiaalityöntekijällä on akateeminen koulutus.

Mutta juu, toki sosiaalitoimen asiakkaat ovat tuota mieltä. Kun ei itse ole opiskellut tai leipäänsä joutunut tienaamaan, tuntuvat toisen ponnistelut kovin mitättömiltä.

Vierailija
7/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinta luokkaa

Vierailija
8/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäs tuossa nyt niin raskasta on?

Useampi kuukausi lomaa vuodessa"

Eikö kaikilla vakityöntekijöillä ole?

"täydet kaupungin edut"

Oon ite kaupungilla.. Mitä ne täydet edut on, ei mulla kyllä ole?

"ei mitään vastuuta tai aikatauluja"

Ihan totta? Haluaisitko muuten itse seurata joka päivä lasten vakavia pahoinpitelyitä idioottivanhempien taholta?

Palkkakin on hyvä koulutustasoon nähden"

No korkeakoulutetulle ei kyllä ole!!

Vierailija
9/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkavastuulla tekevät työtään, nytkin juuri yksi rikostutkinta käynnistynyt, mistä laajasti uutisoitu pitkin päivää.

Ja käsittäkseni palkka on luokkaa 3000-3500 euroa/kk. Ei todellakaan kovin paljon, kun monella sosiaalityöntekijällä on akateeminen koulutus.

Mutta juu, toki sosiaalitoimen asiakkaat ovat tuota mieltä. Kun ei itse ole opiskellut tai leipäänsä joutunut tienaamaan, tuntuvat toisen ponnistelut kovin mitättömiltä.

Millois edellinen vaikka virheitä sattuu kokoajan. Vain 80% lääkärien vahvistamista pahoinpitelyistä vievät poliisille.

Vierailija
10/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäs tuossa nyt niin raskasta on?

Useampi kuukausi lomaa vuodessa"

Eikö kaikilla vakityöntekijöillä ole?

"täydet kaupungin edut"

Oon ite kaupungilla.. Mitä ne täydet edut on, ei mulla kyllä ole?

VAKIDUUNI,VAKIPALKKA, TYÖTERVEYSHUOLTO YMS. MITÄ NYT ELÄTEILLÄ ON SAAVUTETTUJA ETUJA

"ei mitään vastuuta tai aikatauluja"

Ihan totta? Haluaisitko muuten itse seurata joka päivä lasten vakavia pahoinpitelyitä idioottivanhempien taholta?

AIVAN KUIN NUO TEITÄ LIIKUTTAISI JOTENKIN.

Palkkakin on hyvä koulutustasoon nähden"

No korkeakoulutetulle ei kyllä ole!!

JA MIKSI IHMEESSÄ TUOHON TYÖHÖN PITÄISI OLLA JOKU KORKEAKOULUTETTU

Vierailija
11/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se tutkinto on ihan pilipalitutkinto ja ainakin 80 % työntekijöistä on epäpäteviä. On ekan vuoden opiskelijoita, lähihoitajia, sosiaaliohjaajia...

Kunnan työntekijöillä on hyvät lomaedut jo valmiiksi ja sossut käyttää todella paljon hermoloma-oikeutta.

Vierailija
12/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on niin epäkiitollista ja huonosti palkattua, että työntekijöitä on vaikea saada. Samalla tutkinolla kun saa paljon parempiakin hommmia.

Sitäpaitsi suomalaiset tuntuvat nykyään olevan yleisesti sitä mieltä, ettei sosiaalityötä tarvita. Tämän huomaa mm. tällä foorumilla. Parasta olisi kun jokainen hoitaisi itse omat asiansa. Ja tähän varmaan tullaan tulevaisuudessa menemäänkin.

Vierailija
13/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se tutkinto on ihan pilipalitutkinto ja ainakin 80 % työntekijöistä on epäpäteviä. On ekan vuoden opiskelijoita, lähihoitajia, sosiaaliohjaajia... Kunnan työntekijöillä on hyvät lomaedut jo valmiiksi ja sossut käyttää todella paljon hermoloma-oikeutta.

kuin menet noihin helppoihin, kivoihin sosiaalityöntekijän töihin??

Vierailija
14/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vain vihaksi kustantaa tuota luuserikaartia!

Vierailija
15/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä Eerikan tapauksessakin oli!

Vierailija
16/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vain vihaksi kustantaa tuota luuserikaartia!

Annas kun arvaan - et mitään! "Kustannat" maksamalla veroja saamistasi tuista. LOL!

Vierailija
17/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksanut veroja viimeisen 15 vuoden aikana melkein 750 000 euroa.

Sillä saan sitten homeiset koulut, täysin ala-arvoisen sossun, eikä terveyspalveluissakaan ole hurraamista.

Vierailija
18/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin lyhyt otos todisti sen, mitä avauksessani esitin; aika monta aggresiivista "sossuja" mollaavaa kommenttia tuli.

Ap

Vierailija
19/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo näillä minun veroillani olisi pitänyt pystyä kustantamaan sen verran laadukasta työtä, että Eerika olisi pelastettu.

Mutta ei, kun kaikki aika menee kulissien takaiseen klähmimiseen ja marinaan ja töpeksintään!

Vierailija
20/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on niin epäkiitollista ja huonosti palkattua, että työntekijöitä on vaikea saada. Samalla tutkinolla kun saa paljon parempiakin hommmia.

Sitäpaitsi suomalaiset tuntuvat nykyään olevan yleisesti sitä mieltä, ettei sosiaalityötä tarvita. Tämän huomaa mm. tällä foorumilla. Parasta olisi kun jokainen hoitaisi itse omat asiansa. Ja tähän varmaan tullaan tulevaisuudessa menemäänkin.

Mutta ei siitä alasta pidä tehdä lahjattomien lehmien suojatyöpaikkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi