Miksi lapseni kaverin äiti toimi näin?
Veljeni kuuluu siihen toiseen suureen, rikolliseksikin luokiteltuun moottoripyöräkerhoon. Tuli auttamaan pesukoneen kantamisessa juuri kun tämän lapsen äiti oli hakemassa lasta meiltä. Nähtyään veljeni kerhotatuoinnit, ilme muuttui totaalisesti ja nyt lapseni ei saa enää leikkiä kaverinsa kanssa, äiti on kieltänyt.
Siis mitä h*ttoa...kuka voi käyttäytyä näin?
Kommentit (84)
Tasan pysyisi meidänkin lapsi kaukana. "Kerro minulle, kenen kanssa seurustelet, niin minä kerron sinulle, millainen olet..."
Vaikkakin eno, niin kertoo tasan sen perheen ja suvun arvomaailmasta kaiken tarpeellisen. Jos oma veljeni kuuluisi johonkin näistä mopopoikaporukoista, niin ei tarvisi käydä täällä. Saisin hävetä silmät päästä ja muutenkin haluaisin etäisyyttä.
Et liene veljesi vartija, vaikka tekopyhä selvästi olet.
Minulle asia olisi ihan ok, en miettisi edes moista asiaa.
Se että kuuluu moottoripyöräkerhoon on ihan ok asia. Mutta se että rupesi tekemään rikoksia on taas aivan eriasia. Ei voi mitään että sillä kerholla on sellainen maine, mutta ei se tarkoita että kaikki siinä kerhossa olevat olisivat rikollisia.
Tämä pätee ihan normaalisti tilanteisiinkin jossa jostakin ihmisestä on juoruttu paljon pahaa ja hän on saanut sitten kyseenalaisen maineen. Niin osa ihmisistä kun kuulee että millainen maine tällä ihmisellä on niin rupeaa karttamaan sitten tätä.
Onko tää teistä fiksua ja mukavaa, kaikenlisäks kypsää toimintaa??
Eikö kannattais ennemmin tutustua ihmiseen ennen kuin tuomitsee.
Se on sitäpaitsi ap:n veli eikä esimerkiksi mies. Jotenka se veli tuskin myhäilee jatkuvasti siellä ap:n luona tai mistä minä tiedän. Mutta kerta ap:kin tietää ettei hänen veli ole vaarallinen, on todella törkeää kieltää lapsia leikkimästä toistensa kanssa!!!!!
Erittäin,erittäin väärin.
Veljwsi kautta. Se ei ole ok. Lapseni ei tule teille enkä kannusta kaverisuhdetta.
ei lapsella. Sitten on läheinen suhde jos lapsi itse kävisi jengin tiloissa tms.
en halua leimaantua. Se on ihan samaa tasoa kuin naapurit luulisi pedofiiliksi. Ja se, että tuollainen mopopoju käy kylässä, kertoo sen, että hengaa piireissä. Todella noloa. Mulle on ihan sama, onko mulla vanhat vaatteet tai rasvainen tukka. Kavereissa on pelkän peruskoulun käyneitä ja työttömiä. Ketään en häpeä tai itseänikään. Mutta rikollisista pysyn erossa. Siinä menee raja.
Tasan pysyisi meidänkin lapsi kaukana. "Kerro minulle, kenen kanssa seurustelet, niin minä kerron sinulle, millainen olet..."
Vaikkakin eno, niin kertoo tasan sen perheen ja suvun arvomaailmasta kaiken tarpeellisen. Jos oma veljeni kuuluisi johonkin näistä mopopoikaporukoista, niin ei tarvisi käydä täällä. Saisin hävetä silmät päästä ja muutenkin haluaisin etäisyyttä.
Et liene veljesi vartija, vaikka tekopyhä selvästi olet.
Minulle asia olisi ihan ok, en miettisi edes moista asiaa.
En voisi kuvitella oikeasti tilannetta, jossa lasta kiellättäisiin kaveeraamasta "ok" perheen lapsen kanssa, vaikka tämän veli olisi mitä tahansa. Näemmä tälläistäkin on. Taidan olla naiivi, vaikka ikääkin on pitkälle yli 40.
Näin on. Mitenkä se että veli vain kantaa pesukonetta, liittyy siihen etteivät lapset saisi leikkiä yhdessä?
Eihän kumpikaan lapsista ole edes kerholaisen lapsi.
Ja ei kai kerholaisuus tarkoita aina samaa kuin rikollinen.
Ei tiedä onko tehnyt rikoksia. Ja veli kuuluu kiistatta rikollisjärjestöön.
Moottoripyöräjengeihin kuuluvat ovat kaikki rikollisia, suosivat rikoksia ja ihailevat sitä elämäntapaa. Siellä ei vahingossa ajautuneita pyhäkoulupoikia ole. Siellä on tietyt arvot ja jutut, jotta pääsee edes jäseneksi.
Se että kuuluu moottoripyöräkerhoon on ihan ok asia. Mutta se että rupesi tekemään rikoksia on taas aivan eriasia. Ei voi mitään että sillä kerholla on sellainen maine, mutta ei se tarkoita että kaikki siinä kerhossa olevat olisivat rikollisia.
Työnnetään lapsen pää puskaan. Ei tuo ap nyt miltään pahalta tapaukselta vaikuta, veli voi olla toki mitä on.
Miksi tuollaisessa tilanteessa pitäisi kieltää oma veljensä tai katkaista välit tähän? Miksi taas pitäisi kieltää omaa lasta näkemästä kaveriaan, kieltää sitten vaikka vaikka kaveria menemästä paholaisen pesään, jos siltä tuntuu.
Työnnetään lapsen pää puskaan. Ei tuo ap nyt miltään pahalta tapaukselta vaikuta, veli voi olla toki mitä on.
Miksi tuollaisessa tilanteessa pitäisi kieltää oma veljensä tai katkaista välit tähän? Miksi taas pitäisi kieltää omaa lasta näkemästä kaveriaan, kieltää sitten vaikka vaikka kaveria menemästä paholaisen pesään, jos siltä tuntuu.
Koita ymmärtää, että kaikki eivät halua hengata itse tai antaa lastensa hengata rikollisporukoissa.
Koita ymmärtää, että kaikki eivät halua hengata itse tai antaa lastensa hengata rikollisporukoissa.
Enkä ole tietääkseni tekemisissä sellaisten kanssa. Sympatiseeraan ap:ta sen vuoksi, että itse törmäsin usein kiusaamiseen ja ap:n lasta vastaaviin tapauksiin isäni vuoksi. Isän, joka ei edes asunut meillä. Vanhemmat näitä juttuja ruokkivat silloinkin.
enminä kieltäis lasten kaveruutta,jos ap ja hänen perheensä ovat kunnollisia ihmisiä.
minkäs ap veljelleen voi. ja tuskinpa ap;n veli houkuttelee lapsia rikollisille teille.
miksi se pitäisi kostaa ap; lapselle veljesä töppäilyt?
Se että pesukone kannetaan sisälle veljen toimesta, on
hengaamista rikollisporukassa....aika pitkälle ajatukset menee.
Eihän se veli kuulu kumpaankaan perheeseen, se ei ole isä eikä asu kummankaan lapsen kotona.
jonka kotona on rikollisen kantama pesukone. Tämä pesukonekin voi olla rikollinen ja tuhota lapseni tulevaisuuden!
on kiinnostunut vain moottoripyöristä, niin miksei kuulu johonkin harmittomaan kerhoon? Kyllä se mielestäni kertoo jo jotakin, että haluaa kuulua porukkaan, jolla on rikollinen maine.
Miksi tyytyä kompromissiin ja pitkin hampain hyväksymään leikkikaveriksi lapsi, jonka kotona pyörii rikollisjengin jäsen ja rikollisiin suopeasti suhtautuvaa väkeä. Kun voi kerran valita kaverin sellaisestakin perheestä, jossa tämmöistä ongelmaa ei ole? En minä ainakaan halua opettaa lapselleni, että kaikki ihmiset ok. on ihan ok suhtautua varauksella rikollisiin piireihin ja siten minimoida riskit. Jos seuransa voi valita, kannattaa käyttää järkeään.
sanoin kyllä lapselle että heidän perheen lasten kanssa ei saa viettää aikaa. Vaikka ne lapset ei kuulukaan jengiin niin kyllä ne tietyn mallin saa kotona ja teini-iässä on varmaan jo elämäntapa mennyt perille. En myöskään anna sen olla mustalaisten kanssa, onneksi ne lähellä asuvat mukulat on aika eri ikäisiä. Ajattelen jo ihan niin pitkälle, että jos lapsilla välit tulehtuu joskus vaikka 10v. päästä, niin en halua että lapseni joutuu niiden kanssa selvitellä välejä.
Miksi tyytyä kompromissiin ja pitkin hampain hyväksymään leikkikaveriksi lapsi, jonka kotona pyörii rikollisjengin jäsen ja rikollisiin suopeasti suhtautuvaa väkeä. Kun voi kerran valita kaverin sellaisestakin perheestä, jossa tämmöistä ongelmaa ei ole? En minä ainakaan halua opettaa lapselleni, että kaikki ihmiset ok. on ihan ok suhtautua varauksella rikollisiin piireihin ja siten minimoida riskit. Jos seuransa voi valita, kannattaa käyttää järkeään.
Eihän ne lapset siitä veljestä seuraa hae, sehän kantoi
vain sen koneen. Ja ne kantamiset on yleensä miesten hommia.
Olen tavannut vaimonsa tappaneen miehen joka oli erittäin mukava. Se että joku haluaa kuulua moottoripyöräkerhoon on neutraali asia, mutta rikollisjärjestöön kuuluminen ei. Ap taitaa olla vähän naiivi ja hyväuskoinen. Ei kukaan tervejärkinen anna lapsensa olla lähelläkään henkilöä, joka on mahdollisesti sekaantunut laittomaan perintään, huumekauppaan ja muuhun rikollisuuteen.
ja media liioitellut ha haa liivien pitäminen on yksi osa juuri tuota pelletouhua
kannattaa ehkä tosiaan kysyä asiaa poliisilta että mitkä motiivit heidän mukaan ihmisillä on tuollaiseen klubiin kuulumisella, varmaan juovat teetä siellä
eikun, poliisikin varmaan liioittelee ja keksii syitä sille ettei totuus paljastuisi: isot pojat ei keksi mitään järkevää tekemistä ja se paha olo pitää purkaa todelliseen hölmöilyyn
sitä minä en epäile ettäkö mukavia ihmisiä ei olisi tämä maailma täynnä kun sille päälle sattuvat
mutta tosiaan, miksi ei voi surrata mopolla kehää päästä päähän, miksi pitää liittyä jengiin?
Sen sijaan että ap penää ymmärrystä veljensä hölmöilylle, eikö olisi järkevämpää puhua broidille että vaihtaisi kaveripiiriä?
No se on just tuo ap:n asenne, ettei veljessä ole mitään vikaa vaikka on rikollinen, että on ok olla rikollinen, jota mä en halua lapselleni opettaa. Mun siskon mies on iso partainen harrikkamies, joten prätkäväkeä emme karta, mutta rikollisia kyllä.
Se jo kertoo, että perheesi ei ole sellainen, johon lapseni haluaisin. Itse kun en hyväksy rikoksia.