Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapseni pakko esiintyä luokkatovereiden nähden alasti?

Vierailija
22.08.2012 |

Koulusta tuli viesti, että liikkatunnin jälkeen on pakko käydä suihkussa. 9-vuotiaamme on arka ja haluaa kotonakin käydä suihkussa ja saunassa itsekseen ,eikä esiintyä alasti kenenkään seurassa. Onko hänen pakko tehdä koulussa niin ja vielä puolituntemattomien luokkatovereiden edessä?

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuten niin juuri koulun tähden. Alakoulussa on yleemsä pakko mennä suihkuun. Joskus vielä yläkoulussakin.

Vierailija
2/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtia puhtaudesta. Suomi on menossa kovaa vauhtia muslimien mekkokulttuuria kohti, vaikka sitä ei uskalleta suoranna sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuollainen kovinkin yleistä isommilla paikoilla, itse en ole kuullutkaan moisesta ennen kuin täällä av:lla t´örmännyt ilmiöön.

Eikö teistä ole SANOMAAN sille opettajalle että teidän lapsenne EI KÄY suihkussa kesken koulupäivä jos EI HALUA??? Minä en ole koskaan kuullutkaan mistään yhtä naurettavasta toiminnasta muutenkaan, käydä nyt koulussa suihkussa! Huhhuh.

Vierailija
4/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisellä alkaa hiki jo haisemaan ja on ihan yleinen toimintamalli, että urheilun jälkeen peseydytään. Nyt vaan kannustatte rohkaisemaan mielensä ja peseytymään koulussa, vaikka luokkakaverit olisivatkin näkemässä. Voi harjoitella vaikka uimahallissa.

Vierailija
5/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni loputkin halut liikuntatunteihin alakoulussa,justiin tuon suihkussa käymisen takia. Ikävä oli äitinä laittaa kouluun ja yrittää kannustaa:( Olin kyllä kouluun yhteydessä asiasta mutta oli PAKKO käydä pesulla. Tyttö joka ei ihan hoikimmasta päästä,pikkusen pyöreä ja alko itse sen tajuamaan,muitten pilkattavaksi riisua alasti...

Vierailija
6/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omilta kouluajoilta 90-luvulta, että suihkussa käyntiä aina suositeltiin ja siihen kehoitettiin, mutta ikinä ei pakotettu.

Rättikässässäkin ommeltiin muka puissukat, joissa saisi kuljetettua liikuntavaatteet ja pyyhkeen, mutta ketään ei pakotettu menemään suihkuun. Eikä kukaan tytöistä käynytkään. Korkeintaan jotkut pyyhki kainaloitaan kostealla käsipyyhepaperilla.

On sitä tosin mahdettu haista. :D

Vierailija
7/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat vain opettajaan yhteyttä ja kerro, mitä mussukka ei tahdo tehdä. Ammattitaitoinen opettaja osaa kyllä ottaa huomioon kunkin oppilaan halut ja mieltymykset, niiden mukaan mennään.

Vierailija
8/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuollainen kovinkin yleistä isommilla paikoilla, itse en ole kuullutkaan moisesta ennen kuin täällä av:lla t´örmännyt ilmiöön.

Eikö teistä ole SANOMAAN sille opettajalle että teidän lapsenne EI KÄY suihkussa kesken koulupäivä jos EI HALUA??? Minä en ole koskaan kuullutkaan mistään yhtä naurettavasta toiminnasta muutenkaan, käydä nyt koulussa suihkussa! Huhhuh.

koulussa se ope päättää miten toimitaan koulupäivän aikana, ei vanhemmat. Jos koulussa on sääntö, että liikuntatunnin jälkeen käydään suihkussa (ja usko pois, tämä sääntö on suurimmassa osassa kouluja, koska lienee normaalia että urheilun jälkeen pestään hiet pois) niin siellä suihkussa käydään, siinä on vanhempien turha mussuttaa mitään.

Vierailija
9/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siitä on noin häveliäs tullut?

Olisi kyllä aika tyhmää jos meidän 9v menisi yksin saunaan

Vierailija
10/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä useimmissa kouluissa on tuo suihkusääntö ja ihan syystä: ensinäkin hygieniakasvatus kuuluu ops:in piiriin ja olisi aika omituista jos lapset eivät peseytyisi hikiliikunnan jälkeen (useimmiten kun koululiikunnassa tulee ihan oikeasti hiki).

Ja ihan kokemuksesta voin sanoa, että oppilaiden hiki haisee - alakoulun ylemmillä luokilla jo ihan kovasti. Kun liikuntasalissa hikoilee 20-30 oppilasta, on tuoksut välillä huumaavat, varsinkin poikien liikuntatuntien jälkeen.

Vierailija
11/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käynyt suihkussa ei voinut saada 9 parempaa liikuntanumeroa.

Vierailija
12/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen uushäveliäisyys yrittää vallata sijaa terveeltä järjeltä?

Liikunnan jälkeen käydään pesemässä hiet pois ja sillä hyvä!

Vierailija
13/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina käytiin jo omassa lapsuudessani, mistä on jo pitkä aika.

Myös omien lasteni kouluissa on ollut suihkussa käynti itsestään selvää ja sitä on myös valvottu.

t. äiti vm. -73

Vierailija
14/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suihku liikan jälkeen oli tuskaa. Kehityin ekana luokasta(olin hoikka) ja voi sitä supinan määrää ja tirskuntaa!! Koko koulu oli tuskaa tämän takia.

Vierailija
15/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni loputkin halut liikuntatunteihin alakoulussa,justiin tuon suihkussa käymisen takia. Ikävä oli äitinä laittaa kouluun ja yrittää kannustaa:( Olin kyllä kouluun yhteydessä asiasta mutta oli PAKKO käydä pesulla. Tyttö joka ei ihan hoikimmasta päästä,pikkusen pyöreä ja alko itse sen tajuamaan,muitten pilkattavaksi riisua alasti...

Häpeämään itseään? Että jos on vähän lihava, niin on parempi pysytellä haisevana ja mielellään poissa toisten silmistä?

Mä olen itse ollut pyöreä lapsi, ja siinä kävin suihkussa missä muutkin. En ole myöhemminkään elämässä suostunut uhriutumaan läskieni takia, vaan tehnyt just mitä huvittaa ja luonut ihan näyttävän urankin... joka ei olisi onnistunut nyysäilemällä ja häpeilemällä.

Mitäs jos rohkaisisit sitä tyttöäsi sen sijaan että yrität auttaa sitä piiloutumaan? Tai vaikka auttaisit pysäyttämään painon nousun?

Vierailija
16/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suihku liikan jälkeen oli tuskaa. Kehityin ekana luokasta(olin hoikka) ja voi sitä supinan määrää ja tirskuntaa!! Koko koulu oli tuskaa tämän takia.

voi kyynel. Pitäisikö kaltaistesi takia kaikkien haista hielle ettei vaan kukaan luokkatoveri näkisi samaa sukupuolta olevan pikkutissiä?

Vierailija
17/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole käynyt kouluasi 1970-luvulla. Etkä ole keskustellut aiheessa isäsi, äitisi etkä isovanhempiesi kanssa.

Silloin jokainen kävi kyselemättä suihkussa jokaisen liikuntatunnin jälkeen. Siihen aikaan ei tosin ollut jokaisessa asunnossa suihkua ja lämmintä vettä niin kuin nykyisin, vaan saunassa käytiin lauantaisin.

Vierailija
18/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sinulla empatiakykyä. Missä sanoin, että pitäisi haista hieltä? Sanoin vain, että mulle se oli tuskaa ja mua kiusattiin niillä tunneilla aina helvetisti!

Vierailija
19/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kehittyi myöhään. Luokan pojat seisoivat rivissä ja nauraa röhöttivät rivissä kun mieheni meni suihkuun. Itkien oli mennyt aina kotiin. Tänäkään päivänä ei suostu tulemaan yleisiin uimahalleihin. No, en minäkään mielelläni menisi edes työkavereitteni kanssa saunaan.

Pirullista väkeä täällä. Kaikille se alastomuus ei ole luontaista ja etenkin, jos on kehittynyt myöhään tai aikaisin, on riski kiusaamiselle ja se tilanne on lapselle/nuorelle erittäin nöyryyttävä!

Vierailija
20/138 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole osallistunut täysillä mukana. Just pesin 8v. tytön urheilupaidan tunnin liikunnan jälkeen ja kyllä muuten haisi.

Joten suihkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän