Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyy, aika spookyä kun lapsi on alkanut kävellä unissaan

Vierailija
29.08.2012 |

Hiipparoi silmät selällään pitkin huushollia. Onneksi menee takaisin nukkumaan heti kun kehotetaan. Mihinkään muuhun ei oikeastaan reagoi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pikkusisko harrasta tuota ennen kouluikää, se oli NIIN karmivaa! Itse lueskelin kirjaa sängyssä vielä, kun toinen laahustaa, katse tyhjänä "koska lähtee seuraava bussi *lähin kaupunki*:n?"...HYI! Onneksi sisko siitä sitten lähti takaisin omaan sänkyynsä.... Itse kävelin unissani vielä aikuisiällä satunnaisesti :P

Vierailija
2/7 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuossa alempana sanoit, niin joo.. hänen kävelynsä ajoittui siihen ekan luokan alkamisen aikoihin.

Usein se tuli meille selittämään niitä ja näitä. Joten mä ehdin jo hankkia turvaketjut ulko-oviin, ettei sitten pakkasilla vaan saa päähänsä kävellä ulos asti... ja meilläkin tuota mettää joka suuntaan. :(

Kaipa se oli sitten ekaluokkalaisen stressiä, joka unissa purkautu kävelyllä. Muuten huoleton ulospäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös puhetta ja naurua riittää:) No meillä tuo taitaa olla periytyvää, kun itse olen myös tuota lapsena tehnyt samoin veljeni. Mies vaan pölöttelee joskus, kuten minäkin.

Vierailija
4/7 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lapsena kävelin ja puhuin unissani monesti. Ja vielä aikuisenakin (parikymppisenä). Siinä on jossain ihme tilassa. Tavallaan tajuat että tää ei ole totta, mutta et pysty lopettamaan. Veljeni teki samaa ja kerran saatiin kiinni ulko-ovella (talvipakkaset).

Vierailija
5/7 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin olin lukevinani, että unissakävely tosiaan liittyisi johonkin ikäkauteen. Meillä siis poika 6v. eli ei vielä ekalla luokalla mutta liki kuitenkin.

Aika jännää tuo unissakävely sinällään, sillä tietääkseni minä tai mies ei olla moista tehty. Poika on kyllä muutoinkin ollut aika levoton nukkuja.

Vierailija
6/7 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kävelee lähes joka ilta (tai oikeastaan yö) unissaan. Ei vain haahuile pitkin kämppää vaan saattaa yrittää ovesta ulos (joskus päässytkin kun turvaketju ei ollut kiinni, ei harrastellut moista vielä), laittanut lieden päälle jne.

Eli saattaisi siis aiheuttaa vaaratilanteen. Onneksi yleensä vain kävelee ja vaikkapa etsii makkaraa (ihan tosi, yksi yö toinen komppasi olohuoneessa etsien makkaraa, joka oli hukassa =D).

Nooh, ollaan tehty niin, että minä valvon ja vahdin poikaa. Suunnilleen tiedetään, mihin aikaan unissakävely alkaa, joten ei ihan koko yötä tarvitse olla hereillä.

Vierailija
7/7 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi, mutta suunnilleen tähän aikaan se on ennenkin tapahtunut.

Tiedätkö kakkonen, liittyykö unissakävely johonkin ikäkauteen tms? Lapsi aloitti nyt ekaluokan ja yökävelyt on tulleet kaikki sen jälkeen.

Lapsi vain haahuilee, ei oikeastaan näytä olevan mitään päämäärää. Äsken tuli kaivelemaan kirjaa kirjahyllystä, jäi sanattomana raapimaan päätään kun puhuttelin. Sitten täyskäännös kuin robotilla ja takaisin sänkyyn umpiuneen, kun kehotin menemään takaisin nukkumaan :D

ap