Helluntaiseurakunnan seksuaalikasvatus
Helluntaiseurakunnan seksuaalikasvatusta helluntalaisen opin pohjalta. Sivun lopussa on kaksi linkkiä jotka kannattaa tsekata ne käsittelee homoutta; http://www.nivalanhelluntaiseurakunta.com/laajempi-uskontunnustus/perhe…
Kommentit (22)
Helluntaiseurakunta on mitä on. Itse kuulun siihen, enkä kadu, mutta löytyy sieltä hieman kritisoitavaakin. Liike tuntuu vetävän hieman liikaa puoleensa sellaisia ihmisiä joiden mielestä kaikki oli entisaikaan paremmin, ja myös seurakunnan johtohahmoilla on välillä kova tarve heitä mielistellä.
Tuossa linkissä sanottiin: "Raamatun ja Aristofaneen luomiskertomuksen vertaaminen osoittaa, että samaa sukupuolta olevien avioliiton perusteluksi tarvitaan hyvin erilainen luomiskertomus kuin mitä löytyy Raamatun alkulehdiltä."
Mutta koska raamatussa kirjoitettu luomistaraina on täyttä puppua, niin siltä pohjalta kaikki muukin sortuu mitä raamatussa kerrotaa ihmisen synnystä.
"Siksi Jumala näki hyväksi Mooseksen laissa (3 Moos.18; 5 Moos.22:13-29) muistuttaa ihmistä mikä ei ollut Hänen tahtonsa seksin alueella: miesten välinen seksi, eläinseksi, insesti, aviorikos ja esiaviollinen heteroseksi."
Mutta mitäs kaikkea noissa luostareissa ja niiden pitämissä poikakoidessa onkaan tapahtunut ja tapahtuu vieläkin. Ja montako insestitapausta on tänäkin vuonna julkaistu eri uskontokunnissa Suomessakin. Ja kuinka paljon niitä peitellään kaikkien toimesta...
Oi kuinka kauniin tekopyhää.
monet roistot tulee uskoon. eivät kykene käsittelemään tekojaan eivätkä kestä sitä hirveää häpeää. "jumala" antaa sitten anteeksi kaiken!
Taas on yksi hellarisaarnaaja kärynnyt lapsiin sekaantumisesta...:D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2012 klo 14:46"]
mutta entisenä kiihkouskovaisena tiedän, että noissa piireissä itsetyydytystä harrastavat luetaan samaan kastiin murhaajien kanssa.
[/quote]
Jotenkin surullista tämä nykyaika kun itsetyydytys on Jumalaa tärkeämpää. Miksi ihmisillä on tarve hylätä arvot? Eivät ne edes maksa mitään.
Helluntaiseurakunta on mitä on. Itse kuulun siihen, enkä kadu, mutta löytyy sieltä hieman kritisoitavaakin. Liike tuntuu vetävän hieman liikaa puoleensa sellaisia ihmisiä joiden mielestä kaikki oli entisaikaan paremmin, ja myös seurakunnan johtohahmoilla on välillä kova tarve heitä mielistellä.
Tuo on yleinen malli miten uskonliike toimii. Itse uskonnon lisäksi pyöritetään jotakin asiaankuulumatonta sivujuonnetta joka voi olla seksismi, maalaiselämän ihannointi, fyysisen työn korostaminen tai vaikka jonkun poliittisen puolueen kannattaminen. Uskonnon avulla hankitaan hengelliset tukijat ja tuon sivujuonteen avulla taloudelliset tukijat.
monet roistot tulee uskoon. eivät kykene käsittelemään tekojaan eivätkä kestä sitä hirveää häpeää. "jumala" antaa sitten anteeksi kaiken!
mun kokemuksen mukaan nää uskoon tulleet ovat juuri niitä jotka käsittelevät tekonsa ja kantavat niistä vastuun.. se on ainoa oikea tapa muutenkin jos uskossa oikeasti on! kyllä tekojen seuraukset tulee kärsiä maaillisten lakien mukaan..
mies jää hoitaa meidän lapsia syksys kun mä meen hommiin? onko meidän sukupuoliroolit nyt ihan sekaisin vai mitä toi meinaa??
mun kokemuksen mukaan nää uskoon tulleet ovat juuri niitä jotka käsittelevät tekonsa ja kantavat niistä vastuun.. se on ainoa oikea tapa muutenkin jos uskossa oikeasti on! kyllä tekojen seuraukset tulee kärsiä maaillisten lakien mukaan..
mutta entisenä kiihkouskovaisena tiedän, että noissa piireissä itsetyydytystä harrastavat luetaan samaan kastiin murhaajien kanssa.
mies jää hoitaa meidän lapsia syksys kun mä meen hommiin? onko meidän sukupuoliroolit nyt ihan sekaisin vai mitä toi meinaa??
Helluntailaisuuden tarkoitus ei ole kieltää naisten työntekoa tai miesten lastenhoitoa. Mutta on kuitenkin ymmärrettävä perheen sukupuoliroolien merkitys perheen onnellisuudella ja lasten hyvinvoinnille. Jumala loi naisen naiseksi ja miehen mieheksi. Nykypäivän feministit ja muut viherpiipertäjät yrittävät kovasti todistella että jumalan sanan loukkaaminen ja kristillisen arvopohjan murtaminen olisi jotenkin oikeutettua.
Ei tuo ole vain helluntailiikkeen näkemys, vaan aivan kaikki tiukasti uskovaiset ryhmät, liikkeet ja ryhmittymät ovat samaa mieltä. Myös muslimit / islamin opit ovat tätä samaa, mutta sillä erolla että islamin opit ovat vielä tiukemmat ja rajaavammat kuin kristityillä.
Harmillista on se, että itse uskonto, usko, katoaa lakien ja määräysten ja kieltojen alle. Yleinen linja ja henkilökohtaisesti käydyt keskustelut ovat eri asia, eli kunm juttelet vaikkapa erosta, suhatutuminen on ymmärtävämpi vaikkakin eroa ei hyväksytä ja toivotaan (rukoillaan!!!) että eroa ei tulisi...
Kaksinaismoralismi ja tekopyhyys kukkii ja rehottaa.
Oman seurakunnan sisällä on suosittuja ja pidettyjä, joita tuetaan elämän kriiseissä. Sitten on niitä, jotka jätetään selviytymään aivan yksin ongelmistaan ja murheistaan, todetaan vain miten raamatussa sanotaan niin ja noin ja minä rukoilen ja tulisitko vetämään vapaaehtoisena tätä ja tuota ryhmää... selkään puukottamasta, selän takana panettelua, juoruiluakin. Olen ollut kohteena, olen kait vieläkin vaikken enää ko, seurakunnassa olekaan.
Itse olen saanut niin paljon raamatusta päähän ja uupuneena tuen ja ymmärryksen sijaan raamatun jakeita ja tuomitsemista, mietin jo uskontojen uhrien sivustolle kirjaantumista.
Uskon edelleen, kuulun yhä hell.seurakuntaan mutta en ole aikohin käynyt kokouksissa. Tuon edellisen seurakunnan jäljiltä lapset eivät enää suostu pyhäkouluun eikä mihinkään kristilliseen, ja sama lapsi oli aikaisemmin tykännyt käydä pyhäkoulussa. Että kyllä he osaavat.
Esim tunnettua murhaajaa joka olis ihan hyvin voinut olla tunnustamatta murhaa (ja monet ihmiset näin varmana olis toimineetkin)
Mutta kun uskoo siihen et tekemisien seuraukset on kärsittävä ja oikein tulee tehdä.
Samaa selkärankaa on monilla tuntemillani uskovaisilla. Ei harrasteta vilppiä. Toki kaikkeen joukkoon mahtuu poikkeuksiakin!
Helluntailaisuuden tarkoitus ei ole kieltää naisten työntekoa tai miesten lastenhoitoa. Mutta on kuitenkin ymmärrettävä perheen sukupuoliroolien merkitys perheen onnellisuudella ja lasten hyvinvoinnille. Jumala loi naisen naiseksi ja miehen mieheksi. Nykypäivän feministit ja muut viherpiipertäjät yrittävät kovasti todistella että jumalan sanan loukkaaminen ja kristillisen arvopohjan murtaminen olisi jotenkin oikeutettua.
Eitietääkseni missään lue et mun täytyis olla romantiikasta ja kukista kiinnostunu höppänä.. Mutkiin se asia vaan monesti esitetään.
Eikö jumala luonut meitä myös persooniksi joilla on eri kiinnostuksen kohteet?
Raamattu käydään läpi myös luterilaisessa kansankirkossa. Jotta helluntailaisuus kiinnostaisi, on sen tarjottava jotakin mitä luterilaisuus ei tarjoa. Siksi on annettava myös Raamatun ulkopuolista sielunhoitoa.
Ja käyttäkää maalaisjärkeä. Tuo on ikuinen saivartelun kohde ettei Raamattu kiellä miehiä käyttämästä hametta tai naisia jättämään kodinhoitovastuuta miehille. Kyllä jokaisen itsenäisesti ajattelevan ihmisen on ymmärrettävä mitä se tarkoittaa että Jumala loi naisen naiseksi ja miehen mieheksi.
Mitähän tuossa tarkoittaa tuo väite että käsitykset miesten ja naisten välisistä sukupuolirooleista ovat hämärtyneet?