Miksi se on sinulle ongelma, että joku toinen uskoo Jumalaan?
Niin, miksi?
Miksi et suostu arvostamaan toisen ihmisen uskoa, jos se hänelle on aitoa, ja ei aiheuta muille ihmisille harmia?
Asiallinen perustelu, kiitos!
(ja tämä siis erityisesti niille, jotka täällä aina jokaiseen "uskonnolliseen" aloitukseen tulee jotain mollaamaan)
Kommentit (33)
mutta taa menee siihen katgoriaan, etta kaikki puolustavat omaa elamantapaansa ja vain se on oikea, eika siina mitaan pahaa. jotkut vaan ehka hiukka liian agressiivisia. sama juttu, miksi joillekin on ongelma jos joku ei imeta, tai sitten imettaa liian kauan, vieko lapset hoitoon "liian aikaisin tai liian myohaan'.. taa on kaikki vaan oman tyylin oikeutusta.
Vaikka se kertominen kuinka kirpaisisi , ja kuulijan illuusio särkyisi
ettei ne osaa kasvaa aikuisiksi. Tarvitsevat yhteisön, vrt. vanhemmat, jotka kertovat mitä tehdä. Harvoin se on ns. jumala, vaan tosiaankin se uskonyhteisö päämiehineen, joka sanelee ehdot.
Miksi eivät usko itseensä, toisiin ihmisiin?
Tunnetkohan oikeasti yhtäkään uskovaista? Ja olet käsittänyt vähän väärin, seurakunta ei ole sitä varten, että se kertoisi mitä tehdä. Se on sitä varten, että kuulisimme Jumalan sanaa ja saisimme tukea uskoomme, jos sitä haluamme. Ja mitä ihmettä, ei uskota itseemme tai toisiin ihmisiin...? En ymmärrä, aukaisetko vähän. :)
Ihmettelen kyllä ap:n kanssa ihan samaa, aina pitää vähänkin uskonnolliset ketjut tulla pilaamaan. Mikä ihmeen pakko niitä on edes avata, jos ei ole mitään kiinnostusta??
mutta ystäväni tuli jokin aika sitten uskoon ja menetti samalla kyvyn ajtella omilla aivoillaan. Eipä meillä ole nykyään oikein juteltavaa..en tunne tätä ihmistä enää, koska hakee kaikki mielipiteensäkin raamatusta ja uskosta.Vähän on sellainen olo, että menetin ystäväni uskolle :(.
mutta taa menee siihen katgoriaan, etta kaikki puolustavat omaa elamantapaansa ja vain se on oikea, eika siina mitaan pahaa. jotkut vaan ehka hiukka liian agressiivisia. sama juttu, miksi joillekin on ongelma jos joku ei imeta, tai sitten imettaa liian kauan, vieko lapset hoitoon "liian aikaisin tai liian myohaan'.. taa on kaikki vaan oman tyylin oikeutusta.
mutta eikös tämä ole vähän eri asia? Näyttäkää hei ihan tosissaan minulle yksikin ketju, missä uskoa tuputettaisiin. Sen sijaan joka ikisessä uskonnollisessa ketjussa ateistit tulee mollaamaan. Vähän toispuolista siis..
Mulle ongelma uskovissa on se, että monet luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin ei-uskovat ja mun tuntemat uskovat myös ovat pahimpia tuomitsemaan muita ihmisiä esim. homoja ja muita vähemmistöjä. Mun mielestä uskovien pitäisi olla hyvinkin avarakatseisia ja hyväksyä ihmisten erilaisuus. Mun mielestä ylipäätään ihmisten tehtävä ei ole tuomita ketään.
Mulle ongelma uskovissa on se, että monet luulevat olevansa parempia ihmisiä kuin ei-uskovat ja mun tuntemat uskovat myös ovat pahimpia tuomitsemaan muita ihmisiä esim. homoja ja muita vähemmistöjä. Mun mielestä uskovien pitäisi olla hyvinkin avarakatseisia ja hyväksyä ihmisten erilaisuus. Mun mielestä ylipäätään ihmisten tehtävä ei ole tuomita ketään.
Samaa mieltä kanssasi.
ihan samaa mieltä...
ap
Vaikka se kertominen kuinka kirpaisisi , ja kuulijan illuusio särkyisi
noin.
Ja minä koen että minua yritetään käännyttää aina kun kirkonkellot soivat. Ei kiinnosta moista kuunnella.
taas vaaditaan? Ihan kuin täällä ketään käsiteltäisiin silkkihansikkailla. Jos ei kestä että täällä keskustellaan myös vastakarvaan, ei kannata tehdä aloituksia. So simple. Varmasti uskovaisilla on omat foorumit, jossa voi taputella toisiaan selkään.
eikös ap kysynyt, miksi ne ketjut pitää mennä pilaamaan? Nyt taas suistui raiteiltaan tämä keskustelu.
ihan samaa mieltä...
ap
tarkoitin tässä ihan puhtaasti sitä, että joillekin tuntuu usko sinänsä olevan jokin ongelma.. Tottakai uskovaisissakin ihmisissä on idiootteja, mutta tämä on mielestäni sitten eri juttu.
Yleensä näissä ketjuissa täällä ei nimittäin siihen haukkumiseen vaadita kuin se, että joku ilmaisee olevansa ns. "uskovainen".
Mielestäni se ei ole millään lailla tuomittava ominaisuus, ellei siihen sitten tosiaan yhdisty jotain muita negatiivisiä piirteitä.
ap
ettei ne osaa kasvaa aikuisiksi. Tarvitsevat yhteisön, vrt. vanhemmat, jotka kertovat mitä tehdä. Harvoin se on ns. jumala, vaan tosiaankin se uskonyhteisö päämiehineen, joka sanelee ehdot.
Miksi eivät usko itseensä, toisiin ihmisiin?