Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta-alkajat syksy' 05~~vko 48

27.11.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darksalmon]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darkseagreen]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darksalmon]Annu-71

Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.

2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .

Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darksalmon]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darkseagreen]chocolate_dream

Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.

Mies on 22 ja minä 24.

Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(

Meillä vika löytyi miehestä!

ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]

[color=darksalmon]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darkseagreen]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darksalmon]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darkseagreen]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darksalmon]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darkseagreen]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darksalmon]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darkseagreen]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darksalmon]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darkseagreen]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darksalmon]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darkseagreen]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darksalmon]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darkseagreen]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. [/color]

[color=darksalmon]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darkseagreen]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darksalmon]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darkseagreen]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darksalmon]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darksalmon]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darkseagreen]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darksalmon]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]

[color=darkseagreen]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darksalmon]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darkseagreen]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darksalmon]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darksalmon]tirppa71

Minä 34v ja mies 32v.

Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,

tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.

Punktio ajoittuu viikolle 47.

Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]

[color=darkseagreen]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darksalmon]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]

[color=darkseagreen]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darksalmon]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darksalmon]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamaakin pitkästä aikaa näyttäytyy..

Kipeenä oon ollu ja oon vieläki. Ei oo jaksanu kun pikaisesti lukaista läpi viestejä, joten en yhtään muista mitä kenellekkin tässä viikon sisällä on tapahtunut. Pahoittelen..

Clomeista on ollut paljon juttua. Onko kellään nostettu annosta 2tbl/pvä? Minä päivinä syötte niitä? Mullakaan ei sitten loppuviimein irronnu munis, vaikka testi näytti kahta viivaa. Nyt sitten tätiä ootellaan, reilun parin päivän ajan ollu menkkamaista kipua, mikä ei oo yhtään normaalia. Yleensä kun ne kivut alkaa vain hetkeä ennen vuotoa. Voikohan tuo johtua clomeista?

Nyt pitää jo lähtä peiton alle takasin palelemaan!

Vierailija
2/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeuden surkeus kun väsyttää - maanatait on sitten surkeita päiviä, varsinkin näin pimeänä vuoden aikana, kun ei sängystä tekisi mieli nousta millään.

Näinhän siinä kävi että kierto vaihtui uudeksi ja nyt ollaan jo menossa kp 4:ssä. Meikäläisen kierto sen kun lyhenee - nyt mentiin jo 24 päivällä, tosin ovis oli (tai ainakin testitikkujen viivat oli) jo kp 10. Noh - mitäs näitä pähkäilemään. Tässä kierrossa on mentävä labraan verikokeisiin, sieltä sitten kuuvuu varmaan jotakin faktaakin.

Haamaalle pikaista paranemista! Ja kaikille peukutuksia tasapuolisesti - toivottavasti tärppää!!

Terkuin

Leia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamaalle pikaista paranemista! Itse juuri kipeenä olleena tiedän kuinka kurjaa se on. =/

LeiaK -> mitä labroja sulta on tarkotus ottaa jos saan udella?? =)

Mä olin clomin seurantaultrassa aamulla -> siellä oli ilmeisesti pari 18mm rakkulaa ja monta 13-15mm rakkulaa. Eli ei hyvä. Huomenna uus ultra ja peukut pystyyn, että ne pienemmät olis lähteny kutistuu... muuten saataan joutua punktoiduksi. =S

Lääkäri ei ollu yhtään tyytyväinen lääkkeen vasteeseen ja pisti meijät seksikieltoon. En oikeen tiiä miten tähän reagois, kun en tiä että kuinka huonoja uutisia ne lääkärin uutiset oli loppujen lopuks... ite se ainakin tuntu olevan kovin tyytymätön ja " huolissaan" . Eeroon kyllä luotan. Se on tosi ammattitaitonen!

Mitenhän sitten toi jos joudutaan punktoimaan ne ylimääräset sieltä pois? Apuva. Ei yhtään houkuttele? Tapahtuuko se samalla tavalla kun munasolujen keräys IVF:ssä?

Vierailija
4/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoon mukaan!

ikää 28, isännällä 29, takana cornuraskaus 03/05.Yritystä toukokuusta 04. Naistenklinikalla aloitettiin tutkimukset nyt lokakuussa, odotellaan tätiä kylään että pääsee tilaa ajan hssg:n.

Birbebek

Vierailija
5/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Burde,

Ne perustestithän lääkäri määräsi, S-Prog (Progesteroni), S-Prl (Prolaktiini) ja TSH (kilpirauhashormoni). Toisaalta ihmettelen kun FSHta ei oteta, mutta kai nuo kolme ensimmäistä antavat jo viitettä tilanteesta. Testipäiviksi lääkäri määräsi kp 18-20.

Isännälle on myöskin lähete. Pitäisi saada sekin vain sopivaan saumaan, niin saisi soittoajan sitten lääkärille noista molemmista tuloksista. Siinäpä sitä haastetta sitten onkin - saada hänet rakennus- ja työkiireistä huolimatta oikeaan aikaan klinikalla hommiin ;)

Kyllä minusta tuo punktio sanana kuulostaa ihan samalta kuin IVFn punktio. Ei kai ylimääräisiä muniksia muuten sieltä pois kait saada?!? Toivotaan kuitenkin, että ylimääräiset eivät jatka kasvuaan!

Onnea hoitoon toivottelee

Leia

Vierailija
6/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yrittänyt koko viime viikon miettiä muita juttuja ja näköjään vähän onnistunutkin, koska oon saanut pysytellyksi täältä poissa. Pitää vaan käydä lukemassa viime viikon pinoa, että tiedän mitä teille kaikille kuuluu.

Oma napa: tänne kuuluu sikäli hyvää, että sain lääkäriltä Skinoreniä naamaani, joka kukki innoissaan kemiallisten raskauksien jäljiltä, ja se tuntuu auttavan. Toinen ilon aihe on, että löysin lauantaina siivotessani kutsun Kätilöopistolle... Olin odottanut sitä kutsua pitkään, enkä ymmärrä miten se oli päässyt hautautumaan tohon olkkarin pöydälle kaikkien papereiden ja lehtien alle. Pitäis vissiin siivota useammin... kutsu oli päivätty jo 14.pvä... ja aikakin on jo huomiselle! Onneksi löysin sen ajoissa. Näillä siivousväleillä ois voinut löytyä vasta jouluksi;)

Iloista alkavaa viikkoa teillekin!

Vierailija
7/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas harmaa maanantai.

Itsellä tosin on olo rauhoittunut sitten viime keskiviikon ja torstain ja nyt on vain sellainen tasaisen neutraali olo. Miehen vanhemmatkin kävivät viikonloppuna kyläilemässä ja ottivat puheeksi tämän siemennesteanalyysin... kovasti kummastelivat sen todellisuutta, mutta olivat myöskin sitä mieltä, että biopsiaa kannattaisi ehdottomasti kokeilla. Olivat varsin kannustavan oloisia.. =)

Sinänsä mukava, että tietävät asiasta (mieheni halusi heti kertoa heille, mutta kielsi ehdottomasti kertomasta eteenpäin), niin eivät sitten turhaan kysele lasten perään.

Tässä nyt mietiskelen vain, että josko veisin tuon uusinta testin samaan paikkaan ja sitten jos siihen biopsiaan päädytään, niin hakeutuisinko sitten vasta väestöliittoon (siellä on kuitenkin jonkin verran edullisemmat hinnat kuin felicitaksessa) vai pitäisikö tuo uusinta testi jo kiikuttaa sinne väestöliittoon..??

Sinne pitäisi sitten vain ruveta soittelemaan.. on tääkiin hankalaa..

Ja sitten jos ruvetaan oikein kunnolla " hommiin" , niin pitäisiköhän sinne julkisellekin puolelle hakeutua varmuudeksi jonoon, kun noi hoidot on aikas kalliita. Mitenkäs sinne julkiselle sitten pääsee?

Osaisiko joku auttaa?

Q: mitenkäs sun inssi sujui??

Tuuhan pian kertomaan.

Bilha oli löytänytkin oikein mieluisan yllärin. =)

Siitä se homma lähtee etenemään.

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille kanssasisarille.

Pitää varmaan mennä päikkäreille tai jotain kun kotiin pääsee..

Ihmeellisen väsynyt olo. Tuntuu ettei kahvikaan oikein auta..

Vierailija
8/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja haamaalle paranemisia ja bilhalle (?) peukkuja huomiselle.

Ja muutenkin kaikille jaksamista naina pimeina paivina. Ittea ainaskii vasyttaa kovasti.

).( ovistestista plussaa lauantaina (kp16) joka oli pari paivaa normaalia aikasemmassa ja tanaan sitte on tullu sita alloa limaa. Eli kai se ovis onkin sitten vasta nyt. Nyt vaan jannaan et koska alkaa menkat. Mulla on lahete hsg:hen ja huonolla sakalla se sattuis just joulun pyhiks. Eli siirtyiskin tammikuuhun. Miehelle tossa totesin et ois erityisen hyva kuu tulla raskaaks ettei siihen tutkimukseen tarttis menna... vaan miksikas sita ny raskaaks tulis ku ei oo puolessatoistavuodessakaan.

Minussa asuu kaikesta huolimatta pinei pessimistinpoikanen :)

Mutta peukkuja pidan ja parasta toivon. Kaikkea hyvaa muille taalla oleville!!!

Vierailija
9/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla väsymys-epidemia liikkeellä - töissä sekä täällä palstalla on yhtä uupunutta väkeä. Mutta onhan se outoa, kun pimeätä riittää vuorokauden ympäri! Viikonloppuna oli jo niin ihanaa, kun oli lunta puissa ja aurinko paistoi.

Koska hermoilevaa tyyppiä olen, kehittelin eilen jo päässäni kaikki maailman " kauhuskenariot" siitä, jos clomit ei toimikaan mulla ja en saa " munittua" en sitten niin millään. Nyt kp19 ja ainakaan tähän mennessä ei ole tikkujen mukaan vielä ovista ollut. No, mullahan on pitkät kierrot, joten on tässä vielä tällä viikolla aikaa munia. Äsken juuri varasin ajan progesteroni-verikokeeseen perjantaille. Ensi viikolla sitten nähdään, onko clomeista mihinkään.

Mies yllätti eilen kyselemällä eri hoitovaihtoehdoista, mun hormonitilanteesta ja miten sitä hoidetaan, miten lääkkeet vaikuttaa ja entäs jos ne ei vaikuta. On aiheesta keskusteltu tietysti ennekin, mutta nyt sain oikein kysymysryöpyn niskaani. Kivaa! Samalla keskusteltiin siitä, jos joudutaan jonoon julkiselle jatkohoitoa varten, niin mennäänkö siinä samaan aikaan yksityisen puolen pakeille.

En ole hirveästi viitsinyt näistä asioista miehelle vaahdota, hän kun on semmoista " älähän nyt hötkyile" -tyyppiä. Vaahtoamisella saisin vain huonoa aikaiseksi. Tieto pitää tiputella sopivan pieninä annoksina ja myös sopivalla hetkellä. Ja muka naisten kanssa on hankalaa!! =)

Mutta ei tänne kummempaa. Voikaa hyvin ja parantukaa pian! Quiero, miten sun inssi?! Peukkuja!

Klovni

Vierailija
10/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantainata kaikille vasta-alkajille!

Alkaa olla käsillä jännittävät päivät, huomenna on kulunut kaksi viikkoa ekasta inssistä ja perjantaina saan tehdä raskaustestin jos on aihetta. Oireita voisi ehkä tässä vaiheessa kai olla... vai voisiko... mitään ei kyllä tunnu.

Viesteissä vilisee pp-merkintöjä. Mitä se oikein tarkoittaa? Sitäkö monesko päivä on toimenpiteestä? Ja aletaanko laskemaan jo siitä päivästä kun esim. inssi on tehty vai vasta seuraavasta? Selvittäkäähän nyt mun tietoja?

Miliko

Vierailija
11/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mun kanssa, mun piti tänään soittaa sinne väestöliittoon ja varaa se aika alkukäynnille. Me kun ollaan ostamassa uutta asuntoa niin todettiin että meidän on parempi hakeutua sinne julkiselle puolelle hoitoon. Kun luin tuossa jotain toista ketjua hoitojen hinnoista niin yksityisellä saa niistä maksaa kyllä ihan ruhtinaallisesti. Mun on nyt huomenna pakko ehtii soittaa ja varaa se aika, pakko, pakko!!!!

Mulla oli se ovis viikonloppuna en kyllä tarkkaa tiedä minä päivänä, mutta uskoisin että ehti mennä ohi, kun se mies oli matkalla. No ei auta kun sitten vaan olla hollilla taas ens kierrossa nyt vaan toimin että täti tulisi pian niin pääsisi taas yrittämään.

Plussa onnea kaikille!!!! Onko ketään joka olisi tällä viikolla piinailemassa?

Miten sen Q:n inssi?

Vierailija
12/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita vasta-alkajille!

Eka inssi on nyt sitten takana. Tuli kallis keikka, ja keikan hinta vielä tuplaantui, kun innostuimme molemmat miehen kanssa hermostuksissamme shoppailemaan uudet farkut sillä aikaa, kun siittiöt oli pesussa :)

Kaikki meni ihan hyvin, aikasta inhottavasti vain nipisti se kohtuonteloon asti kaivautuminen, vaikka eihän se ollut kuin ohut katedri vai mikskä sitä nyt kutsutaan. Itse toimenpide oli hetkessä ohi. Tuntui oudolta, kun tiesi, että nyt simpat on siellä, eikä ne silti valunut ulos, kun perille asti laitettiin.

Valitettavasti lääkäri ei ollut meidän oma, mutta mukava silti. Olisin vaan halunnut kysyä jatkosta enemmän, mutta kai sitten taas täytyy pulittaa erikseen lääkärille soittoajasta, plaah!

Mutta, huonoja uutisia saatiin. Simppatulokset oli vielä huonommat kuin viimeksi ja pesulla niistä ei tullut kuin kohtalaisia: A=1% ja B=88% vertailun vuoksi tiedoksi niille, jotka on ollut vastaavissa toimenpiteissä. Suurin ongelma lienee siis se, että simpat eivät osaa tai älyä kulkea nopsaa eteenpäin. Tämän lääkärin mukaan me ollaan ihan rajatapaus, kenelle edes kannattaa inssiä kokeilla. Ja jos ei kolmella kerralla onnistu, niin sitten hän kyllä suosittelisi siirtymistä koeputkihedelmöitykseen. :(

Olen tosi surullinen näistä uutisista enkä usko plussaan. Lääkärin mukaan meillä on vain noin 10% mahdollisuudet, kun inssissä yleensä on 15-20%. Ajoitus oli kuitenkin juuri oikea, koska ultrasta näkyi, että munarakkula oli juuri puhkeamassa. Niitä oli nyt sitten kai lopulta vain yksi. Ja surkeutta lisää se, että ensi kierto menee harakoille, kun inssi osuisi juuri klinikan joululomille. Itkettää, mutta yritän miehen takia edes esittää vähän positiivista, kun hän niin urheasti hoiti oman osuutensa.

Kuinka pitkät jonot julkisella puolella on noihin kovempiin hoitoihin, koeputkihedelmöityksiin? Pelottaa, että meiltä loppuu rahat. Niin epäreilua, että käy näin. Muutenkin on asuntolaina ja kaikki, ja nyt on sitten toinen vastaava kuluerä joka kuukausi siihen päälle. Voidaankohan me mennä julkiselle jonoon, vaikka ollaan yksityisellä nyt?

-Q-

Vierailija
13/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä minäkin uutena pyörimässä. Tänään ilmeisesti kierto alkaa alusta ja päästään aloittamaan ensimmäistä inssikiertoa ja clomitkin on valmiina kaapissa. Jännittävää!!!

Mietin vaan, onko kellään clomit muuttaneet kierron pituutta eli aikaistaneet ovulaatiota? Minulla on pitkä kierto ja yleensä ovulaatioon vasta noin kp 19- 22. Pitääköhän varmuuden vuoksi tikuttaa jo tosi ajoissa.

Meilläkin simpat niin hitaita, ettei kyllä ihmeitä odotella, mutta mahdollisuus on kuitenkin varmasti parempi kuin ilman hoitoja.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
14/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille voi, vaikka miten päättää kierron alussa että nyt en laske päiviä niin sitä on silti hyvinkin tietoinen koska niiden menkkojen pitäisi alkaa. Tänään menossa kp 24/26. Oireista en viitsi edes puhua, koska ne on kuitenkin mielikuvituksen tuotetta. Edellisten kiertojen mukaan keskiviikkoiltana pitäisi näkyä ensimmäiset jäljet ja torstaiaamuna alkaa kunnolla. Torstaina saan soittaa taas verikokeentuloksetkin. Katsotaan mitä viikko tuo tullessaan.

Muuten väsynyt olen minäkin. Tänään oli töissä tosi rankka päivä. Tovin jo mietti josko täytyy lyödä ovet lukkoon ja soittaa poliisit. Voi voi.. *huokaus* Ajattelin laittaa tänään jouluvalot, mutta olin niin väsynyt että laitettiin miehen kanssa sauna päälle ja kömmittiin sinne. Teki hyvää!

Q:lle pidän silti peukkuja loppukiertoa ajatellen. Onhan se 10% sentään parempi kuin ei mitään.

Milikolle en osaa vastata mitään. Olen myös miettinyt noita pp päiviä. Kertokaa myös mitä tämä bdbdbdb tarkoittaa.. Olen päätellyt että se on niinkuin odottavia masuja tai peukkuja. Olenko oikeassa? Ihan nolottaa tunnustaa tämä tietämättömyys..:)

Joku kyseli vielä clomeista. Mulla on siis tupla-annos clomeja kp3-7. Toinen kierto menossa ja ensimmäisessä ei ollut ovulaatiota.

Mutta nyt lopettelen ja raahaudun jääkaapille iltapalan kimppuun.

-Tuittu-

Vierailija
15/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan!

Mulla kävi juuri niin, että ovuloin jo tosi aikaisin clomien ansiosta. Ihanaa, kun ei tarvinnut odottaa kuukautta ilman, että mitään tapahtuu. :) Ilmeisesti aiemmin en ole joko ovuloinut ollenkaan tai sitten ainakin tosi myöhään. Kierto on huidellut 45-46 päivän välillä. Nyt kuitenkin ovulaatio jo kp15 ja tulossa noin 29 päivän kierto, jos tästä on normaalit pari viikkoa kuukautisten alkuun. Toivottavasti sinullakin tepsii!

-Q-

Vierailija
16/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Toivottavasti Tuittu sun piina päivät päättyy ++++++ ja samoin toivon myös että Q:n inssi onnistuu ja eihän sinne perille tarvita kuin se yksi siimaveikko ja se on siinä. Nyt vaan peukut ja varpaat pystyyn oikein toen teolla että saadaan lisää plussia meidän listaan.

Q:lle mä olen käyny ekan käynin yksityisellä, mutta nyt sitten todellakin päätettiin yrittää päästä sinne julkiselle puolelle. Huomenna soita sinne ei muuten tuu yhtään mitään. Ja kyllä varmasti julkiselle pääsee jonoon vaikka on yksityisellä käyny tai siis en kyllä varma ole. Tyhmä kysymys... pitääkö inssissä miehen luovuttaa samaan aikaan siittiöitä kun se ite inssi tehdään? Pitääkö siinä pidättäytyä seksistä kuinka kauan?

-joalin-

Vierailija
17/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan tähän pinoon, joka vaikuttaa mukavalta porukalta ja samojen ongelmien kanssahan tässä painitaan. Tänä syksynä olen tätä palstaa alkanut seurailemaan ja tässä vähän tietoja meistä:

molemmat ollaan 29 ja esikoista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän jo elokuusta 04 alkaen. Perustutkimukset meneillään, verikokeissa olen käynyt ja simpat viety analysoitavaksi. Verikokeitten perusteella lääkäri määräsi clomifenit ja terolutit. Niistä olen yrittänyt haeskella kokemuksia tältä palstaltakin.

Samassa tilanteessa oleville kaikille oikein paljon voimia ja onnenkantamoistakin mukaan yrityksiin :) Itsellä meinaa välillä positiivisuus ja ilo kadota koko touhusta, onneksi on tällainen palsta!

Vierailija
18/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

kuumeilijoiden puolella on tällainen palstaslangia esittelevä vakkaripätkä, jossa kerrotaan teksteissä vilahtavien lyhenteiden selityksiä. Lainasin tekstit sieltä, poistin väleistä erilaisten pinojen selityksiä. Tällainen voisi olla tarpeen meille vasta-alkajillekin, ellei meillä jo sellaista olekin.

Q:n inssikokemukset oli mielenkiintoista luettavaa! Voipi olla, että itsekin insiin käy meillä tie vuoden alussa. Tällä hetkellä menossa pp1 / kp 15 ja ovistuntemukset on olleet melkoiset. Mutta hiljaa hyvä tulee, puuhailtu on...

**********ja sitten sitä palstaslangia**************************

Ap - viittaa alkuperäisen viestin kirjoittajaan

AV - Aihe vapaa- palsta

clomit - Clomifen-niminen lääkevalmiste, jota käytetään ovulaatio-ongelmien hoidossa.

follikkeli - munarakkula, jonka sisällä on munasolu.

follikkelivaihe - kuukautiskierron alkupuolisko ennen ovulaatiota.

haahuilijat - keskenmenon saaneita kuumeilijoita.

haamu - haalean vaalea viiva raskaustestissä. Haamukin on positiivinen tulos eli viivan vahvuudella ei raskaustestissä ole väliä. Viiva voi olla haalea esim. sen takia, jos raskaushormonia ei ole virtsassa vielä paljoa ja siksi testin reaktio ei ole niin selvä.

hCG ¿ human chorion gonadotropin eli istukkahormoni. Hormoni on todettavissa verinäytteestä jo 6-8 pvän kuluttua hedelmöityksestä. Yleensä kuitenkin raskaus todetaan virtsakokeella, kun kuukautiset ovat jääneet pois.

jtp - Joka Toinen Päivä

kasa - jokaiselle päivälle yleensä tehdään aloitus, johon jokainen voi kirjoittaa kuulumisiaan. Muita nimityksiä mm. pino, pinkka, keko, läjä jne.. Omille ryhmille tarkoitetut pinot on " merkattu" , esim. Triplojen lauantailäjä on siis tarkoitettu triplaajille.

kemiallinen raskaus - raskaustesti on antanut positiivisen tuloksen, yleensä varhaisessa vaiheessa raskautta (rv3-4), mutta myöhemmin tehty testi on negatiivinen tai vuoto alkaa pian positiivisen testin jälkeen. Nämä alkuraskauden keskenmenot ovat hyvin yleisiä ja suuri osa ei edes tiedä olleensa hetken aikaa raskaana, koska kuukautiset saattavat tulla ihan ajallaan, vaikka olisi ehtinyt tehdä jo positiivisen testin.

kierto - tarkoitetaan yleensä kuukautiskierron pituutta. Tavallisin kierto on 28 päivää, mutta normaalin rajoissa on vielä n. 25-35 päivää. Kierron pituus lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä viimeiseen päivään ennen seuraavia kuukautisia. Eli kun kuukautiset alkavat (yleensä pikkutuhrua ei lasketa vielä - tästä on tosin erilaisia käsityksiä lääkäreidenkin keskuudessa...), silloin on kp1. Jos seuraavat kuukautiset alkavat esim silloin kun olisi menossa kp30, tämä kp30 muuttuukin kp1:ksi ja kierron pituus on tällöin ollut 29 päivää (eikä 30!)

kituviikko - kts. piinaviikko

km - keskenmeno.

Kolibrit - ryhmä kolmatta lasta yrittäville tai siitä haaveileville

kp - kiertopäivä. Ilmaistaan esim. kp 10/28 tai 24/29-31. Ensimmäinen numero ennen kauttaviivaa tarkoittaa menossa olevaa kiertopäivää ja jälkimmäinen ko. henkilön kierronpituutta. Kierronpituus voi olla aina se sama (esim. 28päivää) tai vaihdella (esim.29-31päivää)

lh - luteinisoiva hormoni. Lh:n erityksen äkillinen nousu kierron puolivälin tienoilla aiheuttaa ovulaation.

luget - Lugesteron-niminen lääkevalmiste, jota käytetään mm- vuotohäiriöihin. Keltarauhashormoni eli progesteroni.

luteaalivaihe - kuukautiskierron loppuvaihe ovulaation jälkeen.

lämmöt - Ovulaation jälkeen ruumiinlämpö kohoaa progesteronin vaikutuksesta noin puoli astetta. Keltarauhasen surkastuttua lämpö laskee ja kuukautiset alkavat. Raskaus ylläpitää keltarauhasen toimintaa ja peruslämpö pysyy kohonneena n. raskauden puoliväliin.

nega - saada negatiivinen tulos raskaustestissä.

nosto - viestiketjuun kirjoitettu ¿nosto¿ tai ¿nostan¿ tms. tarkoittaa, että viestiketju nousee palstan etusivulle, josta se on helpommin huomattavissa.

ovis - ovulaatio eli munasolun irtoaminen, kun munarakkula puhkeaa. Noin kierron puolivälissä jos normaali 28 päivän kierto. Palstalaisten keskuudessa kyseinen ilmiö on saanut jo huikean määrän nimityksiä, mm. Ossi, Oili, Olga, Oskari jne.

piinaviikko - viikko ennen oletettua kuukautisten alkua. Tästä on johdettu piinailijat - ne jotka elävät piinaviikkoa eli toivovat että kuukautiset eivät ko. viikon kuluttua ala.

plussa, plussata - saada positiivinen tulos raskaustestissä eli +.

pp - piinapäivä eli aika ovulaation jälkeen. Esim. pp7 on viikko ovulaation jälkeen.

roskishaamu - " plussa" tulee vaikutusajan jälkeen jo roskiin heitettyyn testiin.

simpat - siittiöt

tarrasukkia vauvalle tai vauvaliimaa - toivotaan, että pieni vauvanalku kestää masussa eikä raskaus mene kesken.

terot - Terolut-niminen lääkevalmiste, jota käytetään mm. vuotohäiriöihin. Keltarauhashormoni vrt. luget.

TJOT - Tulee Jos On Tullakseen

täti - kuukautiset. Palstailijat usein käyttävät myös nimitystä ferrari.

bd bd bd bd - näiden merkkien laittaja ilmoittaa pitävänsä peukkuja pystyssä, merkit tunnetaan myös " isonmahan" toivotuksina tai rintsikoina:)

Vierailija
19/75 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä kirjoitella vaikka mitään erikoisempaa ei tänne kuulukaan... Milikolle pidän hulluna peukkuja, alunperin kun piti olla täysin samalla aikataululla liikkeellä! Inssipäivä lasketaan aina pp0:ksi, niin luki ainakin minun " potilasohjeissa" . :)

Huomenna alkaa menkat, pääsee taas sitten soittelemaan ja varailemaan ultra-aikoja. Toivottavasti tässä kuussa nyt sitten päästään ihan inssiin asti... viime kerralla peruuntui.

Tässä yksi päivä tulin yhtäkkiä hirmu ylpeäksi itsestäni, kun tajusin että vaikka yritystä alkaa pian olla täynnä kolme vuotta, niin en ole vielä sortunut ostamaan mitään vauvajuttuja varastoon... on noita kyllä vauvoja ympärillä, joille on tullut jos jonkinmoista osteltua ;) Perjantaina tilasin tarvikkeet kestovaippoihin, ajattelin kummitytölle väsätä. Saa nähdä mitä tulee!

Olo on ollut ihan äärettömän masentunut viimeisen viikon, pitäis jostain saada energiaa ja uskoa seuraavaan kiertoon. Eka kerran tuntunut siltä että ei meille taida sitä vauvaa koskaan tulla... :( Onneks tuli ees lunta, ettei oo niin pimeetä ja painostavaa kokoajan... Jouluvalot asensin ja ikeassa kävin humpsuttelemassa, jotain positiivista ja kivaa :)

Nyt täydelliset naiset valtaa meidän olohuoneen!

Vierailija
20/75 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni 29v. pääkaupunkiseudulta ollaan.

Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu: niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja toinen Clomikin takana. Ovuloin luomuna, mut Clomien kanssa en oo tikuttanu. Reilun viikon päästä aika julkiselle puolelle jatkotutkimuksiin.. Täytyy myöntää, että pelkkä ajatuskin tuntuu kamalalta. Kumpa plussaisi ennen sitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi