Syntyykö lapsi hirveän "huonoon" aikaan jos l.a on 22.12.2012?
Kommentit (67)
Se olisi kai hyvä koulun ja joidenkin harrastusten kannalta.
Mutta jos minulla olisi la 22.12, niin salaa kyllä toivoisin menevän yliaikaiseksi sen verran, että syntyisi vasta tammikuun puolelle.
Mutta tosiaan, turha tuollaisia on miettiä, kun sitä syntymäpäivää ei voi valita.
ikävää, jos lapsi tulee häiritsemään.
ja ei se elämä kovin hyvin mennyt. Päätyi raukka ristille roikkumaan.
2 päivän kuluttua.
Tähän asti lapsi on ainakin normaalisti kehittynyt ja itse tulin viikon etuajassa joten veikkaan että lapseni tulee joko hieman etuajassa tai sitten silloin laskettuna päivänä. Kyseessä on esikoinen.
Jos syntyy 22.12 niin mitä veikkaatte, päästäänkö joulua kotiin viettelemään?
Ja ihan mukavaan aikaan mielestäni olen syntynyt =D.
Älähän suotta huolehdi.
" Muistaakseni eräs lapsi syntyi 25.12.
ja ei se elämä kovin hyvin mennyt. Päätyi raukka ristille roikkumaan. "
" Mä olen syntynyt 27.12
Ja ihan mukavaan aikaan mielestäni olen syntynyt =D.
Älähän suotta huolehdi. "
Mä kyllä mieluiten haluaisin poksahtaa tämän vuoden puolella kun kuitenkin vauvaa tälle vuodelle toivottiin ja ihan hilkulle se meni et tälle vuodelle saatiin. Ja muutenkin esimerkiks jos l.a on 22.12.2012 ja pitäs sinnitellä sit vaikka 3.1.2012 asti nii ei kyllä nappaa... rupee se mahakin varmasti sen verran painava olemaan et haluis jo et se lapsi pamahtaa sieltä ulos perkele!!:o
Oma esikoinen syntyi kuukauden etukäteen eli ei se oma syntymä suhteessa laskettuun aikaan vaikuttanut mitenkään...
Lapsuuden perheen esikoinen syntyi taas etuajassa ja itselläni oli kokoajan olo, että tämä tulee ennen laskettua aikaa, että toisaalta kyllä sillä omalla mutulla voi olla perääkin. Itsellä tosin raskausmyrkytysoireet, eli jos sulla on menny kaikki hyvin tähän asti niin voit hyvin odottaa että yli voi mennä siinä missä alikin.
Sitten tuli tässä mieleen että eikös se maailman loppu ehdi tulla edellisenä päivänä?
Kuka hölmö siihen uskoo.
Mutta mitenkä se olisi koulun kannalta hyvä juttu jos lapsi olisi syntynyt alkuvuoden puolella tai harrastusten?:o
Synttärit pidettiin aina edellisenä viikonloppuna ja suvulle se merkkas päivää, kun joululahjat vaihdettiin ristiin...
eli sai synttärinsä ja joulun.
Että jos on poika niin on aina porukan pienin ja on kehityksessä vuoden jäljessä saman vuoden alkupuolella syntyneissä. Itse tunnen 5 joulukuun lopussa syntynyttä poikaa, joista 2 on aloittanut koulun vuoden myöhemmin ja 4 heistä on pienikokoisia, eikä tunnu "oman ikäisiltä" vaan vuotta nuoremmilta. Harrastuksissa esim. Jääkiekossa on oikeasti harvoin loppu vuodesta syntyneitä huipputasolla. Järkyttävää, mutta totta.
Eiköhän kaikki samana vuonna syntyneet oo aika samalla viivalla. Väliä sit sillä et mikä päivä se on.
Mut entäs sitten kun lapsi tulee siihen ikään et kaveri synttäreitä järjestetään. Pääseekö muiden lapset 22.12 lapsen syntymäpäiville??
on juuri tällainen loppuvuoden pienikokoinen poika. On luokkansa pienin ja selvästi lapsellisin. Me vanhemmat toivottiin vuotta myöh. koulun aloitusta, mutta ei onnistunut. (oli liian taitava koulujutuissa, mut muuten selvästi "jäljessä" luokkatovereistaan.) Olisi ollut tosi hyvä olla mieluummin alkuvuoden lapsi, niin koulu olisi joka tapauksessa alkanut vuoden myöhemmin. Oli parista päivästä kiinni.
Onneks ette onnistunu.
Ihan hirveen karhun palveluksen oisitte hänelle tehny kun ei ois saanu ikätovereidensa kanssa olla!
Varmaan ois myöhemmin kiitelly tota tosissaan joo. Ja se lapsellisuus kuule voi johtua ihan muista asioista, että ois peiliin katsominen.
Ps. Meille on onneksi tulossa muutenkin tyttö. :)
eikä koskaan ole kärsinyt tuosta, nyt on jo yläkoululainen.
Ei ole koskaan ollut luokkansa pienin eikä isoin, normaalia "keskikastia". Koulussa on pärjännyt aina hyvin.
Kaverisynttärin vietettiin (enää ei halua kaverisynttäreitä) aina muutama päivä ennen varsinaista syntymäpäivää (harvassa perheessä ne kaverisynttärit on juuri sinä syntymäpäivänä), viimeisen kouluviikon (päiväkotiviikon) aikana ja aina on ollut tupa täysi. Varsinkin päiväkoti-aikaan lapsen kavereiden vanhemmat olivat tyytyväisiä muutaman tunnin shoppailurauhasta :) Sukulaissynttärit on aina vietetty juuri 22.12. eikä kukaan ole koskaan jäänyt pois - tosin suvussa ei ole tapana juhlia kummin kaiman synttäreitä eli kutsuttuina ovat olleet isovanhemmat, kummit ja vanhempien sisarukset perheineen.
Esikoisen synttäreistä on alkanut joulunvietto eli synttäripäiväksi olemme halunneet jo kaiken valmiiksi (siivoukset, shoppailut jne.).
Esikoisen mukaan tuo on paras mahdollinen syntymäpäivä joten en usko, että jouluna syntyneet asiasta kärsivät jos vanhemmat hieman näkevät vaivaa asian suhteen: meillä on aina juhlittu esikoisen synttäreitä, niitä ei ole koskaan sotkettu jouluun - tämän teimme myös sukulaisille ja kummeille "selväksi" heti alkuun.
Esikoisen ensimmäisen joulun vietimme sairaalassa, ei sekään ollut hassumpaa. Tuosta joulusta on jäänyt mieleen osaston lähes unenomainen tunnelma, rauhallisuus, me vanhemmat ja vauva :)
Vauva syntyi 3 paivaa myohassa eli 27.12. Kylla mua harmittaa vauvan puolesta, etta joutuu saamaan kaikki vuoden lahjat (eli joulu+synttari)samaan syssyyn. Siskoilla on synttarit kesalla, eli mukavaa odotettavaa puolen vuoden valein.
Vedä ensin se palkokasvi nenästäsi (sinä joka keuhkosit kauhuissasi koulun aloittamisen viivästyttämistä).
Ei vuoden myöhemmin koulun aloittaminen ole kuolemantuomio muista kuin ihmisistä, jotka kuvittelee sen olevan jotain a-i-v-a-n kauheaa, jos lapsi on jäänyt "luokalleen". Koulukypsyys testataan ennen koulun alkua eniveis, ja tää lapsi oli kiikun kaakun, koska a) koulujutuissa etevä ja b) muissa jutuissa ikäistään nuorempi. Me olisimme olleet halukkaita siirtämään koulun aloitusta, mutta totta kai kuuntelimme niiden ihmisten kantaa asiaan, jotka näitä testejä tekee. Ei ollut meille mikään pakko ja hinku saada lapsi vuoden myöhemmin kouluun, mutta jos asiantuntijat olisivat kallistuneet siihen, emme todellakaan olisi vastustaneet.
Mut joo, ei ole kauhea aika lapsen syntyä joulun lähellä. Ja synttäreitä juhlitaan perheen kesken viralliseen aikaan, kaverisynttärit vietetään vähän kauempana aatosta, ei siinä sen kummempaa. Itse olen syntynyt kesäkuun alussa, ja melkein aina kaikki kaverit oli jo kadonneet jonnekin mummoloihin kun oli mun synttäreiden aika. Eri ajoissa on eri tavoin huonoja puolia.
esimerkiksi?
joka tapauksessa mä vastustan lapseni luokalle jättöä viimeseen pilkkuun asti!!!!!
ihme et joku voi edes kuvitella tollasta. musta se ois niin hirvee häpee sille lapselle :( sori vaan.
ja mä oon 8.2.1992 syntynyt, enkä muista että mulle ainakaan koskaan oltaisiin tollaisia kypsyys testejä tehty.. hmm
t.ap
Yritä pidätellä pyhien yli. 3.1 on hyvä niin on sitten alkuvuodesta syntynyt