Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia teillä on minipillereistä kuten Cerazette?

Vierailija
20.08.2012 |

Onko vienyt voimakkaasti seksihaluja tai aiheuttanut jatkuvaa vuotoa?

Ongelma ehkäisymuodon löytämisessä, odotan pääsyä UÄ-tutkimuksiin ja muuhun jatkoselvittelyyn, mietin aloittaako koko pillereitä ollenkaan aikaa odotellessa.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiukkunen, ärtynyt, sekishaluja ei ollut ollenkaan ja kuukautiset jäi kokonaan pois. Pillereiden lopettamisen jälkeen kesti yli vuosi ja söin useamman hormonikuurin kuukautisten ( ja lapsen) saamiseksi. Lasta varrottiin vielä pari bvuotta sen jälkeen...Nyt hormonikeirukka joka sopii loistavasti.

Vierailija
2/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaikutti seksihaluihin ihan liikaa. Halut palasivat kun hormonivaikutus alkoi loppua ja kierukka toimi enää mekaanisena ehkäisimenä. Mielialavaihtelut ovat liiankin tuttuja, en tahdo mitään sellaista enää.

Yhdistelmäpillerit eivät käy muista syistä.

Luulenpa, että pelaamme kondomeilla ja muilla konsteilla siihen asti, että pääsen jatkotutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen kuukautta söin, ja sitte lopetin, enkä ota minipillereitä ENÄÄ IKINÄ! Hiustenlähtö oli sitä luokkaa että kohta oisin ollu kalju, seksi ei kiinnostanu pätkääkään, kaikkeen suhtauduin sillai "joo ihan sama" meiningillä, oli vähän semmonen "joo joo" fiilis joka asian suhteen, voimakkaimmat tunteet ja fiilikset oli hukassa. En osannu iloita tai surra oikeen mistään. Lopetettuani moisten myrkkyjen syömisen, hiustenlähtö loppui ja olen sanut paksun oman tukkani takaisin, seksi on alkanut kiinnostamaan, ja "joo ihan sama" fiilikset on mennyttä. En suosittele kenellekään minipillereitä.

Vierailija
4/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen kuukautta söin, ja sitte lopetin, enkä ota minipillereitä ENÄÄ IKINÄ! Hiustenlähtö oli sitä luokkaa että kohta oisin ollu kalju, seksi ei kiinnostanu pätkääkään, kaikkeen suhtauduin sillai "joo ihan sama" meiningillä, oli vähän semmonen "joo joo" fiilis joka asian suhteen, voimakkaimmat tunteet ja fiilikset oli hukassa. En osannu iloita tai surra oikeen mistään. Lopetettuani moisten myrkkyjen syömisen, hiustenlähtö loppui ja olen sanut paksun oman tukkani takaisin, seksi on alkanut kiinnostamaan, ja "joo ihan sama" fiilikset on mennyttä. En suosittele kenellekään minipillereitä.

Vierailija
5/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sai mussa aikaan kaikenlaista epämiellyttävää, MUTTA minipillerit on silti aina 3 kertaa kamalammat.

Ja mä olen koittanut kaksi kertaa, kun en voinut uskoa, että kaikki johtuu vain niistä. Toka kerralla tosin käytin vain vähän, enkä kirjannut oireita, mutta silloin vuosia sitten sain kasaan muistaakseni pitkälti toistakymmentä inhottavaa sivuvaikutusta

Vierailija
6/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin käytön ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, kuukautiset pysyivät poissa niin kauan kuin imetin. Imetyksen lopettamisen jälkeen kierto oli +/-28 päivää, josta kuukautiset kestivät aika tarkalleen 14 päivää. Kyllästyttyäni tähän lopetin käytön ja seuraavan kuukauden aikana painoni putosi viitisen kiloa ilman minkäänlaista muuta elämäntapojenmuutosta. Eli turvottivat minua aikalailla.

Toisille sopii toisille ei.

Vierailija
7/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin syönyt yhdistelmäpillereitä vuosia hyvällä menestyksellä, mutta aurallisen migreenin takia määrättiin noita paskapillereitä..Jaksoinkohan 2 levyä syödä, jonka aikana turvotus oli hirveää, ei huvittanut seksi, menkat jäi pois. Saatoin miettiä päivässä useamman tunnin, että minun pitäisi lopettaa pillerit, mutta jospa nyt jaskaisin 3kk lääkärin ohjeen mukaan kokeilla, niin ehkä oireet helpotti. Kaiken kruununa tuli koko silmien ympärykset aivan mustaksi turvotuksesta, jonka takia särki tyyliin koko päätä. Lääkärin mukaan ei voi aiheuttaa tuommoisia oireita, mutta kummasti helpotti kun lopetin pillerit. Lisäksi muuten tuli aivan kamalasti finnejä..

Nyt ilman mitään hormonaalista ehkäisyä ja on ollut kyllä totutteleminen tähänkin. Naama rasvainen kun teinillä, samoin hiukset. Miesystävä on kuitenkin iloinen vaihdoksesta, sillä olen hänen mielestään nykyään iloisempi ja mukavampi + romanttisempi :D

Vierailija
8/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot jäivät pois heti kokonaan, iho on kunnossa, seksihalut paremmat kuin koskaan jne.

Ainoa miinus, että pitää muistaa aina ottaa (Nuvaring oli huolettomampi), mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa! Kunhan lapset on tehty, siirryn hormonikierukkaan.

Vierailija
9/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskautta söin cerazettea n. 5v. Pelkkää hyvää sanottavaa, ainut sivuvaikutus oli että menkat jäi kokonaan pois. (jess)

Raskauden jälkeen ei enää sopinut, tiputtelua paljon.

Nyt kuparikierukka (en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä), ei muuta huonoa ku reilummat kuukautiset..

Vierailija
10/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on sopineet cerazettet erittäin hyvin. ainoastaan alkuun ekan puoli vuotta vuodin vähän väliä. Sen jälkeen kaksi niukkaa tiputtelupäivää7vuosi. Muutenkin ok:)))

Vierailija
11/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ilman tota pääturvotusta...

Mutta migreenin takia määrättiin, ja lopetin jo toisen levyn lopulla - en pystynyt jatkamaan. Hermot oli päreinä, halut poissa, naama kukki. Nyt ilman hormoneja ihana olla oma itsensä. Ei enää mitään hormoneja mulle, kiitos!

Vierailija
12/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette on niin helvetillinen pillerimerkki että melkeinpä olisin ilman seksiä kuin niitä söisin. Sain kamalia alavatsakipuja, hiukset ja naama rasvoittuivat hirveän nopeasti. Parin tunnin päästä pesemisestä hiukset olivat jo rasvaiset, samoiten naamaan puhkesi toistakymmentä finniä (ennen ei ollut melkein lainkaan). Olin turvonnut ja masentunut. Hiuksiakin lähti. Kaiken huippu oli tunnon lähteminen alapäästä. Ihan oikeasti. Klitorikseen kun koski, en tuntenut mitään, olin kuin puudutettu.

Koskaan en ole lukenut moisesta haittavaikutuksesta, alapään tunnottomuudesta. Siispä yritän sitä tuoda näissä cerazette-kokemuksissa esille. Lääkärille kyllä kerroin tästä sivuvaikutuksesta, mutta nauroi vain ongelman olevan asenteessa (sama oli muiden oireiden kohdalla). Veikkaanpa, ettei niin moni mielellään alkaisi kyseisiä pillereitä syömään jos tietäisi tuollaisesta oire-mahdollisuudesta. Ainakaan sellaiset ihmiset jotka seksistä haluavat nauttia. Hienoa jos se jollekin sopii, minusta ne pillerit olivat helvetistä. Keho onneksi palasi entiselleen kun sain vaihdettua yhdistelmäehkäisyyn.

Vierailija
13/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikuttanut seksihaluihin ollenkaan, auttoivt migreeniin, menkat jäi pois, jne. MUTTA se tärkein uupui, eli tulin raskaaksi. Enpä ota enää.

Vierailija
14/157 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette on niin helvetillinen pillerimerkki että melkeinpä olisin ilman seksiä kuin niitä söisin. Sain kamalia alavatsakipuja, hiukset ja naama rasvoittuivat hirveän nopeasti. Parin tunnin päästä pesemisestä hiukset olivat jo rasvaiset, samoiten naamaan puhkesi toistakymmentä finniä (ennen ei ollut melkein lainkaan). Olin turvonnut ja masentunut. Hiuksiakin lähti. Kaiken huippu oli tunnon lähteminen alapäästä. Ihan oikeasti. Klitorikseen kun koski, en tuntenut mitään, olin kuin puudutettu.

Koskaan en ole lukenut moisesta haittavaikutuksesta, alapään tunnottomuudesta. Siispä yritän sitä tuoda näissä cerazette-kokemuksissa esille. Lääkärille kyllä kerroin tästä sivuvaikutuksesta, mutta nauroi vain ongelman olevan asenteessa (sama oli muiden oireiden kohdalla). Veikkaanpa, ettei niin moni mielellään alkaisi kyseisiä pillereitä syömään jos tietäisi tuollaisesta oire-mahdollisuudesta. Ainakaan sellaiset ihmiset jotka seksistä haluavat nauttia. Hienoa jos se jollekin sopii, minusta ne pillerit olivat helvetistä. Keho onneksi palasi entiselleen kun sain vaihdettua yhdistelmäehkäisyyn.

Mä en taida tosiaan koskea pillereihini, vaikka jo ostin 3kk:n pakkauksen. Hankala jama, kun on odotettava tutkimuksia, mahdollista leikkausta ja kuitenkin vuoto ja kipu vaivasivat lopulta jopa hormonikierukan kanssa. Halut olen saanut vihdoin takaisin enkä vaihtaisi sitä mistään hinnasta samaan puutuneisuuteen kuin viimeiset 5v.

Jospa se kipuilun syy nyt selviää ja kaikki ratkeaa sen hoidon myötä. Silloin voisi ajaella kaikkea sterilisaatiosta alkaen. ap

Vierailija
15/157 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen hyvät! Oon 1,5 kk käyttänyja vaihdoin näihin käytettyäni yazia. Mieli korkealla, hyvä iho, ei lisäkiloja, menkat tulee normaalisti, mutta ilman kovia kipuja. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

Vierailija
16/157 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun imetin toimi tosi hyvin. Mutta kun lopetin imetyksen niin viikon oli vuotamatta ja kolme viikkoa vuotoa. Nyt on käytössä tuo kohu yasmin ja toimii hyvin. Eikä käyttö pelota kun en kuulu riskiryhmään.

Vierailija
17/157 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikista muista pillereistä (kokeilin lähes kaikkia Suomessa myytäviä, joissa pidetään 7 päivän tauko) ja Nuvaringistä aiheutui hirveitä päänsärkyjä kuukautisten alkaessa. Vähiten tuo Cerazette on haluihin vaikuttanut, koska mulla se on liittynyt noiden hormonaalisten ehkäisyjen limakalvoja kuivuttavaan vaikutukseen, jonka on kyllä saattanut joskus tulkita halujen puuttumisena. Jälkikäteen on ärsyttänyt, että lääkärit ei tuo esiin näitä sivuvaikutuksia enempi, koska ne tuntuu olevan kuitenkin niin yleisiä! Mutta eipä nekään taida niistä paljon tietää...Tietyt sivuvaikutukset kun voi ilmetä vasta vuosien käytön jälkeen, kun oman kropankin hormonaalinen toiminto muuttuu.

Vierailija
18/157 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä minipill minipillerit. Ollut monta vuotta. Ei pahaa sanottavaa. Satunnaista tiputtelu vuotoa on, mutta ei läheskään joka kuukausi.

Vierailija
19/157 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin yhdistelmäehkäisystä kapseliin minipillereiden kautta ja ero oli huomattava. Tuntui, kun olisin vain yhtäkkiä noussut harmaasta sumuverhosta. Ensimmäistä kertaa pillereiden aloittamisen jälkeen muistin miltä tuntuu olla pikkuhousut märkinä ja kiemurrella kiimasta. Kolesteroliarvotkin laskivat normaalille tasolle parissa kuukaudessa. Hurjia kyllä nuo sivuvaikutukset, jotka kypsyvät pitkän aikavälin aikana. Ilman migreeniä minäkään en olisi ikinä tajunnut omiani.

Vierailija
20/157 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään valittamista ole ollut, vähän tiputtelua, mutta vain muutamana päivänä kuussa, ei ole paino noussut, ei hiukset lähteneet, ei mielialan vaihtelua tms. Kaikki erittäin ok, suosittelen. T. 39 v. ja lapset tehty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi