Minkä maalaiseksi sinua luullaan silloin kun ei pidetä suomalaisena
Mistä tapauksista olet ollut ylpeä, mistä taas loukkaantunut!
Kommentit (36)
ja ei haittaa. En tunnekaan itseäni kovin suomalaisen malliseksi.
on joskus luultu. Suomessa siis, ei ulkomailla. En tiedä pitäisikö loukkaantua vai ilahtua. En pukeudu huomattavan naisellisesti, meikkaan hyvin vähän ja hiuksetkin ovat lyhyet ja värjäämättömät. Kyse on siis varmaan jostain kasvonpiirteestä. Vaikka Venäjällä on paljon kauniita ihmisiä, sellainen venäläinen "perusnaama" on minusta aika epäviehättävä, joten ehkä olisi syytä loukkaantua.
Ja jostain syystä jotkut ovat veikanneet ulkonäön perusteella norjalaiseksi. Yleensä ei kuitenkaan kansalaisuutta arvata. Moni sanoo vain, että olen eksoottisen näköinen.
Suomalaiseksi ei ole ulkomailla luultu koskaan eikä Suomessakaan välttämättä tunnisteta suomalaiseksi.
Joskus myös italialaiseksi, vaikka olenkin todella vaalea
En ole loukkaantunut, huvittunut lähinnä (itse pidän ikäisiäni venäläisiä naisia kauniina.)
Enpä tuosta ole loukkaantunut/ollut ylpeä sen kummemmin. lisäksi kerran eräät keski-eurooppalaiset olivat aivan varmoja että olen asunut pitkään jenkeissä, on kuulemma jenkkiaksentti mun englannissa. (ja en siis ole edes käynyt jenkeissä enkä kyllä muussakaan englantia puhuvassa maassa)
jotkut espanjalaiset puhuvat mulle espanjaa ja jotkut hämmästyvät, kun sanon, etten puhu espanjaa. minulla on vaaleanruskeat hiukset ja vihreät silmät, joten en näytä mielestäni ainakaan tummalta espanjalaiselta
Njooh, on kyllä venäläiset sukujuuret (joskus 1800-luvulla).
Turkissa lomaillessa luultiin turkkilaiseksi pariinkin otteeseen.
ulkomaillakin, silloinkin kun olen pitänyt suuni kiinni :) Jopa ruotsissa.
tai yleensä skandinaaviksi
Mutta olen länsisuomesta ja geenitkin sieltä päin
Ainakin Euroopassa, ilmeisesti enemmän puheen kuin ulkonäön perusteella.
mm. venalainen, saksalainen, hollantilainen, amerikkalainen, englantilainen. Lahinna kai niita maita missa blondeja luuraa.
Mistä tapauksista olet ollut ylpeä, mistä taas loukkaantunut!
ja mistä voisi olla ylpeä ja mistä voisi loukkaantua? En taas ymmärrä! Enkä jos sumopainijaksi luulisi joku niin loukkaantuisin, mutta sehän ei liity kansalaisuuteen.
Johtuu varmaan tavasta puhua englantia.
Tero
saksalainen, norjalainen... Euroopassa yleensä aina sen maalainen, missä olen. En ole ylpeä mistää enkä loukkaannu mistään. Miksi loukkaantuisin? En halveksi muita kansoja, en ole rasisti.