Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5 v poika on alkanut kastelemaan:(

Vierailija
01.07.2012 |

Siis kohta 5v poikani on alkanut pissaamaan housuun. kaikki alkoi aiemmin keväällä kun pojalla rupesi olemaan jatkuvasti jano. Vein hänet heti testiin ettei ole diabetes, verensokerit olivat aivan normaalit. Sitten alkoi yökastelu. Hän oppi itse yökuivaksi ollessaan 2v eikä mitään ongelmia ole ollut tätä ennen. Pissat menee sänkyyn n 2 krt kk kun aiemmin ei koskaan. Nyt on pari kertaa sattunut että pissa menee housuun päivälläkin, ihan äidin kanssa ollessa ja sen jälkeen kun on vasta pissattu. Poika juo koko ajan jos voi. Jos en anna, valittaa janoa. Pissanäyte oli puhdas eli ei tulehdusta sielläkään päin. Kotona ei ole mitään uutta, ei mitään muutoksia jotka stressaisivat tmv. En tajua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitetään munuaisten toimintaa ja jotain suolahormonia. ja plv uudestaan. t av

Vierailija
2/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kuullut, että jonkin vitamiinin/hivenaineen puutos aiheuttaa janoa.

Kannattaisiko sokerit mitata vielä uudestaan.

Onko muita oireita? Osaako lapsi sanoa asiasta itse mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitte niin kauan kunnes syy löytyy. kyllä se löytyy, kun tarpeeksit etsii.

Vierailija
4/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin että kauhea jano! Pojalla on keliakia ja hän on aika nirso, mutta syötän hänelle lasten multivitaa ja pituutta on setään alkanut tulla. Nyt kesällä ei taida olla edes omalääkäri tk:ssa enkä tiedä pääseekö lastenklinikalle keliakian siivellä erikoislääkärille. tod näk tarvitaan se lähete anyway. Maha on usein pojalla kipeä, keliakia-arvot verikokeessa jo kahdesti normaalit eli ruokavalio toimii...

Vierailija
5/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakin syitä tuohon voi olla kuin DM tai pissatulehdus. Täytyy selvittää!

Terv. lääkäri

Vierailija
6/6 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tk:n lääkärit eivät kyllä yleensä lähde umpimähkään tutkimaan ja meiltä meni esim kawasakin tauti tosi pahaksi kun tk:ssa ei osattu tulkita labroja. Vaikka se onkin aika harvinainen tauti, mutta enpä itse hoitajana koskaan ole törmännyt tällaiseenkaan pissa/juomisongelmaan kuin nyt äitinä:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi