5-vuotias katosi kotoa - löytyi hukkuneena
Julkaistu: 22.8.2012 20:56
Viisivuotias poika hukkui kotonaan Leppävirralla Pohjois-Savossa keskiviikkoiltana.
Poika katosi kotoaan illan aikana. Viimeisin hänestä tehty havainto oli kodin lähellä olevalta laiturilta Parkkilahdentiellä Leppävirran kirkonkylällä.
Paikalle hälytettiin kello 18.37 useita pelastuslaitoksen yksiköitä sekä Varkauden poliisipartio.
Pelastuslaitoksen pintapelastajat löysivät pojan veteen vajonneena laiturin luota noin 10-15 minuutin kuluttua saapumisesta kohteeseen. Elvytystoimet eivät tuottaneet enää tulosta.
Tapahtumaa tutkitaan kuoleman syyn tutkintana.
IS
Kommentit (43)
pystyy rannalla tuolla tavalla seisomaan lapsensa vieressä. Ja vaikka olisin pitänyt kädestä kiinni, olisi se saattanut kaatua ja hukkua.
Tiedättehän, että lapset pilvin pimein repivät itsensä irti vanhempiensa käsistä ja syöksyvät hukkumaan ja autojen alle.
Ja onhan se kohtalokin, eikä niille voi mitään. Mitä sitä sitten suotta edes yrittämään.
Oma lapseni on ollut 3-vuotiaana hyvin lahellä hukkumista, täpötäydellä uimarannalla (joka tosin oli meille outo ranta, enkä tiennyt äkkisyvästä). Lähin aikuinen oli metrin päässä, minä olin alle 1v sisaruksen kanssa n.10 metrin päässä rannalla..... Surulliseksi tulen noiden tuomitsijoiden vuoksi..... varmasti vanhemmat kelaisivat koko päivän takaisin aamuun, jos voisivat :(
Mulla on nyt 3- ja 1-vuotiaat lapset, enkä ikimaailmassa antaisi kummankaan haahuta vedessä ilman, että minä tai mieheni ollaan käsivarrenmitan päässä. Eihän kolmivuotiaan tarvitse kuin kompastua, niin se on siinä. Justhan oli joku varoitteleva ja herättelevä juttukin lehdessä alkukesästä siitä, miten hukutaan. Hukkuva ei huuda apua, ja alla kuusi vuotias ei pääsääntöisesti pysty nousemaan vedestä jos sinne kaatuu niin, että pääkin menee veden alle. Se on sitten menoa, jos siinä ei ole apu käden ulottuvilla.
Ja onhan se kohtalokin, eikä niille voi mitään. Mitä sitä sitten suotta edes yrittämään.
Ei kukaan voi ajatella että mitä sitä yrittämään, kohtalo vie ne kuitenkin.
Mulla on nyt 3- ja 1-vuotiaat lapset, enkä ikimaailmassa antaisi kummankaan haahuta vedessä ilman, että minä tai mieheni ollaan käsivarrenmitan päässä. Eihän kolmivuotiaan tarvitse kuin kompastua, niin se on siinä. Justhan oli joku varoitteleva ja herättelevä juttukin lehdessä alkukesästä siitä, miten hukutaan. Hukkuva ei huuda apua, ja alla kuusi vuotias ei pääsääntöisesti pysty nousemaan vedestä jos sinne kaatuu niin, että pääkin menee veden alle. Se on sitten menoa, jos siinä ei ole apu käden ulottuvilla.