Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapseni kaverin äiti toimi näin?

Vierailija
29.08.2012 |

Veljeni kuuluu siihen toiseen suureen, rikolliseksikin luokiteltuun moottoripyöräkerhoon. Tuli auttamaan pesukoneen kantamisessa juuri kun tämän lapsen äiti oli hakemassa lasta meiltä. Nähtyään veljeni kerhotatuoinnit, ilme muuttui totaalisesti ja nyt lapseni ei saa enää leikkiä kaverinsa kanssa, äiti on kieltänyt.

Siis mitä h*ttoa...kuka voi käyttäytyä näin?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikollisjärjestöt eivät. Näillä on ollut useita aseellisia välienselvittelyja (ja jopa autopommeja), joissa on kuollut ihmisiä.

Olisin vastuuton äiti, jos päästäisin lapseni paikkaan, jossa tuollaista voi tapahtua.

Vierailija
22/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään antaa lapseni jatkossa vierailla teillä. En halua, että lapseni ovat yhtään missään tekemisissä kyseisten ihmisten kanssa. Ihan sama, vaikka eno olisi vain pikaisesti käymässä. En silti halua,että lapseni hengailee paikassa, jossa on mahdollista ajautua keskusteluun jengiläisten kanssa tai saada pienintäkään vaikutetta sen sorttiseen elämäntapaan. Ja edelelen ihan sama, vaikka olisi vain harvoin teillä. Lapsesi mielestä se elämäntapa on varmaan ihan normaalia arkea kun sitä sukulaisiltaan näkee ja en halua ottaa riskiä, että sitä kautta tulee mitään vaikutteita. Sitä paitsi pidän sen tyyppisiä ihmisiä moukkamaisina ja kaikin puolin epäsopivana seurana lapsiperheille, joten jo se, että teillä lapsiperheessä ramppaa rikollinen kertoo riittävästi perheestänne ja arvoistanne. Maailmassa on monia muitakin lapsia ja perheitä, joilla on samat arvot kuin meillä, joten kaveratkoon lapsi sitten heidän kanssaan.

Te voitte sitten kaveraata Jari Sarasvuon ja Jeesuksen perheen kanssa. Omat lapseni saavat nähdä kyllä elämästä monta puolta, en kieltäisi tuollaisessa tapauksessa lapsiani käymästä kaverilla.

Isäni muuten joi oikeasti virtsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuollainen ei haittaisi laisinkaan. Eihän lapsi (tai sinä) ole mihinkään syyllistynyt.

Niin, meidän yläkerrassa asuu mies, joka nuorena tappoi/murhasi (en tiedä, kumpi on rikosnimike) kaksi ihmistä. Erittäin mukava mies, joka tykkää lapsista ja on itse asiassa meidän talon rauhallisin asukas.

Että kyllä moottoripyöräkerhoon kuuluva eno taitaa olla aika pyhäkoulupoika tuohon verrattuna...

Vierailija
24/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaa lapsiaan tuollaiseen kotiin, jossa pyörii rikollisia. Vanhemman tehtävä on suojella lapsiaan. Turhaan siitä kitiset, että muut tahtovat niin tehdä, vaikka itse et tahdokaan.

Vierailija
25/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa olla ahdasmielisä ihmisiä liikenteessä.

Jos lapselle EI ole kerrottu mitä tuo liivi tarkoittaa niin se lapsi ei tosiaankaan tiedä mitään muuta kuin enolla on prätkä nahkaliivit.

Kunhan lapsi oppii lukemaan ja tiedostamaan lukemansa niin eiköhän hän ole myöskin sitten jo niin vanha, että osaa muodostaa oman käsityksensä enosta, ja on varmasti siihen mennessä myös kasvatettu niin että EI itse mene noihin hommiin mukaan.

Mutta jos lapselle OPETETAAN, että nuo ovat pahoja ihmisiä niin se lapsi oppii pelkäämään KAIKKIA joilla on prätkä ja liivit (vaikka ei kuuluisi mihinkään kerjoon).

Ja mitä ihmettä se äiti voi tehdä; unohtaa oman veljensä????

Ja kuka on sanonut ETTÄ kaikki kerholaiset ovat rikollisia? Jos esim. lakimies rikkoo lakia niin onko hänen työkaveritkin sitten rikollisia? Vaikka eivät itse ole tehneet mitään????

Tai jos kaupankassa varastaa kassasta niin onko kauppiaskin rikollinen????

Vierailija
26/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa olla ahdasmielisä ihmisiä liikenteessä.

Jos lapselle EI ole kerrottu mitä tuo liivi tarkoittaa niin se lapsi ei tosiaankaan tiedä mitään muuta kuin enolla on prätkä nahkaliivit.

Kunhan lapsi oppii lukemaan ja tiedostamaan lukemansa niin eiköhän hän ole myöskin sitten jo niin vanha, että osaa muodostaa oman käsityksensä enosta, ja on varmasti siihen mennessä myös kasvatettu niin että EI itse mene noihin hommiin mukaan.

Mutta jos lapselle OPETETAAN, että nuo ovat pahoja ihmisiä niin se lapsi oppii pelkäämään KAIKKIA joilla on prätkä ja liivit (vaikka ei kuuluisi mihinkään kerjoon).

Ja mitä ihmettä se äiti voi tehdä; unohtaa oman veljensä????

Ja kuka on sanonut ETTÄ kaikki kerholaiset ovat rikollisia? Jos esim. lakimies rikkoo lakia niin onko hänen työkaveritkin sitten rikollisia? Vaikka eivät itse ole tehneet mitään????

Tai jos kaupankassa varastaa kassasta niin onko kauppiaskin rikollinen????

1. Kyse ei ole siitä, mitä lapsi ajattelee vaan millaisten ihmisten kanssa joutuu tekemisiin. Vai laitatko lapsesi ilman pelastusliivejä yksin veneeseen? Lasta pitää suojella rikollisilta.

2. Äiti voi todellakin unohtaa veljensä. Niin minä olen tehnyt suvun rikolliselle, kuten muukin suku.

3. Harva lainkuuliainen kansalainen kuuluu rikollisjärjestöön.

Vierailija
27/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Converse kylkeen! Lapsesta tulee paholainen, jos kaverin eno on moottoripyöräjengiläinen.

Vierailija
28/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeäni ei ole koskaan tuomittu mistään rikoksesta, mitä hän on tehnyt mahdollisesti, sitähän en voi sanoa. Meillä ei ole kuin vuosi ikäeroa, veljeni on ollut minulla aina erittäin rakas. Hän on tehnyt omat valintansa tietyissä asioissa, se sallittakoot hänelle.

Ei pitäisi vaikuttaa minun lapsiini, mihin veljeni kuuluu, mutta näin on käynyt ennenkin. Pyydän vain ihmisiä miettimään, ovatko noin radikaalit ja traagiset toimet, kuin lapsen kaveruuden kieltäminen, todella tarpeellisia.

Vierailija
29/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä ei ole muuten mitään yhteyksiä mihinkään jengeihin tai rikollisiin. Tuskin silloin tällöin poikkeava eno mitään rikollista lapsille opettaa ;D Ja eihän enon kuuluminen porukkaan vielä tarkoita, että eno välttämättä on rikollinen.

Toki itsekin pitäisin silmät auki, mutta jos teidän perhe on normiporukkaa, eikä muuten mitään erikoista, niin en mä estäisi lapseni leikkimistä lapsesi kanssa. Mistä mä nytkään tiedän kenen lapseni kaverin serkku tai veli tai serkunkumminkaima on vaikka tappanut jonkun joskus.

Vierailija
30/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että lapsesi kuitenkin tästä kärsii, mutta toisaalta nämä järjestöt jo aikojen alussa ovat vakaumuksekseen ilmoittaneet haluttomuutensa kuulua yhteikuntaan, joten sivuseurauksena sitten nämä ilmiöt.

Kun ne liivit pukee päälle tulisi tajuta, kuinka moneen ne vaikuttaa ja tiedostaa todellakin se, että kaikki ei tykkää ja kumarra.

Tunnen monia liiviläisiä, joten itse en ehkä toimisi kuten sen kaverin äiti, mutta turha sitä ratkaisua on taivastella.

Kuitenkin niissä pyörii huumeita ja rikollista toimintaa, vaikka se taviksiin harvoin kohdistuu, mutta jokainen itse valitsee mitä arvoja välittää.

Ja vaikka ajattelet, että veljen arvot, ei sinun, niin tässäpä oiva esimerkki siitä mitä tarkoitan. Liivit vaikuttavat sukulaisiin, lapsiin, kummeihin jne, mutta se on just se valinta! Ei taida ihan onnistua se omassa maassa omien lakien mukaan eläminen! Vaikka romanttinen ajatus.

Vierailija
31/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeäni ei ole koskaan tuomittu mistään rikoksesta, mitä hän on tehnyt mahdollisesti, sitähän en voi sanoa. Meillä ei ole kuin vuosi ikäeroa, veljeni on ollut minulla aina erittäin rakas. Hän on tehnyt omat valintansa tietyissä asioissa, se sallittakoot hänelle.

Ei pitäisi vaikuttaa minun lapsiini, mihin veljeni kuuluu, mutta näin on käynyt ennenkin. Pyydän vain ihmisiä miettimään, ovatko noin radikaalit ja traagiset toimet, kuin lapsen kaveruuden kieltäminen, todella tarpeellisia.

Veljellesi sallit omat ratkaisut, mutta et ns. vieraille ihmisille, joilla ei ole mitään siteitä veljeesi? Miksi kukaan haluaisi olla tekemisisissä rikollisten kanssa ellei ole pakko? Koitapa ulottaa se ymmärtäväisyytesi muihinkin kuin omaan perheeseesi. Valintakysymyksiä, kuten sanoit.

Vierailija
32/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylivoimaisen vaikeaa riisua ne liivinsä kun tulee teille käymään?

Hän tietää aivan varmasti mitä ihmiset ajattelevat joistain Helvetin Henkseleistä tai Bambinoksista ( JA TODELLAKIN AIVAN SYYSTÄ), joten miksi ihan turhaan provosoida ja aiheuttaa harmia teidän perheellenne?

Vaan taidatte olla ihan yhtä tyhmiä kumpikin, aivan varmasti olette toisenne ja ihmisten halveksunnan ansainneet. Ei ihminen ja siskonsa voi olla niin tyhmiä, että itkevät kun muut ihmiset ei hyväksy avoimesti rikollisjärjestöksi tunnustautuvien ja tiedettyjen kerhojen jäseniä lastensa lähelle.

Vierailija
33/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella oikeasti tilannetta, jossa lasta kiellättäisiin kaveeraamasta "ok" perheen lapsen kanssa, vaikka tämän veli olisi mitä tahansa. Näemmä tälläistäkin on. Taidan olla naiivi, vaikka ikääkin on pitkälle yli 40.

Vierailija
34/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylivoimaisen vaikeaa riisua ne liivinsä kun tulee teille käymään?

Hän tietää aivan varmasti mitä ihmiset ajattelevat joistain Helvetin Henkseleistä tai Bambinoksista ( JA TODELLAKIN AIVAN SYYSTÄ), joten miksi ihan turhaan provosoida ja aiheuttaa harmia teidän perheellenne?

Vaan taidatte olla ihan yhtä tyhmiä kumpikin, aivan varmasti olette toisenne ja ihmisten halveksunnan ansainneet. Ei ihminen ja siskonsa voi olla niin tyhmiä, että itkevät kun muut ihmiset ei hyväksy avoimesti rikollisjärjestöksi tunnustautuvien ja tiedettyjen kerhojen jäseniä lastensa lähelle.

Ei ollut liivejä päällä, vaan t-paidan alta tatuoinnit näkyivät, tuli kuuma kantaessa.

En ole hyväksymistä hakemassakaan, ilmoitin vaan kuinka kummastuttaa, miksi tuollainen ulotetaan lapsiin asti.

Vierailija
35/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyväksymistä hakemassakaan, ilmoitin vaan kuinka kummastuttaa, miksi tuollainen ulotetaan lapsiin asti.

Vierailija
36/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka noista suurin osa ei kuoropoikia olekaan, niin kyllä tuota pahuutta on monin paikoin liioiteltu. Eivät kaikki nämä ole uhoavia ja rikollisia ikiteinejä.

Medialla on paljon valtaa näissä asioissa.

Vierailija
37/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toisaalta huolen, mutta tuo on jo liioittelua.

Vierailija
38/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on seurustellut joskus serkkunsa kanssa!

Vierailija
39/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan pysyisi meidänkin lapsi kaukana. "Kerro minulle, kenen kanssa seurustelet, niin minä kerron sinulle, millainen olet..."

Vaikkakin eno, niin kertoo tasan sen perheen ja suvun arvomaailmasta kaiken tarpeellisen. Jos oma veljeni kuuluisi johonkin näistä mopopoikaporukoista, niin ei tarvisi käydä täällä. Saisin hävetä silmät päästä ja muutenkin haluaisin etäisyyttä.

Vierailija
40/84 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljwsi kautta. Se ei ole ok. Lapseni ei tule teille enkä kannusta kaverisuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi