Raskaana! Ikää 42. Muita?
Hiljattain plussasin.
Eli onko sinulla kokemuksia näin myöhäisestä raskaudesta? Kerro!
Kommentit (48)
saada äitiyspäivärahaa 60-vuotiaana enkä vahtia kotiintuloaikoja.
60-v. saa lapsen kotiintuloa vahtia jos kersat tekee yli 40-v. Elämä on jokaisen oma valinta. Itse nautin perheeni kanssa olemisesta, ilman pyllynpyykimisiä ja yövalvomisia nyt nelikymppisenä.
saada äitiyspäivärahaa 60-vuotiaana enkä vahtia kotiintuloaikoja.
60-v. saa lapsen kotiintuloa vahtia jos kersat tekee yli 40-v. Elämä on jokaisen oma valinta. Itse nautin perheeni kanssa olemisesta, ilman pyllynpyykimisiä ja yövalvomisia nyt nelikymppisenä.
Toisissa on vielä vanhanakin virtaa. Ihmiset elää nykyään keskimäärin aika pitkään, joten ei toi 40+ mitään nykypäivänä länsimaissa. Mutta kuten sanoit, kaikki tekevät itse valintansa.
Kuinka näinkin iloiseen asiaan joku voi ilkeästi kommentoida. Voi kuinka paljon on pahaa oloa.
jos itse ollaan 4-kymppisenä toinen jalka haudassa niin ollaanko niin katkeria toiselle joka siinä iässä jaksaa vielä lisääntyä ja myöhemmin vielä kasvattaa lapsia`...ap voisi sanoa ettei haluaisi vielä tässä iässä olla lähellä isoäitiyttä :D
Onnea ap! Mulla on montakin kaveira jotka ovat saaneet lapsen tuossa iässä ja jokainen heistä on energinen ihminen!
Ainoan miinuksen olen kuullut eräältä naiselta. Se että lapsenlapsia ei enää ehtinyt kunnolla hoitaa. Tai jaksanut. Sai vasta reilusti yli eläkeiässä ensimmäisen lapsenlapsen. Hän sai nuorimmaisensa juuri 42v iässä. Ensimmäisen muistaakseni 36 vuotiaana.
Mutta eihän 42 vuotias vielä liian vanha ole saamaan lapsia :) Se yli 60 vuotias taas jo oli :)
ei ole haudassa vaan lähinnä matkojen välissä: kaukomatkoja, Euroopan matkoja, teatterimatkoja Broadwaylle jne., Vierumäkikeikkaa pukkaa taas pian.
Lapsi tähän kuvioon olisi haasteellista. Matkailemme myös sellaisissa paikoissa, joiden hygieniatasoon en veisi pikkuisia.
Onnea niille 40-v.,jotka tekevät eläkkeenmaksajia meille toisenlaisille. Toivon matkailevani vielä enemmän, sitten parinkymmenen vuoden päästä
mutta kaveri sai 43v esikoisensa. Raskaus sujui hyvin ja heillä on ihana poika.
Painukoot ties minne nuo kateelliset!
ONNEA!
Onnea! Maailmaan mahtuu kaikenikäisiä äitejä! :)
sai lapsen reippaasti yli nelikymppisenä. Meni gynelle, kun luuli pahojen oireiden olevan ilkeitä vaihdevuosioireita (äiti itse kertoi myös minulle). Kyllä meni kaverilta opiskeluvuodet osittain sekaisin, kun yritti hoitaa kovin sairaalloista äitiään.
Äitiä harmitti, että ei tule koskaan näkemään ainoan tyttärensä mahdollisia lapsia.
ei ole haudassa vaan lähinnä matkojen välissä: kaukomatkoja, Euroopan matkoja, teatterimatkoja Broadwaylle jne., Vierumäkikeikkaa pukkaa taas pian.
Lapsi tähän kuvioon olisi haasteellista. Matkailemme myös sellaisissa paikoissa, joiden hygieniatasoon en veisi pikkuisia.
Onnea niille 40-v.,jotka tekevät eläkkeenmaksajia meille toisenlaisille. Toivon matkailevani vielä enemmän, sitten parinkymmenen vuoden päästä
Ja parinkymmenen vuoden päästä minäkin voin sitten jo matkailla.
t: 2
Toisissa on vielä vanhanakin virtaa. Ihmiset elää nykyään keskimäärin aika pitkään, joten ei toi 40+ mitään nykypäivänä länsimaissa. Mutta kuten sanoit, kaikki tekevät itse valintansa.
ole rutsahtaneissa mummoäideissä, johan sä vitsin murjasit!
Sen sijaan sellaiset aikanaan pikkulapsiajan alta hoitaneet elämänsä kunnossa olevat nelikymppiset, heissä sitä tuntuu olevan! Ja avoimuutta elämälle, muutakin kuin paskavaippojen ihmettelyä.
Ei minulla ole aikomustakaan jäädä vain vaippoja vaihtamaan, onhan tuo mieskin tässä mukana. Ja meillä on jo kolme lasta, joten eiköhän tämä ihana yllätys mene siinä mukana. Sen tiedän, että lapset tulevat olemaan innoissaan kun kuulevat asiasta, vaikka vanhin jo melkein murkkuiässä onkin. Mieskin on haltiossaan.
Jännitän vain, meneekö kaikki hyvin. Riskit yms. ovat toki tiedossa. Työkuviotkin mietityttävät, koska en todellakaan osannut kuvitella olevani raskaana (tai olisi pitänyt osata, mutta emme vain edes uskaltaneet toivoa, että raskautuisin vielä, kolmatta yritettin niiin pitkään).. Mutta kaikki kyllä järjestyy.
Jos jollakulla on vielä kokemuksia näin myöhäisestä raskaudesta niin kuulisin mielelläni!
ap
Ja avoimuutta elämälle, muutakin kuin paskavaippojen ihmettelyä.
Sinusta kans paistaa läpi joku katkeruus, relaa vähän niin säästyt sibeliuksilta.
Äitiä harmitti, että ei tule koskaan näkemään ainoan tyttärensä mahdollisia lapsia.
Tuokin on tietenkin totta, mutta toisaalta kun on jo itse 40-vuotias vaihtoehdot olisivat siinä vaiheessa olleet yksi lapsi tai lapsettomuus. Ei niitä lapsenlapsien näkemisiä kannata etukäteen itkeä jos lastakaan ei vielä ole. Onhan noitakin, jotka saavat ainokaisensa 16-vuotiaana, mutta tämä päättääkin ruveta ikisinkuksi, eikä hanki lapsia.
Matkusteluja pidetään muuten aika usein lastenteon ikää perustellessa esteenä. Itse sain esikoiseni 20-vuotiaana, jolloin minulle voivoteltiin kun en voi matkustella. Ja nyt samaa valitetaan 20 vuotta vanhemmalle ap:lle. Eikö siinä välissäkin lapset estä matkustelua heikkohygienisissä paikoissa? Matkustelu vs. lapset asettelu on ihan joka ikäryhmässä, eikä ole minkään tietyn ikäryhmän piirre. Mutta kaikki kun ei tykkää matkustella tai eivät ainakaan vaihda vauvaa reissaamiseen. Itseä ei harmita yhtään, vaikka opiskelukaverit kiertävät ties mitä indonesian viidakkoja -minulla on jotain paljon arvokkaampaa ja ihan täällä kotona. Miksi lähteä hakemaan onnea kaukaa, kun sen on aivan vieressä?
Nyt alan kyllä olla ihan täpinöissäni. Voi kun kaikki menisi hyvin.
Täytyy kyllä sanoa sellainen, että esikoisen saatuamme olimme molemmat vasta hiljattain saaneet paperit yliopistosta. Taloudellinen tilanne ei ollut niin hurjan hyvä. Nyt kuitenkin voi esim. matkustella vähän suuremmalla budjetilla, johon sisältyy paremmat hotellit yms. Eli vauvankin voi varmasti ottaa matkoille mukaan. Olemme myös joka talvi viikon Alpeilla laskettelemassa. Ei ole mitään syytä lopettaa sitäkään. Vaidellaan vaan laskettelu- ja vauvanhoitovuoroja.
ap
Ja nyt meillä on ihana ihana iltatähti =)