Argh!! Mies oli vahingossa ostanut sika-nauta jauhelihaa!
Täytyy ite mennä perässä kun pistää sen asialle.
Mitähän siitä vois tehdä? Jos sen paistaa niin syököhän koira sitä?
Kommentit (34)
En käytä muutoin sika-nautaa mutta siitä tulee kyllä parhaat lihapullat.
mutta se näyttää niin etovalta.
AP
eikö isompia elämästä löydy? Paista tai paahda se tai tee siitä jotain muuta ja kaada ja imeytä se valunut rasva pois, jos noin tarkkaa on.
en söisi sitä itsekään, liikaa rasvaa ja paistaessa jo haisee kammottavalle.
.. naudan jauhelihaako ois pitänyt olla? Se se vasta pahaa onkin, ja haisee etovalle. Mä käytän vain sika-nautaa jos jauhelihaa käytän.
Mihinkään muuhun en sitä käytä. Tässä ohje oleppa hyvä:
http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Spagettia+ja+lihapullia+tomaa…
Lahjoita opiskelijalle! Sika-nauta on meidän juhlapäivien ruokaa ;)
Mua kanssa ärsyttää se "miestaso" asioissa. Pitää olla tyytyväinen, että mies ylipäänsä "osallistuu" ja työn jäljestä ei saa valittaa. Jos joku nainen tekisi hommat miten sattuu, olisi se ihan kauhea haloo.
Mun mies on ihan samanlainen; jos sen käskee tuoda rasvatonta maitoa, se tuo rasvaista jne. Tosi raivostuttavaa.
Vain kaupan omaa valmistetta. Lihatalojen jauhatus on pelkkää läskiä, ihan valkosta väriltään.
olis ollut ainoa oikea vaihtoehto.
No mies sai kyllä kuulla kunniansa, mutta onneks mä lepyn helposti.
AP
Vain kaupan omaa valmistetta. Lihatalojen jauhatus on pelkkää läskiä, ihan valkosta väriltään.
on jauhettu parasta ennen päivän ohittaneista lihoista. ;)
on jauhettu parasta ennen päivän ohittaneista lihoista. ;)
voit sen lähettää. Ja jos koiralle annat, niin tietty raakana, se on sille ihan juhla-ateria. Ostat vaikka sitä kuivaaki kuivempaa paistijauhelihaa ja sekotat toisiinsa, niin ei ole sunkaan ruoka niin kuivaa ;) No huono läppä, mutta noinkin se voi toimia, pois ei kannata ruokaa heittää. Anna vaikka köyhälle opiskelijatutulles. työttömällekki kelpaa mainiosti :)
en söisi sitä itsekään, liikaa rasvaa ja paistaessa jo haisee kammottavalle.
Eikä mitään ft-kamaa. Tai ole hiljaa.
Höhlä! Kuulostaa aika uusavuttomalta, jos ei ymmärrä kahden lihatyypin päälle samassa tuotteessa. Sehän riippuu täysin siitä, mitä siitä valmistaa ja miten ruoan maustaa. Makuasioihin mentäessä musta luomupossun jauheliha on kuitenkin parasta, eli maukkainta mm. makaronilaatikkoon, vaikka sitä teenkin tosi harvoin.
Voi sitä ostaa myös lampaan, hirven jopa broilerin tai kalkkunasta jauhettua! Jos ei kaupan laatu kelpaa, jauha itse lihasi, mistä lie sen sitten pyydystätkin. Harmi, ettei meillä Suomessa kengurun liha ole edullista, kuten Australiassa, se pesi muut maullaan, rasvattomuudellaan ja värillään, mennen tullen! Joten miten olisi, pyydä ensi kerralla miestä etsimään sulle kengurunlihaa ;-)
Ovela veto mieheltä. Sää syödä kaiken itse ja akan iso perse kutistuu samalla.
Paketti naudan jauhelihaa, ja sekoita ne, eikös se sitten oo nautasikaa. Tee siitä sit vaikka niitä lihapullia, hyviä tulee, kokemusta on, kun on käyny sama kämmi joskus...
En käytä muutoin sika-nautaa mutta siitä tulee kyllä parhaat lihapullat.