Paljon puhutaan siitä että luokkakoot on liian suuria. Kuinka suuri luokka sun lapsella on?
Mun tokaluokkalaisen luokalla on 22 oppilasta, rinnakkaisluokilla 20-21. Maalaiskunnan alakoulu, oppilaita yhteensä n. 300.
Kommentit (65)
koska koulut saivat valtiolta rahaa, mikä kohdennettiin luokkakokojen pienentämiseen ja mm. jakotunteja on lisätty, resurssiopettajia palkattu... Aika vähän te uutisia luette.
terv. ope
Kv-luokka Helsingissä, jonne olisi kovasti tunkua.
Mutta eihän se luokkakoko ole oikeasti ongelma. Ongelmat tuovat ne yksittäiset rauhattomat lapset, jotka terrorisoivat koko luokkaa. Ja näiden oppilaiden määrä kullakin luokalla on ratkaiseva, ei se montako lasta luokalla on yhteensä.
Luokassa luokanopettaja ykkösille ja kakkosille, lastentarhanopettaja eskarilaisille, kouluavustaja ja lastenhoitaja.
3. luokka, 23 oppilasta. Luokassa pelkkä ope. Kaksi ensimmäistä vuotta oli lisäksi avustaja.
Itse kävin kouluni Tampereella, ja meitä oli ekaluokalla parikymmentä lasta. Tämä -86.
Kun tuo vanhempi aloitti 7 vuotta sitten oli kaksi ekaa vuotta 27 oppilasta, sen koommin ei koulussa ole ollut niin isoja luokkia. Itä-Hki n 400 oppilaan koulu.
lapsilla on 24, 23, 17 JA 28 oppilasta.
Omana aikanai oli n 30 oppilasta, mutta meistä kukaan ei ollut rättipää, neekeri tai muu häirikkö. Heitä varten oli omat koulunsa ja luokkansa. Tilannetta ei voi mitenkään verrata kun kaikki onnettomat/toivottomat roskasakit ovat samassa luokassa. Erityisluokat takasi.
lapsilla on 24, 23, 17 JA 28 oppilasta. Omana aikanai oli n 30 oppilasta, mutta meistä kukaan ei ollut rättipää, neekeri tai muu häirikkö. Heitä varten oli omat koulunsa ja luokkansa. Tilannetta ei voi mitenkään verrata kun kaikki onnettomat/toivottomat roskasakit ovat samassa luokassa. Erityisluokat takasi.
kaiken pahan lisäksi siellä on tuollaisen rasisti-WT-mutsin jälkeläisiä kiusaamassa ja syrjimässä muita. Ehdota koululle, että perustaisivat ihan oman ryhmän sun erinomaisille valkoihoisille kakaroille.
Oppilaita tais olla koko koulussa 350
5. luokka 16 oppilasta
Koulussa 450 oppilasta
eli voivat ottaa 2 muuttajaa vielä. Oppilaat tasataan kolmen koulun välillä harmaiden aluiden avulla. Eli harmaalla alueella kolmen naapurin lapset voivat kaikki olla eri kouluissa.
Pääkaupunkiseudun kehyskunta kyseessä.
Poika on nyt viidennellä. Luokassa on ollut 31-32 oppilasta kolmannelta luokalta saakka. Sama määrä on vielä ensi vuonna.
Minulla oli aikanaan peruskoulussa 20-25 oppilasta omalla luokalla.
18, ekalla luokalla ja kaupunkina Turku.
ja keskimmäisellä ekalla 25 oppilasta, mikä on mielestäni aivan liikaa, ajatellen ekaluokkalaisten tasoeroja (osa ei tunne kirjaimia, osa jo lukenut monta vuotta). isommilla luokilla tuon kokoinen luokka varmaan vielä menisi
Silti ope valittaa, että on liian iso luokka vaikkapa kurinpitoon. En voi kuin kohteliaan hiljaisesti itsekseni hämmästellä, ettei ope loukkaannu. Lähinnä ajattelen, että ammattitaidosta taitaa tuo olla kiinni.
itse olin muinoin 26 - 32 oppilaan luokilla, Hyvinkää.
Ja muutenkin mitä on juteltu kavereiden kanssa yms. niin samoissa menee luokkakoot, etten silleen ymmärrä jauhantaa suurista luokkakooista.
Nykyään noilla on vielä apuopet luokissa suurimmaksi osaksi (vaikka tänä vuonna säästettiinkin), ei silloin ennenvanhaan ollut! ;)
Lapseni on kutosella. Minun lapsuudessani oli tuossa iässä luokalla 40 oppilasta! Kävin oppikoulua.
oppilaita 21
Pieni kyläkoulu, oppilaita alle 60.