Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaatko oven jos ovikello soi etkä tiedä kuka tulee? Jos et, niin:

Vierailija
27.08.2012 |

hyssytteletkö koko perhettä olemaan hiljaa ja teeskentelemään ettei kukaan ole kotona, vai mekastatteko normaalisti ovikellosta piittaamatta?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule käymään ilmoittamatta etukäteen. Jos ovikello soi, se on joko imurikauppias, jehovantodistaja tai tv-lupatarkastaja. Ei ole mitään tarvetta kohdata noita ihmisiä, jätän avaamatta oven.

Ja juu, ollaan hiljaa jos ovikello soi.


pelätä kutsumattomia vieraita.

tv-lupa, mutta en ala sitä enää erikseen tarkastajalle esittelemään, joten en avaa ovea. Enkä halua mitään kaupustelijoita riesakseni, ne puhuvat ummet ja lammet ja saavat minut ärsyyntymään. En osaa oikein vetää oveakaan nenän edestä törkeästi kiinni.

Vierailija
42/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avannut, mutta nykyään kyllä. Ei minulla aiemmin ollut mitään erityistä syytä olla avaamatta, tv-lupa oli maksettu ja näin. En vain jaksanut turhaan sitä ovea availla, kun siellä oli korkeintaan uskonsa tyrkyttäjä.



Sittemmin tutustuin naapureihin, jotka joskus alkoivat oveni takana käydä, joten käytäntöni muuttui ja aloin avaamaan oven. Ja nykyään lasten kaverit ovat harva se päivä oven takana, joten avaan kyllä aina oven kun kello soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule käymään ilmoittamatta etukäteen. Jos ovikello soi, se on joko imurikauppias, jehovantodistaja tai tv-lupatarkastaja. Ei ole mitään tarvetta kohdata noita ihmisiä, jätän avaamatta oven.

Ja juu, ollaan hiljaa jos ovikello soi.


pelätä kutsumattomia vieraita.

tv-lupa, mutta en ala sitä enää erikseen tarkastajalle esittelemään, joten en avaa ovea. Enkä halua mitään kaupustelijoita riesakseni, ne puhuvat ummet ja lammet ja saavat minut ärsyyntymään. En osaa oikein vetää oveakaan nenän edestä törkeästi kiinni.


eivät tule niihin talouksiin jossa lupa on maksettuna. Joten jos niitä ovellasi on käynyt niin ei ole lupa-asiat kunnossa.

Vierailija
44/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää mennä ovelle, koska ei tiedä onko siellä naapurin lapset, jotka arastelevat koiraa. Monet tutut kävelevät sisään. Silloin, kun erityisesti ei haluta ketään, laitetaan ovi lukkoon. Ei kuitenkaan ole mitään syytä yrittää olla hiljaa.



Ei TV-lupatarkastaja ole koskaan purrut. Muistaakseni opiskeluaikana se kävi pariin kertaan. Ekalla kerralla ei ollut TV:tä, mutta kahvia tarjottiin. Muutamaa vuotta myöhemmin oli TV ja lupa.

Vierailija
45/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista televisio lupaa. Mutta vaikka lupa tulee ensi vuonna pakolliseksi niin olen silti päättänyt olla avaamatta,tutut ilmoittavat etukäteen soittamalla,jos jollain on oikea hätä niin hän pimpottaa useasti,naapureita en tunne enkä halua tutustua vaikka olen asunut tässä pian vuoden,kodissani on usein tavarat sikinsokin enkä halua ovella olevan sitä näkevän,kaupustelijoille en osaisi sanoa ei,tai minua aikakin jäisi säälittämään ne,uskonnon tuputtajille en kehtaa sanoa ettei kiinnosta..Tuossahan niitä syitä.Ja ai niin,vaihdan aina heti kotiin mennessä jonkun oloasun ja otan rintaliivit pois eli en kehtaa edes mennä niin avaamaan.



Juu ja eläminen lakkaa kun ovikello soi ja hengitys lakkaa myös,varmaan tuon tv luvan puutteen takia. ;.)

Vierailija
46/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule käymään ilmoittamatta etukäteen. Jos ovikello soi, se on joko imurikauppias, jehovantodistaja tai tv-lupatarkastaja.i]

En avaa minäkään. Meillä ei yleensä mekasteta joten ei erityisemmin tartte hyssyttää. En myöskään vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin (lehtimyyjän) soittoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paristot pois ovikellosta. Tutut tulevat suoraa sisälle. Joskus jos joku jyskyttää oikein kovasti ja kauan niin tietää että jollakulla varmaan on jotain asiaa :)

Vierailija
48/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin kotona ja ovikello soi, kurkkaan olohuoneen verhonraosta kuka ovella on. Jos on tuttu, menen avaamaan oven. Jos siellä on joku tuntematon annan koiran haukkua ovella aivan rauhassa.



Jos koko perhe on koolla ja ovikello soi, ei ole mitään järkeä olla menemättä ovelle, sillä meidän meteli kuuluu varmasti jo tielle asti.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson yksinkertaisesti oven näköreiästä.

Vierailija
50/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulija näyttää epäilyttävältä, minun ei ole pakko avata. En esim avaa kaupustelijoille, jotka näyttävät kulkevan talosta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaalta kuulostaa ettei avata ovea ja mennään suunnilleen sohvan taakse koko perhe hiljaa piiloon! :D Mitä hittoa!!?

Vierailija
52/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvin jos rapussa soitetaan joka ikistä ovikelloa vuorotellen -> kaupustelija. Ei tartte vaivautua avaamaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä mekastetaan ihan normaalisti. Katson ovisilmästä, ja lapsille avaan kyllä oven. Jos on tuntematon aikuinen, kysyn oven läpi että mitä asiaa. En avaa, saavat selvittää oven läpi asiansa. Minua ei ollenkaan haittaa, jos tietävät minun olevan kotona. Eivätpä tule turhaan uudestaan.

Vierailija
54/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se vieras kuullut teidän mekastuksen jo ennen kuin on soittanut sitä ovikelloa.


Turha olla enää siinä vaiheessa hiljaa. Käyn ovella katsomassa kuka siellä on, näen lasiosasta, jos en tunne en avaa ovea. Viimeisen vuoden sisällä meillä on pari kertaa käynyt joku todella tumma ihonen tuntematon mies soittamassa kelloa. Kun on huomannut että olen käynyt ovella on soittaanut vielä uudestaan kelloa. En todellakaan avaa. Suomessakin tapahtuu niin paljon ryöstöjä juuri niin että soitetaan ovikelloa ja sitten tunkeudutaan sisään. Lapsillekin opetan että hiljaa ei tarvitse olla vaikka ovikello soi, mutta tuntemattomille ei saa ovea avata. Tutut soittaa tai laittaa tekstiviestiä ennen kuin tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät avaa ovea, jos ovikello soi.

Mitä niin salattavaa siinä omassa elämässä on?

Ja mikä on niin vaikeaa sanoa esim. kaupustelijalle että ei kiinnosta. Jotenkin niin junttia toimintaa tuollainen.

No esimerkiksi sotkuinen huusholli on karmea salaisuus, jota varjelen ulkopuolisilta kaikin keinoin. Kuten myös homssuinen ulkonäköni ja tyylittömät kotiverkkarit, joissa on polvipussit.

Vierailija
56/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuntematon aikuinen, kysyn oven läpi että mitä asiaa. En avaa, saavat selvittää oven läpi asiansa. Minua ei ollenkaan haittaa, jos tietävät minun olevan kotona. Eivätpä tule turhaan uudestaan.

Vierailija
57/60 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi_hyvä_luoja..

Jos on tuntematon aikuinen, kysyn oven läpi että mitä asiaa. En avaa, saavat selvittää oven läpi asiansa. Minua ei ollenkaan haittaa, jos tietävät minun olevan kotona. Eivätpä tule turhaan uudestaan.

mikä siinä on "Voi hyvä luoja"? Minua ei kiinnosta kaupustelijoiden tai jehovien jutut. Asun levottomalla alueella, missä pyörii paljon narkkareita ja ties mitä sekopäitä. Olen 155 cm pitkä, 48 kg painava yksinhuoltaja. Sano yksikin syy, miksi minun kannattaisi avata ovi tuntemattomalle??

no jos ei ovea uskalla aukaista..niin etkö uskalla edes kysyä oven takaa, että kuka siellä ja mitä asiaa`??

Ajatteleppa tilannetta että joku on vaikka pahoinpidelly sun lapsen ja se päässy jolllain keinolla jonkun ihmisen oven taakse pyytämään apua (kuvittele vielä että viety puhelinkin...) ja kappas vaan kukaan ei avaa sun lapselles ovea. Eihän niitä vieraita ihmisiä vois vähempää kiinnostaa vaikka sun lapses kuolis sinne oven taakse...

Juuri äsken TAAS JÄLLEEN KERRAN joku/jotkut - kuka/ketkä linee - mutta todnäk pihan tai lähitalojen lapsi/lapset jyskytti ulko-oveani. Ovikellon poistin käytöstä jo monta vuotta sitten, koska ympäristön lapset pimputtelivat sitä vähän väliä ja juoksivat sitten karkuun, ja siis ovikellon poiston jälkeen häiriköinti muuttui oven jyskyttämiseksi. En enää reagoi mitenkään oveen jyskyttelijöille, koska kun ilmoitin aikoinaan lasten vanhemmille ovikellon pimputtelusta, niin lasten vanhempien mielestä ovikellon pimputtelua täytyy vain sietää, joten vanhempien täytyy sietää myös se, jos lapsi oikeasti hädissään jyskyttää oveani...

Vierailija
58/60 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi_hyvä_luoja..

Jos on tuntematon aikuinen, kysyn oven läpi että mitä asiaa. En avaa, saavat selvittää oven läpi asiansa. Minua ei ollenkaan haittaa, jos tietävät minun olevan kotona. Eivätpä tule turhaan uudestaan.

mikä siinä on "Voi hyvä luoja"? Minua ei kiinnosta kaupustelijoiden tai jehovien jutut. Asun levottomalla alueella, missä pyörii paljon narkkareita ja ties mitä sekopäitä. Olen 155 cm pitkä, 48 kg painava yksinhuoltaja. Sano yksikin syy, miksi minun kannattaisi avata ovi tuntemattomalle??

no jos ei ovea uskalla aukaista..niin etkö uskalla edes kysyä oven takaa, että kuka siellä ja mitä asiaa`??

Ajatteleppa tilannetta että joku on vaikka pahoinpidelly sun lapsen ja se päässy jolllain keinolla jonkun ihmisen oven taakse pyytämään apua (kuvittele vielä että viety puhelinkin...) ja kappas vaan kukaan ei avaa sun lapselles ovea. Eihän niitä vieraita ihmisiä vois vähempää kiinnostaa vaikka sun lapses kuolis sinne oven taakse...

Juuri äsken TAAS JÄLLEEN KERRAN joku/jotkut - kuka/ketkä linee - mutta todnäk pihan tai lähitalojen lapsi/lapset jyskytti ulko-oveani. Ovikellon poistin käytöstä jo monta vuotta sitten, koska ympäristön lapset pimputtelivat sitä vähän väliä ja juoksivat sitten karkuun, ja siis ovikellon poiston jälkeen häiriköinti muuttui oven jyskyttämiseksi. En enää reagoi mitenkään oveen jyskyttelijöille, koska kun ilmoitin aikoinaan lasten vanhemmille ovikellon pimputtelusta, niin lasten vanhempien mielestä ovikellon pimputtelua täytyy vain sietää, joten vanhempien täytyy sietää myös se, jos lapsi oikeasti hädissään jyskyttää oveani...

Ja taas eilen oveani jyskytettiin: ei ole minun ongelmani, en ot kantaa, en ole toisten lasten kasvattaja.....

Vierailija
59/60 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa, enkä vaimenna telkkaria. Asialliset ilmoittavat etukäteen tulostaan, postin kuljetus mukaan lukien. Muiden kohdalla en tuhlaa omaa enkä kävijän aikaa, kun en kuitenkaan osta ovikauppiailta yhtään mitään, vielä vähemmän kiinnostaa   liittyä mihinkään lahkoon. Win-win-tilanne.

Vierailija
60/60 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jA OOT SITTE SENVERRAN TYHMÄ ETTET ENNEN LÄHTÖÄ PUKUHUONEESTA , TARKASTANUT ETTÄ MITÄÄN EI UNOHTUNUT.

TYHMYYDESTÄ JOUTUU MAKSAMAAN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi