Millaisia kokemuksia teillä on minipillereistä kuten Cerazette?
Onko vienyt voimakkaasti seksihaluja tai aiheuttanut jatkuvaa vuotoa?
Ongelma ehkäisymuodon löytämisessä, odotan pääsyä UÄ-tutkimuksiin ja muuhun jatkoselvittelyyn, mietin aloittaako koko pillereitä ollenkaan aikaa odotellessa.
Kommentit (157)
Cerazettea syödessä puoli vuotta paino nousi 10kg, hiuksia lähti runsaasti, iho rasvoittui huomattavasti enemmän samoin hiukset. Ainoa hyvä puoli mahakivut poissa samoin menkat! Eikä migreenejä ole ollut kertaakaan! Minulla tämä aloitettiin pääsääntöisesti endometrioosin hoitoon. Erittäin hyvä estämään kivut ja vuodot.
Nyt lopetin, jännä nähdä laskeeko paino.. minulla ei koskaan elämäni aikana ole tullut näin suurta painonnousua joten itselle se on tuntunut todella kurjalle ja huomattavalle.
Onko muilla paino laskenut mikäli on noussut tämän pillerin aikana??
Itselleni tuntuu sopivan. Olen käyttänyt Cerazetteä nyt vuoden ajan ja menkkoja ei enää ole tullut ollenkaan. Sivuvaikutuksia ei mielestäni ole ollut... Seksihalut ehkä aavistuksen vähentyneet mutta liitän tämän muihin asioihin kuin pillereihin. Lisäksi naamassa välillä muutama näppy, mutta niin on ollut teiniajoista lähtien. Hiukset ja kynnet paremmassa kunnossa kuin koskaan ja paino pysynyt samana.
Söin Cerazettea vajaat kolme vuotta: ei menkkoja (!), mieliala tasaisempi, iho hyvässä kunnossa. MUTTA.
Ei seksihaluja ollenkaan! En edes miettinyt koko asiaa, tuntui, että olisin voinut elää loppuelämäni ilman seksiä.. so not me!! Limakalvot kuivat ja tuo mieliala.. tasaisempi, joo, mutta niin kuin joku tuolla aiemmin laittoin, vähän sellainen "ihan sama"-meininki. Häät ja hautajaiset samalla ilmeellä. Tukkaa lähti, paljon. Harmittaa noi, koska muuten pääsin mielestäni melko helpolla, mitä tulee monen kokemuksiin.
Joten lopetin n. kaksi viikkoa sitten. Hiustenlähtö on loppunut, tiputteluvuotoa tuli parina päivänä n. viikko lopetuksen jälkeen. Mutta nyt tuntuu, että kroppa käy jotenkin kierroksilla, sydän hakkaa ja nukkumaanmennessä on tosi levoton olo :/ mietin, että voisiko tämäkin johtua ihan hormonimuutoksesta..? Mitä oireita teillä on tullut lopettamisesta? Menkkoja aattelin ootella ihan rauhassa, kierto oli ennen pilsujakin suhteellisen epäsäännöllinen. Ja kun toiveita mistään raskautumisesta EI ole..
Ite syöny nyt neljättä kk ko minipillereitä.....
olen kuin piru, kilahtelen vähemmästäkin, masentunut, itkuinen, naamassa finnejä joita ole edes teininä ollut.....seksi...mitä Se on?? Ei kiinnosta yhtään, tukka rasvainen...ei vaan huvita mikään...taidan viskata roskikseen. Syökööt kuka haluaa.....mulle nämä ei ole tehty!!
Parasta mulle endometrioositausta.
Ei mitään ongelmaa <3
Oon käyttänyt Cerazettea nyt melkein puoli vuotta. Vaihdoin suoraan Yaz-yhdistelmäehkäisypillereistä (syötyäni niitä vuoden) migreenikohtauksien takia. Odotin puoli vuotta ennenkun aloitin Cerazettet koska olin lukenut niistä niin paljon huonoa. Eniten pelkäsin jatkuvaa tiputteluvuotoa.
Mulla oli yhdet menkat heti aloitettuani Cerazettet, sen jälkeen menkat loppuivat kokonaan. Tiputteluvuotoa on yhteensä ollut kolmena päivänä puolen vuoden aikana, yleensä silloin kun pillereidenottoväli on venahtanut vähän. Suosittelen siis pitämään kiinni että ne ottaa aina samaan aikaan. Vuoto kyllä silloinkin hyvin vähäistä ja kestänyt muutaman tunnin illalla. Menkaton elämä todella jees, mulla kun luomumenkat ja PMS-oireet aivan helvettiä.
Hiustenlähtö lisääntynyt ehkä hiukan, mulla kyllä värjätty ja melko käsitelty tukka että hiuksia lähtee muutenkin välillä enemmän. Iho huonontunut hiukan, hormoninäppyjä välillä enemmän mutta oon tullu asian kanssa toistaiseksi toimeen kun mulla aina ollut muuten tosi hyvä iho. Turvotusta on välillä hiukan enemmän vatsan seudulla, tosin vaikea sanoa johtuiko pelkistä pillereistä. Rinnat mulla kasvoi jo Yazien aikaan kaksi kuppikokoa, siinä ei varsinaista muutosta.
Mielialat mulla aina heitelleet hormonien takia paljon. Yazit tekivät musta 1,5 viikoksi ennen taukopäiviä itkevän, huutavan ja raivoavan hirviön ja hyvin taipuvaisen syviin masennuskausiin. Tämä kaikki on nyt minipillerien myötä tasoittunut, on aika hienoa kokea olevansa tasapainoisempi, tasaisempi ja onnellisempi, myös parisuhde kiittää tästä. Päänsärkyjä hormoneista johtuen ei tosiaan enää ole, mulla oli tosi rajuja menkkamigreenejä ennen. Seksihaluihin mulla ei oo pillerit vaikuttaneet koskaan, pysyneet nytkin ihan hyvinä, kostumiseen ei vaikutusta myöskään.
Mun kokemukset Cerazetteista siis todella positiiviset! Mulle sopi Yazitkin muuten hyvin jos migreenejä ja mielialanvaihteluja ei lasketa, joten pillerit on selkeästi mulle ihan hyvä vaihtoehto, elämä kyllä todella paljon mielekkäämpää minipillerien kanssa, ja varsinkin parisuhteeseen on vaikuttanut positiivisesti kun mielialat ovat tasaisemmat. Menkkojen puuttuminen vaikuttaa myös seksielämään positiivisesti, vaikka menkat ei miehiä koskaan haitannutkaan.
Suosittelen siis kyllä kokeilemaan jos mietityttää tämä vaihtoehto eikä uskomaan kaikkia sivuvaikutuspelotteluja koska mulla sivuvaikutukset ovat olleet hyvin vähäisiä!
Keräsivät mulla heti pari kiloa nesteitä kehoon ja kasvot turposivat sen ohella parissa päivässä. Vuoden käytän aikana myös nälkäni oli ihan loppumaton -> lihoin pahimmillaan 59 kilosta 66 kiloon - toki joo itsehän söin ne ruuat mutta varsinkin hiilarihimot olivat katossa monta kertaa päivässä. Pitkälti painoin kuitenkin 62-64 kiloa jatkuvasti nälkää vastaan taistellen. Vaihdoin Qlairaan ja kasvopöhö laski parissa päivässä huomattavasti ja se kamala nälkä loppui!! Nyt painan vihdoin taas 57 kiloa, joten 3kk aikana lähtenyt n. 6 kiloa terveellisellä ruualla ja liikkumisella. Nälän määrä on mielestäni normalisoitunut ja on terve olo taas! :)
Kaikki halut vei ja aiheutti lähes tulkoon jokaisen haittavaikutuksen mitä pakkauksessa luetellaan.Ei toiminut minulle. Elämänilo on palannut lopetuksen jälkeen.
Varoituksen sana hiustenlähdöstä:niin kävi myös minulle, mutta lähtö ei ole tasaantunut, koska päänahkaan puhkesi seborrea... kunpa en olisi ikinä kokeillut!!
En muista aiheuttiko cerazette kauheita itkuraivareita, mutta ainakin kauheat tiputteluvuodot. Muistaakseni 5 viikkoa tiputtelua ja sit lopetinkin ne. Mutta ei mulle sovi mitkään muutkaan hormonaaliset ehkäsyt. E-rengas oli ehkä huonoin.
Mulla Cerazette aiheutti jatkuvan vuodon. Kolme kuukautta jaksoin syödä niitä siinä toivossa, että vuoto loppuisi, mutta ei se loppunut. Kolmessa kuukaudessa oli varmaan yhteensä neljä päivää etten vuotanut. Eikä se ollut mitään tiputtelua, vaan ihan reilua vuotoa.
Pelko persiissä aloitin cerazetten käytön, kun luin nettiläisten kokemuksia. Juttujen perusteella kyseinen pillerimerkki sopii ehkä 1/5! No gyne oli kuitenkin reseptin kirjoittanut ja kalliin paketin olin hommannut, joten kokeiltava oli. Mulla ennen ollut 4 päivää kestävät kuukautiset ja ohjeiksi sain aloittaa cerazetten viimeisen vuotopäivän aamuna. Vuoto jatkui tästä neljä päivää tiputteluna ja se oli siinä.
Aloitin ehkäisypillereitten käytön 4 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole saanut pikkarit kiimasta märkänä pyöriä, tosin mielenkiinto petipuuhiin ei ole koskaan laantunut ja olen ainavalmis.
Mielialan vaihteluita sensijaan ollut vähän liikaakin ja joka merkin kanssa. Hetki saattaa olla ihan kivaa, mutta ei siihen tarvittu kun yksi sana mikä ei miellyttänyt niin jo tuli raivokohtauksia ja itkupuuskia. Nyt ei enää mitään! Hymy naamalla melkein aamusta iltaan ja elämä on kivaa.
Tosin olen syönyt cerazettea vasta 1,5 liuskaa. Vielähän noita joutaa oireita tulemaan.. Toistaiseksi olen hyvin iloinen että lähdin kokeilemaan ja toivon että neljän vuoden kokeilu olisi ohitse ja tässä olisi mulle sopiva ehkäisy :) kannattaa kokeilla kaikesta pelottelusta huolimatta, ei sitä muuten tiedä sopiiko vaiko ei.
Onko jollakin alkanut oireet vasta reilu kuukauden käytön jälkeen? Mulle gynet sanoneet jokaisen pillerimerkin aloituksessa et jos oireita tulee, ne tulee alussa. Niin kun sanoi tästä cerazettestakin, mutta mistäs sitä tietää.. siis kokemuksia? :)
Mä söin aiemmin cerazettea melkei 8 vuotta putkee, sit oli 1,5v väli. Aloitin marraskuussa -14 uudestaa ja menkat alko tulee parin viikon välein (aiemmin jäi kokonaan pois). Lopetin cerazeten tässä 2 viikkoa sitten, kun viemärin kansi oli niin tukossa hiuksista, ettei vesi mennyt läpi. Hiuksia lähtenyt tosi paljon, tätä ei aiemmin ollu. Mielialan vaihtelut aivan järkyttäviä, itkin illat kotona ilman syytä. Päätin lopettaa cerazeten, kun muistin mitkä fiilikset oli silloin kun vuosia sitten ekan kerran aloitin: kolmen kk päästä aloituksesta masennuin ja päädyin syömään masennuslääkkeitä. Nyt oli homma menossa ihan samaan suuntaan. Vaikka lopettamisesta on vasta 2 viikkoa, on olo paljon parempi ja itkukohtaukset loppunu. Hiuksista en vielä tiedä, ne ehti ohentua 6kk aikana puolella.
Söin 8 vuotta yhdistelmäpillereitä putkeen (yasmin), elämä oli vaivatonta tuohon aikaan. Pitkän käytön jälkeen minulla kuitenkin nousi verenpaineet pilviin, sain migreenikohtauksia ja yhdistelmäpillereistä aiheutuneet kuolemantapaukset hirvitti. Eipä ihme, että veritulppaa voi aiheuttaa kun verenpaineet olivat koholla. Lopettaminen auttoi kaikkiin edellä mainittuihin oireisiin, mutta vaihdossa tuli näpyt otsalle ja rintakehään, hiki haisee, olen itkuherkkä ja menkat ovat kivuliaat. Nuvaringiä kokeilin, tykkäsin muuten mutta se vei seksihalut totaalisesti, ajatus seksistä nosti oksennuksen suuhun :D Cerazette-minipillereistä tulee järkyttävät ruokahalut, syön ruokaa koko ajan. Syön niitä silloin tällöin, koska elän kaukosuhteessa ja näemme harvoin. Kondoomi olisi varmasti paras vaihtoehto.
Cerazette ollu käytössä 4kk
+ei migreeniä (kärsin siitä 2-4krt kuussa ennen)
+ ei menkkoja, ei minkään näköstä tiputtelua
- olin n. 3kk alussa erittäin ailahtelevainen, nollasta sataa ihan mitättömästä
Olen syönyt Cerazettejä suunnilleen kuukauden ajan, ja täytyy sanoa että kaikista pelotteluista huolimatta toiminut erittäin hyvin omallla kohdalla. Vaihdoin Yazeista Cerazetteihin ja olen huomannut selvän eron. Yazeja syödessäni minua huimasi aina tabletin oton jälkeen, oli alavatsakipuja ja mieli maassa, eikä ollut haluja ollenkaan. Kun alotin cerazeten syömisen, huimaus ja mahakivut jäi pois, parin päivän jälkeen tuli pientä tiputtelua mutta sen jälkeen menkat loppui ainakin toistaiseksi, iho on parantunut huomattavasti ja halut tulleet takaisin. Joten kaikista pelotteluista ja kauhutarinoista huolimatta suosittelen kokeilemaan, omalla kohdallani toimivat erittäin hyvin(:
Mulla on käytössä Cerazettet ja itselleni sopivat hyvin. Mulla on rajut PMS-oireet (varsinkin mieliala heittelee), ja nuo ovat tasanneet niitä tosi hyvin! Ihanaa kun nykyisin olen seesteinen ja oma itseni ympäri kuukauden :) Menkat ovat pikkuhiljaa jääneet pois, mikä on myös mahtavaa - raskaustestejä tosin kyllä sitten ostelen jatkuvasti tietääkseni, etten ole raskaana. Aiemmin söin Diane Novaa, ja ne tuntuivat vain pahentavan mielialaa, olin ihan raivohullu pari päivää kuusta.
Ei sopinut. Halut lähti ja vuotoa oli puoli vuotta koko ajan. Ei ikinä enää!
Cezarette-resepti lykätään jokaiselle käteen jälkitarkastuksessa. Ainakin Turussa. Minulle ei sopinut, jatkuva vuoto.
Kamalia kokemuksia! Synnytyksen jälkeen muutaman kuukauden söin ja olin ihan sekaisin niistä. Mieliala aivan maassa ja sain kilareita ihan mitättömistä asioista. Pelotti milloin kilahdan lopullisesti, mieskin ihmetteli mikä minulle on tullut. Ainut hyvä puoli, että jäi kuukautiset kokonaan pois. Lopettamisen jälkeen olo parani nopeasti enkä enää ikinä syö kyseisiä pillereitä. Cerazette oli.