Millaisia kokemuksia teillä on minipillereistä kuten Cerazette?
Onko vienyt voimakkaasti seksihaluja tai aiheuttanut jatkuvaa vuotoa?
Ongelma ehkäisymuodon löytämisessä, odotan pääsyä UÄ-tutkimuksiin ja muuhun jatkoselvittelyyn, mietin aloittaako koko pillereitä ollenkaan aikaa odotellessa.
Kommentit (157)
Käytin 8 vuotta. Alkuun oli tiputteluvuoto ym ongelmia, mutta sitten menkat loppuivatkin kokonaan muista syistä eivätkä koskaan palanneet normaaleiksi. Viime vuosina on ollut minimaalista vuotoa n. kerran vuodessa. Alkuongelmien jälkeen pillerit toimivat minulla loistavasti, eikä menkkoja ollut ikävä. Vuodottomuuden syitä on kuitenkin selvitelty erinäisin tutkimuksin muttä mitään ei saatu selville. Kerran pidin yli kuukauden tauon lääkkeen toimitusongelmien vuoksi eivätkä kuukautiset alkaneet silloinkaan. Lopetin pillerit pari viikkoa sitten ja nyt on pari päivää ollut nännit niiin kipeänä, saas nähdä mitä tuleman pitää...
Käyttänyt kohta 3 vuotta. Ekan kuukauden, puolentoista ajan oli tiputteluvuotoa, sen jälkeen ei kertaakaan menkkoja! Ihan jo siitä syystä käytän näitä. Toinen hyvä puoli on se, että migreenit ovat myös jääneet pois.
Käyttänyt nyt 8 kuukautta. Viimeisten kymmenen viikon aikana on ollut kahdeksan viikkoa vuotoa, välillä runsasta ja välillä tiputellen. Odottelen vielä, jos vuodot rauhoittuvat, koska muuta haittaa minipilleireistä ei ole ollut. Parin kuukauden päästä menevät kyllä vaihtoon jossei vuoto lopu.
Olen syönyt Cerazettea nyt n. 1,5 vuotta ja muuten toimineet, MUTTA toimii vissiin vähän turhankin tehokkaasti, koskapa kaikki halut kadonneet! Viimeiset 3kk ollut niiiiiin hiljaista seksirintamalla, mutta kun ajattelen taaksepäin, niin onpahan viimeinen vuosi ollut pikkuhiljaa hiipuvaa meininkiä. Miehestä ei todellakaan johdu, en harrasta seksiä edes yksin. Aiemmin olen ollut hyvinkin aktiivinen :)
Nyt aion lopettaa, koska suoraan sanottuna v***ttaa tämä. Voiko Cerazettea aloittaa tarvittaessa uudelleen ja jos, niin minkälaisen ajan kuluttua? Mietin vain, että kumpi on pahempi, haluttomuus vai jatkuva raskauden pelko (minulle on lähes hengenvaarallista, jos tulen raskaaksi, yhdistelmät eivät sovi jnejne.). Kuinka sekaisin elimistö mahtaa mennä, jos lopettaa ja aloittaa vaikka 2kk:n päästä uudelleen? Entä onko kenelläkään kokemusta muista minipillerimerkeistä? Äääääh, ahdistavaa :/
Tulin tänne selvittelemään voiko haluttomuus johtua pillereistä ja selkeästi se sitten voi. Kohta vuoden olen Cerazettea ottanut ja muuten aivan unelma, menkkoja ei ole ollut vuoteen, mielialat tasaantunut yhdistelmäpillerien pois vaihdon jälkeen, eikä mitään muita sivuvaikutuksia. Paitsi ettei kiinnosta seksi sitten millään. Olen pitkittänyt pillerien ja haluttomuuden yhteyden selvittämistä, kun muuten on pillerit unelmat. Ilman menkkoja on taivaallista elää. Pakko se on kuitenkin soittaa lääkäriin ja laittaa vaihtoon silläkin riskillä, että on sitten kaikki muu hetken sekaisin. Koko parisuhde kärsii kun (ennen niin suure)halut kadonnut :(
Minulle minipillerit toivat halut ja kosteuden takaisin. Ainoa sivuvaikutus on, että sain elämäni ensimmäiset näppylät naamaani. Aknesta kärsinyt mies naureskelee, kun kriiseilen parista näpystä (ei edes oikeasta finnnistä) mutta onhan se iso juttu, kun ei ole ennen ollut.
Olen käyttänyt Cerazettea nyt 1,5 vuotta ja enimmäkseen olen ollut tyytyväinen. Ensimmäiset neljä kuukautta minulla oli tiputteluvuotoa lähes päivittäin. Sen jälkeen menkat tulivat normaalisti kerran kuussa, mutta hyvin niukkoina ja täysin kivuttomina. Nyt ei ole kuulunut menkkoja kahteen kuukauteen.
Ensimmäisenä kolmena kuukautena kärsin melkoisesta hiustenlähdöstä ja naaman kukkimisesta. Mielialani oli jatkuvasti maassa. Kannatti kuitenkin odottaa se muutama kuukausi, koska lopulta Cerazette on toiminut minulla tosi hyvin. Pillereiden käytön aikana minulla ei ole ollut yhtäkään migreenikohtausta, vaikka tavallisesti niitä esiintyy minulla joka kuukausi! Seksuaalinen halukkuus ei ole laskenut ollenkaan, ehkä jopa päinvastoin. Ihoni on edelleen vähän huonossa kunnossa, joten ihotautilääkärille on kyllä suunnattava.
Mulla on tosi hyvät kokemukset. Syön niitä ku en voi e-pillereitä migreenin takia syödä. Ne on tosi tehokkaat auttamaan kuukautiskipuun. Suosittelen!
Lähdin mielenkiinnolla lukemaan, mitä kokemuksia ihmisillä on juuri näistä kyseisistä Cerazette minipillereistä. Itse on käyttänyt Nyt n. vuoden ja ensimmäiset 6kk vuodin jatkuvasti. Menkat kestivät pahimmillaan 27 päivää. Olen turvonnut kuin norsu, mutta paino ei ole noussut. Olen saanut TODELLA pahan aknen, hyvä jos pystyn kasvojani pesemään kun naama on niin kipeä. Näytän kuin ruton saaneelta. Lisäksi, mieli haluaa seksiä, mutta kroppa ei tunnu toimivan millään. Hiustelenlähtö on lisääntynyt, viimeksi eilen mieheni katseli alkavaa "pälvikaljuani". Kellot rupesivat todella hälyttämään, johtuuko tämä kaikki näistä kyseisistä pikku napeista!!?? Olen 21-vuotias, enkä todellakaan valmis näihin huonoihin puoliin..... huh :((
Aloitin minipillerit pari viikkoa sitten yhdistelmäpillereitä syötyä 10 vuotta putkeen. Nyt olen huomannut rintojen ja varsinkin nännien kosketusarkuutta. Johtuukohan minipillereistä? Muuten ovat olleet ok. Siirto kumiin ym. edessä. Mielialavaihtelut saan kuriin tupla-annoksella B-vitamiinia..toimii. :)
Ainoa ongelma mulla se että pitää ottaa niin säännöllisesti samaan aikaan päivässä. Hirveä stressi muistamisesta ja siitä että pääsee sen aina samaan aikaan ottamaan.
Minulle lääkäri määräsi nämä kun täysin tervenä ja tupakoimattomna hain muuta ehkäisyä vakituiseen suhteseen kun kondoomi. Olen ylipainoinen, mutta täysin terve. Silti en voinut saada laastareita tai yhdistelmiä. Ennen cerazetteja menkkani olivat hiukan epäsäännölliset ja olin yhdistelmiä syönyt teininä hyvin epäsäännöllisiin menkkoihin, jolloin reseptin saadessa olin normaalipainoinen ja auttoivat tähän erinomaisesti. Aloitin ohjeen mukaan menkkojen ekan päivän kesti perus viis päivää ja vuoto aika perus määrältä ja laadulta. Viikko tästä alkoi uus vuoto, joka on kostumukseltaan erilaista öklöttävää haisevaa ja ruskeeta ja nyt kestää kolmatta päivää. Olen ottanut joka päivä tunnin sisään samaan aikaa. Lisäksi päänsärkyä ja pahoinvointia. Mielilakin huono alkuksi tietty aatelin, että johtui selkeästä syystä elämässäni, mutta vain pahenee. Olin lukenut näistä huonoi kokemuksia ja viimeksi kun määrättiin jätin hakematta edellisessä pitkässä suhteessa. Kondoomia kaikki lyhyet suhteet ilman muuta käyttänyt ja pidemmät alkuun, koska taudit tarpeen ehkäistä. Nyt ootan et täytän 30 ja haen strelisaation tai saan laihduttua riittävästi, että voin saada yhdistelmät joihin ainot este ylipaino. Ei aura migreeniä, taipumusta, verenpaine oli normaali ennen minejä, mutta sekin nyt noussut ehkä vitutuksesta kun on hyvin varma ehkäisy kun tää öklövuoto saa pysymään selibaatissa.
Jatkan tuohon aiempaan varmaan sama kun raskaana kun en tiedä kun en ikin ollut. Paha olo just aamulla, laatta ei oo viel lentänyt mut lähellä ollut. Sunnuntai aamuna oli olo kun ois ollu tappiin baarissa ja join launtaina yhden oluen alkuillasta, juuri kun laihdutan niin olen rajannut hyvin pitkälti alkoholin ja joskus teen saunakalja ja salaatti. Juuri semmoinen päähän sattuu niin paljon et ois pakko saa särkylääke mut oksettaa niin et ei pysty nousta. Onneksi nukahdin uuestaan ja kun uuestaan heräsin olo suht inhimillinen. Onneksi mieeni oli laattaillu koko sunnuntain paluun hänen viikonloppuriennosta kun ei ihan saunakaljassa ollut pysynyt(ei mua haittaa et juo vapaillaan) ja hän on laiha.
Oon järkyttynyt!! Olen kaikille kysyneille kehunut nää pillerit maasta taivaaseen, ei menkkoja! Nyt vasta rupesin oikein miettimään näitä huvikseen lueskellessani.
Otin Cerazettet aika lailla tasan vuosi sitten lapsen syntymän jälkeen. Ennen ollut yhdistelmät ja nuvaring. Imetän edelleen. Vauvavuosi on ollu aika rankka, oon ollut tosi tosi väsynyt ja välillä tuntuu että jopa masentunut. Mielialat heittelee ja raivostun ihan pikkuasioista suunnattomasti. Ihan sekunnissa nollasta sataan. Oon pistänyt sen imetyksen ja väsymyksen piikkiin. Iho on huonossa kunnossa ja tukka on harventunut AINAKIN puolella, no imetyksen syytä tietty.
Onko kaikki oikeesti johtunutkin näistä maailman parhaista pillereistä?! Apua...
Aika kiinnostavaa lukea miten Cerazette on teillä vaikuttanut. Itselleni ne sopivat täydellisesti. Aurallisen migreenin takia juuri nämä pillerit. Ei ole ollut kuukautisia, ei välivuotoi, ihon epäpuhtaukset ovat vähentyneet huomattavasti. Enkä ole juuri lihonutkaan. Näköjään ne toimii jokaisella eri tavalla :)
Käytin cerazettea noin vuoden. Ja minun osaltani saavat olla lopullisesti historiaa. Hyvänä puolena menkat hävisivät lähes kokonaan (epäsäännöllisesti / harvoin tulivat ja tosi niukkoina), mutta eipä seksihalujakaan ollut ja mieli oli mitä oli... Minulla on kaksi lasta, joista ensimmäinen sai alkunsa ekasta kierrosta yhdistelmäpillerit lopetettuani ja toinen tokasta kierrosta, kun ekan synnytyksen jälkeen menkat oli alkaneet (esikoinen oli 13 kk kun menkat alkoivat). Eli raskauduin aika helposti. Marraskuussa -13 lopetin cerazeten ja toiveena kolmonen. Eipä ole kolmonen vieläkään tuloillaan,8 kuukautta mennyt. Halut ovat kasvaneet potenssiin tuhat. Mieskin alkanut kummastelemaan mitä on oikein tapahtunut, kun ennen hyvä jos kerran kuukaudessa vaimo oli kiinnostunut niin nyt jo menkkojen loputtua seuraavana päivänä kone kehrää... Aikamoinen vaikutus pillerihormoonimömmöillä tähän naiseen. Hyvä ehkäisyteho niillä pillereillä, sitä en kiellä. Kierto on tosi pitkä (28-49, lähempänä 35+), joten epäilen ovuloinko ollenkaan. En tiedä pitäisikö jo käydä jotain lekurista millä saisi tuon kierron pituuden säännöllisemmäksi/kohdalleen... No nyt aloitan uuden työn, joten vauva saa nyt odottaa ja kondomilla/epävarmoin varmoin päivin mennään. Pillereitä en tahdo, kun seksi taas maistuu. Vauva ei toki olisi katastrofi jos vahinko yllättäisi... Summa summarum en ainakaan kenellekään näitä kehuisi tai suosittelisi käyttämään kokemani perusteella.
Käytin cerazettea noin vuoden. Ja minun osaltani saavat olla lopullisesti historiaa. Hyvänä puolena menkat hävisivät lähes kokonaan (epäsäännöllisesti / harvoin tulivat ja tosi niukkoina), mutta eipä seksihalujakaan ollut ja mieli oli mitä oli... Minulla on kaksi lasta, joista ensimmäinen sai alkunsa ekasta kierrosta yhdistelmäpillerit lopetettuani ja toinen tokasta kierrosta, kun ekan synnytyksen jälkeen menkat oli alkaneet (esikoinen oli 13 kk kun menkat alkoivat). Eli raskauduin aika helposti. Marraskuussa -13 lopetin cerazeten ja toiveena kolmonen. Eipä ole kolmonen vieläkään tuloillaan,8 kuukautta mennyt. Halut ovat kasvaneet potenssiin tuhat. Mieskin alkanut kummastelemaan mitä on oikein tapahtunut, kun ennen hyvä jos kerran kuukaudessa vaimo oli kiinnostunut niin nyt jo menkkojen loputtua seuraavana päivänä kone kehrää... Aikamoinen vaikutus pillerihormoonimömmöillä tähän naiseen. Hyvä ehkäisyteho niillä pillereillä, sitä en kiellä. Kierto on tosi pitkä (28-49, lähempänä 35+), joten epäilen ovuloinko ollenkaan. En tiedä pitäisikö jo käydä jotain lekurista millä saisi tuon kierron pituuden säännöllisemmäksi/kohdalleen... No nyt aloitan uuden työn, joten vauva saa nyt odottaa ja kondomilla/epävarmoin varmoin päivin mennään. Pillereitä en tahdo, kun seksi taas maistuu. Vauva ei toki olisi katastrofi jos vahinko yllättäisi... Summa summarum en ainakaan kenellekään näitä kehuisi tai suosittelisi käyttämään kokemani perusteella.
Kamalia kokemuksia! Synnytyksen jälkeen muutaman kuukauden söin ja olin ihan sekaisin niistä. Mieliala aivan maassa ja sain kilareita ihan mitättömistä asioista. Pelotti milloin kilahdan lopullisesti, mieskin ihmetteli mikä minulle on tullut. Ainut hyvä puoli, että jäi kuukautiset kokonaan pois. Lopettamisen jälkeen olo parani nopeasti enkä enää ikinä syö kyseisiä pillereitä. Cerazette oli.
itsellä toimi kyllä hyvin! Menkat jäi pois eikä mitään muita oireita tullut. Sitten apteekista loppui kyseinen tuota eikä saanut mistään tilalle niin vaihtoivat Microlution minipillereihin, joista oli vain ja ainoastaan harmia! Mielialanvaihteluita ja menkat joka toinen viikko niin EI kiitos!! Lopetin sitten pillerit kokonaan ja siirryin takaisin vanhaan tuttuun kumiin....