Kehtaisitko sanoa suoraan?
Kaveri perusti mainostoimiston, mutta hänen valokuvaus- ja kuvankäsittelytaitonsa ovat olemattomat. Kuvissa ei ole minkäänlaista tarkennusta ja ne on ylikäsitelty, niin että värit suorastaan kirkuvat epäluonnollisina. Henkilö itse pitää itseään hyvänä kuvaajana ja onkin joitain keikkoja saanut, lähinnä siksi että on tunnettu eräältä toiselta alalta.
Olen katsellut hänen ottamiaan juhlakuvia ja jos olisin kuvien tilaaja, luultavasti olisin todella pettynyt kuvien laatuun. Moni tuntemani amatöörikin ottaa parempia kuvia harrastelijajärkkäreillään.
Eli. Jos olisit itse tämä henkilö, niin haluaisitko kuulla totuuden, mitä moni puhuu selän takana, vai jatkaisitko neutraalia linjaa, ettet ota mitään kantaa kuviin?
Kommentit (5)
Neuvoisin ystävällisesti, jos kyselisi ja ihmettelisi miksei keikkaa tule. Muuten luottaisin siihen, että työ tekijäänsä opettaa.
Ei kuulosta kovin rakentavalta palautteelta ilmotitaa että minusta sinun valokuvaus- ja kuvankäsittelytaitosi ovat olemattomat.
Toki jos muuten vaan tulee valokuvauksesta asiaa niin voisin mielipiteenäni kertoa että tykkään hieman erilaisesta tyylistä itse ja sanoa esim. noista kirkuvista väreistä ja tarkennuksen puutteesta. Tai jos asiakkaita ei enää riitä ja hän ihmettelee miksi.
Neuvoisin ystävällisesti, jos kyselisi ja ihmettelisi miksei keikkaa tule. Muuten luottaisin siihen, että työ tekijäänsä opettaa.
Ja jos hän saa keikkaa niin pitäisin suuni kiinni. Kritisoija leimautuu helposti ikäväksi ihmiseksi, vaikka olisi oikeassakin. Jos tuo kaveri taas on niin läheinen, että on aina voitu puhua suoraan niin silloin tietysti et varmaan kysyisikään asiaa.
mutta elättää itsensä kuitenkin valokuvaajana, vai??? En oikein ymmärtänyt, sorry.
nää on taas näitä kiperiä aiheita, mutta pidemmän päälle tuon tulot on kyseessä juuri tämän asian takia. Tuskin haluaa häntä soppajonoissa nähdä.