Neuvolan terkkari vastaa hetken kysymyksiin
Eli tuossapa se kaikessa lyhykäisyydessään tulikin jo otsikossa. Saa kysyä :)
Kommentit (26)
Esim nro 8 jäi vastaamatta
Ketjun kirjoitus nro 15/x oli tarkoitettu vielä tarkennukseksi tuohon kysymykseen. Jäi vaan launaus puuttumaan, pahoittelut.
Oma terkkani on oikein mukava, mutta jotenkin särähti korvaan hänen kommentinsa. Hän sanoi: Kylläpä sinulla nyt hakkaa vastaan". Sanoin:"Että mielestäni tämä raskaus noin muuten on aika mukavasti mennyt". Terkkari tähän: "No, kyllä tässä nyt on aika paljon kaikkea ollut..." Jotenkin lannistava kommentti. Tuli olo, että olen kuormittanut häntä jotenkin liiaksi. Vaikka en sen kummemmin ole hänelle "narissutkaan". Rasittuvatko terkkarit odottajien vaivoihin? :)
Jos itse sanoisin noin asiakkaalleni, niin tarkoittasin kommenttia ihan vain empaattisessa mielessä. Ihan mahtava asenne sulla jos et ole noita rasitteena raskauden aikana kokenut :) Suurimmassa osassa raskauksissa ei ole mitään komplikaatioita, joten ehkä terkkari vaan oletti että olisit noista komplikaatioista jotenkin stressaantunut ja/tai kuormittunut.
Meidän päätehtävänähän terkkarina on "valvoa" sitä että raskaus sujuu ongelmitta, joten odottajan vaivat on kyllä otettava tosissaan. Joskus tosin odottajat tietämättömyyttään säihkähtävät esim. kohdun kasvuun liittyviä nipistelyjä, liitoskipuja tms. yleisesti raskauteen liittyviä asioita, ja toinen on sitten äidit jotka lukevat esim. palstoilta ja muualta kauhukertomuksia, ja aiheuttavat siten itselleen stessiä. Eipähän siitä auta kun uskotella että asiat kuuluu normnaaliraskauteen tai oikaista väärät luulot oikeiksi.
kaikki "muu" kuitenkin hyvin. Sokerit, verenpaine, hemoglobiini ym. Itse jotenkin ajattelen, että nämä ed mainitut asiat ovat jotenkin "helpommin" huonosti meneviä. Kyllähän tämä laskimotukos harmittaa kamalasti... Yritän vain olla tyytyväinen kun nuo muut arvot ovat pysyneet hyvissä lukemissa. Tämä on mun kolmas raskaus, muissa ei ole ollut mitään vaikeuksia.
Milloin valkovuotoni alkaa tunnenko sen vai mitä? Ja mitkä ovat murros iän kaikki merkit ku jotkut väittää jotain mikä ei ole totta. Mulla taitaa niitä nimittäin olla oonko murrosiässä jos mulla on vastaavat merkit :hiki haisee,alapäässä on vähän karvoja sama pätee kainaloissa,rasvoittuvat hiukset,rintojen kasvu alkaa tulla esiin,olen kasvanut 6-7 cm vuodessa ja nyt siis 141cm. Kuuluko kuukautiset murrosiän alkuun vai ihan vaa murrosikään? Mulle on nimittäin sanottu et alle 37-47kg :mmasena ei voi saada lasta eli menkkoja ei voi olla ennen tota onko TOTTA? Kiitos jos vastaat mahdollisimman pian T:10v tyttö
VIERAILIJA 30.09.2015 klo 22:08 26/26
Milloin valkovuotoni alkaa tunnenko sen vai mitä? Ja mitkä ovat murros iän kaikki merkit ku jotkut väittää jotain mikä ei ole totta. Mulla taitaa niitä nimittäin olla oonko murrosiässä jos mulla on vastaavat merkit :hiki haisee,alapäässä on vähän karvoja sama pätee kainaloissa,rasvoittuvat hiukset,rintojen kasvu alkaa tulla esiin,olen kasvanut 6-7 cm vuodessa ja nyt siis 141cm. Kuuluko kuukautiset murrosiän alkuun vai ihan vaa murrosikään? Mulle on nimittäin sanottu et alle 37-47kg :mmasena ei voi saada lasta eli menkkoja ei voi olla ennen tota onko TOTTA? Kiitos jos vastaat mahdollisimman pian T:10v tyttö
Ja tohon vielä siis ite painan 29-31KG T:10v tyttö
mutta kyllä noita lääkäreiden ja erikoissairaanhoidon hölmöilyjä voisin useammankin kuin pari kappaletta kertoa, mutta vaitiolovelvollisuuteni estää tämän. Ihmisten kanssa kun työskennellään, niin vahinkoja sattuu.