Onko täällä rintaliivittömiä naisia?
Eli rintaliiveistä luopuneita yksilöitä. Olen harkinnut asiaa terveyden ja hankkimani tiedon pohjalta. Toki tietysti ihan siksikin, koska olen miettinyt minkä takia minun pitäisi niitä käyttää. Ehkä erityisemmin pidä puristavista räppänöistä, joissa on metallia tissien alla. Kotona olen aina ilman.
Tissiliivithän ovat suht uusi keksintö, joten ei ole kovin tavatonta olla ilman. Toki nykyaikainen pukeutumistyyli ei useinkaan tue rintaliivitöntä elämää..
Kommentit (140)
Pienet tisut pärjäävät omillaan joten ilman liivejä mennään... Aika usein töissä kansallispuvussa tms., siihen jotenkin sopii liivittömyys eivätkä ihmiset ihmettele tai hätkähdä tissien vapaata hytkymistä.
Eräällä lähistön pph:lla on tapana kulkea tissit valtoimenaan.
Lihava nainen, roikkuvat tissit. Ne katseet, joita saa hoitolasten isiltä (ja äideiltä) eivät suinkaan ole ihastelevia.
Tässä tapauksessa kuitenkin hoitajan hyvät ominaisuudet antavat anteeksi kulahtaneen t-paidan ja maata kohti osoittavat nänninpäät.
aloituksessa oli linkki Panu-tytön kuvasta(rinnoista). Olisko teidän mielestä ihan jees että hänkin tuollaisilla rinnoilla kulkisi ilman liivejä? Olisiko sopivaa tai kaunista katsella?
No itse olen sitä mieltä,että pieni ja kiinteäpoviset voivat olla ilman ja sitten ei kiinteäpoviset oli ne sitten isot tai pienet( yllätys yllätys myös pienet rinnat voivat roikkua)käyttäisivät liivejä.
Itse käytän enkä voisi olla ilman,enkä kehtaisi. 75C semi kiinteät, jonkin verran laskeutuneet.
Mutta käytän liivejä pääasiassa vain urheillessa, kotona olen aina ilman.
Rinnat on pienet ja kiinteät, joten toppi ajaa saman asian (peittää nännit), mutta tuntuu mukavammalta.
65D, uskokaa tai älkää! Yleensä ilman liivejä olen ja kivaa lukea että muitakin liivittömiä löytyy :) Katseita saa jos kulkisi pelkässä t-paidassa mutta aika hyvin napakka toppi rauhoittaa tissien hyllymistä. Voi olla kuviteltuakin mutta kyllä jotenkin on parempi olo ilman rintaliivejä. En vaan ole ikinä oikein oppinut pitämään niitä enkä taida tarvitakaan...
Pitäisiköhän perustaa joku luomu-kommuuni jossa kaikki voisivat olla liivittöminä? Vaatii melko hyvää pokkaa lähteä kaupungille tissit luomuna. Yksikään mies ei ole ikinä pahasti katsonut mutta joillekin naisille se on ilmeisen kova paikka kun terhakkarintainen nainen liikkuu ilman liivejä.
vaan siksi, että rintani olivat niin pienet ja koin rintsikat ahdistaviksi. Olin tuolloin jo kolmen lapsen äiti ja opiskelin. Kuppikoko 75B.
Rupesin käyttämään liivejä vasta kun maan vetovoima alkoi painaa liikaa. Kokoni on nyt 85-90C.
Pidin rinnat kunnossa jumpalla ilman liivejä.
vielä terhakka isorintainen parikymppinen, en vaan tykkää käyttää liivej, jokin niissä ahdistaa :( 80E on nykyset liivit ja ne on kyl oikeen kokoset eli istuu hyvin eikä pursuile. Joskus on pakko pitää niitä kun ei aina kehtaa esitellä rintavarustuksia. Olen töissä yleensä ilman liivejä eikä vielä ole kukaan suoraan sanonut asiasta. Kuntosalilla pelkkä toppi ilman liiviä eikä ongelmia. Nuorilta miehiltä tulee joskus lämpimiä hymyjä ja se tuntuu aivan ihanalta. On joku kiva mies pikku hiprakassa kehunutkin liivittömyyttä. Rinnat näyttää kuulemma silloin luonnollisen kauniilta. Enpä tiedä, mitä väliä?
Kiva kun tämän ketjun aloitit, kiitos! Aika lailla samoista lähtökohdista sama asia on ollut itselläni pohdinnassa. Kotona olen aina ilman liivejä, paitsi jos on vieraita käymässä. Ei sitä oikein ole osannut aiemmin ajatellakaan jotain lymfa-juttuja ja muita, vaikka niillä taitaa olla suurempi merkitys kuin mitä arvaisi. Miehethän tykkäävät rintoja hieroa ja hyväillä niitä, ja ovatkin niin tehdessään hyvällä asialla koska se on hyväksi rinnoille :) Muutaman kerran olen nyt sitten viimeinkin rohkaistunut menemään ilman rintaliivejä ihan ihmisten ilmoille. Arastelen tunnustaa edes näin netissä anonyymisti mutta rintojen vapaa liikkuminen t-paidan alla ja muutamat komeiden miesten katseet tuntuivat suorastaan kiihottavalta (vielä jälkeenpäinkin oikein kuumotti poskia). Tämä siis oli kesällä helteisenä päivänä :)) Olenkohan hieman pervo kun tuolla tavoin tunsin "esitellessäni" itseäni? ;) Toisaalta parit äkäiset tuijotukset itseäni vanhemmilta rouvilta olivat nekin näkemisen arvoiset... Voi kun tulisi joku kunnollinen tietoisku dokumentti televisiossa tästä aiheesta sopivaan katseluaikaan niin että mahdollisimman moni sen näkisi. Uskon ettei loppujen lopuksi kovin radikaalia ajattelun muutosta tarvittaisi sen hyväksymiseen että jokainen voi pukeutua ja olla omalla tavallaan persoonallinen. Ja että siihen persoonallisuuteen kuuluisi myös täysin vapaasti oma valinta, käyttääkö rintaliivejä vai eikö käytä.
no kappas vain, avaukseni täällä vielä.
Olen aloituksestani lähtien ollut ilman liivejä. Tosin julkisesti käytän tiukkaa toppia, mutta ah, ei ole rinnat enää kipeät ja aristavat. Nännitkin ovat aivan erituntuiset ja niiden tuntoaisti on erilainen.
Olen entistä varmempi siitä, että liivit ovat vain ihmisen turha keksintö eikä niiden käytöllä ole mitään lääketieteellistä merkitystä.
Rintani ovat sen verran isot, etten voi olla topitta julkisesti. Mutta olo on niin hyvä, etten varmaan enää liiveihin palaa kuin pakon sanelemana.
Olen nähnyt myös noita mummoja jotka menevät kadulla liiveittä, mutta mitä sitten. Ketä varten he siellä niitä käyttäisivät, jos ovat tyytyväisiä ja ehkä terveempiäkin ilman. Ei ne tissit naista pahenna oli sitten liiveissä tai ilman.
Tissit vapaaks. Kaikki mukaan :)
ap
että mun mielestä mua ei vaan voi pakottaa käyttämään mitään vaatekappaletta pelkästään sukupuoleni perusteella. :)
Käytän vain imetystoppia, se ei tue rintoja mitenkään. Maidon noustua rintoihin on kaarituet ahdistanut liikaa. Jos on juhlatilaisuus, niin voin pistää liivit. Koko mulla 75DD. Aion alkaa käyttää liivejä taas, kun imetys loppuu.
Kun kulkee ilman rintaliivejä pelkässä t-paidassa, on olo ja näkymä ehkä sama kuin jos mies kulkisi esim. hyvin ohuissa shortseissa. Siis sellaisissa joissa ei olisi ollenkaan sisäpuolella sitä verkkovuoria, jolloin peniksen liikkuminen ja sen muoto näkyisi selvästi. Herkempiä katsojia ei miellytä, toiset tykkäävät kun ei jää mitään arvailujen varaan. Kukin kulkekoon tavallaan tyylitajua tai sen puutetta osoittaen.
Eri asia. Eihän tisseissä ole lihaksia!
että tissit alkaisivat roikkua nopeammin, kun ei käytä liivejä. Mitettikääs, mitä esim. käden lihaksille käy jos sitä pitää vaikka puoli vuotta kantositeessä...
Rintalihakset kannattelevat tissejä. Rintaliivien käyttö heikentää näitä lihaksia. Rintaliiveille ei ole mitään lääketieteellistä hyötyä. Päinvastoin.
Kiva kun joku komppaa. T. Ekan lainauksen kirjoittaja
Kas niin, lauantai-iltaan on jo edennyt liivitön elämä ja takana neljää päivää ilman rintaliivejä. Kuntosalilla ja joogassa käytin napakkaa toppia sekä nänniteippiä jotteivat nöpötä liian esillä. Samoin kävelylenkeillä toppi muttei teippejä. Vähän matkaa kokeilin jopa hölkätä mutta se jäi muutaman minuutin mittaiseksi. Alkoi vaan ihan naurattaa kun tunsin ja huomasin rintojen pomppimisen joten en sen kauemmin viitsinyt jatkaa. Kertaakaan en liivejä ole päälleni pukenut vaikka monta kertaa on käynyt mielessä kokeilla, miltä ne nyt tuntuisivat. En olisi ikinä uskonut sanovani tätä varsinkaan näin lyhyen kokeiluajan perusteella mutta rintojen vapaa liike on alkanut tuntua, hmmmm, no kai sen voi suoraan sanoakin: hyvältä! Vaikka toisaalta samaan aikaan koen lievää häpeää. Nännitkään eivät enää juuri arista ja niiden tunto on jotenkin erilainen kuin liivien kanssa. Olisi tosiaan kiinnostavaa lukea muidenkin kokemuksista tällaisen kokeilun osalta, jos palstalla on muitakin "hullunrohkeita":)
Mitkäs on kuulumiset ja fiilikset kokeilun jälkeen? Vai jäikö liivit pois lopullisesti?
Lapsia tehdessä rinnat olivat hyvänkokoiset, mutta liian isot ja arat... ja nyt lasten jälkeen, laihduttuani, ne ovat puolityhjät, "rennot" pussit, ja kokonaisen kuppikoon kokoero näkyy aivan selvästi. Joten ei huvita esitellä vähissä vaatteissa :(
Urheiluliivit ja topit sen sijaan istuvat paremmin ja tuntuvat mukavammilta kuin oikeat liivit, joten niillä mennään.
Vaatii varmaan kovaa pokkaa kulkea julkisilla paikoilla ilman liivejä, ihan jo ulkonäkösyistä...?
Vaatii varmaan kovaa pokkaa kulkea julkisilla paikoilla ilman liivejä, ihan jo ulkonäkösyistä...?
Vastasin tähän ketjuun alkupäässä ja sanoin olevani kotona ilman, mutta tämän innoittamana olen kokeillut muuallakin. Tuntuu rennolta! Ihonmyötäinen toppi paidan alle, se riittää pienille ja kiinteille rinnoille. Liikkuessakin olen ollut muutaman kerran ilman. Juostessa tarvitsee liivit, mutta pyöräily ja rauhallinen kävely menee ilmankin.
Vastasin tähän ketjuun alkupäässä ja sanoin olevani kotona ilman, mutta tämän innoittamana olen kokeillut muuallakin. Tuntuu rennolta!...
Jee, meitähän on kohta Suomessa jo useita. Tuota vapautumisen ja rentouden tunnetta ei voi kuvailla, se pitää kokea itse. Varsinkin jos ulkoiluvaatteet ovat mitoitukseltaan reilun puoleiset, ei kukaan pysty näkemään onko kävelevällä naisella liivit vai ei. Kävin juuri itse hetki sitten ulkoilemassa :)
Olen mies ja "hiippailin" tänne vähän sivistystä hakemaan kun ei aina naisen logiikka avaudu, ja eksyin sitten tänne (myönnän, tissit kiinnostaa:)
meidän rouva ei juuri koskaan pidä rintaliivejä. Ei kai ole oikeastaan ikinä käyttänytkää. Hän on aika kapeavartaloinen mutta sopusuhtaisella tavalla on ihan kivan kokoiset tissit kuitenkin. Ikää 25 eikä ole lapsia. Jotkut hätäliivit on kaapissa ja niissä koko 70C. Käyttää kylläkin töissä yleensä jotain ns. toppia, oisko merkiltään Genn Bra? Minusta on ihan luonnollista jos nainen ei käytä liivejä. Toki suurikokoiset vanhemman naisen rinnat voivat olla ei niin kiva ilmestys ilman liivejä - myönnän senkin! Mutta eihän miehilläkään ole mitään kalupussia, ei ainakaan minulla. Ja tosiaan liivittömyys helpottaa esim. sänkyyn mennessä sikäli ettei tarvii niitä yllättävän hankalia hakasia naprata auki kiihkon vallassa. No tämmönen viesti nyt...