pelottavia oireita joogan jälkeen
En ole uskovainen, mutta joogatunneilla käytyäni olen alkanut nähdä pelottavia näkyjä. Näen pelottavia kasvoja tasaisilla pinnoilla välähdyksenomaisesti. Kotona kuulen talossa askelia ja murinaa ja kuin riitelyä jostain seinien sisältä. Lapsi on alkanut heräillä itkuun öisin. En uskalla katsoa peiliin sen pelossa, että sieltä katsoisi joku takaisin. Mikä tähän auttaa? Olenko tulossa hulluksi ja onko jooga sekoittanut minun pääni?
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Mun oireet joogasta on lähinnä sellaiset, että saan jakan nostettua suoraan ylös jalkapohjat kattoon ja pidettyä jalkaa ilmassa ilman käsiä. Edenneenä oppilaana ja etevänä sellaisena joogaguruni opetti että harjoittele varpailla kuin sormila.
Harjoittelin. Meni syksy, meni talvi (pihalla satoi hiutaleita ja lapset rakensi lumiukon), meni kevät ( lumiukko suli ja puut alkoivat vihertämään), meni kesä ja saavutin ensimmäisen kerran kirjan poiminnan kirjahyllystä varpaita käyttäen.
Kirja kuitenkin putosi lattialle ja mestarini käski harjoitella enemmän. Meni kaksi vuotta ja sain kirjan pöydälle. Seuraavaksi hän totesi että harjoittele oikealla jalalla. Harjoittelin orjallisesti ja saavutin apinajumaluuden ensimäisen asteen.
Kädet ja jalat on oltava yhtä korkeakoulutetut.
Kun mestarini myönsi arvon tai tittelin, niin ilahduin ja ilakoin. Hän hymyili, koska näki metalli apinan minussa.
Ihminen on eläimenä
Voin kuvitella jonkun itämaisen rytmin montage musiikiksi taustalle, kun vuoden ajat vain vaihtuu ikkunalla sinun harjoitellessa kirjan poimintaa kirjahyllystä vain jalkaa käyttäen.
Sinusta tuli apinajumalan ensimmäisen tason veteraani.
Vierailija kirjoitti:
Mun oireet joogasta on lähinnä sellaiset, että saan jakan nostettua suoraan ylös jalkapohjat kattoon ja pidettyä jalkaa ilmassa ilman käsiä. Edenneenä oppilaana ja etevänä sellaisena joogaguruni opetti että harjoittele varpailla kuin sormila.
Harjoittelin. Meni syksy, meni talvi (pihalla satoi hiutaleita ja lapset rakensi lumiukon), meni kevät ( lumiukko suli ja puut alkoivat vihertämään), meni kesä ja saavutin ensimmäisen kerran kirjan poiminnan kirjahyllystä varpaita käyttäen.
Kirja kuitenkin putosi lattialle ja mestarini käski harjoitella enemmän. Meni kaksi vuotta ja sain kirjan pöydälle. Seuraavaksi hän totesi että harjoittele oikealla jalalla. Harjoittelin orjallisesti ja saavutin apinajumaluuden ensimäisen asteen.
Kun mestarini myönsi arvon tai tittelin, niin ilahduin ja ilakoin. Hän hymyili, koska näki metalli apinan minussa.
Ihminen on eläimenä
Tuohan on aivan saatanasta. Olet pahojen henkien valtaama.
Siinä matolla venytellessä usein tulee voimakas seisokki ja kikkeli tanassa sitten hypitään pukuhuoneeseen.
Ei ihminen ole eläin. Ihminen joutuu aikanaan vastaamaan teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos muistetaan mitä Manaajassa tapahtui, niin samat. Käveli hämähäkkinä raajat vääntyneenä kattoa pitkin ja oksensi vihersmoothieta ympäri kämppää ja kähisi kuin norjalainen hevimuusikko.
Sitä se vegaanius teetttää ja jooga. Ei enää kävelläkään kuin peruskristitty. Pitää vääntää niskat nurin ja kävellä kuin hämäkäkki saatanallisin naputtavin askelin. Kaikki tehdään väärinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa Raamatun tai Kauneimmat Hämäläiset Virret kirjan kirjahyllystä jalalla varpaita käyttäen...
Kyllä se ainakin syntiä ja Jumalanpilkkaa on.
Vierailija kirjoitti:
jooga, meditaatio yms saattaa aiheuttaa ongelmia niille joilla piileviäkin mielenterveysongelmia. saattaa aiheuttaa ongelmia terveillekin. mutta tästä ei saa puhua.
Jaksamatta kahlata läpi koko ketjua totean, että traumat varastoituvat kehoon ja jooga on yksi tapa purkaa niitä. Samoin kuin terapia se voi nostaa pintaan tukahdutettuja tunteita ja muistoja. Jooga ei siis aiheuta ongelmia, mutta voi tehdä ne näkyviksi. Vakavissa tapauksissa terapia on tarpeen, joogasi tai ei.
Itse vakavasti traumatisoituneena olen saanut paljon apua joogasta, ja mm. Bessel van der Kolk mainitsee joogan merkityksen traumapsykologian klassikkoteoksessaan Jäljet kehossa.
Voisin sanoa paljon rumemminkin, mutta tyydyn toteamaan, että tietämättömyys ja taikauskoisuus olisi parasta nauttia keskenään, eikä levitellä henkilökohtaisia harhojaan eteenpäin totuuksina.
Jos joku jumala olisi olemassa niin siitä olisi tieteellinen todiste ja asia olisi sillä selvä. Sulla voi olla mielipide ja kova kova toive siitä sun jumalasi olemisesta ihan niin kuin lapsilla on joulupukista ja tontuista ja yksisarvisista ja keijuista. Mielipide on mielipide, fakta on fakta. Todistustaakka on sulla uskovainen. Kuitenkaan mielipide, satukirja, kaverin kertomus tai sun oma kokemus ei riitä tieteelliseksi todisteeksi. Yhtälailla mä voin väittää sulle että osaan muuttua näkymättömäksi. Sun pitää vaan uskoa se. Jos et usko sitä, niin todista sitten että en pysty? Pystytkö todistamaan? Ei uskomalla osteta mitään taivaspaikkaa. Ole kiltti ihmisille ja eläimille ja luonnolle tässä ja nyt. Et sä siihen tarvitse minkään jumalan käskyä tai rangaistuksen uhkaa. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläimenä
Heti maanantaina otat yhteyttä pappiin ja tilaat manauksen
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan pidä joogaa pelkkänä liikuntana. Mulle se tuo apua henkiseen hyvinvointiin ja pelkojen voittamiseen :)
Tavallinen hölkkääminenkin tuo monelle henkistä hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan pidä joogaa pelkkänä liikuntana. Mulle se tuo apua henkiseen hyvinvointiin ja pelkojen voittamiseen :)
Tavallinen hölkkääminenkin tuo monelle henkistä hyvinvointia.
Niin ja usein lenkkipolut on metsässä. Mehän tiedetään mitä metsissä vilisee.
Näkymätöntä väkeä. Kaikkein riskialttiinta on mennä metsään joogailemaan ja halailemaan puita. Metsissä tapahtuu kaikenlaisia "onnettomuuksia".
Koska väki tekee kepposia ihmisille. Kuinka moni on nyrjäyttänyt nilkkansa marjametsässä?
Nyt saa nostaa kädet ilmaan.
Yleisurheiluun no sisälletty samoja venytysliikkeitä kuin joogaan ja yleisurheilu on olympialaisten tärkein lajimuoto.
Olympialaiset on juhla ZEUKSELLE. Eli tässäkin mielessä henkivallat ja hirmujumalat on läsnä, kun henkilö urheilee.
Urheilu on syntiä.
Pyllistely ja pillustelu ovat aina olleet maailman mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Yleisurheiluun no sisälletty samoja venytysliikkeitä kuin joogaan ja yleisurheilu on olympialaisten tärkein lajimuoto.
Olympialaiset on juhla ZEUKSELLE. Eli tässäkin mielessä henkivallat ja hirmujumalat on läsnä, kun henkilö urheilee.
Urheilu on syntiä.
Herkule oli Zeuksen poika ja urheili säännöllisesti. Urheilu antaa puolijumalalliset voimat ihmislapselle.
Jeesus kertoi että hän oli jumalanpoika kuten kuka tahansa mies on.
Jokaisella miehellä on mahdollisuus lunastaa jumalalliset herkuleen voimat nostelemalla painoja ja harrastamalla yleisurheilua, joka on itseasiassa sotataitojen salatiedettä.
Siihen sisältyy keihään taito ja monet muut sotajumalan palvontamenot. Antiikissa palvottiin monia jumaluuksia tasa-arvoisesti.
Myös naisellisuudelle annettiin arvo. Naisellisuuskin on jumalallinen voima.
Vierailija kirjoitti:
Urheilu on syntiä.
Kaikki on syntiä. Meidän on tarkoitettu olemaan kotona lukemassa Raamattua, Koraania, Aku Ankkaa ja muita vastaavia uskonnollisia teoksia. Piru vaanii kaikkialla.
Olisi Jumalalle eduksi näyttäytyä ihmisille ja sanoa suoraan että ei saa jookata.
Vierailija kirjoitti:
Olisi Jumalalle eduksi näyttäytyä ihmisille ja sanoa suoraan että ei saa jookata.
No näinhän se on monelle tehnytkin
Vierailija kirjoitti:
Pyllistely ja pillustelu ovat aina olleet maailman mieleen.
Sä sanot naisille noin rumasti. Miehistäkö pitäisi sanoa myös jotain pakarastelu ja munastelu tyyliin vai. Eikö se ole ällöttävää.
Kumma juttu, että nämä demonit ovat aina uskovaisissa. Ei ne uskonnottomia riivaa.
Ihminen on eläimenä ylivertainen ja ihmisen keho on eläimistä monipuolisin ja avaruudellisin. Yksikään eläin ei kykene samoihin temppuihin mitä voimistelijat kykenevät tekemään tai korkeimman tason Joogit.
Olen mm estänyt varkauden lähimarketista nostamalla jalan suoraan ilmaan ja soosottamalla etusormella varkaalle että ei kannata. Varas asetti tuotteen kauhun sekainen ilme kasvoillaan ja poistui marketista.
Jooga ei ole pelkästään voimistelua tai venhyttelyä. Siihen sisältyy täydellisyyden tavoittelu.
Vanhentunut väpisevä joogaguru totesi että todellinen täydellisyyden tavoittelu on itse matka täydellisyyteen.