Miksi lapsen isän kanssa asuvaa naista kutsutaan automaattisesti äitipuoleksi?
Ainakin mediassa. Minusta se vaatii tahtoa ja sopimuksen, että suhde muuttuu äitipuolen ja lapsipuolen suhteeksi.
Kommentit (31)
Entä jos vanhemmat vanhemmalla iällä saavat uuden puolison tai nais-/miesystävän, kuten isäni nyt 6-kymppisenä? Isäni ja tämän naisystävä asuvat talossa, jonka minä omistan, mutta eivät virallisesti yhdessä, koska naisella kaupungissa pieni asunto, josa hänen teini-ikäinen lapsensa asuu. Nytkö tämä nainen, jota näen ehkä muutaman kerran vuodessa, on äitipuoleni? No ei todellakaan ole minusta äitipuoleni, taikka sisarpuoleni (jota en koskaan ole edes tavannut, saatikka kuvaa nhnyt), antakaa mun kaikki kestää :D
Kysy vaikka Kelasta ;)
Tyttö/poikaystävät on asia erikseen, mutta avopuolisot on juridisesti toistensa puolisoita.
Kyllä pitää olla juridisesti naimisissaEi synny minkäänlaista sukulaissuhdetta jos on vain tyttöystävä/avopuoliso
Kela ei vastaa suomen lainsäädännöstä.
Mun mielestä voi sanoa äitipuoleksi, jos lapsi asuu virallisesti ja vakituisesti isän ja tämän uuden vaimon perheessä. Vierailu joka toinen viikonloppu ei minusta riitä äitipuoli-nimitykseen, se on ylisana, koska kiintymyssuhde ei kummaltakaan puolelta edes voi olla kovin kaksinen. Sinänsä toki jokainen saa päättää nämä omalta kohdaltaan.
se on nimitys isän uudelle muijalle, joten äitipuoli on automaattisesti isän uusi vakipano etenkin jos se asuu isän kanssa
onnea vain sulle katkera pelle. nykyaikana eka vaimo ei välttämättä ole se oikea vaimo, mutta ehkä olet liian vanhanaikainen tajutaksesi sitä vertaa.
Mun mielestä voi sanoa äitipuoleksi, jos lapsi asuu virallisesti ja vakituisesti isän ja tämän uuden vaimon perheessä. Vierailu joka toinen viikonloppu ei minusta riitä äitipuoli-nimitykseen, se on ylisana, koska kiintymyssuhde ei kummaltakaan puolelta edes voi olla kovin kaksinen. Sinänsä toki jokainen saa päättää nämä omalta kohdaltaan.
se on nimitys isän uudelle muijalle, joten äitipuoli on automaattisesti isän uusi vakipano etenkin jos se asuu isän kanssa
se lumppu tunnetaan nimellä "horo".
Ei ole lapseni äitipuoli eikä mikään muukaan puoli eikä varsinkaan mitään sukua.
Eikä varmasti haluakaan olla?
Minulla ja miehelläni on 20 vuotta ikäeroa. Minulla on mieheni poikaan vain 7 vuotta ikäeroa. Ei oikein houkuta äitipuolen rooliin, eikö? Toki sitäkin nimitystä tässä taloudessa käytetään, mutta vain silloin kun halutaan nähdä, että miten minulla verenpaineet nousee ylös ja vauhdilla! Onneksi me kaikki olemme jo aikuisia ihmisiä, niin ei tarvitse pojankaan etsiä uutta äitiä itselleen.
Onkohan tää jonkun äitipuolen blogi vai jonkun sairasta huumoria...
<a href="http://mimosajasminelessabeauty.blogspot.fi/" alt="http://mimosajasminelessabeauty.blogspot.fi/">http://mimosajasminelessabeauty.blogspot.fi/</a>En ole tarpeeksi nörtti, että näkisin, koska tuo on luotu
Tää viesti olis ehkä minfo-kamaa, mutta en jaksa sinne rekisteröityä
Ainakin tämä naikkonen oli erittäin innostunut kasvattamaan tyttöä. Niinkuin yleensäkin isän uusikot. On meinaan sen verran huonosti kasvatettuja ja vaikeahoitoisia mukuloita noi miehen mukulat.
Sille, joka oli niin huono pano, että mies halusi siitä eroon?
Onkohan tää jonkun äitipuolen blogi vai jonkun sairasta huumoria...
http://mimosajasminelessabeauty.blogspot.fi/
En ole tarpeeksi nörtti, että näkisin, koska tuo on luotu
Tää viesti olis ehkä minfo-kamaa, mutta en jaksa sinne rekisteröityä
se lumppu tunnetaan nimellä "horo".
Ei ole lapseni äitipuoli eikä mikään muukaan puoli eikä varsinkaan mitään sukua.