Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa pukeutua

Vierailija
02.09.2012 |

Olen ammatissa jossa pitäisi olla melko huoliteltu. Ottaa päähän näyttää sellaiselta kassialmalta. Mutta ei ole aikaa eikä kauheasti rahaakaan etsiä vaatteita. Tuntuu että koko vaatekaapin sisältö pitäisi pistää uusiksi. Mulla ei ole hajuakaan siitä minkälaisia vaatteita tai minkä värisiä pitäisi hankkia. Aina päädyn paitapuseroon ja farkkuihin ja koko vaatekomeron sisältö on vaan mustaa. Haluaisin pistää koko tyylini uusiksi. Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pukeutumisen taso menee tasan sen mukaan, olenko pullea vai vielä pulleampi. Jos olen hoikistunut ja tyytyväisempi tykkään ostaa nättejä vaatteita ja käytän värejäkin. Kun olen lihonut, niin pukeudun mustaan, tylsään ja olen kuin Kassi-Alma kymmenen vuotta vanhoissa kulahtaneissa housuissa.

Jos olet tyytyväinen itseesi, niin miten olisi pukeutumisneuvoja? Ehkä edullisempi vaihtoehto olisi palkata itse sellainen (ettet ole kiinni tietyssä tavaratalossa kuten Sokoksella ja osta sieltä kaikkea) ja ne osaa etsiä sun kanssa ja suositella. Entä edullisempi vaihtoehto: kaveri, joka on vaatefriikki ja omaa hyvän maun? Moni tyylileidi voisi ihan kaveripalvelustakin lähteä kanssasi suunnittelemaan vaatekaapin päivitystä, jos vaikka tarjoat ravintolassa ruuat. Se on monelle harrastus ja tiedän naisia, jotka sormet syyhyten haluaisi päivitellä kavereidensa vaatekaappeja.

Vierailija
2/4 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka ruskeat suorat housut.

Sitten voit hankkia semmoisen ohutta neuletta olevan liivin niiden paitapuseroiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole enää vaateongelmia.

Vierailija
4/4 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hanki itsellesi ns. perusvaatteet. Yleensä farkut ovat "liian rennot", suorat housut (joita on monia erilaisia malleja/värejä/kankaisia) parempi vaihtoehto, tai sitten sukkahousut ja hame (jonka pitää olla mitaltaan polviin/hieman alle) joita on myös paljon erilaisia.

-Sitten hankit itsellesi pari siistiä neuletta, kannattaa suosia perusvärejä (musta, harmaa, beige ym.) ja pari siistiä jakkua.

-Sitten ostat paitoja, ihan kauluspaitoja, trikoopaitoja ja vastaavia, joissa voi olla myös vähän jotain "jujua", mutta ei välttämättä.

Noiden jälkeen päästään tärkeimpiin:

*Hanki itsellesi siistit kengät. Kenkien pitää olla siistit, jos muuten ok look ja "lenkkarit" jalassa, homma ei vaan toimi.

Sama takin kanssa: pidä huoli että takkisi on siisti, esim. villakangastakki, ei mikään "toppatakki".

*Hanki itsellesi kunnon laukku (mielellään muutama), laukun pitää olla siisti ja "arvokkaan" oloinen (ei tarvitse oikeasti olla kallis!) eli osta sellainen mikä ei näytä liian "muoviselta" tmv.

*Hanki itsellesi siistejä huiveja. Huiveilla saat tarvittaessa asuusi väriä, mutta jos kaupassa kokeilet erilaisia, huomaat että hillitymmillä saa siistimmän lookin aikaan. Huiveja on monia erilaisia, sisällä voit pitää ohuempaa ja takin kanssa paksumpaa.

*Hanki muutamia näyttäviä koruja. Valitse ne mitkä sopivat sinulle, koruilla saat särmää asuusi. Älä ala joulukuuseksi, vähemmän on yleensä enemmän. Esim. puuhelmet kaulaan, hopeinen rintakoru, tyylikäs kello =kaikki hienoja yksinään, mutta yhdessä eivät toimi.

Pähkinänkuoressa: hanki klassisia perusvaatteita, joita sitten asustat erilaisin asustein. Pidä huoli että vaatteet ovat siistit, kauhtunut takki, huonokorkolappuiset kengät, ja kulahtanut Marimekon olkalaukku ei pue ketään, vaan antaa epäsiistin vaikutelman.

Ja rahaa ei tarvitse paljoa, kannattaa ostella esim. huiveja alennuksista, ja muutenkin vaatteet voi ostaa ihan peruskaupoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän