Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni NOLOIN lääkärikokemus on koettu tänään

Vierailija
27.08.2012 |

Minulla meni selkä paskaksi viikonloppuna. Todella paha iskiaskipu iski. Menin kuitenkin töihin, ja varasin lääkäriajan työterveyshuoltoon yleislääkärille.

Menin lääkäriin samana päivänä parin tunnin kuluttua. Eikös siellä ollut vastassa joku virkaintoinen, aika hyvännäköinen nuori poika.

Kerroin, että minulla on ennenkin ollut selkäkipua, että tulehduskipulääkettä vaan ja fine. Mutta tämä poika ilmoitti, että nyt haastatellaan ja sitten tutkitaan selkä.

ENSIMMÄINEN AJATUS OLI, ETTÄ VITTU MÄ EN OLE SHEIVANNUT MUN KAINALOITA PARIIN VIIKKOON. KIVA.

Meni ihan kivasti haastattelu. Kesken selkätutkimuksen se poika nosteli yhtäkkiä mun pikkareita. What?

Teki kaikki tutkimukset, mitkä vaan keksi. Kesken tutkimuksen kysyi, onko tunnottomuutta alapäässä tai välilihassa, huusin melkei, että ei. Se tajus, että sentään mun välilihaa ei nyt tänään tutkita.

Tämän jälkeen tämä poju kertoi, kuinka hänen anoppinsa on samassa työpaikassa kuin minä. Jes!

Tuli vähän kopeloitu olo. Koska mulla on selkävaivataustaa, ja kaikkea ei olisi tarvinnut uudestaan kopeloida, varsinkaan kun ei tullut sheivattua.

Kiva kokemus.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräsuolen sulkijan tonus ja puristusvoima sekä alapään tunto.

Asiatonta/ei-asiaankuuluvaa oli tuo "anoppijuttu", mutta muuten vaikutti oikein huolelliselta nuorelta lääkäriltä, joka vain haastatteli ja tutki niin kuin hoitosuositus käskee. Ikävää, jos sinulle jäi nolostuttava olo.

Vierailija
2/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko noloa tuo jos joutuu menemään ko vaivan takia lääkäriin siihen tk.een jossa olet itse töissä ensiavussa... Mulla sentään riittää ku sanoo et kaikki pysyy sisällä minkä pitää pysyäki:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa kerran kävi vähän nolo kun jouduin menemään työterveyslääkäriin kesken päivän akuutin vaivan takia. Paitsi että en ollut sheivannut kuukausiin ja mustat tuuheat kainalokarvapuskat rehottivat (en sheivaa talvisin kun ei kukaan niitä karvoja vaatteiden alta näe), oli deodorantti pettänyt pahan kerran kun olin juossut palaverista toiseen. Voi lääkäriparkaa kun paitani riisuin, kun itseäkin iljetti se vinkeä hienhaju :(

Vierailija
4/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen nokka oli muna tisseissä, kun mun piti kävellä, ja minä vähän katoin sitä. Siinä vaiheessa tajusin, että kaikki ei ole ok. Hän kyllä tajusi, että nyt meni yli.

Hyvässä mielessä kaikki tapahtui kuitenkin.

t ap

Vierailija
5/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aina ajattelen tällaisessa tilanteessa, että siellä on lääkäri roolinsa asettamissa työtehtävissä, ei mikään yksityishenkilö joka vain sattuu olemaan intiimissä tilanteessa tuntemattoman ihmisen kanssa.

Ne karvat ja hajut ovat osa biologiaamme, ne kuuluvat ihmiskehoon. Ihminen erittää hikeä, ja hajuja. Vaikka emme siitä aina tykkää, se vaan on osa kroppaamme. Eihän se synnytys ja kuolemakaan mikään neutraalitilanne ole, vaan siellä haisee eritteet ja karvat näkyy. Kyllä lääkärin pitää ymmärtää näiden asioiden kuuluvan ammatinkuvaan. Välillä pitää työntää sormia/instrumentteja vaikka perseeseen, suuhun ja sukupuolielimiin, se vaan on osa työtä. Ja potilaalle se ei ole häpeällistä, vaan osa terveydenhoitoa.

Vierailija
6/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: mulla oli lisäksi kuukautiset.

Mikä on pahempaa kuin se, että menet törkeän hyvännäköisen lääkärin vastaanotolle ja sulla on kuukautiset ja kainolot sheivaamatta ja haiset hielle, kun olet juossut lääkäriajalle.

Ap teki sen.

Vierailija
7/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimenomaan on häpeällistä potilaalle. Potilas on kuitenkin tunteva ihminen.

t ap

Vierailija
8/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin etiikkaan kuuluu ottaa huomioon ihiminen.

Minua ainakin hävettää haista hieltä ja olla karvainen, jos minulla on joku pieni vaiva.

Jos teen kuolemaa, toivon samaa.

Haluan kunnioittavaa käyttäytymistä lääkäreiltä.

t ap

Vierailija
9/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori mieslääkäri tunki sormet mun peräaukkoon, kun mulla oli vatsakipuja. Koin sen ihan asiallisena..

Vierailija
10/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tälle INNOKKAALLE tutkijalle, että mulle on tehty nämä tutkimukset moneen kertaan.

Olisin halunnut vain tulehduskipulääkkeet kipuun.

En tiedä, minä koekappaleena hän minua piti, mutta niiden testien jälkeen puhuttiin mielestäni siihen malliin kuin olisi harrastettu seksiä.

Semmoinen tunne tuli minulle.

Se oli hämmentävää. Todella.

T ap

Vierailija
11/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näin itse kun kohtaa asiakastyössä esim. laitapuolen kulkijoita joilla voi olla molemmat tarpeet housuissa ja kuivunutta oksennusta ja viinaroiskeita rinnuksilla niin jotenkin hieman hikinen ja karvat ajelematta oleva naisihminen ei tunnu sitten yhtään miltään. En kyllä itse karvaisuutta mitenkään pidä edes epäsiistinä, päinvastoin hieman epäterveenä pidän tätä nykyistä täydellisen karvattomuuden muoti-ilmiötä. Ja jokainen aikuinen varmasti ymmärtää omasta kokemuksestakin että vaikka peseytyy ja käyttää deodoranttia niin joskus voi silti hienhaju tulla läpi, eikä tee toisesta "tuomioita" sellaisen perusteella.

Vierailija
12/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyseessä kuitenkin työssäkäyvä normaali ihminen, jolla oli toistuva oire.

En ymmärrä, miksi sen pojan piti tuijottaa mun tisseja ja nostella mun alkkareita ylöspäin. Ja yleensä tehdä koko tutkimussarjaa.

En tiedä, mitä ajatella. Jotenkin hämmentävää. Ehkä hän halusi kokemusta kliinisestä tutkimustyöstä.

Itselle jäi hämmentynyt olo. Hyväksikäytetty olo.

t: ap

Vierailija
13/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään tunnottomuus on oire joka tulee tutkia selkävaivan yhteydessä. Tämä asia on lääkärien KÄYPÄHOITOsuisituksessa joka tarkoittaa sitä että sen huomiotta jättäminen olisi epäamattitaitoista kuvaamasi selkävaivan kohdalla.

Vierailija
14/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään tunnottomuus on oire joka tulee tutkia selkävaivan yhteydessä. Tämä asia on lääkärien KÄYPÄHOITOsuisituksessa joka tarkoittaa sitä että sen huomiotta jättäminen olisi epäamattitaitoista kuvaamasi selkävaivan kohdalla.

ihan normaali käytäntö eikä mitään nuoren lääkärin huvikseen harjoittelua. Ehkä hän on sitten jotenkin hieman epähienotunteisesti ja turhan nopeasti lähtenyt noita tutkimaan kun on jäänyt asiakkaalle noin ikävä olo siitä? Esim. jos ei ole kertonut lainkaan mitä nyt tutkitaan ja miksi.

t. 12

Vierailija
15/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran muuta lääkäriltä halunnut kuin kipulääkettä? Lääkäri ei ole pelkkä reseptiautomaatti, se on lääkärin etiikan vastaista. Asialliseen toimintaan kuuluu, että potilas haastatellaan ja tutkitaan huolellisesti, ja sitten määritellään hoito. Mitäs ap sitten, jos arviosi siitä, että vaiva on entistä, olisikin väärä? Jos vaikka joutuisit vaippoihin tai halvaantuisit loppuiäksi? Ketä syyttäisit ap? Lääkäriä joka ei tutkinut vai itseäsi, kun et tajunnut?

Vierailija
16/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minultakin kysyttiin, että voitiin kaikenmoiset välilevynpullistumat poissulkea. ap kuulostaa melko nuorelta naikkoselta... :O

Vierailija
17/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juristeilla; laki käskee. Ja näitä sovelletaan.

Itse tunnen tulleeni todella pahasti hyväksikäytetyksi, varsinkin kun sen miehen silmät katsoivat koko ajajn minun rintoja.

Hoidosta en voi valittaa, en. Mutta hyväksikäytöstä voin. En sitä tee, koska siinä oli uusi lääkäri ja mitään pahaa ei tapahtunut.

Itselleni jäi vain hyväksikäytetty ja raiskattu olo.

t. ap

Vierailija
18/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sitä voi ensin kysellä asiasta ja sitten tarvittaessa tutkia? Menin minäkin joku aika sitten lääkäriin pahan selkäkivun takia, ja sekä hoitaja joka ensin teki tutkimuksia ja kyseli kaikenlaista että lääkäri, kysyi onko vatsa ja suoli toiminut, onko tunto ja kaikki kohdillaan siellä jne. Ja uskoivat kun sanoin että on, ei siis tutkittu mitään peräaukkoja kokeilemalla.

Vierailija
19/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen nokka oli muna tisseissä, kun mun piti kävellä, ja minä vähän katoin sitä.

t ap

Olen lukenut lauseesi ties kuinka monta kertaa mutta en ymmärrä!!!!!!

Lääkärin nokka (nenä?) ja sinun tissit mutta kenen muna? Tarkoitatko nyt lääkärin pippeliä? Sekin oli tisseissäsi? SIIS MITÄ IHMETTÄ SIELLÄ ON NYT TAPAHTUNUT???????

Lääkärimiehen nenä ja pippeli sinun tisseissä????

Vierailija
20/48 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viittis edes vastata. Lue oma kommenttisi ja mieti.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme