Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä haluan ja aion ryhtyä kunnianhimoiseksi kotiäidiksi!

Vierailija
24.08.2012 |

Tarkoitan tällä sitä, että jään kohta töistä pois ja alan kotiäidiksi/kotirouvaksi.

En aio jäädä kotiin laiskottelemaan, vaan aion ihan kunnolla ja "kunnianhimoisesti" panostaa perheeseen, perheen yhteiseen aikaan, kodinhoitoon, terveelliseen ruokavalioon, lasten koulunkäynnin ja terveellisten elämäntapojen ja harrastuksien tukemiseen jne.

Tarkemmin sanottuna, aion esim. ryhtyä valmistamaan terveelliset ateriat alusta loppuun saakka itse, leivonnaiset myös.

Kotimme aion pitää siistinä ja puhtaana, ja panostan viihtyisyyteen.

Lasten läksyjentekoa valvon, autan läksyissä, keskustelen, kyselen ja autan esim. kokeisiin lukemisessa.

Keksin ja toteutan perheelle yhteistä tekemistä vapaa-aikoinamme. Annan oikeasti lapsille ja miehelle aikaani, olen oikeasti läsnä ja kuulolla.

Nyt kun olen ollut töissä, kaikki on mennyt vähän sieltä mistä aita on ollut matalin. Ruokaa olen välillä laittanut alusta loppuun saakka itse, mutta paljon on ollut sellaisia päiviä että on syöty eineksiä eikä ole ollut vihanneksia/salaattia tarjolla.

Koti on suht siisti, mutta aina on hirveät pyykkivuoret, ja hätäsiivouksissa tungettu tavarat vaan kaappiin sikinsokin.

Lasten läksyjenvalvonta on kuitattu usein "onko läksyt tehty?" kysymyksellä.

Yhteistä aikaa perheellä ei ole juuri ollut, töiden jälkeen olen välillä ollut niin väsynyt että saatuani kotityöt yms. jotenkuten tehtyä, olen puolitorkkunut itse tietokoneen ääressä (kuten nytkin) ja lapset ovat tehneet itsekseen mitä milloinkin (nyt esim. kuopus kattoo vieläkin jotain dvd:tä...)

Yhdessä perheenä ei olla kesälomia lukuunottamatta juuri koskaan tehty mitään, olen suunnitellut mielessäni jotain retkiä yms. mutta toteutukseen ei ole ollut aikaa eikä voimavaroja.

Nyt se muuttuu.

Köyhempiä musta/meistä tulee, ja eläkkeeni laskee, mutta toisaalta, en varmasti kadu tätä ratkaisua (perheeseeni satsaamista) kuolinvuoteellani. Eläkkeistäkään ei ole mitään varmuutta, siinä vaiheessa kun itse olen eläkeikäinen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitajaksi valmistunut ja ollut päiväkodissa töissä viime vuodet. Olen hautonut päätöstäni pitkään ja nyt kesän jälkeen ilmoitin, että en enää tulekaan töihin. Minulla on ollut aina haaveena monta lasta ja että saan panostaa täysillä perheeseen ja kotiin. Töiden jälkeen olin aina todella väsynyt ja kiukkuinen. En jaksanut tehdä mitään, monesti nukuin töiden jälkeen pari tuntia ja lapsi katsoi televisiota sillä välin. Kotityöt oli ihan hunningolla!!! Se oli yhtä oravanpyörää ja en halua jättää sellaista muistoa lapselleni. Nyt saan vihdoin toteuttaa unelmaani, tämä se on vasta elämää :)

Nyt onkin hyvä lähteä nukkumaan :)

t. ap

Vierailija
22/25 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaan sinulle! Olen pitkän linjan kotiäiti. Jos pidät kiinni omista ystävistäsi (kai niitä voi muuallakin olla kuin työpaikalla!), kehittelet jotain älyllistäkin, jos sinua kiinnostaa jne. niin et varmasti lamaannu. Kukin meistä toimii tavallaan, mutta sitä rohkenen epäillä, että teidän elämänlaatunne paranee, jos alat suhtautua tiukkapipoisesti ruokiin, kyttäät lapsen läksyjä, jotka on ehkä ennen osannut tehdä alusta loppuun vastuullisesti itse jne. jne. Toki on ihana ajatus, että voi laittaa ruokia niin kuin haluaa ja tarvittaessa ehtii panostaa lapsen läksyihin, mutta näiden pitäisi olla kivoja juttuja, ei suorituksia. Luulen, että yksi syy ihmisten pahoinvointiin on ryppyotsainen suorittaminen, ja sitä voi samalla hartaudella harrastaa niin ansiotyössä kuin kotona. Lue vaikka Oi ihana toukokuu ja ala nauttia perheestäsi ja kodistasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää vaan kotiin 50-luvun mentaliteetilla. Opettakaa tyttärillenne myös, että kotoa muutetaan heti miehen luo ja ei se työelämä ny niin nokon tärkeää ole. Sitten tehdään lapsia 10 vuoden ajan ja hups, seuraavat 10 vuotta voi IHAN hyvällä omallatunnolla napottaa kotona, tietenkin tuet ja lapsilisät piristävät päivää ja mies hoitakoon aikuisten hommat ts. työssä käymisen.

Nelikymppisenä voi hetken tehdä tiukkaa, kun koti tyhjenee, mutta jos olet opettanut tyttäresi oikein, pääset kohta auttamaan heitä isoäitinä lastenhoidossa.

Hmm. Ja siinäpä se sitten on. Elinikäennusteesi on noin 80 vuotta, mitäs aattelit harrastella ne siinä välissä olevat 40 vuotta?

Toisaalta, älä sillä päätäsi vaivaa. Kysy mieheltäsi, jos hän vielä on kuvioissa eikä kyllästy elättämään kotisyöttilästä. Kannattaa olla kiltti ja vaivaton, tosin myös hyvännäköinen ja -kuntoinen, koska mies sentään liikkuu muuallakin kuin pyykkituvassa ja voi langeta pahojen, maalattujen lunttujen houkutuksiin.

Ah, ihana elämä. Enjoy.

Vierailija
24/25 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on kateellisia ihmisiä... jokin siinä niin kolahtaa ja tuohduttaa, kun jollain on varaa olla kotona.

Vierailija
25/25 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kateellinen, koska minä voisin elää loistavan elämän uppoutumalla lukemaan kirjoja. Työt ja kodinhoito vievät mehut, joten illalla kirjan lukemisesta ei tule mitään, kun nukahdan heti.