Onko täällä rintaliivittömiä naisia?
Eli rintaliiveistä luopuneita yksilöitä. Olen harkinnut asiaa terveyden ja hankkimani tiedon pohjalta. Toki tietysti ihan siksikin, koska olen miettinyt minkä takia minun pitäisi niitä käyttää. Ehkä erityisemmin pidä puristavista räppänöistä, joissa on metallia tissien alla. Kotona olen aina ilman.
Tissiliivithän ovat suht uusi keksintö, joten ei ole kovin tavatonta olla ilman. Toki nykyaikainen pukeutumistyyli ei useinkaan tue rintaliivitöntä elämää..
Kommentit (140)
Tulipa olosuhteiden avittamana kokeiltua tässä hiljattain ilman rintaliivejä olemista, liivit nääs hieman heikossa hapessa enkä uusia ostanut saman tien. Siltähän se tuntuu minkä voi arvatakin eli "kevyeltä" ja vapaalta, mutta ei sen ihmeempää, tietysti ns. pitkät päällä (nännit nöpöttää:) joten ihan pelkässä yhdessä paidassa ei voi olla mutta vuodenajan ansiosta päällä on kyllä yleensä muutenkin aina vähintään kaksi tai jopa kolme paitaa (toppi, aluspaita, neulepaita).
Joskus jopa hieman juoksen, eikä tisseihin satu ollenkaan. Hölskymistä saa vältettyä sillä että jännittää rintalihaksia hieman.
Kokoni on 70C
Eiköhän kuitenkin imetys ole riiputtaja nro 1 ja tupakointi nro 2 ja perintötekijät nro 3.
Jaa mä imetin 11 kuukautta ja rintani ovat vieläkin 75E eivätkä roiku. Se on kudostyypistä kiinni. Ja olen tosiaan aina käyttänyt hyviä liivejä.
Mulla on niin pienet rinnat, että hyvin voisin olla ilmankin, ja kotona olenkin aina. Mutta muoto on vähän sellainen terävä, joten ei näytä kovin kivalta vaatteiden kanssa. Ja ne kaipaa muutenkin hieman täytettä etumukseen toppauksen muodossa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 19:10"]
Eikö kenelläkään muulla nännit kipeydy/hankaudu kipeiksi ilman rintsikoita? Itselle näin käy suunnilleen aina ja viimmeistään parin tunnin päästä pitäisi joko ottaa paita pois tai laittaa rintsikat. Eri materiaalejakin olen kokeillut, eikä iho ole mitenkään kuiva tai ärtynyt muuten.
[/quote] Juu kyllähän ne ainakin alkuun, varsinkin jos on 13-vuotiaasta asti "aina" pitänyt liivejä niin varmasti tuntuu ikävältä. Mutta nänniteippi auttaa, käyttäähän monet miehetkin nänniteippiä mm. pitkillä juoksulenkeillä koska nännit muuten hankaisivat paitaan kipeästi.
Raskauden myötä rinnat kasvoivat 70A:sta 70D:hen. Aiemmin käytin liivejä lähes aina mutta nyt jostain kumman syystä en yhtään tykkää pitää liivejä, tuntuvat suorastaan sietämättömiltä. En vaan kestä pientäkään puristusta tai painetta rintakehässä. Toivottavasti ei tule roikkurinnat tämän takia kun hillun rinnat hulvattomasti heiluen... Mies on ihastunut uuteen liivittömään tyyliini ja tietysti siihen että rinnat ovat kasvaneet näinkin paljon :)
Raskauden myötä rinnat kasvoivat C-kupista F:ään ja olen kotona ja perheen parissa ilman liivejä. "Ulkona" toki liivit.
Ps sairaanhoitaja sanoi synnytys-sairaalassa että kyllä ne takaisin palautuvat kun katsoin kauhuissani meijerietäni...eivät ole palautuneet :-(
Kiva lukea, että muitakin rintsikat ahdistavat. Itselläni on pienet rinnat, jotka eivät välttämättä tarvitsisi tukea. Kotona olen aina ilman, joskus lenkilläkin. Töissä käytän mukavia Triumpheja, jotka eivät purista. Muuten nännit nöpöttäisivät liikaa. Olen työssäni katseiden kohteena. Mitään kaaritukia, toppauksia ja tiukkoja ympärysmittoja en siedä. Mukavuus ennen kaikkea!
Itse tulee käytettyä rintsikoita vain "erityistapauksissa", eli kun haluan miestäni miellyttää ja pukeutua hepeniin.
Muuten olen aina ilman, niin kotona kuin kaupungillakin, töissäkin enkä ole siitä erityismainintaa saanut. rinnat suhteellisen kiinteät C vaikka 2 lasta on ruokittu
Mies tykkää kun en käytä ja sitten kun haluaa pukeutua seksikkäästi niin liivit yms on vaan kivaa vaihtelua arkeen:) Outo? :)
Ritari Ässän uusintoja sivusta nähneenä olen huomannut että aika usein noissa ohjelmissa nuoret naiset ovat rintaliivittöminä. Oliko se siis jotenkin muotia 1970- ja 80-luvulla? Tuskin muuten kulkisivat ao. ajan ohjelmassa tissit vapaina heiluen...?
Liivejä en ole vielä päälle pukenut kun tuntuu niin hyvältä olla ilman niitä, toppi on riittänyt eikä ainakaan vielä ole tullut töissä pahoja katseita. Fiilikset on todella hyvät ja kokeilu jatkuu toistaiseksi. Suosittelen kokeilua muillekin :)
Rinnat voivat paremmin ilman liivejä, joten jos ulkonäkö ei kärsi liivittömyydestä, kannattaa olla ainakin välillä ihan ilman niitä. Tietysti jos olo tuntuu siltä että esittelee itseään, niin eri juttu. Mutta kun nykyään on näitä aika rajun näköisiä itsensä ympäriinsä tatuoineita, tupakkaa ketjussa polttavia, mustaan pukeutuvia synkkiä ilmestyksiä, niin ehkä rintaliivitön nainen on lopulta melko mieto näky siihen verrattuna. Varmaan suurin haitta on sisäinen opittu lievä häpeän tunne sekä pervojen ukkojen pitkät tuijotukset?
Ihan samoista syistä kuin aloittaja ja moni muu: mukavuus, vapauden tunne ja ajatus siitä että on terveellisempää olla ilman liivejä (rinnat tarvitsevat luonnollista liikkumista). Ja vaikka olenkin tasa-arvoa ja itsenäisyyttä kannattava nainen niin kyllä mieltäni hivelee kun mieheni nauttii vapaiden rintojeni katselusta ja muistaa aina sanoa sen myös ääneen :D
Eikö kenelläkään muulla nännit kipeydy/hankaudu kipeiksi ilman rintsikoita? Itselle näin käy suunnilleen aina ja viimmeistään parin tunnin päästä pitäisi joko ottaa paita pois tai laittaa rintsikat. Eri materiaalejakin olen kokeillut, eikä iho ole mitenkään kuiva tai ärtynyt muuten.
Ois kiva lukea tuoreita kommentteja, nyt rohkeasti kirjoittamaan. T: aikaisempi kommentoija
Aion kokeilla vaikken missään Kelly Brookin mitoissa olekaan.
Aina saunan tai suihkun jälkeen ja aina nukkuessa. Harvemmin ihmisten ilmoilla.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:51"]
Mies rakastaa kun joskus olen ilman liivejä. Haluu kävellä minua vastaan niin että näkee rintojen heilahtelun. Itselleni no big deal, teen tuon mieheni mieliksi. Eihän ne liivit hyvältä tunnu mutta antavat toisaalta säädyllisen olon enkä voisi olla aina ilman liivejä. Jotkuthan ei voi pitää terveyssyistä jos tulee ihottumaa tms.
[/quote] ;))))
Eipä ole vielä mitään ongelmia ollut ja tykkään olla ilman liivejä :)