Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä seurasi, kun jätit vl uskon?

Vierailija
01.09.2012 |

Ah, en jaksa yksin näitä vääntää... kertokaa , joilla on kokemusta, mitä teille on seurannut vl liikkeestä eroamisesta. Siis mitä tapahtui kun jätit vl uskon ?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menettänyt mitään, paitsi uskon jumaliin.

Vierailija
22/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kadottanut uskoa Jumalaan, uskon edelleen omalla tavallani. Kauan se kesti irrottautua, mutta kun siitä on irrottautunut, niin se on todella vapauttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ns. "epäuskoiset" ystävät ovat osoittautuneet lämpimiksi, tunteviksi ihmisiksi joilla on empatian kyky. Samaa en voi sanoa kokeneeni likikään yhtä läheisesti vl porukoissa... ikävä totuus.

Vierailija
24/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin rankkaa ollut suhteessa läheisiin.

http://freepathways.wordpress.com/2011/09/23/viiva-nimilistassa/

Tähän kannattaa varautua, mutta ei ole kaikissa perheissä sääntönä.

Vierailija
25/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vl:na aina joka pyhä tai lauantai seuroihin. Mitä nyt sitten tekee... alotin uusia harrastuksia. Sain ei vl kavereita. Ei se sen kummempaa.

Vierailija
26/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä uskonnon tarinoita muuna kuin kansanperinteenä. Minusta tutnuu että olen olltu syvimmiltään ateisti jo melko varhain koululaisesta saakka. En varmaan oikeiin koskaan pitänyt totena mitä puhujat seuroissa höpisi. Kun sain itestäni sen iriti että ilmoitin että en enää seuroissa käy, niin samassa aktiivisuuspuuskassa erosin myös kirkosta.

Vierailija
27/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/46 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ns. "epäuskoiset" ystävät ovat osoittautuneet lämpimiksi, tunteviksi ihmisiksi joilla on empatian kyky. Samaa en voi sanoa kokeneeni likikään yhtä läheisesti vl porukoissa... ikävä totuus.

Olen tullut vl-liikkeeseen aikuisiällä ja juuri päinvastainen kokemus.

Vierailija
29/46 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinsä katkeroitumisesta kirjoitti tytär:

http://freepathways.wordpress.com/2012/09/29/aitini-lapsen-nakokulmasta/

Vierailija
30/46 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku uskonto määrää ykkösenä kaiken muun, silloin eivät perheen mitkään ihmissuhteet ole liian kallisarvoisia uhrattavaksi uskonnon alttarille.

Surullista, äärimmäisen surullista.

Vierailija
31/46 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on esitetty tällainen arvio, että yli 40 prosenttia vl uskoisten perheiden lapsista ei enää jatka samassa liikkeessä kuin mihin on kasvatettu.

http://freepathways.wordpress.com/2012/10/02/40-pros-irtaantuu/

Vierailija
32/46 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Lestadiolaiset ON ev.lut.!!!

Vierailija - 07.09.12 07:33 (ID 15528900)

Ettekö tiedä alkeellisiakaan asioita)

ev.lut tarkoittaa evankelisluterilaisuutta :)

Vierailija
33/46 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsemme mieheni kanssa liikkeestä eroamista. Olen suunnitellut että voisikonhan kysyä ystäviltämme koepallona että hylkäisivätkö he meidät jos emme olisi enää vl.

Mitä mieltä?

Kyllä kai oikeiden tosiystävien kanssa pitäis voida puhua kaikista asioista.

Vierailija
34/46 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsemme mieheni kanssa liikkeestä eroamista. Olen suunnitellut että voisikonhan kysyä ystäviltämme koepallona että hylkäisivätkö he meidät jos emme olisi enää vl.

Mitä mieltä?

Kyllä kai oikeiden tosiystävien kanssa pitäis voida puhua kaikista asioista.

Uskon, että monet vl:t hylkää, jos eroaa liikkeestä. Mutta jos hylkäävät, niin sehän on selvä viesti: emme ole ystäviänne oikeasti.

Minulle esim. ihmisen uskonnollisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä. En voisi kuvitella hylkääväni ystävää, jos hän kääntyisi vaikka muslimiksi. Koittaisin ehkä puhua järkeä tosin joissain tapauksissa.

Kun ulkopuolisena katsoo vl:ien touhua, näkee vahvan, lämpimänoloisen yhteisöllisyyden, mutta kun tietää heidän ihmeellisistä, vailla raamatullista perustetta olevista säännöistään, pedofiilien suojelusta ja juuri tuosta irtautujien hylkimisistä ym. voi vain todeta, että liikkeessä on järkyttävän paljon pahaa. Miten niin fiksut ja sivistyneet ihmiset voivatkin syyllistyä sellaiseen, esim. toisten hylkäämiseen ja syrjimiseen uskonnon vuoksi? Ei sellaista halua edes uskoa.

Vierailija
35/46 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ystäviä niin kauan kuin olet samaa mieltä.

Vierailija
36/46 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odotan taivaan putoavan niskaani.

Vierailija
37/46 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä välissä oli paljon tyhjää. Isä ja äiti rakensivat myös oman elämänsä ihan uudestaan alusta alkaen.

Isä erosi ensin, minä siitä vuoden päästä ollessani 11-vuotias ja pian sen jälkeen muu perhe.

Etsin armeliaampaa Jumalaa seurakuntanuorista ja myöhemmin myös helluntailaisuudesta. Vasta sen jälkeen huomasin, etten tarvitse enää uskontoja enkä jumalia.

Vierailija
38/46 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä välissä oli paljon tyhjää. Isä ja äiti rakensivat myös oman elämänsä ihan uudestaan alusta alkaen. Isä erosi ensin, minä siitä vuoden päästä ollessani 11-vuotias ja pian sen jälkeen muu perhe. Etsin armeliaampaa Jumalaa seurakuntanuorista ja myöhemmin myös helluntailaisuudesta. Vasta sen jälkeen huomasin, etten tarvitse enää uskontoja enkä jumalia.

Oletko itse tyytyväinen että perheesi jätti vl liikkeen? Mietin tässä itse että jos mies ja minä jättäisimme vl uskon, niin tulisivatko lapsemme aikuisena siitä syyttämään meitä tai olisivatko he ehkä pahoillaan?

Vierailija
39/46 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta! Jää valtavan pajon "aukkoja" viikkorytmiin. Ne pitää osata täyttää viisasti.

NYT liite haastatteli tästä ihmisiä jotka oli jättäneet jonkin uskonliikeken taakseen.

http://freepathways.wordpress.com/2010/05/30/milta-tuntuu-luopua-uskost…

Vierailija
40/46 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tiedä alkeellisiakaan asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi