Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kyselee neuvoja

Vierailija
27.08.2012 |

Hei!Minusta tulee kohta juuri pienen vauvan mummi.Poikani perheellä on ennestään 2 vuotias poika.

Kuinka paljon voin ns. tuppautua heidän perheeseen?

Viimeksi esikoisen syntyessä oli se ehkä virh,että menin ilmoittamatta kylään.Miniä oli ainakin sen oloinen.Kuinka väärin tässä tein?

Esikoisen syntyessä myös siivosin heidän talonsa kun olivat laitoksella vaikka eivät pyytäneet.Oliko se liikaa?Miniä ei ollut kovin innoissaan.

Nyt hän ilmoitti että tämä seuraava mummin kulta kun syntyy,hän pitää ovet lukossa ensimmäisen viikon ettei kukaa tule käymään.Voiko hän sulkea myös meidä isovanhemmat näin ulkopuolelle?

Kyselen siksi,että osaan välttää näm virheeni nyt kohta synytvän kohdalla.Kiitos.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä naisista paistaa läpi sellainen helvetin nirppanokkainen asenne kaikkia ja kaikkea teille kuuluvaa kohtaan..

Meille ei tulla jos MINULTA ei kysytä, meitä ei auteta ilman MINUN lupaani, yms.

Ettekö te ymmärrä että tuo nainen( jota anopiksikin kutsutaan)on miehenne äiti ja jumalauta jos miehenne äiti kysyy mieheltänne, voiko olla avuksi. Siis onko näin että miehenne ei saa tehdä mitãän kotiin ja sen hoitoon liittyviä päätöksiä ilma armoitetun rouvan lupaa.

Jos ikinä olisin erehtynyt mieheksi tuollaiselle ihmisperseelle, en ottaisi eroa. Murhaisin itseni häpeästä ja itseinhosta joka kumpuua siitä tiedosta että olen erehtynyt pariutumaan ja ehkä lisääntymäänkin tuollaisen alhaisen, vastenimielisen, itseriitoisen saastan kanssa.

Vierailija
2/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäispäivänä olin oman äitini hautajaisissa, jostain syystä miniälle ei mikään muu ristiäispäivä kelvannut. Harvemmin lapsia lauantaina kastetaan, mutta tämä oli kuulemma ihan "pakko".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemaan ne kotiinsa.

Mulle olis kelvannut kaikki apu, kun oltiin vasta kotiuduttu vauvan kanssa.

Jos heillä on jo muitakin lapsia, kysy tarviivatko ne mummua ja viet ulos tai kutsut kotiisi.

Jos saat kutsun kylään, vie itse kahvipöytään herkkuja ja paketti kahvia.

Vierailija
4/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoin ettei anoppi tulisi kun mieheni oli kotona pari ekaa viikkoa. Halusin, että voimme tutustua esikoiseemme rauhassa, ja erityisesti että mieheni löytää paikkansa ilman että antaa mummin hoitaa kaiken. Anoppi on kova neuvomaan (ainoa oikea tapa), ja siksi näin. Mielellään sen jlk sai tulla auttamaan ja seuraksi - en kuitenkaan ymmärtäisi ettei soittaisi ensin kun ei ole aikaisemminkaan ollut tapana hyökätä nurkkiin ilmoittamatta. Toki tavat voivat muuttua jos se tuntuu luontevalta...

Vierailija
5/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavansa viettää rauhassa ilman että kukaan tuppautuu, kuulostaa ainakin minusta ihan kohtuulliselta. Perhe tarvitsee ensin aikaa olla ihan keskenään.

Vierailija
6/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotia tulee kunnioittaa puolin ja toisin. Isovanhemmilla ei ole asiaa mennä ilmoittamatta aikuisten lastensa kotiin eikä myöskään päin vastoin. Meille tulivat joskus omilla avaimilla ilmoittamatta. Aika nopeaan loppui se touhu kyllä. Hyvissä väleissä silti ollaan.

Vierailija
7/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottautuu.

En koskaan mene pyytämättä, en koskaa siivoa kysymättä lupaa, en koskaan osta mitään vaatteita kysymättä, että tarviiko ja mitä väriä.

Joskus miniä pitää minua liiankin varovaisena, mutta itsellä vielä elossa oleva nuuskija, tyrkky utelias besservisseranoppi.

yritän olla sellainen,millainen oma anppini ei osaa olla.

Usein varmaan juuri se oma kokemus on paras opettaja, miten haluaisit että sinua olisi aikanaan kohdeltu, niin kannattaa toimia.

Omalla äidilläni oli arvosteleva ja ilkeä anoppi, siksi on itse varmaankin ylivarovainen ja kysyy aina ensin.

Vierailija
8/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeet pitää kysellä miniältä ja pojalta. Jokainen perhe on erilainen ja kaikilla meillä on erilaiset rajat, erilainen käsitys siitä, mikä on ok ja mistä emme pidä.

On itsestään selvää, että minun ja mieheni kotona toimitaan meidän toiveitten mukaan. Ja koska olen huomannut, että anopilla on erilainen käsitys asioista kuin minulla ja miehelläni, on tietysti meidän tehtävämme selvittää anopille meidän toiveet. Meillä on valitettavasti käynyt niin että anoppi ei ole kunnioittanut meidän tapaamme elää, ja me olemme vähentäneet kontaktia aika reilusti - emme toki katkaisseet välejämme, mutta pidämme tapaamiset minimissä.

Emme mekään käy anopilla siivoamassa, vie omia kakkuja mukana syntymäpäiville mennessämme, osta hänelle pieniä vaatteita, vie hänelle avioliitto-oppaita joka kerta tuliaisina jne. Anoppi on mm. roudannut oman, kuolleen anoppinsa vaatteita mulle eräästä Itä-euroopan maasta (kun tätä ruskeaa väriä ei saa mistään kaupasta!!!), tuonut laatikollisen naapurintätinsä vanhoja kirjoja mä kun kuulemma tykkään kirjoista...

Hän ei kunniota lainkaan sanaa "ei" - pehmeästi sanottuna hän ei kuule asiaa lainkaan, kun sanoo selkeästi ei, hän inttää vastaan ja vasta sitten kun sanon, että "jos teet noin, loukkaat minua todella pahasti", hän ymmärtää asian.

Anopilla on joku ihme toive että miniä (minä) olisi yhtä läheinen kuin oma tytär jota hänellä ei ole. Faktaa on se, että hänellä itsellään on ollut niin huonot välit omaan anoppiinsa että hän muutti tuhansien kilometrien päähän anopistaan yli 40 vuotta sitten - ja aika kultaa muistot, kun ei ole tarvinnut anoppia nähdä edes vuosittain...

Vierailija
9/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, että ajattelet asiaa myös miniäsi kannalta.

Muuta neuvoa en osaa antaa kuin että ÄLÄ suitsuta poikaasi ja ole huolissasi poikasi jaksamisesta aina, kun kyläilet poikasi perheen luona tai he käyvät luonasi.

Oma anoppini on muuten ihan ok ja harmiton, mutta joka ikinen kerta hän vain hössöttää, kuinka hänen poikansa on paras ja erinomainen ja että mitenköhän se pärjää ja että miten sillä varmaan on rankkaa olla töissä, kun meillä on pieni vauva jne. Tällainen käytös saa miniän kokemaan itsensä ylimääräiseksi, tarpeettomaksi ja pahimmassa tapauksessa kokemaan, että häntä syyllistetään jostain.

Mutta et kyllä vaikuta anopilta, joka tuollaista tekisi :)

Onnea tulevasta uudesta lapsenlapsesta!

Vierailija
10/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!Minusta tulee kohta juuri pienen vauvan mummi.Poikani perheellä on ennestään 2 vuotias poika. Kuinka paljon voin ns. tuppautua heidän perheeseen? Viimeksi esikoisen syntyessä oli se ehkä virh,että menin ilmoittamatta kylään.Miniä oli ainakin sen oloinen.Kuinka väärin tässä tein? Esikoisen syntyessä myös siivosin heidän talonsa kun olivat laitoksella vaikka eivät pyytäneet.Oliko se liikaa?Miniä ei ollut kovin innoissaan. Nyt hän ilmoitti että tämä seuraava mummin kulta kun syntyy,hän pitää ovet lukossa ensimmäisen viikon ettei kukaa tule käymään.Voiko hän sulkea myös meidä isovanhemmat näin ulkopuolelle? Kyselen siksi,että osaan välttää näm virheeni nyt kohta synytvän kohdalla.Kiitos.

Miksi teet kummallisia "kappalejakoja"?

Vierailija
11/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-anoppi ei kysynyt pojaltaan avuntarvetta. Eihän sitä lupaa miniältä kysytä, eiköhän oma poikakin osaa kysyttäessä vastata?

Teistä naisista paistaa läpi sellainen helvetin nirppanokkainen asenne kaikkia ja kaikkea teille kuuluvaa kohtaan..

Meille ei tulla jos MINULTA ei kysytä, meitä ei auteta ilman MINUN lupaani, yms.

Ettekö te ymmärrä että tuo nainen( jota anopiksikin kutsutaan)on miehenne äiti ja jumalauta jos miehenne äiti kysyy mieheltänne, voiko olla avuksi. Siis onko näin että miehenne ei saa tehdä mitãän kotiin ja sen hoitoon liittyviä päätöksiä ilma armoitetun rouvan lupaa.

Jos ikinä olisin erehtynyt mieheksi tuollaiselle ihmisperseelle, en ottaisi eroa. Murhaisin itseni häpeästä ja itseinhosta joka kumpuua siitä tiedosta että olen erehtynyt pariutumaan ja ehkä lisääntymäänkin tuollaisen alhaisen, vastenimielisen, itseriitoisen saastan kanssa.

Vierailija
12/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpa mullakin olisi anoppi,joka on kiinnostunut lapsenlapsistaan! mutta kun ei! ei tullut laitokselle,ei onnitellut,jätti ekat synttäritkin väliin. ei soittele,ei kyläile,muuta kuin vastentahtoisesti synttäreillä.

minä olisin tykännyt kovasti,jos olisi ollut apua vaikka ruuan teossa tai just siivoamisessa. etenkin kun sektiossa sitä ei ole parhaassa mahdollisessa kunnossa.

Vierailija
13/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-anoppi ei kysynyt pojaltaan avuntarvetta. Eihän sitä lupaa miniältä kysytä, eiköhän oma poikakin osaa kysyttäessä vastata?

Mitä jos se poika ei oo tajunnu kuinka väsyny miniä voi olla?poikahan siinä synnyttää,kärsii hormoonit,vuotaa,on kipeä..hänkö tajuaa koska voi vierailla..

Vierailija
14/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustumassa vauvaan.

Nykyään sulkeudutaan seinien sisälle ja ei päästetä ketään kotiin. Halutaan tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa.

Sitten ihmetellään, miksi siellä kotona saa kykkiä yksin ja yksin saa lapsensa kasvatettua.

Minä en ole mitenkään kamalan lapsirakas ihminen, vaikka omiani rakastan. Jos sattuu sellaisia miniöitä, että heidän oma äiti kelpaa ja minä saan odottaa viikkoja, ennen kuin rouva sallii minun tavata poikani lapsen, niin saa olla myös ilman apua.

Minä en todellakaan ala pomppimaan kenenkään pillin mukaan ja nöyristelemään. Uskon, että selviän hengissä, vaikka en saisikaan lapsenlapsia hoitaa ja lapsenlapset ei kävisi minua katsomassa vanhainkodissa.

Vierailija
15/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se poika ei oo tajunnu kuinka väsyny miniä voi olla?poikahan siinä synnyttää,kärsii hormoonit,vuotaa,on kipeä..hänkö tajuaa koska voi vierailla..

Ja jos ei tajua, niin voi vaikka kesken puehlun kysyä vaimonsakin mielipidettä.

Mun anoppi oli leiponut MINULLE hirveän kasan leivonnaisia. Ei ollut rotinoita, kun ketään muita ei pyydetty viikkoon synnytyksistä käymään;) Fiksut naapuritkin kävi vain ovella onnittelemassa. Ja anoppi ja appi vierailivat vain puolisen tuntia.

Vierailija
16/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soitettiin perään niille, joille jaksettiin ja haluttiin. Syitä: olimme aivan nääntyneitä koko perhe synnytyksestä (30 h, komplikaatioita), vauva joitui vielä sinivaloon ja olimme viikon synnärillä, imetys takkusi, vauvaa piti syöttää 3h välein (herätyskello soimaan, vauvan herätys, imetystä 45 + 45 min (mol. rinnoista 45 min kuten synnäriltä neuvottiin, isä veti lasta jalasta, että pysyisi hereillä), lypsyä ja isä juottaa vauvalle lisämaitoa.. ja kaikki taas tunnin päästä alusta). Ja sikainfluenssaeidemia, joten ei tullut mieleenkään useaan viikkoon edes sallia vierailuja saati esittää kutsuja (edes omalle äidille). Sori vaan, anoppi.

Vierailija
17/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anopiltakin. Et ole tehnyt mitään sinänsä väärin aloitusviestin perusteella. Tuoreella äidillä hormonit ovat pinnalla ja monet asiat ärsyttävät herkästi, joten kannattaa olla erityisen hienotunteinen ja esim. ei tulla ilmoittamatta kylään. Siivoaminen oli todella ystävällistä mutta jotkut voivat kokea sen rajojen rikkomisena, erityisesti juuri synnytettyään.

On mielestäni ymmärrettävää, että lasten äiti haluaa olla ensimmäisen viikon perheen kesken (vaikka monet eivät haluakaan ja sekin on normaalia). Varmasti vauvasta tulee mummin kulta vaikka näkisit hänet vasta kahden viikon ikäisenä ekan kerran?

Älä mene ilmoittamatta kylään äläkä painosta, vaan kysy milloin voit tulla ja miten voit auttaa. Ole armollinen neuvojesi kanssa tuoretta äitiä kohtaan, vaikka uskoisitkin tietäväsi asiat paremmin. Kyllä se siitä!

Vierailija
18/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäispäivänä olin oman äitini hautajaisissa, jostain syystä miniälle ei mikään muu ristiäispäivä kelvannut. Harvemmin lapsia lauantaina kastetaan, mutta tämä oli kuulemma ihan "pakko".

Meille ainakin sanottiin, että häät ja ristiäiset on lauantaisin, hautajaiset sunnuntaisin?? :O

Vierailija
19/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi kieltäytyä, jos joku tarjoutuu siivoamaan talon!? Oikeasti?

Se on eri asia ottaa tarjous vastaan verrattuna siihen, että joku käy omin päin siivoilemassa kämppää.

Niin minäkin luulin siihen saakka, että tapasin erään nimeltämainitsemattoman siivoojan. Ei ole anoppini mutta samaa sukua.

Eihän sitä nalkutusta siivoamattomuudesta jaksa kuunnella erkkikään. Eikä sitä itsensä ylistämistä, kuinka täällä ei kukaan muu siivoa kuin Minä. Ja sitten sitä vimmattua tavaroiden etsimistä hänen jäljiltään, kun mikään järki tai looginen päättelykyky ei riitä arvaamaan, missä ne voisivat olla. Ihan kaikkea ei ole löytynyt koskaan.

Vierailija
20/81 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sopi minusta oikein hyvin, sillä kotiin en heti haluaisi. Joo, ei ilmoittamatta kylään. Kysyt, passaisiko tulla tänään tai huomenna tai ensi viikolla. Ei tykätä yleensä, että autetaan esim. siivoamalla ellei siitä ole sovittu eli sekin pitäisi etukäteen kysyä.

Hyväksy se, että hän päättää milloin saatte nähdä. Sairaalassa olisi kyllä helppo tavata lyhyesti, ei pitkään. Vie kukkia ja/tai jotain tosi ihanaa vauvalle.

On ihan eri asia, kun miniä saa vauvan kuin jos oma tytär saa vauvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän