8-vuotiaan murha: Tyttö itki joutuessaan takaisin isänsä luo!!
Kommentit (67)
Uskoma-vitun-tonta.
Vai tähän tämä on nyt mennyt.
Minut on huostaanotettu sijaisperheeseen ollessani kymmenen. Perheessä oli myös kaksi omaa lasta, olin iältäni heidän välistään. Sain joka päivä kokea uskomatonta henkistä väkivaltaa ja painostusta. Omien lasten syyt laitettiin minun syykseni, jouduin joka viikko suorittamaan erittäin raskaita siivouksia (koko ison talon kalliit villamatot ulos ja tamppaus kummaltakin puolelta, oli sää mikä hyvänsä.), en saanut vaatteita ollenkaan paitsi silloin tällöin kirpputorilta (ja kyllä, sijaisvanhempani olivat hyvinkin rikkaita, uudet talot ja miljoona autoa etc). Edes 17-vuotiaana en saanut olla ulkona yhdeksän jälkeen. Kännykkäni ja oma tietokoneeni, jotka olin itse maksanut, otettiin usein pois käytöstäni viikoiksi esimerkiksi siksi etten ollut vaihtanut farkkuja pois kun tulin koulusta, vielä silloinkin kun olin lukiossa. Lisäksi jouduin kirjoittelemaan heille anteeksipyyntökirjeitä ja
lukemaan ne perheen kuullen ääneen, jos esimerkiksi reppuni vetoketju oli hajonnut tms. Sosiaalityöntekijäni kävi 2 kertaa katsomassa minua koko melkein kahdeksan vuoden sijoituksen aikana. En saanut silloinkaan puhua kahden hänen kanssaan. Sijaisvanhempani myös pakottivat minut valehtelemaan heille.
Nyt on tehtävä jotain näille asioille, ja pian.
Omien lasten syyt laitettiin minun syykseni
*jos nyt omien lasten teot kuitenkin..
Tämä nyt on valitettava tosiasia Suomessa, biologisen vanhemman oikeus lapseen on liian vahva. Tunnen ison joukon huostaanoettuja lapsia ja näiden sijaisperheitä Suomessa ja voin vakuuttaa, että melkeimpä kuka hyvänsä näistä lapsista olisi saattanut päätyä ko otsikoihin -niin ei kuitenkaan käynyt, kiitos lastensuojelun, joka ehti väliin.
Suomessa perhe on pyhä. Laittomista huostaanotoista puhutaan jatkuvasti, perustetaan fb-ryhmiä saattamaan joku viranomaisten varastama lapsiriepu takaisin kotiin. Toinen osapuoli eli lastensuojelu tai ko lapsen sijaisperhe ei kantaansa voi kertoa. Tosiasiassa lapsia viedään itkevinä tapaamaan biovanhempiaan, yhteiskunta maksaa näiden tapaamisten jälkeiset terapiat, jotta taas lapsi selviytyisi arjessa.
Minä olen vihainen. En niiden liki 18000 lapsen puolesta, jotka jo elävät kotinsa ulkopuolella(he ainakin ovat turvassa) vaan niiden tuhansien ja taas tuhansien, jotka ovat sillä rajalla, että ovat yhä syntymäkodissaan tai joita pallotellaan laitoksen ja kodin väliä (kuten nyt tätä Eerikaa).
Eerikakin oli lehtitietojen mukaan ollut liki kolme, kun hänet oli otettu huostaan äidiltään. Jos tulloin olisi hyvä vakituinen sijoituspaikka löytynyt, olisi tytön elämä mennyt toisia polkuja. Ehkä hän olisi sitten käynyt kotilomilla tai tapaamisessa (äidin kanssa tapaamisethan olivat valvottuja) itkien tai ei, mutta arki ainakin olisi ollut taatusti tasaisempaa ja henkikin olisi säästynyt...
Suututtaa!
nähnyt lapsen olosuhteissa mitään ongelmaa?
Eikö heidän olisi pitänyt alan asiantuntijoina tehdä jotain?
Vai katsoivatko he vain vierestä, kun oma poika/veli pahoinpitelee lastaan?
En yleensä kirjoita näille palstoille mutta nyt on PAKKO! Olen 8-vuotiaan tytön äiti ja tämä tapaus on ITKETTÄNYT, JÄRKYTTÄNYT ja SUUTUTTANUT erityisesti. En olisi uskonut, että näin julmasta ja kylmäverisestä pienen lapsen murhasta joutuu lukemaan lehdestä. Miten ihmiset voivat olla näin sairaita??? Tämä lapsi oli jo saatu pahoinpitelystä turvaan Herttoniemeen, jossa oli ollut onnellinen ja iloinen lapsi - säilyttäen tukkkansa päässä ja ihon mustelmitta. Mutta mitä tekee sosiaaliviranomainen? Palauttaa itkevän ja kotiin paluuta vastustavan lapsen takaisin "kidutuskammioon", josta hänet oli vain kuukausia aiemmin jouduttu ottamaan pois. Eikö tässä pitäisi hälytyskellojen soida, että jotain on kotona pahasti vialla, jos lapsi ei halua lastenkodista oman isänsä luokse? Itsekin sen jo ymmärtää - ilman alan koulutusta. Oma tyttäreni itkisi sen vuoksi, jos meistä jompikumpi lähtisi pois kotoa...
Ja kuinka lastensuojelu ei puuttunut lukuisiin eri lastensuojeluilmoituksiin? Niitä tuli koulusta, äidiltä ja naapureilta. Vielä palautuksen jälkeenkiin tämä lapsi olisi voitu pelastaa - jos mustelmat ja irronneet hiukset eivät kerro pahuudesta niin mistä sitten? Siitä, että lasta rakastetaan kotona ja hänestä pidetään hyvää huolta, näinkö asia on tulkittu? Mitään muuta ei olisi tarvittu kuin pikainen huostaanotto > lapsi olisi turvassa ja tätä kauhutarinaa ei tarvitsisi lukea.
JA MITÄ TEKEE ISÄ? Isä, jonka pitäisi suojella omaa rakasta lastaan. Hän kuvaa ja katsoo sivusta kun omaa lasta kidutetaan, rääkätään, hakataan, lyödään nyrkillä, sidotaan 25 kertaa lakanaan kädet selän takana ym. ym. Kuinka kukaan voi antaa omalle lapselleen tapahtua mitään näin hirvittävää? Täytyy olla todella sairas ihminen, jos ajattelee, että tuo menee kuritoimenpiteinä, vaikka olisi uskonutkin noita-akkansa valheita. Ja itse ollut mukana "kohtalokkaana yönä" paketoimassa tytärtänsä lakanaan ja sen jälkeen hengittämättömään pressuun, jolloin myös hengitystiet on tukahdutettu. EIKÖ SIINÄKÄÄN OLE TULLUT RAJA VASTAAN - kyllä siinä on ainakin ollut tiedossa se, että lapsi kuolee. Ilmeisesti siis hänenkin puoleltaan harkittu murha.
Sydämeen sattuu, kun väkisin tulee mieleen ajatus, että mitä lapsi on viimeisillä voimillaan ajatellut? Tiennyt kuolevansa. Ainoa positiivinen ajatus on se, että hänen osaltaan kärsimykset ovat nyt ohi. Mitä kaikkea on suloinen tyttö joutunut kokemaan lyhyen elämänsä aikana - aivan liian lyhyen! Ja kun tämäkin olisi voitu ihan hyvin estää.
MURHAAJA KUSIPÄILLE ELINIKÄISET TUOMIOT EIKÄ PÄÄSYÄ VAPAUTEEN. JOS SUOMESSA OLISI KUOLEMANTUOMIO NIIN SE OLISI MIELESTÄNI AINOA VAIHTOEHTO LAPSEN MURHAAJILLE.
Ja se puolustaja, joka näitä saastoja rupeaa puolustamaan saisi vetää itsensä hirteen puolustuksen jälkeen!
Mä on niin vihanen niille ihmisille jotka anto tän tapahtua, kävisin varmaan niiden kimppuun jos eteen tulis.. Mä en ymmärrä jos kahdeksan vuotias sanoo että " ei tahdo isän luo" niin miksi pakotetaan. Eikö sen ikäinen itse tiedä parhaiten missä on hyvä olla...?? Ja ylipäätään oli kuin nuori niin mun mielestä se lapsi totuuden kertoo missä on hyvä olla. Ja miksi ylipäätään tyttö otettiin pois äidiltä?? Vain sen takiako kun isä halusi huoltajuuden vaikka pahoinpiteli tyttöänsä ja tyttö oli itkien sanonut että EI tahdo isälleen. VITTU MITÄ MULKKUJA NOI SOSSUN TYÖTEKIJÄT ON. Siellä on tietysti käyttetty suhteita hyväksi ja uskottu isää. Mä niin toivon että kun ne joutuu linnaan että niitä pahoinpidellään niin paljon joka päivä, tietääpähän miltä siitä pikku tytöstä on tuntunut. Ja miten joku voi puolustuskyvytöntä lasta pahoinpidellä, lapset kun ei mitään pahaa ole tehnyt ja eivät voi syntymäänsä vaikuttaa. Mua niin vituttaa kun tollaset kusimulkut saa ylipäänsä lapsia. Ja on se perkele jos ei jotain lakimuutoksia tule lasten hyvinvointiin niin montakohan lasta täytyy vielä kuolla ennen kuin jotain asian eteen tehdään.
Kun eihän sossua toki saa arvostella. Hyi, hyi!
t. edellinen kirjoittaja