Te, joilla on alumiininen soutuvene mökillä. Onko se ihan kökkö soutaa?
Kommentit (10)
On aivan hirveä lelu. Ei sitä saa ohjattua mitenkään. Osta puinen.
Vierailija kirjoitti:
On aivan hirveä lelu. Ei sitä saa ohjattua mitenkään. Osta puinen.
Se riippuu ihan mallista. Sellainen neliskanttinen alumiinipönttö on ihan hirveä soudettava. Toisin kuin hienommat ja kalliimmat tekeleet. Sellaiset jotka on muotoiltu oikeasti soutuveneen muotoiseksi. Sellainen sulavalinjainen ja kaarevareunainen. Kuten soutuveneen kuuluu olla. Kyllä sellaisella alumiiniveneellä kelpaa soudella. Eihän se runkomateriaali oli oleellinen asia vaan se pohjan muotoilu suhteessa veneen painoon.
Kyllä sillä voi ihan soutaa. Eritoten jos oot ite hentoinen ja pieni. Kovalla tuulella merellä en suosittele.
https://www.yamaha-center.fi/nettivene-741846-buster-mini.html
Onkoham tämä juuri tuommonen "neliskanttinen alumiinipönttö"
Ap
Mikä oisi mulle hyvä alumiinivene??
Ap
Vierailija kirjoitti:
https://www.yamaha-center.fi/nettivene-741846-buster-mini.html
Onkoham tämä juuri tuommonen "neliskanttinen alumiinipönttö"
Ap
oon tuollasta soutanu ja huovannut. Ei mitään ongelmia. Ei olen muissakaan veneissä elämäni aikana huomannut soutuongelmia. Ehkäpä se on melojassa...
"Se ei ainakaan hajoilisi, kuten muoviveneet."
Miten hajoaa? Meillä ollut yhteiskäytössä ainakin 30 vuotta "muovivene" ja ei ole hajonnut yhtään mitenkään normi käytössä. No, kerran sorsalla tuli hukkakuti ja meni takatuhdosta laukaus läpi. Molemmat ampujat selvin päin eli siinä ei vikaa. Liekkö liian kiirus ladata? En tiedä. En sorsasta. Se oli kuitenkin helppo korjata kusilai... anteeksi - laiskuitu kankaalla ja aineella kuntoon. Sen jälkeen on kestänyt n. 25 vuotta ongelmitta ja edelleen käytössä, vaikka itse en enää sitä käytäkään. Olen kyllä joka vuosi vesille laskussa apuna, kun lähin sen omistava persoona apurin kera.
Vierailija kirjoitti:
"Se ei ainakaan hajoilisi, kuten muoviveneet."
Miten hajoaa? Meillä ollut yhteiskäytössä ainakin 30 vuotta "muovivene" ja ei ole hajonnut yhtään mitenkään normi käytössä. No, kerran sorsalla tuli hukkakuti ja meni takatuhdosta laukaus läpi. Molemmat ampujat selvin päin eli siinä ei vikaa. Liekkö liian kiirus ladata? En tiedä. En sorsasta. Se oli kuitenkin helppo korjata kusilai... anteeksi - laiskuitu kankaalla ja aineella kuntoon. Sen jälkeen on kestänyt n. 25 vuotta ongelmitta ja edelleen käytössä, vaikka itse en enää sitä käytäkään. Olen kyllä joka vuosi vesille laskussa apuna, kun lähin sen omistava persoona apurin kera.
Lasikuitu- ja muoviveneet ovat kaksi eri kategoriaa. ABS-muovi vanhenee ajan kuluessa kuin auringonpaisteeseen jätetty muoviämpäri. Vieläkin korjataan 1960- ja 70-lukujen lasikuituveneitä.
Missä ovat 50-60 vuotta vanhat vielä käytössä olevat alsaveneet? Puisiakin löytyy tuolta ajalta. Jopa 90v vanhoja mahogany botskeja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oisi mulle hyvä alumiinivene??
Ap
https://linder.se/fi/veneet/soutuveneet/fishing-410
tai roBuster, joita saa vain käytettynä.
Osta sähköperämoottori niin ei tartte airoja repiä.