Epilaattori vai porakone - opetatteko tyttärellenne?
Tämän palstan ketjuista tuli mieleen:
Kumman vehkeen käyttöä opetatte tyttärellenne, "pimpulikarvanpoistovehkeen" vaiko porakoneen?
Olenko palstan ainoa mamma, jonka tyttäret osaavat porakonetta käyttää, mutta karvanpoistolaitteitten käytön ovat saaneet opetella ihan itse?
Kommentit (9)
Epilaattoria en omista.
Tytärtä kuitenkin kiinnostaa enemmän noi ulkonäköön liittyvät hommat.
Tytär on prinsessa, äiti remonttireiska. Ei voi mitään =)
kun en itsekään ole koskaan koskenut epilaattoriin. enkä muutenkaan osaisi opettaa karvojen ajamista. mies olisi siinä varmaan parempi, kun ajaa partaansa.
porakone on sentään hyödyllinen kapistus, sitä on tullut käytettyä.
Ja molempien asioiden opetus annettu. Täällä maalla tytötkin joutuvat porakonetta hiomalaikkaa ym joskus käyttämään ja kun tykkää askartelusta niin miksi ei.
Karvanpoistoon annoin ohjeet ja sai minun vanhan epilaattorin pari vuotta sitten. Olen huomannut että oppi mennyt perille siinäkin.
poran käytön osaamisesta on enempi hyötyä elämässä.
Löytää vielä kumppanikseen jonkun palstamamman velliperseen, jolla ei edes vessaharja ole hallussa...niis saa edes toinen taulu-tv:n seinään.
Tai ei välttämättä tarkoita epilaattoria, mutta ihokarvojen poisto jollain tavoin on perheessämme ihan tavallista, joten tytölle asiaa varmastikin opetan kunhan se tulee ajankohtaiseksi. On pienestä pitäen nähnyt esim. säärien sheivausta, joten asia tai siihen liittyvät välineet eivät ole hänelle vieraita.
Porakone on myös tuttu laite. Sitä on pidellyt jo pienenä ja vähän saanut huristellakin, vaikka ei vielä ole oikeasti mitään porannut. Nähnyt on erilaisten porakoneiden käyttöä paljon ja saanut jo jonkinlaista opetusta niihin liittyen ihan luonnollisissa tilanteissa. Itse asiassa juuri nytkin leikkii leikkiporakoneella, nyt vaihtoi juuri pistosahaan ;).
osaan itse käyttää mutta epilaattoria en ole itsekään koskaan käsitellyt joten taitaa tuon opettelu jäädä tyttären itseopiskelun varaan. En ole kovin ulkonäköpainotteinen joten ei tule näitä asioita tyttärellekään niin opetettua.
ja olen opettanut tyttäriä käyttämään porakonetta.
En ole opettanut edes sheivaamista.