Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana! Ikää 42. Muita?

Vierailija
19.08.2012 |

Hiljattain plussasin.

Eli onko sinulla kokemuksia näin myöhäisestä raskaudesta? Kerro!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

ap

Vierailija
2/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoremman siskoni 40-vuotiaana. Itse en varmastikaan enää silloin haluaisi lapsia, sain ensimmäiseni 20-vuotiaana. Ideaalein ehkä olisi saada ne lapset siinä 25-30 vuotiaana, saisi opiskella rauhassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin useammankin kerran raskaana yli nelikymppisenä mutta tuli keskenmenoja alkuraskaudesta. Viimein sitten yksi raskaus jatkui ja jatkui ja sain kuopuksen 45-vuotiaana. Raskaus meni ihan hyvin, ei mitään erityisiä ongelmia. Vauva on terve ja ihana, nyt jo kaksivuotias ei-niin-vauva.

Totta kai harmittaa että siirtyy taas pitkälle eteenpäin se aika jolloin minua ja miestäni ei kukaan kotona ehdottomasti tarvitse ja olisi vapautta mennä ja harrastaa omiaan. Mutta ilo tämän pienen tapaamisesta ja hänen kanssaa elämisestä on kuitenkin paljon suurempi kuin tuo harmi.

Koska kromosomihäiriöiden riski on tässä iässä jo ihan selvästi suurempi, niin se mietitytti raskauden aikana. En halunnut lapsivesipunktiota trisomioiden seulomiseksi koska en olisi kuitenkaan halunnut aborttia - ja tutkimukseen liittyy se pieni keskenmenon riksi jota en pitänyt järkevänä ottaa vain koska "olisi kiva tietää".

Luin kuitenkin aika paljon kehitysvammaisista ja heidän vanhemmuudestaan ja tunsin että olen jotenkin valmentautunut myös siihen mahdollisuuteen. Mutta siis ihan terve lapsi vaikuttaa tulleen - ja tietysti useimmiten niin käykin.

Vierailija
4/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä tuhisee 4 kk ikänen vauva kotona.

Esikoisen sain 20 vuotiaana ja seuraavan 21 vuotiaana. Sitten vielä 27 ja 32 vuotiaana.

Kaikista lapsista huolimatta olen matkustellut paljon ja tehnyt töitäkin. Talo rakennettu ja mökki. Mistään en ole jääny paitsi.

Enkä jää nytkään tämän nuorimman takia :) Nuorin on rakas koko perheelle ja varsinkin vanhimmille sisuruksilleen.

T: ensi keväänä taas Amerikan matkalle :)

Onnea odotukseen!!

Vierailija
5/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus sujui hienosti, olin töissä loppuun asti - toisin kuin 10 vuotta nuoremmat kollegani.

Synnytys sujui hienosti, paranin nopeasti, olin cool mutsi. Otin rennosti (ikä ja kokemus!) ja lapsi oli tyytyväinen. En väsynyt, sillä lapsi oli tyytyväinen (toki oli yösyöttöjä, mutta silloin vain syötiin ja taas nukuttiin). Hormonit pitivät virkeänä.

Ihanaa oli vetäytyä pois oravanpyörästä kolmeksi vuodeksi.

Jos jotain miinusta on, niin leikkiminen neljäfemmana on vähän boring. Lapsi on kohta neljä ja leikkii jo omia mielikuvitusleikkejä jonkin verran.

Olen iloinen, että sain vielä toisen lapsen. Vaikkakin vähän "lakkiviivoilla" ( :

Vierailija
6/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko raskausaika oli helppo ja olin kirjaimellisesti elämäni kunnossa. Lapsi syntyi terveenä ja oli niin mahdottoman helppo ja aurinkoinen kuin vain olla voi koko vauva-ajan ja siitä eteenpäinkin.

Suorastaan nukuin liikaa lapsen vauva-aikana, kun otimme käärön kanssa yhteiset päikkärit, ellei vauva sitten nukkunut ulkona vaunuissa, kuten yleensä.

Ei pienintäkään väsymystä lapsen hoidosta, päinvastoin entistä pirteämpiä ollaan ja lapsi on ollut matkoilla mukana alusta asti. Hoitovapaalla matkustimme paljon miehen työmatkoilla mukana eri kaupungeissa maailmalla. Näillä matkoilla ei koskaan mitään ongelmia ja lapsi onkin nähnyt ikäisekseen paljon (nyt 8-vuotias)ja tulee näkemään jatkossakin..

Lapsen kanssa voi todellakin tehdä kaikkea; itsestä se vain on kiinni.

Omalla kohdallani tämä oli ihana ikä saada lapsi:

kaikkea haluamaani olin tehnyt ja taloudellinen turvamme on parempi kuin koskaan.

Oman subjektiivisen kokemukseni pohjalta tämä ikä on loistava vanhemmuudelle, mutta niin on kaikki iät. Paras ikä on silloin, kun lapsen saa syliinsä (sulkien pois lapsiäidit).

Paljon onnea teille, ap!

Vierailija
7/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus sujui hienosti, olin töissä loppuun asti - toisin kuin 10 vuotta nuoremmat kollegani.

Synnytys sujui hienosti, paranin nopeasti, olin cool mutsi. Otin rennosti (ikä ja kokemus!) ja lapsi oli tyytyväinen. En väsynyt, sillä lapsi oli tyytyväinen (toki oli yösyöttöjä, mutta silloin vain syötiin ja taas nukuttiin). Hormonit pitivät virkeänä.

Jos jotain miinusta on, niin leikkiminen neljäfemmana on vähän boring. Lapsi on kohta neljä ja leikkii jo omia mielikuvitusleikkejä jonkin verran.

Olen iloinen, että sain vielä toisen lapsen. Vaikkakin vähän "lakkiviivoilla" ( :

sulla oli lastenhoidosta tuon ikäisenä sen enempää kuin vaikka 28-vuotiaalla ensisynnyttäjällä? En vain jaksa ymmärtää tuota "ikä ja kokemus" -selitystä aina kun tulee puhe ns. vanhoista äideistä.

Vierailija
8/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla oli lastenhoidosta tuon ikäisenä sen enempää kuin vaikka 28-vuotiaalla ensisynnyttäjällä? En vain jaksa ymmärtää tuota "ikä ja kokemus" -selitystä aina kun tulee puhe ns. vanhoista äideistä.

Vierailija
9/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ainokaiseni 43-vuotiaana. Kaikki meni kuin oppikirjojen mukaan ja ihana tyttövauva syntyi terveenä. Nyt porskuttaa tuossa jo vähän yli vuoden ikäisenä. Hyvin olen jaksanut hoitaa ja valvoa vauva-aikana.

Minulle ainakin ihan sopiva ikä saada lapsi. Kovasti mietityttää se, että haluaisin hälle sisaruksen, mutta olenko nyt jo liian vanha...

Jos mies suostuu, niin annan luonnon tehdä valinnan:)

Vierailija
10/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti täysin sydämmin!

Vierailija
11/48 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaa kaikki luetellut matkat lasten kanssa, mutta he ovat jo niin vanhoja, että sen uskaltaa tehdä niissä matalan hygieniatason maissakin.

Lapset rakastavat matkustaa!

onnea vaan ap:lle ja hänen elämälleen sekä pienokaiselle aikanaan

Mutta se ei ole oikein aikuista, että nelikymppisellä on tarve elvistellä matkusteluillaan. Eihän kaikki edes välitä matkustaa. Toiset viihtyy mökilläkin. Häpeäisit vähän suurta hiilijalanjälkeäsikin ja jättaisit elvistelyt 10-vuotiaille.

Vierailija
12/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIkamoinen shokki, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. Kolme aiempaa lasta jotka olen saanut 30 + iässä. Olen perusterve. Kaksi vanha koulukaveriani alaluokilta ovat juuri saaneet vauva, kumpikin heistä oli jo täyttänyt 41. Eräs työkaverini odottaa vauvaa pitkän yrytyksen jälkeen ja on 42.

Vierailija
13/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa :) . Olen nyt 40v ja pakkasessa on kolme alkiota, jotka otettiin, kun olin 37v. Mieheni on tällä hetkellä sairas emmekä voi yrittää lasta mutta toivn, että vuoden kuluttua....Ja jaksan, aivan varmasti.

Vierailija
14/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siinä mitää ihmeteltävää ja paheksuttavaa ole, että (todistettavasti)hedelmällisesä iässä oleva nainen saa vauvan?

Vierailija
15/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa :) . Olen nyt 40v ja pakkasessa on kolme alkiota, jotka otettiin, kun olin 37v. Mieheni on tällä hetkellä sairas emmekä voi yrittää lasta mutta toivn, että vuoden kuluttua....Ja jaksan, aivan varmasti.

Vierailija
16/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,Olin myös 42,8 vuotias kun synnytin ensimmäisen lapsen ja kaikki meni hyvin .Olin koko odotusajan työssä eikä ollut mitään vaivoja päinvastoin raskaus sopi minulle mainiosti ainoastaan tehtiin lapsivesitutkimus eikä siinä havaittu mitään poikkeavaa.Tulin myös raskaaksi heti kun päätimme mieheni kanssa kokeilla lapsen saamista.Synnytys käynnistyi n.2-3 viikkoa etuajassa mutta vauva oli yli kolme kiloinen ja yli 36 viikkkoinen ettei ollut mitään hätää.Odotusaika oli todella ihanaa aikaa ja myös synnytyksen jälkeinen aika kun pääsimme kotiin.Minulle kotona oleminen vauvan kanssa oli helppoa kun hän oli niin hyväntuulinen ja terve eikä itkenyt juuri koskaan paitsi alussa ruokaa n.neljän tunnin välein ja jatkoi taas nukkumista.En missään vaheessa tuntenut väsymistä vaikka ikää oli jo paljon päinvastoin olin elämäni kunnossa ja äitinikin sai sisareni 45-vuotiaana.Mikään muu ei ole harmittanut kuin se että emme kokeilleet toista raskautta heti perään koska nyt olisi mukava että lapsellamme olisi sisaruksia.Onnea odotusajalle ja kaikkea hyvää. t.pkt

Vierailija
17/48 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja todennnäköisesti myös viimeisen) lähes 42-vuotiaana. Kaikki sujunut hyvin. Kohta tyttö täyttää 3 ja aloittaa juuri päiväkotia.

Mikä sen tärkeämpää ja ihananpaa kuin oma lapsi. Näin vanhemmalla iällä sitä osaa ehkä enemmän arvostaakin, kun on tullut ne matkat tehtyä ja baarit koluttua jo 30-vuotiaana.

Vierailija
18/48 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yksi keskenmeno, lapsettomuus tutkimusten mukaan minun ei pitänyt raskautua ilman koeputkihedelmöitystä. Siihen rumbaan ei haluttu lähteä.

Ihmeitä tapahtuu :)

Kyllä jänskättää meneekö kaikki hyvin, toivotaan parasta.

Vierailija
19/48 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saatiin 29v.

Ja pikkusiskon sain 12-vuotiaana kun vanhempani olivat 41v.

Eli heidän tapauksessaan, he alkoivat kyllä odottamaan heidän toista lastaan 40-vuotiaina mutta melkeen saman ikäisiähän te ootte tossa tilanteessa.

Ja hyvin ovat pärjänneet myös toisen lapsen kanssa. :)

Vierailija
20/48 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan miinuksen olen kuullut eräältä naiselta. Se että lapsenlapsia ei enää ehtinyt kunnolla hoitaa. Tai jaksanut. Sai vasta reilusti yli eläkeiässä ensimmäisen lapsenlapsen. Hän sai nuorimmaisensa juuri 42v iässä. Ensimmäisen muistaakseni 36 vuotiaana.

Mutta eihän 42 vuotias vielä liian vanha ole saamaan lapsia :) Se yli 60 vuotias taas jo oli :)

Että jo synnyttäneet saattaa innostua tekemään lapsia vielä yli 40- vuotiaana. Ihan yhtälailla siinä näkee lapsenlapsia jos kuolee vaikka 50- vuotiaana.

Omat lapset ei tule saamaan lapsia vielä 10 vuoden kuluttua kun olen 42.

Mutta jos joku saisi samoihin aikoihin suunnilleen, ajatellen vaikka muutaman vuoden tämän jälkeen niin siinähän saa omia lapsia. Voi mummo hoitaa samalla omaa taaperoaan ja lapsenlastaan. ;)