Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sosiaalitoimisto sanoo siihen jos käyttää veronpalautukset matkaan?

Vierailija
02.09.2012 |

Eli tilanne on siis se, että viime vuonna "kikkailin" itselleni hyvät veronpalautukset, koska tiedän että itse en pysty säästämään 1500€. No sieltä on nyt sellainen potti joulukuussa tulossa, mutta mies jäi yllättäen vuoden lopussa työttömäksi. Hyvin on pärjätty nyt kun olen ollut äitiyslomalla, mutta äitiysloma loppuu kohta ja on pakko lähtä sosiaalitoimiston asiakkaaksi jos mies ei töitä pian löydä. Töihin minä palaan vasta keväällä.

Eli jos menemme vuoden alusta toimistoon esim. sähkölaskun kanssa, auttavatko he kun näkevät tiliotteessa joulukuun alussa maksusuorituksen jollekin lentoyhtiölle?

Ja matkalla suuntaisimme siis sukuloimaan eli rahaa menisi vain lentolippuihin, joka tosin tältä kööriltä on jo iso summa :) Ja asiallisia vastauksia, pyydän.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kerran joka tapauksessa kotona, voit itse palata töihin aiemmin sen sijaan, että tarkoituksella heittäydytte meidän veronmaksajien eläteiksi! Saahan se mies kai työttömyyskorvausta, jos on Suomen kansalainen? Näitä asioita kannattaisi miettiä vähän etukäteenkin...

Vierailija
42/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on varaa matkustaa, oli se raha miten tahansa säästetty tai huijattu, niin ei teillä pitäisi olla oikeutta toimenntulotukeen. Matkustaminen ei oikein kun ole elämisen välttämättömyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne haalia? Hepulla ei mitään työtä mutta sinä olet mennynynä naimissiin ja pari nassikkaa pukannut ja sossu hoitaa loput. How convenient.

Englannissa kaavaillaan lakia, ettei saa niitä ulkomaan eläviä naida jos ei ole tarvittavia tuloja jotta pystyy perheensä elättämään.

Lapsien teossa köyhillä ei myöskään tule harkintaa että onko näihin varaa vaan sitä enemmän tulee sossusta mitä enemmän nassikkaa pukkaa ja töihinkään ei tarvitse mennä ja ulukomaillekin meidän pitäisi teidän pesue kustantaa, niinkö?

Miksette mene silloin kun/jos on itsellä varaa maksaa kaikki-eläminen ja matkustelu. Noin se muidenkin kohdalla yleensä menee.

Itse en ainakaan halua kaltaisillesi verorahoja törsätä. Ei minullakaan 3 lapsen yh:na ole varaa matkustella, enkä koskaan ole sossusta rahaa vonkunut. Joku roti hei! Miehes voi mennä vaikka siivoamaan, eiköhän silläkin jonkun euron saa. Ihme lusmuilua.

Mieheni on ulkomaalainen eikä saa töitä täältä edes postinkantajana, saati siivoojana (yksikin työpaikka (tiskari/siivooja) ollut vapaana jo kohta 2 vuotta, ja mies lähettänyt tasaisin väliajoin hakemuksen, ei pääse edes haastatteluun). Ja hänen perhettään olisimme menossa ensimmäisen kerran katsomaan, lapsemme eivät ole kertaakaan nähneet isänsä äitiä ja isää (eli mummia ja ukkia), siksi matka olisi tosi tärkeä.

ap

Me sitten varmaan kituutellaan alkuvuosi kunnes palataan töihin.

Vierailija
44/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. turhaan - eli isovanhempien tapaamiseen -

määrää!

Vierailija
45/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tunnen tarvetta selittää miksi mieheni jäi työttömäksi, hän oli siis palkkatuella töissä (palkka siis huimat 1200€-verot) ja paikka jossa oli töissä meni konkkaan, joten siksi jäi yllättäen työttömäksi. Toikin palkka oli niin naurettava että olisi ollut fiksumpaa (tuottoisampaa) olla sossun elätettävänä, mutta sen verran miehelläni sitä motivaatiota on että ajatteli saavansa työkokemusta = mahdollisuuden saada jotain muuta työtä. Turha toivo!

Siksi minä tätä kyselen että enpä silloin viime vuoden alussa ajatellut että tässä tilanteessa oltaisiin että kannattais maksaa verot sentilleen oikein ja säästää sitten käteisenä. Eipä mutta onpa meillä käteistäkin säästössä yli 3000€ :) ap

Vierailija
46/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla kustannuksella, ei sossun.

Olisitte voineet minun puolestani jo käydä jos se teistä parempia ihmisiä tekee. Matkustelua omalla rahalla ei kukaan ole kieltänyt mutta yhteiskunnan ei tarvitse sitä kustantaa.

ns. turhaan - eli isovanhempien tapaamiseen -

määrää!

Vierailija
47/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki esim 20€ saamiset (vipit kaverilta) katsotaan tuloksi.

Meillä tilanne jossa itse sairastuin vakavasti ja mies painaa aamusta iltaan töitä. Euroakaan ei olla saatu sossusta. Ohjeena on, myykää talo ja auto.

MInusta on aika perseestä, että joku jemmailee itselleen rahaa, mutta yhteiskunnan pitäis maksaa laskut.

Suu säkkiä myöden. Maksaa ensin laskut ja jos rahaa jää niin sitten matkalle.

Vierailija
48/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kerran joka tapauksessa kotona, voit itse palata töihin aiemmin sen sijaan, että tarkoituksella heittäydytte meidän veronmaksajien eläteiksi! Saahan se mies kai työttömyyskorvausta, jos on Suomen kansalainen? Näitä asioita kannattaisi miettiä vähän etukäteenkin...

Mutta minähän juur ikerroin meneväni keväällä töihin. Jos oikeasti olisin sossun elätti jäisin kotiin kolmeksi vuodeksi ja antaisin sossun oikeesti elättää meidät. Pykätä vielä yksi lapsi lisää niin taas voin jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin. Mutta en laske itseäni sossun elätiksi.

(Niin joo, ja mun bruttopalkka on 1100€ jos on tunnit kohillaan eli teen paljon töitä, eli eipä silläkään paljon juhlita, vai?)

ap

Vierailija
49/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse säästän rahojani matkaan, ja sossu maksakoon muun elämiseni.

Täällä Suomessa työskentelee runsain määrin ihmisiä pienipalkkaisissa töissä eivätkä koskaan pääse matkustelemaan, kun pitää maksaa laskut ja ruoka. Siitä pienestä palkasta vielä maksetaan veroja, jotta ne, joilla asiat on huonosti, saavat sähkölaskunsa maksetuksi. Ei nyt helvetti soikoon siitä makseta sellaisen sähkölaskua, joka haluaa lähteä ulkomaille lomailemaan.

Miten olisi, jos jäisitte sinne miehen kotimaahan? Sieltä mies varmaan saisi töitä, sinä voisit olla kotona, eikä verojakaan varmaan tarvitsisi maksaa samoissa määrin kuin nyt. Ei olisi näitä epämiellyttäviä elämän valintoja, että pitäisi huijata sossua ja kikkailla toisten maksamilla veroeuroilla.

Olen tosin jo huomannut, että todella usein näillä moraalittomilla lusmuilla on ulkomaalainen puoliso.

Vierailija
50/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaa toisen tilin, niin se ei auta yhtään mitään, koska sillä ei ole väliä mihin ne menee, sillä ne lasketaan aina tuloksi. Myös kaikki lomarahat ja yms. kaikki lasketaan takautuvasti 3kk:n ajalta. Jos palautus venee ulosottoon, niin toimittaa sossulle ulosotosta lapun/selvityksen, niin ulosotettavaa summaa ei lasketa tuloksi.

Kyllä miehesi kannattaa alkaa vaikka siivoilee, oma mies tekee rakennus-siivouksia ja ikkunan pesuja Lahdessa jo 3-vuotta, aloituspalkka oli 10€/h ja nykyään 13,40€/h. Varsinkin raksa siivouksissa maksetaan hyvälle työntekijälle ihan ok.palkkaa! :)

Vierailija
51/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi hyvin jäädä vanhempain vapaille ja hoitovapaalle kunnon valmiiksi kotona.

Vierailija
52/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan muistat et ne katsotaan tuloiksi.Mitä suurempi summa niin sitä pidemmälle palautusten on riitettävä eli voi olla ettet saa tukea joulukuun lisäksi myöskään seuraavana tammikuuna etkä helmikuuna etkä välttämättä maaliskuun ajos summa on yli tonnin.

Vierailija
53/53 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten siltä tilista maksatte matkan ja suljette tilin ennen vuoden vaihdetta. Ja voit rehellisesti tammikuussa ilmoittaa voimassa olevat pankkitilit ja varat ja saada toimeentulotukea.

toimittaa verotiedot jotka he tarkastaa joten siinä huomataan et AP on kusettanut jolloin tulee takaisin maksun aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme