Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaatko oven jos ovikello soi etkä tiedä kuka tulee? Jos et, niin:

Vierailija
27.08.2012 |

hyssytteletkö koko perhettä olemaan hiljaa ja teeskentelemään ettei kukaan ole kotona, vai mekastatteko normaalisti ovikellosta piittaamatta?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy siihen on että jos jollain asiaa niin tietää miten minun oveeni koputetaan ja soitetaan ovikelloa jotta tunnistan että tulija on tuttu. Olen kokenut myös sellaisen tapauksen jossa on väkisin yritetty tunkea asuntooni, joku humalainen mies.

Ja ei, en hyssyttele tai esitä että en ole kotona. jos se on naapuri jolla on asiaa niin osaa varmaan viestin laittaa postiluukusta.

Asun aika rauhattomalla alueella jossa pyörii kaiken näköisijä rettelöitsijöitä. Alueella käy poliisit, ambulanssi ja ruumisauto aika tiheään tahtiin.

Vierailija
22/60 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi_hyvä_luoja..

Jos on tuntematon aikuinen, kysyn oven läpi että mitä asiaa. En avaa, saavat selvittää oven läpi asiansa. Minua ei ollenkaan haittaa, jos tietävät minun olevan kotona. Eivätpä tule turhaan uudestaan.


mikä siinä on "Voi hyvä luoja"? Minua ei kiinnosta kaupustelijoiden tai jehovien jutut. Asun levottomalla alueella, missä pyörii paljon narkkareita ja ties mitä sekopäitä. Olen 155 cm pitkä, 48 kg painava yksinhuoltaja. Sano yksikin syy, miksi minun kannattaisi avata ovi tuntemattomalle??

no jos ei ovea uskalla aukaista..niin etkö uskalla edes kysyä oven takaa, että kuka siellä ja mitä asiaa`??

Ajatteleppa tilannetta että joku on vaikka pahoinpidelly sun lapsen ja se päässy jolllain keinolla jonkun ihmisen oven taakse pyytämään apua (kuvittele vielä että viety puhelinkin...) ja kappas vaan kukaan ei avaa sun lapselles ovea. Eihän niitä vieraita ihmisiä vois vähempää kiinnostaa vaikka sun lapses kuolis sinne oven taakse...


oletko jotenkin vajaa??

enkö nimenomaan tuossa alkuperäisessä viestissäni sanonut, että kysyn kyllä mikä on asia?

T. Sattumalta se, jota lainasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kurkkaan makkarin ikkunasta, kuka siellä on ja avaan sitten. Käytännössä haluan vaan tarkastaa, mitä on odotettavissa.

Vierailija
24/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi_hyvä_luoja..

Jos on tuntematon aikuinen, kysyn oven läpi että mitä asiaa. En avaa, saavat selvittää oven läpi asiansa. Minua ei ollenkaan haittaa, jos tietävät minun olevan kotona. Eivätpä tule turhaan uudestaan.


mikä siinä on "Voi hyvä luoja"? Minua ei kiinnosta kaupustelijoiden tai jehovien jutut. Asun levottomalla alueella, missä pyörii paljon narkkareita ja ties mitä sekopäitä. Olen 155 cm pitkä, 48 kg painava yksinhuoltaja. Sano yksikin syy, miksi minun kannattaisi avata ovi tuntemattomalle??

Vierailija
25/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiljaa ollaan kunnes ovikellonrämpyttäjä poistuu.

Vierailija
26/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä avataan ihan aina ovi. Tai yleensä se on auki ja jengi vaan kävelee sisään, mutta jos ei ole, niin avataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan naurettavaa :D nykyaikana, kun soitetaan kännykkään ennenkuin mennään oven taakse. ollessani lapsi, mentiin oven taakse hakemaan ystäviä ulos. eräänä päivänä tyttäreni ei saanut ystäväänsä kiinni ja kehotin menemään oven taakse. tähän tyttäreni 9v sanoi: en mä voi, kun ei se vastannut kännykkään. myöhemmin tyttäreni oli nähnyt tytön äidin pihalla ja hän oli kehottanut menemään oven taakse :)

Vierailija
28/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miten jotkut pitää kotioveaan kokoajan auki? sieltähän voi tulla sisälle ihan kuka tahansa ukkomustalainen.



Enkä avaa ovea jollen tiedä että joku on meille kylään tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Jos se on kauppias, jehova yms. Osaan lähettää sen tiehensä.

Vierailija
30/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos olen jotenkin muuten tavoittamattomissa. Esim. huussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät avaa ovea, jos ovikello soi.

Mitä niin salattavaa siinä omassa elämässä on?

Ja mikä on niin vaikeaa sanoa esim. kaupustelijalle että ei kiinnosta. Jotenkin niin junttia toimintaa tuollainen.

Vierailija
32/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule käymään ilmoittamatta etukäteen. Jos ovikello soi, se on joko imurikauppias, jehovantodistaja tai tv-lupatarkastaja. Ei ole mitään tarvetta kohdata noita ihmisiä, jätän avaamatta oven.



Lapset ei ole vielä sen ikäisiä että kaverit ramppaisivat oven takana. Sitten kun tulevat siihen ikään, täytyy kai alkaa avaamaan :)



Ja juu, ollaan hiljaa jos ovikello soi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä on ovisummeri. Jos joku ei ole nimenomaan meille tulossa eli ensin soittanut ovisummeria, en ryhdy ovea avaamaan.

Vierailija
34/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jotain turhaa, sanon etten ole kiinnostunut enkä avaa ovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se vieras kuullut teidän mekastuksen jo ennen kuin on soittanut sitä ovikelloa.

Vierailija
36/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule käymään ilmoittamatta etukäteen. Jos ovikello soi, se on joko imurikauppias, jehovantodistaja tai tv-lupatarkastaja. Ei ole mitään tarvetta kohdata noita ihmisiä, jätän avaamatta oven.

Ja juu, ollaan hiljaa jos ovikello soi.


pelätä kutsumattomia vieraita.

Vierailija
37/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miten jotkut pitää kotioveaan kokoajan auki? sieltähän voi tulla sisälle ihan kuka tahansa ukkomustalainen.

Enkä avaa ovea jollen tiedä että joku on meille kylään tulossa.

Meillä lapset juoksevat varsinkin kesäaikaan pihoilla ja kavreilla ja on paljon järkevämpää pitää ovea auki, kuin antaa niille avaimet. Sitä paitsi mä oon niin laiska, että jos olen vaikka keittiössä leipomassa, niin mielummin huudan ovelle, että sisään vaan, kuin alan pestä taikinaisia käsiäni ja lähden avaamaan ovea. Kätevää. Ja kun ovi on auki, niin se on ihmisille merkki, että ollaan kotona ja meiltä saa kahvia :)

Vierailija
38/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on yleensä joku ihan hyvällä asialla, naapurit tai lasten kavereita. Nykyisessä asunnossa ei ole käynyt kaupustelijoita tai jotai uskontohörhöjä ovella.

Vierailija
39/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin vieraita ilmoittamatta tulee, mutta siitä huolimatta avaan kyllä aina. Jehovat tai muut kaupustelijat, joitta soittelijat pääosin ovat, saan kyllä hätisteltyä.



Henkilökohtaisesti vituttaa tämä nykyajan kulttuuri, että kaikki vierailut pitäisi etukäteen sopia ja ilmoittaa, eikä spontaania kyläilyä juurikaan enää harrasteta, eikä voikaan harrastaa koska suuri osa ei avaa ovea, jos ilmoittamatta tulee.

Vierailija
40/60 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siellä on ekaluokkalaisen kavereita.

Näen oviikkunasta onko oven takana aikuinen vai lapsi, jos hahmo on aikuisen pyydän lapsia laittamaan televisioon kiinni(ei ole tv-lupaa)ja avaan oven tietyllä varauksella.

Yleensä siellä on joku kaupustelija.



Meillä on ihan turha yrittää hyssytellä ettei ketään olisi kotona, on sen verran vilkasta menoa tässä talossa.

Ovet ovat aina lukitsematta jos ollaan kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi