Vituttaa Kampin kosmettiikka yms kaupustelijat
Aaargh yksi sai minut kiikkiin kun oli jakavinaan ilmaiseksi näytepussia käsirasvasta. Jumituin siihen sitten varmaan 15minuutiksi kuuntelemaan ihanan italialaisen kultarasvan ominaisuuksista.
Olen niin kiltti etten kehtaa vaan sanoa joopa joo ja lähteä meneen kun toinen haluaa kertoa VIELÄ yhden jutun...
No en onneksi kuitenkaan ostanut vaikka hinta siinä samalla tippui 170e:sta 60euroon :D
Mutta siis tosi röyhkeitä ne on, mun mielestä ne pitäis kieltää kauppakeskuksissa kokonaan.
Kommentit (46)
miten aikuinen ihminen voidaan raahata kojulle/tuoliin vastoin tahtoaan? Pestä meikkejä pois? Myydä kosmetiikkaa?
Miten ihmeessä tuon teette?
Miksi pitäisi vältellä katsekontaktia, juosta karkuun?
Kun oikeasti riittää, että ohikulkiessaan katsoo silmiin, hymyilee ja sanoo "no thanks" - ikinä ei ole ollut mitään ongelmia.
Niinä parina kertana, jolloin olen noiden myyjien haaviin joutunut, olen ollut erittäin väsynyt ja huomiokykyni ei ole ollut paras mahdollinen. Olen tuolloin ollut joko menossa heidän kojunsa vieressä olevaan liikkeeseen tai olen katsellut vieressä olevan liikkeen ikkunaa ajatuksissani, ja sen takia olen hidastanut heidän myyntikojunsa kohdalla. Silloin kun kävelen kiireisen näköisenä ohi, on helpompi vain sanoa "no thanks". Lisäksi kauppakeskuksessa on sattunut noilla kerroilla olemaan hiljaista, jolloin myyjät ovat jotenkin epätoivoisempia, koska joku on asiakkaaksi saatava (heidän palkkansa on luultavasti provisiopohjainen).
Muina kertoina minulla ei ole ollut suurempia ongelmia, muuta kuin että haluaisin tehdä ostoksia ihan rauhassa ja omissa ajatuksissani. Myös silloin kun olen väsynyt. Minäkin koen tuon myyntitavan stressaavana. Alussa en edes tuntenut heidän myyntitaktiikkaansa. Nyt jo tiedän, että lähes kaikissa ulkomaalaisten kojuissa on tuotteesta riippumatta sama myyntityyli.
Muistan kun vuosi tai pari sitten 2. kerroksessa mies hoiti kynsiä yms ja kun kävelin ohi hän pyysi nähdä käteni, näytin kiireessä ja vastaukseksi sain "yöhhh" ja vittumaisen mulkaisun. Joo mulla oli kuluneet tummat kynsilakat kynsissä, mutta eikö sun ole tarkotus sitte laitaa ne kuntoon eikä arvostella :D
paitsi päällekäyviä, nuo myyjät ovat usein myös epäkohteliaita. Kerran kuulin kun myyjä huusi jollekin naiselle "Do you ever style your hair?" Ei ollut mielestäni kovin kohteliaasti ilmaistu.
Minut on saatu muutaman kerran napattua kahden eri firman tuotteiden esittelyyn. Pari kaupustelijaa joko kertoi itse tai vastasivat kysyessäni olevansa Israelista. Toisaalta kerran törmäsin virolaiseen myyjään päätellen ulkonäöstä ja siitä, että hän puhui suomea virolaisella aksentilla.
Erilainen kulttuuritausta voi osaltaan selittää suomalaiselle vierasta myyntitapaa. Se myyntitapahan voi olla heillä päin ihan normaalia.
Mutta eivät he tosiaan kaikki ole Israelista, ja vaikuttaa niiden israelilaistenkin välillä olevan eroja. Toiset ovat kohteliaampia, toiset päällekäyvämpiä.
että helppoheikit helevettiin sieltä. Tällä sivulla voi jättää viestin (vasemmassa laidassa).
http://www.kamppi.fi/ota-yhteytta
Sorruin ostamaan 2. kerroksen kaupustelijalta hiljattain silti mineraalimeikkipohjaa, jonka kotona sitten huomasin aivan liian kalpeaksi iholleni...
Kävelen siitä ohi 1-3 kertaa päivässä ja joka kerta vituttaa. :D No olen oppinut aika hyvin jo ignoroimaan nuo kaupustelijat, mutta silti se huutelu ärsyttää.
Narinkkatori on täynnä feissareita (pahimmillaan viisi feissaria on lähestynyt minua yhden Narinkkatorin ylityksen aikana) ja Kampin sisätilat noita kosmetiikkatyrkkyjä. Kun kauppavalikoimakin on mitä on, niin ei ihme, että keskus ei tuota vieläkään voittoa.
Ensinnäkin se pesi mun meikit pois ilman että olin saanut äännähdystä suustani.
Sitten kun se meikkas, laitto ihan liikaa poskipunaa, en tykänny. Meikki pohja ihan ok ja olisin voinut ostaa mutta hinta olisi ollu 50e :D
Sanoin että oivoi ei ole rahaa ja menin stockalle ostamaan laadukkaan meikkivoiteen tolla hinnalla.
käsken kaikkien häiriköiden painua helvettiin ja vauhdilla! Aivan sama myydäänkö meikkejä, ikuista elämää tai ekohörhöilyä.
Voi teitä. Onko se niin vaikeaa vaan olla katsomatta ja pyyhältää ohi? Ei tarvitse edes vastata niihin huuteluihin mitään. Teillä on aika isot ongelmat kyllä...
Toimin itse eräällä yrityksellä konsulenttina ja kierrän eri kauppakeskuksissa esittelemässä uusia tuotteita. Miellätte varmaan minutkin kaupustelijaksi.
Toimin itse eräällä yrityksellä konsulenttina ja kierrän eri kauppakeskuksissa esittelemässä uusia tuotteita. Miellätte varmaan minutkin kaupustelijaksi.
Jos sulla on tapana aktiivisesti lähestyä asiakkaita jotka pyrkivät kulkemaan ohi tiukasti poispäin katsoen niin joo, pidän kaupustelijana. Jos taas rauhassa olet konsulenttipisteessäsi ja esittelet tuotteita niille jotka itse osoittavat kiinnostusta, niin sitten toiminta ok.
Noissa Kampin tyypeissähän on juuri se vika että ne eivät kunnioita eleitä joilla yrittää osoittaa ettei kiinnosta, esim. sitä että nopeuttaa askelia ja katsoo eri suuntaan. Tungetaan silti siihen iholle tyrkyttämään.
Voi teitä. Onko se niin vaikeaa vaan olla katsomatta ja pyyhältää ohi? Ei tarvitse edes vastata niihin huuteluihin mitään. Teillä on aika isot ongelmat kyllä...
Minuakin ärsyttää nuo myyjät Kampissa ja niistä moni ei näytä suomea osaavan. Kerran on saanut eräs myyjä minut kiinni ja juutuin käsirasvojen kanssa eikä hän meinannut uskoa että minulla on kiire lääkäriin(ei osannut suomea) mutta oma vika. Sen jälkeen olen ne kiertänyt tai sanon että Ei kiitos.
Maistiaiset kaupassa on ihan eri kuin Kampin tyylinen tyrkyttäminen. Jos olet näitä tyrkyttäjiä, ammattikuntasi on vastenmielinen ja tapanne markkinoida karkoittaa ainakin tämän maksukykyisen asiakkaan. Mutta jos et markkinoi röyhkeästi vaan odotat, että luoksesi tullaan, maistan mielelläni tuotteitasi ja "lankean" tarjoukseen, jos tuote on ok.
Laitan tämän ketjun jossain vaiheessa sinne palautelaatikkoon, kunhan kaikki kaupustelijavastaiset ovat saaneet äänensä kuuluviin :)
ne liikkeiden edessä olevat kaupustelijat. Mutta vielä enemmän ärsyttää feissarit, jotka vaan ottaa kontaktia, vaikka itse yrittämällä yrittää kiertää kaukaa!
Jos kaupustelijat alkavat tyrkyttää tuotteitaan ja mua ei kiinnosta, niin sanon ystävällisen napakasti "no thanks" (kun kaupustelijat useimmiten puhuvat englantia) ja jatkan määrätietoisesti matkaani.
En ymmärrä, miten joku tahtomattaan joutuu meikattavaksi...
Miksdi ne on kaikki ulkomaalaisia? Kenellä ne on töissä ja missä ne asuu