Vasta-alkajat syksy' 05~~vko 48
[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)
Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=darksalmon]aavaaatu
Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.
Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.
Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]
[color=darkseagreen]AliinaK
Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin
takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]
[color=darksalmon]Annu-71
Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.
2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .
Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]
[color=darkseagreen]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=darksalmon]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,
tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin
yksityiselle.[/color]
[color=darkseagreen]chocolate_dream
Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.
Mies on 22 ja minä 24.
Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(
Meillä vika löytyi miehestä!
ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]
[color=darksalmon]Daran
Olen 26 v. ja mies 27 v.
Asumme Kainuussa, Kajaanissa.
Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]
[color=darkseagreen]haamaa
Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,
selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]
[color=darksalmon]Hupelo
Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.
Asustelemme Pohjois-Savossa
Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.
Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]
[color=darkseagreen]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]
[color=darksalmon]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=darkseagreen]Katariina77
Ikää minulla 28 ja miehellä 31.
Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.
Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.
Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]
[color=darksalmon]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=darkseagreen]LeiaK
Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40
Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.
" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]
[color=darksalmon]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=darkseagreen]mambo77
minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan
asutaan Kanta-Hämeessä
pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]
[color=darksalmon]mammax
minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.
Yhdessä 4v, naimisissa 3v.
Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että
ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,
kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.
Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]
[color=darkseagreen]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet
reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]
[color=darksalmon]Mennis
mennis 22 ja ukko 25
tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.
ilman ehkäisyä keväästä -04
yksi keskenmeno takana
Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]
[color=darkseagreen]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]
[color=darksalmon]mollamaijanen
Olen 27v ja mies 29v.
Asustellaan Pirkanmaalla.
Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.
Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,
mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]
[color=darkseagreen]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. [/color]
[color=darksalmon]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=darkseagreen]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]
[color=darksalmon]niinu82
Mä olen 23 ja mies 27
Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)
yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]
[color=darkseagreen]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=darksalmon]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=darkseagreen]Pikku-Hilja
vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.
Olen siis Pirkanmaalta
Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]
[color=darksalmon]pikkuinenpeikko
Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.
melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]
[color=darkseagreen]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]
[color=darksalmon]Piutiina
Minä 19 ja mies 21.
Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)
Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty
syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.
Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,
niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]
[color=darkseagreen]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=darksalmon]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=darkseagreen]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=darksalmon]soileri
Olen 35 vuotias, Oulusta.
Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.
Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]Tao_tao
Minä 22.v, mies 23.v.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.
Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]
[color=darksalmon]tirppa71
Minä 34v ja mies 32v.
Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,
tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.
Punktio ajoittuu viikolle 47.
Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]
[color=darkseagreen]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]
[color=darksalmon]tuupalainen
Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.
Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.
Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.
Ei ainuttakaan tärppiä.
Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]
[color=darkseagreen]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]
[color=darksalmon]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]ViiviWagner
Minä 27, mies 30.
Oulun läänistä.
Esikoinen syntynyt -03.
Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.
Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]
[color=darksalmon]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa
saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
Kommentit (75)
kiittelen sua tänne, jos sopii:) Arvelinkin, että siinä tulee kuuden kuukauden yrityskielto ja just jo ehdin miehelle itkeä tihuuttaa, ettei meillä näin ollen ole ensi joulunakaan vauvaa. Ja hyvä jos seuraavanakaan, mistäs sitä leikkausjonot (ja tärppinopeuden!) tietää, mutta sitä ei kai kannata aatella.
Mutta oikeastaan oon jo paremmalla mielellä. Toi on kuitenkin sellainen asia, joka voitaneen hoitaa, ja jos se nyt sitten kestääkin aika kauan, niin kuitenkin on mahdollista se vauva saada. Vähän kyllä hurjalta kuulostaa toi kuuden viikon sairasloma, mut on joskus pienempänä leikattu, kyseessä oli aika iso operaatio (ymmärtääkseni isompi kuin tämä) ja olin sairaalassa viikon, kotona toisen, ja sitten menin jo kouluun. Painavia asioita en saanut nostella, mutta tosiaan kahden viikon lomalla selvisin. No, ehkä ihminen vanhempana ei parane niin nopsaan.
Aurinkoista joulukuun alkua kaikille
toivottaa
Bilha, joka on ehdottomasti jouluihminen
piti kovasti peukuttaa milikolle ja quierolle eikä vaan taas itsekkäästi kertoa omasta navastaan. Mutta siis bdbdbdbdbdbdbdbdbdbddbbdbdbdb
Muuten vain ajattelin kirjoitella, vaikka mitään kummempia ei meikäläisen napaan kuulukkaan. Menkkoja tässä taas alkavaksi odottelen, kun ei enää oo mitään jännättävääkään (siis niiden testituloksien takia). Hävisipä ainakin se epävarmuus tästä elämästä..
Kummallisen väsynyt olen kyllä ollut koko viikon.
Liekö jotain vialla, kun tuntuu että tuossa puolen päivän aikaan alkaa ihan armoton väsy ja tuntuu ettei pysy millään hereillä. Kahviakin on tullut sitten juotua, mutta eipä tunnu auttavan.
Tähän väsymykseen liittyy myös saman aikaisesti jonkinlaista kuvotusta.. hmm.. todella kummallista.. ja toisaalta hieman pelottavaakin, koska eihän se normaalia ole olla niin väsynyt jos on kuitenkin yönsä nukkunut ok (n.7,5-8,5h yössä, viikonloppuna 9h).
Sitten kuitenkin iltaa kohti tuo suurin väsy ja huono olo menee ohi ja yleensä jo koti matkalla olo on aika normaali.
No, pitääpä tässä katella ja tutkailla, jos rupeaa jatkumaan niin sitten pitää varmaan tehdä asialle jotain.
Onneks ensi viikolla on yksi ylimääräinen vapaa päivä!!! =)
Mitäs muille kuuluu?
Q:n (ja muittenkin enskojen) juttuja olen käynyt tiirailemassa tuolla vauvakuumepuolellakin vielä ja ihanan positiivinen asenne sulla kyllä!
Vähän samanlaiset fiilikset mullakin noita vauvakuumepuolen juttuja kohtaan, kuin sullakin oli eilen. Mutta, en kuitenkaan voi olla käymättä aina kurkkimassa mitä enskoille kuuluu.
Tsemppiä itsekullekin.
Tänään on vaihteeksi loistava päivä! =)
Aurinko paistaa, siitä saan ainakin itse paljon energiaa.
Vaikka kyllä tuolla eilisessä räntäsateessa kävelykin koiran kanssa teki kummasti terää. Oli todella harvinaista ettei kuntopolulla tullut ketään vastaan (tai no, kukapa siinä ilmassa innostuu kuntoilemaan ellei ole pakko.. heh.. ) ja siksi annoin meidän neidinkin juoksennella vapaana (normaalisti en kyllä siellä pidä vapaana, metsässä ainoastaan).
Juuh.. nyt tuppaa juttu vähän rönsyämään..
Mukavia päivän jatkoja kaikille!
Unohdin aivan... milloinka mahdollisesti teet testin?
..toivottavasti menkat eivät ole alkaneet..
db db db db db
Onpa mukavaa, kun kovasti kyselette ja peukutatte mun puolesta. Tämä palsta on huippupaikka kun saa teistä tukea, sillä muulle maailmalle en halua näitä juttuja huudella...vielä. Huomenna on lääkärin määräämä testipäivä. Tilasin Insinööreiltä Acon-testejä, mutta jostain syystä eivät tänään tulletkaan postilaatikkoon. Kurvasin apteekkiin ostamaan raskaustestipaketin, ja tuolla se polttelee sormia vessan hyllyllä. Mieheni oli sitä mieltä, että tänä iltana ei saa testata, vaikka kuinka mieli tekisi. Kehotti oikein odottamaan lauantaihin, mutta en taida malttaa ja kun lääkärikin kerran käski. Katotaan kuinka käy, täti kurvaa kuitenkin paikalle yön aikana...
Omista asioista muihin. Joalinhan se kirjoitti eilen, että oli soittanut Väestöliittoon. Hieno homma! Ainakin omalla kohdallani suuri kivi siirtyi sydämen päältä kun oli varannut ajan, kuinka sulla?
Tilannetiedotuksia lisää myöhemmin!
Miliko
Ei voi olla totta miliko, miten pystyt tohon? Eikö sun mies yhtään heltyisi, jos sanoisit, että kaikki tällä palstalla pidättää teidän vuoksi hengitystään? :D
Tää jännitys on sietämätöntä, käyn joka välissä tarkistamassa koneelta, oletko jo testannut!!! +++++++++++++++++tuulia lähetän edelleen!!! Onnea huomiseen testaukseen!
-Q-
Pakko aloittaa omista asioista, koska olen edelleen kierron lopussa ja siksi niin itsekeskeinen..:) Eli tänään menossa kp 27/26 eikä menkkoja vielä näkyvissä. Verikokeen tulokset sain tänään ja ne oli 111 (viimeksi 4,3), joten kuulemma juuri siten kuin pitääkin. Ymmärtääkseni siis ovulaatio on tapahtunut tässä kierrossa ja jos sen oikein sain pongattua ovistesteillä (kp9) niin olimmepa kerrankin oikeaan aikaan pedin puolella. Olen ihan vakuuttunut, että tämä on ollut ensimmäinen ovulaatio koko sinä aikana kun olen ollut syömättä pillereitä. Mutta etten innostuisi liikaa niin testasin tänään aamulla negan (testi oli menossa vanhaksi joten oli pakko käyttää..:) ), joten eipä siinä sitten sen kummempaa. Nyt vain odotellaan mitä tapahtuu. Harmittaa jos kierto taas kerran reistaa!
Joten ihailen kyllä Milikon malttavaisuutta.. Tule sitten heti kertomaan miten kävi!! bdbbdbdbdbdbd (minäkin olen oppinut peukuttamaan.. *nauraa*) Koskas Queiro testaa?
Aliinalle sen verran, että ei minullakaan ole ollut seurantaultraa clomeista. Olen vain käynyt verikokeissa (progesteroni) kierron loppupuolella. Olen käynyt " vasta" tavallisella gynellä, joten en tiedä johtuuko seurantaultran puuttuminen siitä?
Bilhalle pahoittelut huonoista uutisista! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen!
Joalinille onnittelut ajan varaamisesta! Ennenkuin huomaakaan on joulukuu ohi ja eka lääkärikäynti edessä!
Ja lopuksi kaikille yhteisesti ihanaa joulun odotusta! Ostin tänään joulukalenterin ja nyt vain lasketaan enää päiviä jouluun!!
-tonttuileva Tuittu-
Tuittu, mulla oli vasta tän viikon maanantaina se inssi, joten ei siitä oo vielä kun 4 päivää. Piinailuhetket on ens viikon lopussa vasta, mutta en taida uskaltaa siihenkään hirveästi ladaata toiveita, kun lääkäri ei antanut paljon toivoa. Mutta mahdollisuudet on, ensimmäistä kertaa piiiiiitkään aikaan, joten pelkästään siitä täytyy olla tyytyväinen.
Pahoittelut sulle Tuittu negasta ja toivotaan, että se siitä vielä iloksi muuttuu!
Kiva kuulla, että viivikin on jo päässyt pahimman järkytyksen yli! Tsemppiä vaan, kyllä me tästä suosta vielä noustaan!
-Q-
Milikolle ja Tuitulle paljon ++++ säteitä! Toivottavasti molemmat plussaatte pian! =)
Mä en oo pariin päivään käyny lukemassa täällä ja kauheesti on ollu säpinää tässä välissä. =0) Kiva, että porukka on taas saanu virtaa. :0)
Omasta navasta sen verran, että ovis huolestuttaa. Tuleeko vaiko ei? Nyt on kp 16, eikä ovista oo kuulunu. Pelkään, että sitä ei tuu ja joutuu taas pettymään. Kolmena päivänä oon tikutellu ja vielä ainakin pari päivää tikuttelen... tosin eihän se sitä sano, että jos testi on positiivinen, että sieltä mitään olis irronnu. =/ Mut toivottavasti irtoo ja tärppää.
Jotenkin tuntuu nää kierrot kauheen pitkiltä, mut niinhän sitä sanotaan, että odottavan aika on pitkä.
Tiätääköö muuten kukaan, että mitähän sit mahdetaan kokeilla hoidoks, jos nyt ei sit ovikset tule ja clomia en voi syödä...?? Sekin vähän pelottaa, että mitä sitten tapahtuu.
Älähän nyt ainakaan vielä hanskoja heitä kehään... :-)
Jos sun ovis oli kp9, ja nyt on jo kp27, niin sulla on kyllä aika luvattoman pitkä luteaaliaika!!!! *hymyä, hymyä...* Eiks se tavallisesti oo sen +/- 14vrk... Ja kun siihen lisätään vertaus sun s-prog 111 ja tuollasesta normaalista luteaalivaiheen keltarauhashormoniarvosta mikä on 14-62 nmol/l niin...????
Ettet vain yllättys iloisesti tässä joku päivä? :-)
Hei kaikki ihanat vasta-alkajat!
Nyt kyllä tiedottelen vain omasta navasta, suokaa anteeksi. En sittenkään kyennyt noudattamaan mieheni piinaneuvoa ja testata vasta lauantaina.. Tänä aamuna tein testin ja kappas, kaksi viivaahan siihen paukahti! Risti oikeastaan, koska testi oli clearblue. Siis eka inssi tuotti tuloksen! Tulin just kotiin töistä ja postilaatikossa lojui Acon-testit ja pakkohan oli taas pissata tikkuun ja kaksi viivaa tuli siihenkin testiin! Ihan ihmeellistä! Kaiken lisäksi tänään on työpaikan pikkujoulut ja kovasti pitää filmata, että olen viinimeinigeissä mukana täysin rinnoin.
Nyt pää kylmänä ja maanantaina soitan Ava:an, jotta päästään ultraan varmistamaan, että olen ihan oikeasti raskaana. Kaikenlaisia " entä jos" -ajatuksia meina tulla mieleen, mutta yritän kyllä saada ne ajatukset taka-alalle.
Miliko
Onnea ihan hirmuisesti sinulle ja miehellesi!!! Teilläpä kävi todella onnellisesti, voin vain kuvitella mikä järisyttävän ihana fiilis teillä on tällä hetkellä!
Kaikkea hyvää odotusajallesi, nyt pääset kasvattamaan masua!
-Q-
Oliko se niin, että sulla ei ollut muita oireita kuin ajoittaiset nippailut? Vai onko jotain uutta jo ilmennyt? :)
Kiva kuulla, että lähes vastaavilla simpoilla kuin meillä on onnistunut hedelmöittyminen! Osuiko teilläkin ajoitus ihan nappiin? Mulle inssi tehtiin niin, että ultrassa näkyi, että munarakkula oli jotenkin painumassa kokoon, mikä tarkoitti lääkärin mukaan, että se puhkeaa hetkellä millä hyvänsä. Nytpäs alkoikin vähän jo jännittää, että olisko meilläkin sittenkin n. 10 päivän päästä aihetta jonkinlaiseen piinailuun, jos menkkoja ei ala kuulua...
Vielä ei tietty oo mitään tuntemuksia, kun eihän kiinnittyminenkään olis vielä tapahtunut. Rinnat on vaan kovin ärhäkköinä, kun ne näyttäisi mulla kipeytyvän ja turpoavankin hieman välittömästi oviksen jälkeen.
Ihme juttu taasen on se, että tänä aamuna tuli vessassa käydessä paperiin kunnon limat (?!), siis oikein sellaset kuin ovista ennen... Ihme juttuja noi clomit näyttäis aiheuttavan, kun tavallisestihan pitäis näin oviksen jälkeen olla ihan " kuiva kausi" . Ja ovulaation aikoihin tuntui ihmeellisen herkiltä limakalvot, ei rakastelukaan tuntunut niin hyvältä, ihan kuin olis jotenkin ollut puudutettuna...?! Onko teillä muilla clomisteilla ollut mitään omituisia clomioireita?
-Q-
Muistit oikein, ei minulla mitään oireita ole ollut, ainakaan en ole niitä liiemmin huomannut tai edes halunnut huomata, ettei pettyisi niin pahasti. Rinnat ovat olleet jotenkin pinkeämmät ja hiukan isommat jo pidemman aikaa, ehkä oviksesta lähtien. Miehenikin huomasi saman, ei voinut olla huomaamatta, kun joka ilta pyysin arvioimaan mikä on tilanne. Kävin eilen H&M:llä kokeilemassa toppia pikkujouluihin ja se oli rintojen kohdalta vähän piukea ja tätä ei minulla ole koskaan ennen tullut vastaan. Mahassa vähän nippaili samanlailla kuin menkkoja odotellessa, ei juuri paljonkaan. Maha on ollut vähän turvoksissa, mutta se taas johtuu varmaankin vain syömisestä, ei muusta. Aamulla ja vielä nytkin tuntuu alaselässä siltä, että joku painaisi kevyesti mun selkää.
Inssipäivänä ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut. Lääkäri ennusti, että seuraavana yönä munasolu irtoaa ja sanoi, että he pyrkivät tekemään inssin näin vähän ennalta. Munasolu kun irtoaa yleensä yöllä. Teidän ja meidän simppaluvut olivat tosi samanlaiset, joten toivoa on teilläkin. Inssipäivänä kyselin oliko jonkun eka inssi tuottanut tulosta ja viimein tällä viikolla joku vastasi, että oli. Nyt tuli toinen tapaus, joten ihan varmasti se tapahtuu jonkun muunkin kohdalla. Onnea teidän jännitykseen ja kaikille muillekin!
Nyt valmistautumaan työpaikan pikkujouluihin, sekin sattui samalle päivälle. Siellä saunotaan ja viinikin virtaa. Pitänee filmata ja olla lasi kädessä koko illan, jottei kukaan rupea kyselemään miksen ota juotavaa...
Miliko
Hurrrjan paljon onnea teille!! Aivan ihania uutisia!! Nyt vain luottavaisilla mielillä masun kasvatukseen!
Onnellista odotusasikaa toivottelee
Leia
Mukavaa lukea tällaista! :) Antaa itsellekin niin paljon toivoa... Onnellista perheenkasvatusaikaa tuleville vanhemmille! On sulla miliko kyllä ainakin malttia kun jaksoit näin pitkälle piinailla testiä tekemättä. Ja kyllä kannatti kun noin hyvän lahjan siitä sai ;)
Paljon onnea! Nyt vain sitten toivotellaan ihanaa odotusaikaa!!! :)
Kiitos Manco rohkaisusta! Toivottavasti osut oikeaan!
Nyt on menossa kp 28/26 eikä vieläkään menkkoja. Menkkakipuja on ollut jo muutaman päivän mutta mitään ei kuulu. Ajattelin nyt vain odotella ensi viikkoon ja tehdä sitten testin. Lääkäri sanoi että viikon päästä pitää aloittaa uudelleen terot, jos testi on negatiivinen. Testasin torstaina sellaisella neuvolassa käytettävällä testillä, joita sisko on kiikuttanut töistään. Miten tarkka se on, niin siitä mulla ei ole tarkkaa tietoa.
Yritän niin kovasti pitää jalkoja maan pinnalla. Vähän on muka-oireita ilmassa: lämmöt on edelleen 37:n pinnassa (normaalisti n. 36,2) ja mieskin on iltaisin " valitellut" (nukahdetaan usein sylikkäin) että hehkun kuin kuuma kivi. Rinnat on arat ja nänneihin on tullut pieniä näppyjä. Lisäksi väsymystä ja kärttyisyyttä, tosin töissä on ollut tosi rankka viikko. Kaiken kruununa näin viime yönä unta, että meillä oli sellainen vaaleahiuksinen poikavauva. Muistan edelleen sen vauvan kasvot..:)
Mutta nyt hölynpölyt seis ja järki takaisin päähän. Toivossa on hyvä elää..:)
-Tuittu-
..että olen ihan hirmuisen pettynyt jos ne menkat nyt alkaa!!!!! Miten ihmeessä sitä saakin aina itsensä tähän olotilaan?
-Tuittu-
Onnea Miliko, tuhannesti! On jotenkin niin rohkaisevaa saada plussauutisia tähän pinoon, että olen aina ihan innoissani noista uutisista. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin raskauden loppuun asti!
Ja tsemppiä kaikille piinailijoille, toivotaan, että plussaajien joukko kasvaa lähipäivinä...
Täällä on menossa kp 17, joten piinailuvaiheeseen on vielä matkaa. Jos nyt piinailemaan päästään, mulla kun on joka kierrossa menkat ilmoitelleet itsestään kellon tarkkuudella jo pari päivää ennen alkamistaan. Mutta taas heräsi Milikon plussan myötä toiveet!
Ja kamalasti peukutuksia Milikolle ja Quierolle!! Jännittäviä päiviä elellään!!
Bilhalle vastailinkin tuonne myooma aloitukseen omista myoomakokemuksistani - tsemppiä vielä toivottelen tässäkin pinossa!!
Omalle navalle ei uusia uutisia - ovulaatiota kohti ollaan menossa... Pitäisi saada mies revittyä raksalta sänkyynkin ;) Tosin eipä siitä taida olla hyötyä, mutta kaipa yrittää pitäisi.
Kaikille tasapuolisesti hyvää joulukuun alkua! Ja edelleenkin positiivisia uutisia pinoon odotellaan!
Leia