Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen olette antaneet laittaa korvakorut?

Vierailija
27.08.2012 |

Tyttö pian 8 v ruinaa korviksia, kuulemma KAIKILLA muilla on jo.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niistä jo kauan haaveillut. Ei mitään ongelmia ole ollut, ja on ollut niiden kanssa hyvin huolellinen eli ei alkuvaiheessa koskenut korviin lainkaan, jotta ei menisi likaa. Oli siis mielestäni riittävän ”kypsä” korut saamaan. Harkkakorvisten jälkeen on käytössä vain pienet kultaiset nappikorvikset.

Näppituntumalla sanoisin, että hänen eskariryhmästään noin puolella tytöistä oli korvikset.

Itse sain aikanaan 8-vuotiaana.

Vierailija
2/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, kun äiti ei niin kovin fiksulta vaikuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla kuitenkaan ole. 14-vuotiaan tyttäreni luokkakaveri ei saalaittaa korviksia ennen kun on 15 vuotta. Ei saa mylöskään käyttää kynsilakkaa, suoristusrautaa saa käyttää vain hätätapauksessa (?), eikä tietenkään saa vörjötö hiuksiaan. Hyvin on pärjännyt, eikä kukaan kiusaa, korkeintaan vähön ihmettelee. Tyttöä tietty kuitenkin harmittaa.

Vierailija
4/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla kuitenkaan ole. 14-vuotiaan tyttäreni luokkakaveri ei saalaittaa korviksia ennen kun on 15 vuotta. Ei saa mylöskään käyttää kynsilakkaa, suoristusrautaa saa käyttää vain hätätapauksessa (?), eikä tietenkään saa vörjötö hiuksiaan. Hyvin on pärjännyt, eikä kukaan kiusaa, korkeintaan vähön ihmettelee. Tyttöä tietty kuitenkin harmittaa.

Ipadia ei tosiaan ole tarkoitettu kirjottamiseen...

Vierailija
5/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotiaana sai toisen reijän ja korviksen. Nyt 14v halusi vielä kolmannen reijän toiseen.

Vierailija
6/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle lapselleni aion antaa lävistysluvan sitten kun alakoulu on ohi eli ennen yläkouluun menoa.

Vierailija
7/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vielä huolinut, kun se pistäminen sattuu.

Vierailija
8/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha kummastemma. Lapsen isän kulttuurissa ne laitetaan jo synnytyssairaalassa. Täällä esikoulu alkaa 3v ja todellakin luokan kaikilla tytöillä omaani lukuuottamatta oli jo korvakorut.

Vierailija
9/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain korvikset 20 vuotta sitten juurikin 8-vuotiaana ja mullakin perustelu oli, että "kaikilla muillakin on jo". Ihan ok ne parani ja eipä niistä mitään haittaa ollut, mutta oisinpa vaan saanut ne oikealla lävistäjällä enkä missään kosmetologilla ampumalla. Reiät on "mutkikkaat" ja korvisten läpi tunkeminen on varsinkin toisessa korvassa hankalaa.

Vierailija
10/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä todellakaan kaikilla ole.

Vierailija
11/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän on 15v ja vieläkään KAIKILLA ei ole, joten kannattaa ainakin opettaa lapselle, että tuo on maailman varmin syy, jolloin EI SAA haluamaansa.

Vierailija
12/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 6-vuotiaana, kun kovin niitä halusi.

Vierailija
13/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti saada kun isosiskolle 6v laitettiin :))

Vierailija
14/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 15v, ja siitä käytiin äitini kanssa taistoa pitkään, siksi kait annoin omalleni nuorempana kun pyysi.

Vierailija
15/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai 6-vuotiaana puolen vuoden pyytämisen jälkeen. Itsekin sain korvikset 6-vuotiaana.

Vierailija
16/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai 6-vuotiaana puolen vuoden pyytämisen jälkeen. Itsekin sain korvikset 6-vuotiaana.

Onneksi ovat fiksumpia. Korvikset eivät kuulu pojille, ainakaan pienille.

Vierailija
17/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ollut mitään ongelmia. Itse halusi :)

Vierailija
18/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain heti kun tajusin niistä mainita, mutta harmia niistäkin vain oli, joten nykyään en edes korvakoruja käytä.

Vierailija
19/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ovat fiksumpia. Korvikset eivät kuulu pojille, ainakaan pienille.

Mitä tekemistä korviksilla tai niiden ottamatta jättämisellä on fiksuuden kanssa? Jos 6-vuotias poika haluaa puoli vuotta korviksia, hän todellakin tietää mitä haluaa ja hänellä on selvästi tavallista enemmän kanttia.

Vierailija
20/20 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturmariskien vuoksi en myöskään suostuisi laittamaan päiväkoti-ikäiselle. Silloin vielä möyritään kimpassa, tarttuu herkästi toisten vaatteisiin ja mun lapsen päiväkodissa toinen lapsi sai jopa haavan poskeensa kun liukui sylikkäin ja kaverin korvakorun kivi raapaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme