Minkä ikäisen olette antaneet laittaa korvakorut?
Tyttö pian 8 v ruinaa korviksia, kuulemma KAIKILLA muilla on jo.
Kommentit (20)
Kumma juttu, kun äiti ei niin kovin fiksulta vaikuta
Ei kaikilla kuitenkaan ole. 14-vuotiaan tyttäreni luokkakaveri ei saalaittaa korviksia ennen kun on 15 vuotta. Ei saa mylöskään käyttää kynsilakkaa, suoristusrautaa saa käyttää vain hätätapauksessa (?), eikä tietenkään saa vörjötö hiuksiaan. Hyvin on pärjännyt, eikä kukaan kiusaa, korkeintaan vähön ihmettelee. Tyttöä tietty kuitenkin harmittaa.
Ei kaikilla kuitenkaan ole. 14-vuotiaan tyttäreni luokkakaveri ei saalaittaa korviksia ennen kun on 15 vuotta. Ei saa mylöskään käyttää kynsilakkaa, suoristusrautaa saa käyttää vain hätätapauksessa (?), eikä tietenkään saa vörjötö hiuksiaan. Hyvin on pärjännyt, eikä kukaan kiusaa, korkeintaan vähön ihmettelee. Tyttöä tietty kuitenkin harmittaa.
Ipadia ei tosiaan ole tarkoitettu kirjottamiseen...
Kymmenen vuotiaana sai toisen reijän ja korviksen. Nyt 14v halusi vielä kolmannen reijän toiseen.
Omalle lapselleni aion antaa lävistysluvan sitten kun alakoulu on ohi eli ennen yläkouluun menoa.
mutta ei vielä huolinut, kun se pistäminen sattuu.
Ja turha kummastemma. Lapsen isän kulttuurissa ne laitetaan jo synnytyssairaalassa. Täällä esikoulu alkaa 3v ja todellakin luokan kaikilla tytöillä omaani lukuuottamatta oli jo korvakorut.
Itse sain korvikset 20 vuotta sitten juurikin 8-vuotiaana ja mullakin perustelu oli, että "kaikilla muillakin on jo". Ihan ok ne parani ja eipä niistä mitään haittaa ollut, mutta oisinpa vaan saanut ne oikealla lävistäjällä enkä missään kosmetologilla ampumalla. Reiät on "mutkikkaat" ja korvisten läpi tunkeminen on varsinkin toisessa korvassa hankalaa.
Nyt hän on 15v ja vieläkään KAIKILLA ei ole, joten kannattaa ainakin opettaa lapselle, että tuo on maailman varmin syy, jolloin EI SAA haluamaansa.
eli 6-vuotiaana, kun kovin niitä halusi.
Piti saada kun isosiskolle 6v laitettiin :))
itse olin 15v, ja siitä käytiin äitini kanssa taistoa pitkään, siksi kait annoin omalleni nuorempana kun pyysi.
Poikani sai 6-vuotiaana puolen vuoden pyytämisen jälkeen. Itsekin sain korvikset 6-vuotiaana.
Poikani sai 6-vuotiaana puolen vuoden pyytämisen jälkeen. Itsekin sain korvikset 6-vuotiaana.
Onneksi ovat fiksumpia. Korvikset eivät kuulu pojille, ainakaan pienille.
eikä ollut mitään ongelmia. Itse halusi :)
Itse sain heti kun tajusin niistä mainita, mutta harmia niistäkin vain oli, joten nykyään en edes korvakoruja käytä.
Onneksi ovat fiksumpia. Korvikset eivät kuulu pojille, ainakaan pienille.
Mitä tekemistä korviksilla tai niiden ottamatta jättämisellä on fiksuuden kanssa? Jos 6-vuotias poika haluaa puoli vuotta korviksia, hän todellakin tietää mitä haluaa ja hänellä on selvästi tavallista enemmän kanttia.
Tapaturmariskien vuoksi en myöskään suostuisi laittamaan päiväkoti-ikäiselle. Silloin vielä möyritään kimpassa, tarttuu herkästi toisten vaatteisiin ja mun lapsen päiväkodissa toinen lapsi sai jopa haavan poskeensa kun liukui sylikkäin ja kaverin korvakorun kivi raapaisi.
Oli niistä jo kauan haaveillut. Ei mitään ongelmia ole ollut, ja on ollut niiden kanssa hyvin huolellinen eli ei alkuvaiheessa koskenut korviin lainkaan, jotta ei menisi likaa. Oli siis mielestäni riittävän ”kypsä” korut saamaan. Harkkakorvisten jälkeen on käytössä vain pienet kultaiset nappikorvikset.
Näppituntumalla sanoisin, että hänen eskariryhmästään noin puolella tytöistä oli korvikset.
Itse sain aikanaan 8-vuotiaana.