Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva osaa pestä kädet?

Vierailija
25.04.2024 |

Vaikka lavuaarin yllä nenän edessä olisi lappu, jossa on pesuohjeet, niin siltikään ei onnistu..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän toimesta Murhattujen ja Kidutettujen Lasten muistolle

Vierailija
2/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin kädet on lasten veressä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yököttävää, kun joskus kuulee, että vessasta tullessa ei pestä käsiä. Ei ole kotona opetettu. Ne ovat näitä uusavuttomia sikoja jotka varmaan mättävät evästäkin samoilla pesemättömillä käsillä.

Vierailija
4/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain vastustuskyvyttömäksi monisairaaksi kun yrittää elää steriiliä elämää.

Vierailija
5/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotona opetettu.

Itse kasvoin perheessä jossa käsiä ei pesty, aloin ihan itse niitä pesemään sen jälkeen kun muutin omilleni kun oikeastaan vasta sitten aloin kyseenalaistamaan sitä pesemättömyyttä.

Vanhempani jättävät yhä pesemättä.

Vierailija
6/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yököttävää, kun joskus kuulee, että vessasta tullessa ei pestä käsiä. Ei ole kotona opetettu. Ne ovat näitä uusavuttomia sikoja jotka varmaan mättävät evästäkin samoilla pesemättömillä käsillä.

Vielä useammin näkee sitä, että sormenpäät käytetään vesihanan alla ja sitten jo poistutaankin ovesta ulos.

Ap

Vierailija
7/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa vessoissa näkee usein näitä sikapossuja, jotka liruttavat 3 sec ajan käsiä ja ne on sitten mukamas pesty. 

Vierailija
8/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee vain vastustuskyvyttömäksi monisairaaksi kun yrittää elää steriiliä elämää.

Ihmisen páskabakteereja ei kannata vastustuskyvyn nimissä levittää, sen sijaan kannattaa olla tekemisissä maaperän ja eläinten kanssa. Pesen käteni huolellisesti aina ja olen todella harvoin kipeänä, vatsataudissa en koskaan.

Ap

Vierailija
9/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen pomo viime talvena naureskeli sille, että pesen kädet esim. ennen ruokailua!

Vierailija
10/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina kotiin tultuani. Autossa jo käsidesiä kaupasta tultua. Ja ne tavalliset pesut. Inhottaa kauppojen kärryt,kaikkien lääppimät. 

Vierailija
11/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole ihan totta tuo että vastustuskyky heikkenisi käsiä pesemällä. Pesen aina vessasta tullessani ja ulkoa kotiin tullessani. Flunssan sairastan max. kerran vuodessa. Vatsatautia ei ole ollut vuosiin.

Vierailija
12/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole ihan totta tuo että vastustuskyky heikkenisi käsiä pesemällä. Pesen aina vessasta tullessani ja ulkoa kotiin tullessani. Flunssan sairastan max. kerran vuodessa. Vatsatautia ei ole ollut vuosiin.

Niinpä. Mulla on tänä vuonna poikkeuksellisesti flunssa, edellinen oli tammikuussa 2021..

Ap

Vierailija
13/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän toimesta Murhattujen ja Kidutettujen Lasten muistolle

Israelin toimesta Murhattujen ja Kidutettujen Lasten ja Heidän Perheidensä muistolle. 

Vierailija
14/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo niin justiinsa ellei oo menossa suorittaan jotain leikkausta.

Vierailija
15/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut on niin bakteeri kammoisia siisteys friikkejä että kehtaa nalkuttaa ja valittaa siittä miten muut elää elämäänsä?

Vierailija
16/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, miksi esim kavereille täytyy erikseen sanoa, että peskää kädet, kun he tulevat maailmalta kotiini lääppimään pintoja. Itse pesen kädet heti ovesta sisään tullessa, niin kotona kuin kylässä. Samoin se, ettei aikuiset ihmiset pese käsiään vessassa käymisen jälkeen on o k s e t t a v a a. Vaikka omat kätesi eivät koskisi vessassa eritteisiisi, lähmit pintoja joissa on muiden vessaa käyttäneiden paskabakteereja kolibakteereista noroviruksiin. Tämä varsinkin, jos vessa vedetään kansi auki, jolloin pönttö roiskii eritteitä metrien päähän kaikille vessan pinnoille. Ihmiset ovat ällöttäviä. 

Vierailija
17/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää, miksi esim kavereille täytyy erikseen sanoa, että peskää kädet, kun he tulevat maailmalta kotiini lääppimään pintoja. Itse pesen kädet heti ovesta sisään tullessa, niin kotona kuin kylässä. Samoin se, ettei aikuiset ihmiset pese käsiään vessassa käymisen jälkeen on o k s e t t a v a a. Vaikka omat kätesi eivät koskisi vessassa eritteisiisi, lähmit pintoja joissa on muiden vessaa käyttäneiden paskabakteereja kolibakteereista noroviruksiin. Tämä varsinkin, jos vessa vedetään kansi auki, jolloin pönttö roiskii eritteitä metrien päähän kaikille vessan pinnoille. Ihmiset ovat ällöttäviä. 

Kuka hullu nyt kannen laittaa kiinni varsinkin yleisissä vessoissa?

Vierailija
18/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut on niin bakteeri kammoisia siisteys friikkejä että kehtaa nalkuttaa ja valittaa siittä miten muut elää elämäänsä?

Koska ne "muut" käpälöivät kirjaimellisesti paskaisilla käsillään yhteisiä pintoja ja elintarvikkeita, levitellen sitten sitä paskaa söpösti ympäriinsä. En tiedä sinusta, mutta itse en ainakaan mielelläni halua nauttia ruokani joukossa jonkun ääliön ulosteita. Esim noro tarttuu eritteiden välityksellä eli tartuntareitti on ns. ass to mouth. Tosin yleensä siinä välissä on pesemättömät kädet, jotka ne perspöpöt suuhun kuljettaa. 

Vierailija
19/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muutkin pesee kädet kotiin tullessaan! Mulla on ocd ja olen ajatellut, että olen vaan liian tarkka. Onpa kiva, en olekkaan niin hullu:))

Vierailija
20/20 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt kannen laittaa kiinni varsinkin yleisissä vessoissa?

Se kansi pitäisi sulkea yleisissä sitä suuremmallakin syyllä. Voit ihan googlettaa kuinka laajalle mikrobit lentää kansi auki ja hämmästyä. Esim se koukku vessan ovessa, johon voi ripustaa käsilaukun on melko todennäköisesti ulosteperäisten mikrobien peitossa. 

Äläkä nyt heitä tähän mitään "en halua koskea siihen kanteen, koska se on ällöttävä" kommenttia. Sen takia vessassa käymisen jälkeen pestään ne kädet ja ihan saippualla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme