Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapseni pakko esiintyä luokkatovereiden nähden alasti?

Vierailija
22.08.2012 |

Koulusta tuli viesti, että liikkatunnin jälkeen on pakko käydä suihkussa. 9-vuotiaamme on arka ja haluaa kotonakin käydä suihkussa ja saunassa itsekseen ,eikä esiintyä alasti kenenkään seurassa. Onko hänen pakko tehdä koulussa niin ja vielä puolituntemattomien luokkatovereiden edessä?

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2012 klo 20:13"]ihmeen uushäveliäisyys yrittää vallata sijaa terveeltä järjeltä?

Liikunnan jälkeen käydään pesemässä hiet pois ja sillä hyvä!
[/quote]

No voi vittu. Häveliäsyys?

En käynyt koulussa suihkussa. Mieluummin otin vaikka jälki-istunnot.

Uiminen meni vielä kunnes murrosiän merkit alkoivat ja niihin liittyvä kiusaaminen. Samoihin aikoihin liikuntatuntien jälkeen kehoitettiin kaikkia suihkuun.

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä kiusattuna olemisesta? Alastomana ihminen on heikoimmillaan. Ei ole edes vaatteiden tuomaa vähäistä henkistä turvaa. Siinähän sitten olet ja menet suihkuun kiusaajien haukkuessa, huomautellessa, kosketellessa tai pahimmillaan lyödessä.

Siinä sulle häveliäisyyttä!

Ymmärrän täysin AP:n tytärtä.

Vierailija
122/138 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että lapsia ei voi tuohon pakottaa. Jos lapsi on arka, niin kotona voisi opettaa kainaloiden ja jalkojen pesu ilman suihkua. Entisajan malliin. Haisevaa oppilastakin varmaankin kiusataan. 9 vuotias ei vielä haise. Helppo on ulkopuolisten sanoa, että kaikkien pitää mennä suihkuun. Tilanne koulussa ei vain ole niin helppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pojallasi niin pieni muna ettei hän halua kenenkään muun näkevän 3 senttistä micro penistään??

Vierailija
124/138 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tapauksesta, jossa tukevaa tyttöä on luvatta kuvattu pukuhuoneessa alasti ja laitettu kuva somessa kiertämään.

Sitä ei saa ikinä millään jälki-istunnolla pois eikä peruttua. En kannata että on pakko riisua alasti. Lukujärjestyksen voi tehdä niin että liikuntatunti on viimeisenä ja saa mennä kotiin suihkuun.

Vierailija
125/138 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla suihkukopit joissa pikku etutila pukemiselle.

Vierailija
126/138 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut oppikoulun 1960. Meillä oli uusi koulu, jossa oli hyvät liikunta-, pukeutumis- ja peseytymistilat. Ja suihkussa käytiin, monesti jopa talvella hiihtolenkin jälkeen. Useimmilla ei vielä silloin edes ollut suihkuja ja lämmintä vettä kotona, joten suihku oli suorastaan nautinto.

Siihen aikaan myös oppilaiden ikähaitari luokassa oli aika iso, kun nuorimmat aloittajat saattoivat vasta joulun aikaan täyttää 11 vuotta, mutta toisaalta luokassa oli myös sellaisia, jotka olivat käyneet kansakoulun ensin kokonaan ja vasta sitten tulleet oppikouluun. Ikäeroä oli siis kolme, joskus joidenkin välillä liki neljä vuotta.

Oli siinä monen kokoista ja näköistä naisenalkua karvattomista lautarintaisista pikkuapinoista aina lähes naisen mallisiin tyttöihin, jolla oli jo melkoiset rinnat ja pöheikkö jalkovälissä. Emme me tuijotelleet toisiamme, mutta tietysti silmäkulmasta vilkuilimme noita isoja tyttöjä. Se oli itse asiassa ihan hyvä juttu. Minullakaan ei ollut siskoja, joten mistäpä olisin tiennyt, miten tytöt kehittyvät, kun ei niistä asioista siihen aikaan kotonakaan puhuttu enkä myöskään käynyt esim. äidin kanssa saunassa, vaan yksin.

Vierailija
127/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 10v ja oon kosken koulussa/lyseö eikä meil oo tommosta juuttuu ja jos olis nii en menis suihkuun ei sitä lasta voi pakottaa riisuotumaan kysy voiko lopettaa hän jo liikunta tunnin vaikka 10min aika sen ja käydä yksin suihkussa ja muut sit käy kun toinen on pukenut vaatteet päälleen

Vierailija
128/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten suihkussa käynti ja esiintyminen liittyvät toisiinsa.

Vierailija
129/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas oikein odotin nimenomaan noita suihkuja ja etenkin uimahallikäyntejä. Itse urheilu oli ihan sivuseikka. Aina yritin ajoittaa suihkuunmenon oikein, että pääsin näkemään ihastukseni alasti ja hänen jättimäisen kullinsa. Ja kyllä sitä muitakin katselin toki, mutta enimmäkseen tuota yhtä.

gaykundi27v

Vierailija
130/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESIINTYMÄÄN alasti? Onko koulussa suihkussakäyntiin yhdistetty jotain harrastajateatteria tai Idolsia?

Vierailija
131/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tuollainen kovinkin yleistä isommilla paikoilla, itse en ole kuullutkaan moisesta ennen kuin täällä av:lla t´örmännyt ilmiöön.

Eikö teistä ole SANOMAAN sille opettajalle että teidän lapsenne EI KÄY suihkussa kesken koulupäivä jos EI HALUA??? Minä en ole koskaan kuullutkaan mistään yhtä naurettavasta toiminnasta muutenkaan, käydä nyt koulussa suihkussa! Huhhuh.

Mut pakotettiin ala-asteella 90 luvulla likka tunnin jälkeen suihkuun. EN EDES HIONNUT. Välillä sain lintsattua suihkusta mutta välillä se eukko kyyläs että kävi. Jos sama olis mun lapsen koulussa niin menisin ilmottamaan että sen ei tarvi käydä muiden kyylätessä suihkussa.

Vierailija
132/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja vaikka suihku oli periaatteessa pakollinen niin aika harva siellä kävi. Olihan se suihkussa käyminen aika noloa, muttei kuitenkaan mikään maata kaatava juttu.

Alastomuus on luonnollinen asia ja minusta on kummallista että siitä tehdään noin kamala tabu. Jos suihkussa toista kiusataan tai hänestä supistaan, niin se on kiusaajien ongelma ja heitähän siitä pitäisi puhutella ja torua, ei sitä ujoa joka ei uskalla käydä suihkussa juuri siksi että toiset supattavat.

Pikkuteininä aloitin harrastuksen johon kuului leireillä käyminen, ja näillä leireillä oli aina väkeä vauvasta vaariin. Pesutiloja oli usein vain yksi ja kaikki kävivät sekasaunassa. Kyllähän sitä silloin ujosteli ja etsi saunasta sen syrjäisimmän nurkan mihin saattoi käpertyä ettei kukaan vain näkisi mitään. Olisi siellä saanut käyttää uimapukuakin, mutta kun ei kukaan muukaan käyttänyt ikinä eikä kukaan tehnyt sekasaunasta mitään numeroa, niin hyvin äkkiä minä pikkuteinikin siihen totuin.

HYI VITTU. joku vaari katsellut sua "pikkuteini" yök yök yök yök

Aikamoinen lahko

Puistattaa että oma lapseni tai minä olisin nuorena Jotunut alasti saunomaan vaarien kanssa.

Mä en päästäis mun miestä vieraiden teinityytöjen kans saunaan. Tosin ei se meniskään KUN VITUN SAIRASTA TOLLANEN

Vierailija
133/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö... Luulisi, että täällä Suomessa olisimme järkeviä ja olisi terve suhtautuminen alastomuuteen. Eipä näemmä aina toteudu. Vanhemmat opettaneet raukalle, että siinä on jotain hävettävää.

Vierailija
134/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa se on tajuta, että siellä suihkussa nyt vaan pitää käydä. Voi olla että ensimmäisellä kerralla jännittää, mutta se menee nopeasti ohi. Jos suihkussa ei käytäisi, niin miettikää miltä luokkahuoneessa haisisi koko loppupäivän?

Vierailija
135/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuudes ihminen maailmassa ei oo koskaan käyny suihkussa.

Miettikääpä sitä.

Varmaan 70v. sitten ihmiset riemusta kiljuen olisivat käyneet lämpimässä suihkussa, vaikka joka päivä, kenen seurassa tahansa.

Vierailija
136/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on jo koulussa ihan hyvä oppia olemaan alasti muitten kanssa, niin ei tarvitse aikuisenakin piilotella ja häpeillä itseensä.

Vierailija
137/138 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te suoriudutte uimahallireissuista vässyköiden kanssa? Urheilun ja liikunnan jälkeen peseydytään. Niin kuuluu tehdä. Aika hurjaa, jos vanhemmat ei opeta lapsiaan liikkumaan ja peseytymään, ja sitten kieltävät vielä kouluakin opettamassa näitä. Hävetkää vanhemmat!

Vierailija
138/138 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikseivät ihmiset tajua eroa esim. uimahallikäynnin ja koulusuihkun välillä. On aivan eri asia käydä suihkussa uimahallissa ventovieraiden seassa, joita luultavasti ei koskaan näe uudestaan tai ainakaan muista sitä, kuin tuttujen, joiden kanssa joudut olemaan tekemisissä päivittäin. Ei minullakaan ole mitään ongelmaa käydä suihkussa yleisessä uimahallissa , mutten todellakaan mene suihkuun tai saunaan vaikkapa työkavereideni kanssa.