Onko teillä/lapsilla lapsuuden kaverisuhteet säilyneet?
Tuli mieleen kun itse olen tutustunut parhaimpaan kaveriini eskari-ikäisenä kun muutin paikkakunnalle ja olemme siis erittäin hyviä ystäviä vielä aikuisina, yli kolmekymppisinäkin. Toiseen hyvään ystävään tutustuin ekaluokalla ja kolmanteen vasta opiskellessa ammattiin. Nämä ovat siis käytännössä parhaimmat kaverini.
Lapseni on tuntenut bestiksensä 3-vuotiaasta, jolloin hän aloitti päiväkodin ja ystävyys on säilynyt nyt murkkuikään saakka. Muitakin kavereita toki on - matkalla mukaan tulleita naapurinlapsia ja koulukavereita yms - mutta eivät ole ihan yhtä läheisiä kuin tämä paras kaveri.
Kommentit (3)
kun olimme 10/11. Mun lapsilla on myös säilynyt 1 bestis lapsuudesta
- pikkukolmosella oli kaveri joka oli saman näköinen, kokoinen, ikäinen (1 vko ikäeroa) ja saman niminenkin:D Kaksosiksi luultiin kun kuljin 2 pikkulikan kanssa kaupungilla. Nyt toinen opiskelee Suomessa ja toinen on äippälomalla maailman toisella puolenja ovat silti bestiksiä edelleen:) Aivan ihanaa!
MIehellä tilanne vielä parempi - asumme samassa taajamassa kuin hän tarhaikäisesstä saakka - hänen lapsuuden kaverinsa ovat nyt perhetuttujamme ja heidän lapsensa ovat meidän kuopuksen koulukavereita:D Ja isovanhemmat tunsi toisensa 60-70-luvulta saakka....Eli 3. sukupolvessa on yhteys säilynyt
johon olen tutustunut 11-vuotiaana. Sitä aiemmat ystävät jääneet matkan varrelle.
Lapsillani on kummallakin hyvät ystävät päiväkodista asti, eli siinä 4-ikävuoden vaiheilta.
Poika on nyt 20-vuotias ja paras ja läheisin ystävä on tuo yksi päiväkotiystävä.
Tyttärellä kolme läheisintä ystävää päiväkoti-ikäisestä.
Ensimmäiseen tutustuin nelosella, kun muutettiin, ja siitä asti olemme olleet bestiksiä. Toisen ystäväni sain vasta opisekeluaikana parikymppisenä.
Nyt olemme +40 vuotaiaita.
Mun esikoisella on kaksi bestistä, ovat tunteneet hiekkikseltä asti, ja ovat nyt teinejä, uskon näiden suhteiden säilyvän tyyliin 4ever :)
Nuorimmalla on yksi hyvä kaveri myös ihan hiekkikseltä ja pari uudempaa sai sitten vasta nelosella, myöskin muuton kautta.