Mitä sosiaalitoimisto sanoo siihen jos käyttää veronpalautukset matkaan?
Eli tilanne on siis se, että viime vuonna "kikkailin" itselleni hyvät veronpalautukset, koska tiedän että itse en pysty säästämään 1500€. No sieltä on nyt sellainen potti joulukuussa tulossa, mutta mies jäi yllättäen vuoden lopussa työttömäksi. Hyvin on pärjätty nyt kun olen ollut äitiyslomalla, mutta äitiysloma loppuu kohta ja on pakko lähtä sosiaalitoimiston asiakkaaksi jos mies ei töitä pian löydä. Töihin minä palaan vasta keväällä.
Eli jos menemme vuoden alusta toimistoon esim. sähkölaskun kanssa, auttavatko he kun näkevät tiliotteessa joulukuun alussa maksusuorituksen jollekin lentoyhtiölle?
Ja matkalla suuntaisimme siis sukuloimaan eli rahaa menisi vain lentolippuihin, joka tosin tältä kööriltä on jo iso summa :) Ja asiallisia vastauksia, pyydän.
Kommentit (53)
Jolla voi ostaa ruokaa.
Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, sitä haetaan sitten kun mistään muualta ei tule rahaa.
Oma moka jos on tahallaan maksanut liikaa veroja
käteisenä, ei maksamalla liikaa veroja.. Näin se homma menisi oikein. Minusta tuo soskun systeemi on ihan väärin.
koska se ns. "helppo" tapa. Mutta eivät ne ole mitään "käytetään kivaan"-rahoja, vaan niillä maksetaan vaikka se sähkölasku JOS rahaa ei muutoin ole sen maksamiseen.
Ja jos ap ajattelee että sähkölaskuun saisi toimeentulotukea, niin kuinka suuri se lasku on?
Ne on tarkoitettu perheenne elatukseen.
Voitte tavata isovanhemmat joskus myöhemminkin.
Ymmärrän kyllä, että tilanne on hankala.
Toisaalta tuntuu ikävältä ajatukselta, että käyttäisitte rahat ns. turhaan - eli isovanhempien tapaamiseen - ja rokottaisitte sen jälkeen perheenne kulut yhteiskunnalta.
Toivottavasti asiat järjestyvät ja puolisosi saa pian uuden työpaikan. :)
Niin ainut keino säästää on sukanvarsi. Rahaahan ei voi makuuttaa edes omalla tilillään. Itse nostin kuun viimeisenä päivänä tilit tyhjiksi. Säästin matkarahat käteisellä ja sukulainen sitten maksoi tililtään ja annoin rahani hänelle. Toimeentulotuesta päättävä sosiaalityöntekijä tiesi, että lähden matkalle ja se oli ihan ok, kun tilit olivat puhtaat ja matkaakaan en itse maksanut.
Entäs onko jollain tietoa kun saan 300e veronpalautuksia ja olemme lapsiperhe ja meillä ei ole pesukonetta niin voisiko tuolla rahalla ostaa pesukoneen ja viedä siitä vaikka kuitti sossuun? Alan oikeasti olla jo kyllästynyt varaamaan jatkuvasti vuoroja pyykkituvasta ja järjestää koko perheen menot vapaiden pyykkivuorojen mukaan
[quote author="Vierailija" time="02.09.2012 klo 10:34"]
ja sitten siltä tilista maksatte matkan ja suljette tilin ennen vuoden vaihdetta. Ja voit rehellisesti tammikuussa ilmoittaa voimassa olevat pankkitilit ja varat ja saada toimeentulotukea.
[/quote]
ÄLÄ VAIN TEE NOIN! Jäät pian kiinni huijauksesta. Sossu näkee kyllä paljonko olet saanut palautusta koska
a) he pyytävät nähdäkseen teidän kummankin v 2013 verotiedot ja siis sen onko tulut palautusta
b) jos et vie, he saavat tiedot ihan helposti verotoimistosta.. Tieto on julkinen.
Eli tuo raha tullaan 100% varmuudella laskemaan perheenne tuloksi!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:29"]
sossu jättää 100 e huomioimatta veronpalautuksista. jos saat esim. 140e takaisin niin 40 e tuloksi ja loppuja ei lasketa tuloksi. näin keski-suomessa ainakin mulla. ja eihän ne lakia vasten saa tehä.
[/quote]
Tuo on vanha laki. Nykyään lähes joka pakassa ottavat huomioon ihan sentilleen koko summa. Joku paikka vielä on missä ei, mutta lainmukaan saa ottaa KOKO summan humioon.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 02:19"]
Entäs onko jollain tietoa kun saan 300e veronpalautuksia ja olemme lapsiperhe ja meillä ei ole pesukonetta niin voisiko tuolla rahalla ostaa pesukoneen ja viedä siitä vaikka kuitti sossuun? Alan oikeasti olla jo kyllästynyt varaamaan jatkuvasti vuoroja pyykkituvasta ja järjestää koko perheen menot vapaiden pyykkivuorojen mukaan
Minulla hyväksyttiin kun talossa EI olut pesukonetta, mutta jouduin ensin todistamaan että ei ole. Ei kuulemma olisi mennyt läpi jos ois ollut pesutupa. Mutta sun kannattaa kumminkin kysyä asiaa kun teillä on noinkin monta lasta niin ehkä ottaisivat sen huomioon. Mutta kysy ensin ja osta vasta sitten, jos eivät sitten hyväksykään niin tulee turhan vaikea tilanne sinulle.
[/quote]
upo kestää pesua, uudet merkit on leluja(?).
Niinpä niin. Sossua saa ja pitääkin kusettaa, paskamainen valtion virasto ja niin pois päin.
Mietippä AP, kun sun pitäisi se kuukausittainen toimeentulotukes käydä hattu kourassa keräämässä vaikka saman rapun naapureilta, vieläkö antais omatunto periks kusettaa veronpalautuksia ja pimittää sukan varteen matkarahaa samalla kun maksatat sähkölaskut ja ruuat naapureilla?
Muutama miljoona naapuria ne sun tukes nytkin maksaa, mut kun välissä on se sossunakin tunnettu kasvoton laitos niin se on tietty helppo unohtaa et joka penni minkä saat kusetettua on joltain naapuriltas pois. Mut minäminäminä vaan ja muut pärjätköön omillaan, kunhan maksavat mun ulkomaanmatkat, niinhän?
Kyse ei oikeasti edes pitäisi olla siitä, mitä sosiaalitoimisto sun veronpalautuksista sanoo, vaan siitä et eikö sulla itselläs ole sen vertaa selkärankaa ja itsekunnioitusta, et maksattaisit muilla vain sen mikä on pakko ja mitä et itse pysty? Siihen ne tuet nimittäin on tarkotettu ja jokainen kaltaises kusettaja vaan vaikeuttaa niiden asemaa, jotka niitä tukia oikeesti tarvii.
Ttää on ulkomaalaisvastainen provo, sillä ap voisi hyvin mennä nyt töihin ja mies ottaa hoitaakseen vanhempainvapaan loppuosan. Ei tarttis heittää kehiin sossua ja pääsis sukuloimaankin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2012 klo 10:34"]ja sitten siltä tilista maksatte matkan ja suljette tilin ennen vuoden vaihdetta. Ja voit rehellisesti tammikuussa ilmoittaa voimassa olevat pankkitilit ja varat ja saada toimeentulotukea.
[/quote]
Paitsi että sossulla on oikeus käydä verotiedoissasi jos olet hakenut toimeentulotukea. Ja kun haet toimeentulotukea pyydetään aina viimeisin verotuspäätös.
No ap, oletko varma että saatte muutenkaan sosiaalitoimistosta mitään? Jos mies saa ansiosidonnaista ja sinä äitiyspäivärahaa, ette välttämättä saa. Ei työttömyys automaattisesti oikeuta saamaan sossusta apua, vaan tuloja siinä katsotaan. Siis vaikka tuota veronpalautustakaan ei olisi, teidän käytettävissä oleva rahamääränne voidaan silti katsoa olevan riittävä.
Kiva kun neuvotte vielä ap:ta, mutta aloitus on yli 2 vuotta vanha. Toisaalta ajankohtainen aihe kyllä.
he voi niitä käyttää?!?