Isomman lapsen haalarin käytöstä ihmeteltävää
Hassua tuo tytön haalarin käyttö. Ainakin vielä keväällä halusi pakkasella laittaa aina omatoimisesti haalarin pihalle. Siis nimenomaan halusi ostaa haalarin, eikä antanut ottaa edes niitä kenkäremmejä irti, kun minä tyhmä luulin, että ne pitää heti irrottaa.
Pihalla siis aina haalari, mutta ei vahingossakaan pihan ulkopuolella. Kerran kiireessä en antanut mennä vaihtamaan, niin intti monta kertaa vastaan ja oli sitten ihan "tippa linssissä" kun käytiin asioilla, kaupassa yms. niin että oli haalari päällä.
Tänään sanoi, että haluaa talveksi uuden haalarin. Tekisi kyllä mieli sanoa ehdoksi, että jos kallis haalari hankitaan, niin sitä on sitten käytettävä muussakin ulkoilussa kuin kotipihalla (paitsi ei koulussa). Tyttö on 10 (4lk). En tiedä, miksi tuo haalari on niin tärkeä, kyllähän hyvin pärjäisi kaksiosaisellakin.
Kommentit (16)
Haalari on kiva ja mukava leikeissä, mutta tyttö sen ikäinen ettei kehtaa enää ihmisten ilmoilla näyttäytyä haalarissa. Ihmeellistä, että olet pakottanut haalarissa kulkemaan, kun ei ole halunnut. Minä ostaisin molemmat, rymyhaalarin ja sitten kaupunkivaatteet kun mennään kaupoille tai kavereiden luo.
haalari koulussa omasta halustaan vielä tokalla, jolloin luokalla haalaria käytti vain yksi poika tytön lisäksi. Tytöllä oli kyllä kaksiosainen pukukin, joka oli hankittu nimenomaan koulukäyttöön. Kolmannella ei enää haalaria kaivannut.
Suurin osa lapsista käyttää talvellakin 2-osaista pukua jo 4-vuotiaana, mitä mä en oikein tajua. Paljon helpompi pukea haalari, eikä pääse lumi sisään yms. Tiedän kyllä ystäviltäni, että josaain kiusataan haalarista jo 4 vuotiaita. Itse ostin nyt eskarissa olevalle vielä talveksi haalarin enkä usko, että on mitään ongelmia sen käyttämisessä. Kysyin kyllä hänenkin mielipidettään kun haalarin ostin.
Mutta pakko sanoa, etten enää nelosluokkalaiselle ostaisi haalaria. Tosin meidän lapsille ei olisi enää mikään haalari mahtunut päällekään sen ikäisenä.
Haalari on kiva ja mukava leikeissä, mutta tyttö sen ikäinen ettei kehtaa enää ihmisten ilmoilla näyttäytyä haalarissa. Ihmeellistä, että olet pakottanut haalarissa kulkemaan, kun ei ole halunnut.
En ajatellut, että se olisi niin kauhea asia, kun se haalarin käyttö on niin luontevaa muuten.
Vai onko tyttöni tosi pieni kokoinen? Minun pitäisi löytää eskarille (nyt reilu130cm pitkä) 140cm haalari.
Sikisi varmaan haluaa haalarit, kun sen saa nopeasti päälle, ei mene lunta selkää ja kenkiin jne. Eli on paljonparempi lumileikeissä kun kaksiosainen.
Ainakin viime talvena kotona oli aina haalari päällä, samoin partioleireille lähti haalarissa. Itse perusteli, että on helppo pukea ja ei mene lunta selkään -saa rauhassa pyöriä lumessa.
Meillä viime talven pieneksi jäänyt haalari 128cm, eli koko-ongelmaa ei meidän pienikokoisella tytöllä ole :)
Minun pitäisi löytää eskarille (nyt reilu130cm pitkä) 140cm haalari.
Katsopa tuosta. Alareunassa on haalareita, joita saa kokoon 152 asti.
http://www.travalle.fi/talvi-2012/leikki-ikaisten-toppahaalarit.html
Minun pitäisi löytää eskarille (nyt reilu130cm pitkä) 140cm haalari.
Katsopa tuosta. Alareunassa on haalareita, joita saa kokoon 152 asti.
Reimalla on 140-senttisiä. Valitse alareunasta 10-14V, niin se näyttää haalarit, joita on isojakin kokoja.
ticketin haalareissa on myös ja didriksonin....
tilasin viime vuonna täältä 152 cm haalarin eskarilaiselleni:
:http://www.travalle.fi/talvi-2012/leikki-ikaisten-toppahaalarit.html?p=1
Joulun jälkeen alesta sai iaka edullsesti. On kestävä ja hinta-laatusuhde kohdallaan.
Ei toki maailman kaunein kuosi mutta kokoja on !
Vai onko tyttöni tosi pieni kokoinen? Minun pitäisi löytää eskarille (nyt reilu130cm pitkä) 140cm haalari.
Sikisi varmaan haluaa haalarit, kun sen saa nopeasti päälle, ei mene lunta selkää ja kenkiin jne. Eli on paljonparempi lumileikeissä kun kaksiosainen.
Reima on ihan pois uljttu juttu. Viime kahtenaviime talvena on Reimassa mennyt polve rikki alle viikossa. Täytyy katsel noita muita.
eikä se tarkoita että ap:n tyttö olisi jotenkin erityisen pieni, sinun lapsesi vaan on tosi pitkä.
eikä se tarkoita että ap:n tyttö olisi jotenkin erityisen pieni, sinun lapsesi vaan on tosi pitkä.
mutt kyllä on lyhyt tuo 10v:kin. Missä tuo yksi vastaaja väitti ettei sen eskari olisi pitkä? Onko sinulla jotain vaikeuksia myöntää oma lastasi lyhyeksi?
T: normali pituisen lapsen ja lyhyen lapsen äiti
Kaikkien mitta taulukoidenkin mukaan.
128cm halaria käyttävä 10v ei ole lyhyt vaan mielestäsi normaalipituinen????
on huomannut, että se on käytännöllinen vaate pihaleikeissä. Viisas lapsi! Ehdottomasti toiset vaatteet sitten muuhun käyttöön. Niinhän aikuisillakin on työvaatteet ja näyttäytymisvaatteet.
Omalla 3-vuotiaallanikin on pihavaatteita eri käyttöön.
Haalari, jos lapsi haluaa ja 2-osainen muuhun käyttöön.
Etsi vähän edullisemmat, ei tarvi olla Moloa.
Tarviihan kouluunkin takin, ja jos asioilla yms käytte autolla, niin farkut ja pitkät kalsaritkin riittää pikku pakkasilla?
Muistan itsekin tykänneeni Reiman talvihaalarista, 80-luvun alussa...olisinkohan ollut 9-vuotias. Se vaan oli jotenkin selittämättömän kiva, mukava pukea :) Reiman merkki oli silloin sellainen merireimari.