Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako miehesi tehdä ruokaa vai teetkö kaiken itse?

Vierailija
25.08.2012 |

Minun mieheni osaa tehdä melkein yhtä hyvin ruokaa kuin minä, mutta ei ole koskaan leiponut. Mieheni bravuurina ovat kalaruoat, joita minä en osaa niin hyvin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valmiina (en välttämättä eineksiä vaan työpaikkaruokalasta valmiita annoksia).

Vierailija
2/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pääsee aiemmin töistä. Ihan kelpo kokki on, joll aon omat bravuurit. Mies ei leivo mutta mä tykkään leipomisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on alan ammattilainen. Kyllä minäkin osaan ruokaa tehdä mutta mies toki paljon taitavampi, tekee ravintolatason ruokaa sekä tavallista kotiruokaa. Ja hän siis tekee meillä ruoat lähes poikkeuksetta, eli olen aika onnellisessa asemassa;)

Vierailija
4/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokkaa meillä lähes aina. Minä olen enemmän nakit ja ranskalaiset-linjalla, jos joudun kokkivuoroon.

Vierailija
5/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ruokaa kuin minä. Etenkin lihan käsittelyn on hänen vastuullaan useimmiten.

Vastaavasti hänen toimintansa vaatii koko ajan jonkun viereen korjaamaan jälkiä. Hän ei kykene laittamaan astioita koneeseen eikä pesemään työtasoja tms vaan kaikki jää siihen minne hän ne käsistään laskee. Jauhopussin avaaminen siististi on hänelle täysi mahdottomuus.

Vierailija
6/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee ruokaa tyyliin keittää riisin (suolam kera jos muistaa sen) ja paistaa lapsille jauhelihaa. Siihen juomat pöytään ja ei kun syömään. Mutta ruokaahan se tuokin on.

Eli minä vastaan meillä pääosin ruokahuollosta. Mutta mies tekee kyllä muuten enemmän kuin osansa.

Vierailija
7/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa tehdä ruokaa ja leipoa, vaikkei olekaan kovin innokas jälkimmäisen suhteen. :)

Vierailija
8/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ideoita eikä halua. Mies tekee ruoasta myös maukkaampaa, joskus vähän liiankin kanssa... Mitään erikoisjuttuja mies tosin ei kokeile, ne ovat enemmän minun heiniäni.

Vierailija
9/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies tekee suurimman osan ruuista. On minua vielä parempi ja kiinnostuneempi ruuanlaitosta + hänellä enemmän aikaa arkisin

Vierailija
10/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen arkiruuat ja muutamat muut tietyt ruuat, mutta mies tekee yleensä viikonloppuisin, grilliruuat, kalaruuat jne ja uskokaa tai älkää, leipoo pullaa :)

Minun pullani ei onnistu, mutta minä leivon piirakat ja kakut.

Mies osaa enemmän improvisoida ja haluaa kokeilla kaikkia uusia juttuja, yleensä kyllä aina onnistuu,

sillä on joku sellainen tatsi siihen ruuanlaittoon mikä minulta puuttuu.

Vierailija
11/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää ruokaa tekeekin!

Vierailija
12/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee siis oikein hyvää ruokaa ja leipoo leivät sun muut ja tekee jälkiruoatkin. Meillä tehdään kuitenkin about puoliksi kaikki ja olen ennen ollut niin surkea kotikokkina että hän on opettanut minua :)

Vierailija
13/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi mun kasvisruoka ei KOSKAAN kelpaa sille niin teen sitten kahdet ruuat kahdelle aikuiselle. No nyt on viikon syöny pelkkää einestä ku mua veetuttaa koko touhu.

Vierailija
14/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kokkaa paremmi (ja useammin) kuin minä. Hänen bravuureitaan ovat erilaiset pastat ja thaimaalaiset/vietnamilaiset ruoat. Minä puolestaan leivon ja teen jälkiruokia useammin (ja paremmin) kuin mies. Oikein sopiva "työnjako"!

Vierailija
15/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee tarkalleen ohjeen mukaan, tulee hyvää, mutta liian harvoin. Teen muutoin aina ruoat, lasten mielestä pitäisi osallistua master chefiin:) joo, en ole niin hyvä.

Vierailija
16/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen ruoat poikkeuksetta. Viikolla otan töistä ruokaa kotiin ettei tarvitse kiireessä kokkailla. Mies on vuorotöissä joten siksikin kokkaa vähän, mutta kun on vapaalla tykkää laittaa ruokaa. Harmittelee kun ei voi useammin osallistua ruoanlaittoon. Viimeksi teki tosi hyviä sämpylöitä ja jotain niksejä olen opettanut.

Vierailija
17/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies hoitaa keittiöhommat. Omasta halustaan. Anoppi ei laskenut poikaansa koskaan keittiöön, edelleen passaa miestään kuin pientä lasta. Mies meillä tekee pääsääntöisesti ruuat, leipoo ja myös käy kaupassa. Ja tietysti siivoaa jälkensä. No, mulle passaa tuo. Kotiäitivuosina tein kyllä päivittäin ruuat, mutta töihinpaluun jälkeen palattiin entiseen työnjakoon.

Vierailija
18/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla minä kokkaan ja viikonloppuisin mies. Minun työpäivä päättyy klo 14 kun taas miehen klo 16 joten järkevin ratkaisu. Mies on parempi kokki ja pitää ruuanlaitosta ja innokas kokeilemaan kaikkea.

Vierailija
19/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vain kala- ja äyriäisruokia, salaatteja ym. lisukkeita. Mielellään kyllä teen ruokaa, mutta mies on parempi tekemään joten tähän on ajauduttu.

Vierailija
20/21 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaahan se, ja parempikin minua taitaa olla. Ainakin syön mielummin ukon tekemää kuin omaani. Tosin voihan se olla, että herran kokkaukset maistuvat siksi paremmin, kun niihin ei ole itse tarvinnut laittaa tikkua ristiin :)

Leipomiseen se ei kyllä ryhdy, vaikka osaa senkin.