Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin mcdonalds tajuaa ottaa käyttöön ne numerojutut?

Vierailija
25.08.2012 |

Ei ole vielä tämä ikivanha ja TOIMIVA keksintö mennyt perille tuohon firmaan...? Eli jos hamppari ei ole heti valmis, niin asiakkaalle annetaan sellainen numerojuttu mukaan, niin sitten tarjoilija löytää helposti oikean asiakkaan luokse, eikä tarvitse jatkuvasti kysellä, että tulikohan sulle nyt sitä vai tätä vai tota.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne jonot on ulos asti, turha olettaa että ne tuotteet jotka puuttuu tuodaan pöytään. siksi on se kuitti-käytäntö.

Vierailija
2/29 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitwtaanpas faktat kuntoon :D olen ollut sekä hesessä, että mäkissä töissä. Molemmissa on kyllä ihan maksimi-säilytysaika tuotteilla jota valvotaan tarkasti, eli "vanhaa" hampurilaista on melkein mahdoton saada. Mäkissä oli työntekijänä vaikea etsiä oikeita ihmisiä, hesen numerosysteemu oli paljon nopeampi ja parempi. Aina kun käyn mäkissä (syömässä) stressaan löytääkö tarjoilija minut ja saanko ruokani. Kerran olin esim mäkissä töissä ja sisään pelmahti about 30 haalaripukuista, naamareihin pukeutunutta abia. Arvatkaa vaan oliko kiva etsiä oikeat henkilöt, porukka kun oli levittäytynyt ympäri mäkkiä. Hesessä tottakai sattuu myös sekaannuuksia välillä, kun kuitteihin merkitään kyltin väri ja numero esim. Punainen 4 on P4, turkoosi 5 T5 jne. Kiireessä menee joskus sekaisin. Silti hesen systeemi mielestäni parempi. Ja se joka väitti että jonon ohi pääsee niin ; tilatessasi erikoisen hampparin se menee jonoon, sitä ei voi mitenkään nopeuttaa. Välillä jos on esim tulossa 12 kerrosta ja joku tilaa kerroksen ilman sipulia niin se ehtii tulla nopeemmin (jos niitä ei ole vielä maustettu) kun seuraavan asiakkaan tilaama kanatorttilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa että, EDELLISEN asiakkaan tilaama kanatortilla :D ja tuotteet viedään pöytään mahd. Pian, jos joku tulee tiskille kyselemään ja kassa kerää tuotteita tarjottimelle (että voi viedä pöytään..) saa tämä kyselijä tietenkin burgerinsa heti mutta se johtuu vain siitä että niitä oltiin jo tuomassa pöytään, mitenkään "jonon ohi" ei voi päästä!!

Vierailija
4/29 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa että, EDELLISEN asiakkaan tilaama kanatortilla :D ja tuotteet viedään pöytään mahd. Pian, jos joku tulee tiskille kyselemään ja kassa kerää tuotteita tarjottimelle (että voi viedä pöytään..) saa tämä kyselijä tietenkin burgerinsa heti mutta se johtuu vain siitä että niitä oltiin jo tuomassa pöytään, mitenkään "jonon ohi" ei voi päästä!!

Vierailija
5/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mäkkärin imago on pikaruokapaikka eli tilaa ruoka ja saat sen heti. vuoronumeroiden käyttöön otolla ne joutuisi myöntää että siellä pitää odottaa

Vierailija
6/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Mäkkäri ei ole pikaruokaravintola, vaan perheravintola. Asiakkaana ainakin itse mielummin odotan sen muutaman minuutin hampurilaistani, joka varta vasten minulle valmistetaan, kuin otan sen tiskissä minuutteja nahistuneena lojuneen yksilön.

Kaikissa McDonald's-ravintoloissa, joissa itse oon käynyt, on käytössä se "värinäsysteemi". Eli jos asiakas joutuu tuotetta odottamaan, annetaan hänelle mukaan muovikiekko, joka värisee kun tuote on valmis ja sen voi noutaa tiskiltä. (Sanotaan nyt vielä kunnon av-tyyliin näin: ymmärrän että läskille, kiertokoulun väärinpäin käyneelle av-mammalle tämä on liikaa logiikkaa ja askeleita vaativa tehtävä, mutta 99% asiakkaista varmaankin on käytäntöön erittäin tyytyväisiä.:D)

Ja jos jossain et tätä käytäntöä ole, niin asiakas voi varmaan myös itsekin tarkkailla tarjoilijaa tarjottimineen ja huikata kun oikea hampurilainen lähestyy. :)

Vierailija
7/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oikeesti!! XD

Vierailija
8/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassalla on ruuhkaa, työntekijä on täysin kiinni kassassa eikä lähde juoksemaan palstamamman hampparia pöytään.

Vierailija
9/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassalla on ruuhkaa, työntekijä on täysin kiinni kassassa eikä lähde juoksemaan palstamamman hampparia pöytään.

hampparia, vaikka jonot olisivat pitkiä...

Vierailija
10/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla ei ainakaan yhdessäkään prismassa, jossa olen käynyt, ole mitään systeemiä millä työntekijä löytäisi helposti asiakkaan, vaan ihan muistin varassa joutuvat tuoda. Joskus ihmettelen, kun tilauksen tuo joku muu kuin se jolta ne on tilattu, että jutteleeko ne keskenään siellä, että "tää hamppari menee siihen perheeseen, jolla oli tyttö ja vauva mukana, äiti on lihava ja isällä ruskea tukka"-tyyliin.

Öisin usein känniset sanoo vaan, että joojoo, mun on, kun kysytään tuliko tää teille ja sitten lähetään naureskellen, että taas saatiin ilmaset hampparit.

Monesti saa myös käydä kyselemässä ateriasta puuttuvia tuotteita itse tiskiltä ja sitten ohotellaan, että tais mennä jo toiseen pöytään ja teiltä jäi välistä, joten voitteko odottaa, että tehään teille taas uudet.

Ihan älytöntä siis, ettei noita numeroläpysköjä käytetä mäkissä.

Vierailija
11/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jossain et tätä käytäntöä ole, niin asiakas voi varmaan myös itsekin tarkkailla tarjoilijaa tarjottimineen ja huikata kun oikea hampurilainen lähestyy. :)

Vierailija
12/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa olen käynyt, on hamppari tuotu pöytään ja hyvin on toiminut. No okei, kerran gluteeniton hamppari ei ollut glut-free ja kuopus huomasi sen, ennen kuin ehti haukata. Kassahenkilö oli totaalisen järkyttynyt tapahtuneesta ja alkoi tyrkyttää ilmaista kahvia ja jätskiä (sekä tietysti toi oikean hampparin).

Vierailija
13/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissäkin on tuotteen maksimisäilytysaika. Pari minuuttia kai. Jos tuote on kauemmin se menee roskiin, ei asiakkaalle.

Vierailija
14/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa McDonald's-ravintoloissa, joissa itse oon käynyt, on käytössä se "värinäsysteemi". Eli jos asiakas joutuu tuotetta odottamaan, annetaan hänelle mukaan muovikiekko, joka värisee kun tuote on valmis ja sen voi noutaa tiskiltä. (

tuollaiseen koskaan törmännyt McDonaldsissa, mutta muualla kylläkin. Itse inhosin sitä. Kun löytää paikan jostain kaukaa kassalta ja oli yksistään pienen lapsen kanssa, oli pakko ottaa takaisin kassalle mukaan, ettei tipu syöttötuolista/karkaa. Kahden lapsen kanssa olisi vielä hankalampaa.

Ja ennen kuin joku moralisoi pikkulasta Mäkissä, sanottakoon, että se on ainoita paikkoja, joissa sai luotettavasti ja nopeasti ruokaa vilja- ja maitoallergiselle lapselle.

Vierailija
15/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin mieluummin odotan että saan juuri toiveiden mukaisen purilaisen juuri valmistettuna. Hesellä ku toivot ilman sipulia niin he vaan kaapii osan sipulista pois niin että hampurilainen jäähtyy ja osa sipuleista on yhä purilaišen sisällä. Ja aina sama juttu. Mäkkärissä tehdään aina asiakkaalle uusi purilainen.

Ensinnäkin Mäkkäri ei ole pikaruokaravintola, vaan perheravintola. Asiakkaana ainakin itse mielummin odotan sen muutaman minuutin hampurilaistani, joka varta vasten minulle valmistetaan, kuin otan sen tiskissä minuutteja nahistuneena lojuneen yksilön.

Kaikissa McDonald's-ravintoloissa, joissa itse oon käynyt, on käytössä se "värinäsysteemi". Eli jos asiakas joutuu tuotetta odottamaan, annetaan hänelle mukaan muovikiekko, joka värisee kun tuote on valmis ja sen voi noutaa tiskiltä. (Sanotaan nyt vielä kunnon av-tyyliin näin: ymmärrän että läskille, kiertokoulun väärinpäin käyneelle av-mammalle tämä on liikaa logiikkaa ja askeleita vaativa tehtävä, mutta 99% asiakkaista varmaankin on käytäntöön erittäin tyytyväisiä.:D)

Vierailija
16/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa McDonald's-ravintoloissa, joissa itse oon käynyt, on käytössä se "värinäsysteemi". Eli jos asiakas joutuu tuotetta odottamaan, annetaan hänelle mukaan muovikiekko, joka värisee kun tuote on valmis ja sen voi noutaa tiskiltä.

systeemi on kylläkin tuttu muista ravintoloista.

Vierailija
17/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärissäkin on tuotteen maksimisäilytysaika. Pari minuuttia kai. Jos tuote on kauemmin se menee roskiin, ei asiakkaalle.

ole, välillä ihan viileitä hampurilaisia. yök. Miten joku VOI käydä hesellä?

Vierailija
18/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sipuliton hampurilainen tehdään alusta lähtien uusi, ei kaavita välistä pois.

Hesellä kannattaa käydä, koska siellä on herkummat hampurilaiset ja siellä on paljon korkeampi kotimaisuusaste tuotteilla kuin mäkkärissä.

Vierailija
19/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesia tumpataan vaan väliin peittämään teollista makua. Ja jokainen voi asian tarkistaa itse googlettamalla em. ravintoloiden kotisivuilla mitä ruuat sisältävät.

Esim. Hesen ranskalaisten sisältö:

"peruna, kasviöljy, kuorrute (muunneltu perunatärkkelys, riisijauho, perunadekstriini, suola, nostatusaine (natriumdifosfaatti, ruokasooda), maltodekstriini, stabilointiaine (ksantaanikumi))".

Mäkkärin ranskalaiset:

"Peruna, kasviöljy (rypsi- ja auringonkukkaöljy)"

Vierailija
20/29 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei käytä perunoita?