pelottavia oireita joogan jälkeen
En ole uskovainen, mutta joogatunneilla käytyäni olen alkanut nähdä pelottavia näkyjä. Näen pelottavia kasvoja tasaisilla pinnoilla välähdyksenomaisesti. Kotona kuulen talossa askelia ja murinaa ja kuin riitelyä jostain seinien sisältä. Lapsi on alkanut heräillä itkuun öisin. En uskalla katsoa peiliin sen pelossa, että sieltä katsoisi joku takaisin. Mikä tähän auttaa? Olenko tulossa hulluksi ja onko jooga sekoittanut minun pääni?
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooga ja meditoiminen voivat molemmat auttaa sinua saavuttamaan korkeamman tietoisuuden tasoja. Etenkin alussa se voi olla vaikeaa, koska ei ole vielä tottunut noihin energioihin. Samaten oma mielentilasi vaikuttaa siihen, minkälaisia asioita näet. Nuo ovat eräänlaisia alitajuntasi heijastuksia. Jos olet stressaantuneessa mielentilassa, näet ja koet mahdollisesti pelottavia asioita, ja jos olet tyynessä mielentilassa, koet miellyttäviä asioita. Jos tulee negatiivisia kokemuksia, laita rauhallista meditointimusiikkia soimaan ja hengittele rauhallisesti. Toistele itsellesi affirmaatioita, että kaikki on hyvin eikä ole mitään pelättävää. Opettele myös maadottamaan itsesi. Googleta hakusanalla "spiritual grounding".
Mä käytän meditointia tai varmaan se yksinkertaisinta muotoa eli oman hengityksen tarkkailua ihan vaan itseni rauhoittamiseen ennen nukkumaan menoa. Ei meditoinnissakaan tarvits
Ei tarvitsekaan, mutta joillekin tulee meditoidessa noita erilaisia tietoisuuden tiloja. Itse näen väripilviä meditoidessa. Ei tapahdu todellakaan aina, mutta silloin kun olen oikein syvässä meditoinnissa tai tehnyt erilaisia voimakkaampia hengitysharjoituksia.
"Sitä mitä kuvaat, on yhteys demonien kanssa. Pahat henget, jotka eksyttävät pois totuudesta. "Hyvä olo", joka ei kuiteinkaan ole hyvyydestä."
Mistä sä niin päättelet?
Järjestäytyneet uskonnot on luotu ihmisten kontrolloimiseksi ja voivat luoda vankilan, jossa pelko ja sääntöjen noudattaminen estävät ihmistä löytämästä omaa itseään. Ulkopuolelta määrätyt normit ja rangaistukset estävät heitä katsomasta sisäänsä ja kysymään, mitä he todella ajattelevat ja kokevat. Sen sijaan, että he löytäisivät jumalan sisältään, he etsimällä täyttymyksen ulkoisista, joskus jopa pelottavista vaatimuksista.
Kun jumala tai korkein voima esitetään ulkoisen auktoriteetin kautta, henkilökohtainen henkinen kasvu ja itsensä löytäminen jäävät toiseksi. On tärkeää ymmärtää, että jumala ei ole joku, jonka voi löytää ulkoisista rituaaleista tai sääntöjen noudattamisesta. Todellinen jumala löytyy sisimmästäsi, kun uskallat kohdata omat pelkosi ja kyseenalaistaa ulkoiset rajat.
Ja höpsistä taas kerran! Nauti venytyksistä, hiljaisuudesta ja somevapaudesta edes joogatunnin verran. Ja muista ottaa lääkkeesi!
Vierailija kirjoitti:
Järjestäytyneet uskonnot on luotu ihmisten kontrolloimiseksi ja voivat luoda vankilan, jossa pelko ja sääntöjen noudattaminen estävät ihmistä löytämästä omaa itseään. Ulkopuolelta määrätyt normit ja rangaistukset estävät heitä katsomasta sisäänsä ja kysymään, mitä he todella ajattelevat ja kokevat. Sen sijaan, että he löytäisivät jumalan sisältään, he etsimällä täyttymyksen ulkoisista, joskus jopa pelottavista vaatimuksista.
Kun jumala tai korkein voima esitetään ulkoisen auktoriteetin kautta, henkilökohtainen henkinen kasvu ja itsensä löytäminen jäävät toiseksi. On tärkeää ymmärtää, että jumala ei ole joku, jonka voi löytää ulkoisista rituaaleista tai sääntöjen noudattamisesta. Todellinen jumala löytyy sisimmästäsi, kun uskallat kohdata omat pelkosi ja kyseenalaistaa ulkoiset rajat.
Eli omin voimin onneen? Kristittynä minun ei tarvitse suorittaa mitään, silti sain jo rauhan, kun tein parannuksen. Sen käskyn Jumala on antanut, että rakastaisimme toisiamme. Ei Jumala vaadi minulta mitään mihin en kykene. Hän tietää ja tuntee minut vikoineen kaikkineen. Rakastamisenikin on vajavaista. Jollei Jeesus rakastaisi minua, ei minulla olisi mitään toivoa paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
"Sitä mitä kuvaat, on yhteys demonien kanssa. Pahat henget, jotka eksyttävät pois totuudesta. "Hyvä olo", joka ei kuiteinkaan ole hyvyydestä."
Mistä sä niin päättelet?
Älä alapeukuta vaan vastaa kysymykseen. Mistä sä päättelet, että kyseessä on yhteys demoneihin? Onko kaikessa oman kehon hallintaan liittyvissä asioissa, kuten esim. meditaatiossa, aina yhteys demoneihin? Vai onko se vaan yleisvastaus kun ei tiedä asiasta oikeistaan yhtään mitään? Jos raamattu kertoo, että oman hengityksen tarkkailu on demonien kanssa puuhailua, niin kerrotko tarkan kohdan?
Mun mielestä kyse on oikeasti siitä, että raamatussa kaikki sanotaan hyvin epämääräisesti ja laveasti ja kaiken maailman oman elämänsä raamatun tulkitsijat vetävät niistä omia johtopäätöksiä tietämättä asiasta oikeastaan yhtikäs mitään muuta kuin mitä joku toinen uskovainen on YouTube kanavalla kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä niin päättelet?
Mun mielestä kyse on oikeasti siitä, että raamatussa kaikki sanotaan hyvin epämääräisesti ja laveasti ja kaiken maailman oman elämänsä raamatun tulkitsijat vetävät niistä omia johtopäätöksiä tietämättä asiasta oikeastaan yhtikäs mitään muuta kuin mitä joku toinen uskovainen on
Se on juurikin näin. Ei se uskonlahkon johtaja, pappi tms. oikeasti tiedä asiasta yhtään sen enempää kuin perustaatelintallaaja. Ei niillä ole mitään omaa kanavaa mihinkään Jumalaan.
Onko demonit Tiibetin äänissä? Uskaltaako sitä kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa huomaa hyvin kuinka aivopesu on tehonnut. Pelätään niin p*****i kaikkea muuta kuin niitä korkeimpia auktoriteetteja jotka pää punaisina saarnaavat jumalan vihaa ja helvettiä. Heti jos erehtyy ilmaisemaan oman mielipiteensä juurikin esim. meditoinnista tai yleensä henkisyydestä, niin johan päälle sataa helvetintulta ja tulikiveä. Esim. olen tuo joka aiemmin kirjoitti uskostaan tähän korkeimpaan voimaan eli Lähteeseen. No, onneksi minua ei heilauta yhdenkään kiihkon metelöinti asiasta. Ehkä jopa vähän surettaa heidän puolestaan.
Hieno kirjoitus sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä niin päättelet?
Älä alapeukuta vaan vastaa kysymykseen. Mistä sä päättelet, että kyseessä on yhteys demoneihin? Onko kaikessa oman kehon hallintaan liittyvissä asioissa, kuten esim. meditaatiossa, aina yhteys demoneihin? Vai onko se vaan yleisvastaus kun ei tiedä asiasta oikeistaan yhtään mitään? Jos raamattu kertoo, että oman hengityksen tarkkailu on demonien kanssa puuhailua, niin kerrotko tarkan kohdan?
Mun mielestä kyse on oikeasti siitä, että raamatussa kaikki sanotaan hyvin epämääräisesti ja laveasti ja kaiken maailman oman elämänsä raamatun tulkitsijat vetävät niistä omia johtopäätöksiä tietämättä asiasta oikeastaan yhtikäs mitään muuta kuin mitä joku toinen uskovainen on
Raamattua ei voi ymmärtää ilman Pyhän Hengen johdatusta. Kun ihminen saa ottaa uskoa vastaan Jumalalta, ja uudestisyntyy, silloin Raamattu avautuu ihan eri tavalla hänelle. Näin opettaa Jeesuskin.
Itse en ymmärtänyt mitään Raamatusta kun olin ns tapakristitty. Jumala antoi minulle uskon 3,5 vuotta sitten, jolloin uudestisynnyin. Samalla Raamattu avautui minulle. Todellakin aivan mahtavaa, kiitos Jeesus!
Vierailija kirjoitti:
On tärkeää ymmärtää, että jumala ei ole joku, jonka voi löytää ulkoisista rituaaleista tai sääntöjen noudattamisesta.
Täysin samaa mieltä. Jumala ei löydy laittamalla kädet ristiin tai tekemällä aurinkotervehdyksen.
"Itse en ymmärtänyt mitään Raamatusta kun olin ns tapakristitty. Jumala antoi minulle uskon 3,5 vuotta sitten, jolloin uudestisynnyin. Samalla Raamattu avautui minulle."
Niin, eli teit omat päätelmäsi asioista, mutta ne päätelmät ei edusta mitään muuta kuin sinua itseäsi. Joku toinen saattaa tulkita asiat aivan toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä niin päättelet?
Mun mielestä kyse on oikeasti siitä, että raamatussa kaikki sanotaan hyvin epämääräisesti ja laveasti ja kaiken maailman oman elämänsä raamatun tulkitsijat vetävät niistä omia johtopäätöksiä tietämättä asiasta oikeastaan yhtikäs
Tämän täytyy kuitenkin jäädä jonkinlaiseksi sisäiseksi oivallukseksi, koska uskovat eivät *Raamatun avautumisen* jälkeenkään osaa selittää niitä asioita ulkopuoliselle. Eli siihen ymmärtämiseen vaadittaneen vahvaa uskoa ja halua uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli omin voimin onneen? Kristittynä minun ei tarvitse suorittaa mitään, silti sain jo rauhan, kun tein parannuksen. Sen käskyn Jumala on antanut, että rakastaisimme toisiamme. Ei Jumala vaadi minulta mitään mihin en kykene. Hän tietää ja tuntee minut vikoineen kaikkineen. Rakastamisenikin on vajavaista. Jollei Jeesus rakastaisi minua, ei minulla olisi mitään toivoa paremmasta.
Se Jumala löytyy sisältäsi, kun hiljennyt meditaatioon. Uskomalla Raamattuun ja muihin vastaaviin kirjoihin uskot muiden ihmisten käsitykseen Jumalasta etkä oikeaan Jumalaan. Jeesuksen opetukset ovat toki ok, mutta suhtaudu Raamatun teksteihin kriittisesti pohdiskellen ja mieti, tappaisiko rakastava Jumala oikeasti lapsia, kuten Raamatun Jumala teki. Raamattu myös opettaa rakastamaan, mutta varsin ehdollisesti. Vain niitä, jotka uskovat samalla tavalla, tulee rakastaa, ja muut voidaan sysätä huoletta helvettiin ja ikuiseen kärsimykseen.
Kyllä Raamatussa varoitetaan jo Vanhassa Testamentissä epäjumalan palvomisesta, ennustajista, noituudesta y.m.
Jeesus opettaa myös että se joka seuraa häntä täytyy " kuolla pois maallisista asioista", kuten juuri tuo itsensä "palvominen". Joogassa on kyse omasta minuudesta ja omista sisäisistä voimista. Myös lihalliset himot tulisi pystyä kontroilloimaan. Seksi kuuluu vain miehen ja naisen väliseen avioliittoon. Avioton pitäisi elää selibaatissa. Jeesuksen seuraaja tulisi kohdistaa kaiken Hänen kirkastamiseen, ja evankeliumin levittämiseen. Jeesuksen oma kulkee kohti ikuista Taivasta.
Mikä tahansa asia voi laukaista mt-häiriön. Vika ei siis ole joogassa vaan päänupissa.
T. 20 vuotta joogannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus, mutta myös Pyhä .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Raamatussa varoitetaan jo Vanhassa Testamentissä epäjumalan palvomisesta, ennustajista, noituudesta y.m.
Jeesus opettaa myös että se joka seuraa häntä täytyy " kuolla pois maallisista asioista", kuten juuri tuo itsensä "palvominen". Joogassa on kyse omasta minuudesta ja omista sisäisistä voimista. Myös lihalliset himot tulisi pystyä kontroilloimaan. Seksi kuuluu vain miehen ja naisen väliseen avioliittoon. Avioton pitäisi elää selibaatissa. Jeesuksen seuraaja tulisi kohdistaa kaiken Hänen kirkastamiseen, ja evankeliumin levittämiseen. Jeesuksen oma kulkee kohti ikuista Taivasta.
Hienoa, mutta nyt teet muiden puolesta tulkintoja mitkä asiat ovat epäjumalan palvomista, ennustamista ja noituutta. Ei sulla ole siihen minkään maailman oikeutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihminen on täysin syntinen tarvittiin Jeesus joka oli ilman syntiä sovittamaan meidän synnit. omat teot eivät pelasta Pyhän Jumalan edessä. Ilman Jeesusta kukaan ei selviä tuomiopäivänä.
Laitatko vielä tarkan lähteen näille Jeesuksen sanoille?