Hei ulkosuomalaiset ja muut Suomen vihaajat
Katsokaa inhoamanne maa yksin maalattu vihreällä.
http://www.fundforpeace.org/global/?q=fsi-grid2012
Kommentit (27)
"Vahiten epaonnistuneet maat" niin Suomessa se heti kaannetaan kaikkein parhaaksi maaksi. Ihmisia kai on helppo hamata kun eivat osaa englantia (vaikka ovat kayneet maailman parhaat koulut).
mutta en sieltä mitään ikävöikään - paitsi välillä savusiikaa tai silakkapihvejä :)
Ihan kiva siellä on myös käydä kerran vuodessa mutta viimeistään viikon päästä haluan jo takaisin kotiin.
t. ulkosuomalainen
Ja ne talot ON KAMALIA! Hiiriä, hometta, vetoisia ja ihan järkyttävän kylmiä. Ja ei se Englannin sää oikeasti kovin hyvä ole. Samaa sadetta ja sadetta. Suomessa on ihanaa kunnon talot ja neljä vuodenaikaa.
joka ei ole 100% Suomea ylistavaa tai ihannoivaa leimautuu heti "Suomen vihaajaksi"
Minun kuitenkin taytyy kestaa ja hymysuin hyvaksya kun asuinmaatani vahatellaan ja asukkaita nimitellaan mita rumimmilla nimityksilla. Ja tama ihmisilta joilla ei ole mitaan omakohtaista koemusta maasta tai sen asukkaista.
Ja kuka on nimitellyt?Sitä haukutaan täällä aina minkä keretään. Jos joku sanoaa jotain positiivista Brittilästä, saa heti sangollisen paskaa niskaansa.
Itse asun Suomessa, enkä vihaa Suomea, mutta en täällä viihdykään. Koen henkiseksi kodikseni Britannian ja haluan muuttaa saarivaltioon parin vuoden sisään kun saan asumis- ja työkuviot järjestymään. Suomessa on moni asia hyvin, mutta jos on sattunut syntymään pitkän, lumisen pakkastalven vihaajaksi kuin minä, täällä asuminen on tuskaa. Rakastan vesisadetta, leutoa meri-ilmaa ja sumua ( vihaan myös helteitä ) : )
Mä asun Britanniassa, ja viihdyn täällä tosi hyvin. Tykkään saaren säästä, siitä ettei ole lunta ja aikaisesta keväästä. Jos sanon siitä tällä palstalla, alkaa kauhea mäkätys siitä miten "suomen kesä hakkaa britannian 100-0" tms.
Samoin mielestäni täällä on ihan mieletön luonto mutta sehän on ihan väärin, koska ainoa oikea luonto on Suomessa. Olen myös asunut Sveitsissä, ja sielläkin kyllä luonto hakkaa Suomen puskat. Mutta olen toki väärässä, ja Suomen vihaaja.
Englannissa on toki esimerkiksi talot monesti huonompitasoisia kuin Suomessa, mutta todella monelle tuntuu olevan vaikea ymmärtää ettei sillä ole väliä. Sillä on, millainen mielenmaisema sen maan ihmisillä on.
Kaverini asuu Italiassa, ja sanoo ettei siinä Suomen kolme aata paljon lohduta, kun vertaa yleistä elämänmenoa siellä ja Suomessa. Niin se vain on.
joku niin ystävällinen, että kertoisi millaisilla asioilla tuo Suomen vihreä väri kartalla on "mitattu"? Eli millaisia asioita on analysoitu? En löytänyt linkistä tietoa siitä (ehkä en vain osaa etsiä oikein..).