Mistä/Miten saada uusia ystäviä???
Hei,
Olen 4kk raskaana oleva 28-vuotias nainen Pohjois-Savosta. Kaikki ystäväni asuvat kaukana muissa kaupungeissa ja tapaan heitä vain muutaman kerran vuodessa. En ole onnistunut luomaan työpaikkani tai koiraharrastuksieni kautta uusia ystävyys-suhteita varmaan yli viiteen vuoteen. Asun maaseudulla, enkä harrasta mitään ryhmäliikuntaa/ -kerhoja vapaa-ajallani jossa voisin tavata uusia ihmisiä. Miten voin siis löytää uusia ystäviä jos elämäni on tyyliin koti-työpaikka-ruokakauppa meininkiä päivästä toiseen?
Nimim. toiveajatteluako?
Kommentit (3)
jos lapset on jo kouluikäisiä?
t: toinen yksinäinen
Kun lapsi pieni hyviä tapoja tutustua on joillain paikkakunnilla neuvolan järjestämät mamma-treffit. Myös seurakunnilla usein uusille vauvoille ja äideille järkätään säännöllisiä treffauksi. Yksikin ei mitenkään erityisen uskonnollinen kaverini on tutustunut tosi hyvin sellaisessa. Päiväkoti-ikäisenä esim. osallistumalla päiväkodin vanhempaintoimikunnan toimintaan voi tutustua tosi kivoihin ihmisiin ja kouluikäisenä koulun toimikunnat yms. Myös lapsen harrastuksiin liittyvä vapaaehtoistyö yksi kanava. Mielestäni hiljattain tullut myös jokin uusi netti sivusto "lapselle kaveri" tms.
Minä olen kamppaillut saman ongelman parissa:
- kun lapsi syntyy käytte paikkakunnan isoimmalla leikkikentällä USEIN
- perhekahvilat säännöllisesti
- vauvauinti ja muskari. Nämä kun kokoontuvat säännöllisesti ja lapsetkin vielä samanikäisiä, niin äiditkin tutustuvat toisiinsa.
- tärkeintä on, että liikut ihmisten ilmoilla aktiivisesti
- jätä joku ilmoitus nettiin, jossa etsit ystäviä
Lapsen kanssa seuraa löytää paremmin kuin yksinäisenä.