Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen oli päättyneen suhteeni seksielämä:

Vierailija
05.09.2012 |

mies söi masennuslääkkeitä. Välillä ei tehnyt mieli ollenkaan. Sitten kun teki, seksi oli jähmeää.

Yhdyntä ei koskaan onnistunut niin, että mies olisi tullut sisään. Mun piti olla päällä, jos halusin yhdyntää. Mies oli lopulta itse sitä mieltä, että muulla tavoin yhtyminen ei ole mahdollista. Ehkäisynä käytimme kortsua, joten sekin hankaloitti asiaa mutta silti oli ankeaa.

Seksi oli sitten lähinnä käsihoito molemmille.

Mies ei myöskään halunnut minua, ellei minulla ollut päällä vetävää vaatetusta. Oli ankeaa, että en kelvannut vaikkapa alasti, vaan piti olla aina jotain seksialusvaatetta, että nappaisi.

Jälkeenpäin ajateltuna oli kuin olisin harrastanut seksiä elävän kuolleen kanssa.

Mies ei itse kokenut, että asiat voisivat parantua ja tietysti oli tiedossa, että lääkitys vaikuttaa hänen tilaansa. Hän oli kuitenkin myös seksuaalisesti kokematon ja epävarma, minkä vuoksi hänellä ei ilmeisesti ollut vertailukohtaa siitä, millaista seksi voisi olla, jos todella on himot ja tunteet kohdallaan.

Pysyin suhteessa, koska ajattelin, että asiat muuttuvat, olin kärsivällinen monta kuukautta. Välillä lääkettä vaihdettiin toiseen ja piti taas odotella, kuinka asiat alkavat sujua. Suunnittelin kaikesta huolimatta viettäväni tämän ihmisen kanssa koko loppuelämäni.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksi lähtee korvien välistä. Olen vasta vanhemmiten käsittänyt sanonnan että suurin seksiväline on aivot. Kun pää prakaa, niin se näkyy seksissä.

Vierailija
2/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmat näkyvät aina ekana seksielämässä. On aika vähän parisuhdeongelmia, joiden syynä olisi seksielämä. Suunta on yleensä toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mies terapiassa? Olisiko se ehkä yksistään riittänyt avuksi ja lääkkeet olisi hitaasti voitu jättää pois?

Tuo masennuslääkkeiden vaikutus libidoon on niin totta. Jouduin itse käyttämään lievää lääkitystä lyhyen aikaa. Aluksi huomasin orgasmin saamisen kestävän ikuisuuksia, sitten en muistanut koko seksin olemassaoloakaan saati, että olisi haluttanut.

Lääkkeen alasajon aikana lääkärini tiedusteli, olenko huomannut mitään muutosta? Kyllä vaan, sen, että alkoi panettaa! ;)

N37

Vierailija
4/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli varmasti suurempiakin vuorovaikutusongelmia ongelmat näkyvät aina ekana seksielämässä. On aika vähän parisuhdeongelmia, joiden syynä olisi seksielämä. Suunta on yleensä toisinpäin.

muuten esille. Mutta voi tietysti olla, että olimme väärät toisillemme ja tuo oli heijastuma siitä.

Erosimme kyllä sen vuoksi, että rakkautta ei suhteessa ollut. Mutta kyllä se seksittömyyskin siihen vaikutti.

En ole ihan samaa mieltä siitä, että muut ongelmat olisivat heijastuneet seksielämään. Se seksielämä ei vaan koskaan muuttunut huonoksi vaan oli sitä huonoa koko ajan. Tietysti jos ongelmana haluaa nähdä sen, että lääkitys vaikutti miehen mielialaan yleensä ja sitä kautta seksielämään niin ehkä tuo ajatus sopii siihen. Mutta meillä ei siis ollut jatkuvia ristiriitoja, jotka olisivat heijastuneet seksielämään, kyllä seksielämää määritteli ennemin tuo lääkkeiden käyttö.

En koskaan esimerkiksi saanut kokea, että mies olisi halunnut minua.

Vierailija
5/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö mies terapiassa? Olisiko se ehkä yksistään riittänyt avuksi ja lääkkeet olisi hitaasti voitu jättää pois?

jonkinlainen krooninen serotoniinivaje, kuulemma tilanne oli sellainen, että ilman lääkitystä häntä olisi haluttanut vielä vähemmän. Kuitenkin hänen kokeilemansa lääkitys ei ollut ongelmatonta, vaan hän saattoi aloittaa lääkekuurin ja olla pari päivää "huonossa mielialassa", kertomansa mukaan kuin olisi krapulamorkkis pari päivää eli todella surkea fiilis. Tällaisia päiviä suhteemme aikana oli muutenkin useita. Hän jätti lääkeet välillä poiskin mutta se merkitsi sitä, että hänen tilansa huononi.

Kuulin, että yksi selitys olisi ollut se, että tuo lääkitys pudottaa testosteronin tuotannon, mikä vaikuttaa kovasti siihen, millaiset himot on. On harmi, että ei ehditty selvittää, olisko testosteronin piikittäminen voinut auttaa häntä.

Vierailija
6/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö masennussairaudessa ole kyse aina serotoniinivajeesta, joka kroonistuu? Mies ei kuitenkaan kuulosta ottaneen lääkkeitä kovin systemaattisesti.

Mutta kävikö hän missään terapiassa? Käsittääkseni mikään lääkitys ei yksistään auta ellei tukena ole ammattilaisen keskusteluapua. Psykoterapiasta saattaa olla erilaisissa ongelmissa jopa enemmän hyötyä kuin lääkkeistä.

Sinulla on ollut varsin ikävä tilanne mutta kurjaa on myös miehellä.

Vierailija
7/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö masennussairaudessa ole kyse aina serotoniinivajeesta, joka kroonistuu? Mies ei kuitenkaan kuulosta ottaneen lääkkeitä kovin systemaattisesti.

Mutta kävikö hän missään terapiassa? Käsittääkseni mikään lääkitys ei yksistään auta ellei tukena ole ammattilaisen keskusteluapua. Psykoterapiasta saattaa olla erilaisissa ongelmissa jopa enemmän hyötyä kuin lääkkeistä.

Sinulla on ollut varsin ikävä tilanne mutta kurjaa on myös miehellä.

että lääkkeet voi jättää poiskin. Mutta arki osoitti, että aika venkslausta oli koko juttu.

Hän oli jo vuosia käynyt terapiassakin. Lykkäsimme suhteen aloittamista sen vuoksi, että hän koki, että hänellä on hoitojakso kesken. Olin siis tavannut hänet yhtenä kesänä ja ihastunut ja sitten myöhemmin pohdimme, jos aloittaisimme suhteen. Hän siis oli ihastuttava ja kiinnostava ihminen tästä lääkityskuviostakin huolimatta.

Tietysti miehellä oli kurjaa, se on ihan selvä asia. Varsinkin ensimmäisen vuoden aikana seurustelussa, kun vaikeudet, joiden itse ajattelin olevan voitettavissa, vain jatkuivat ja jatkuivat, olisi tuntunut miestä kohtaan kohtuuttomalta hylätä hänet, koska eihän sairaus ole sama asia kuin ihminen itse, ihminen on muutakin kuin sairaus ja olin kuitenkin valinnut tämän ihmisen.

Vierailija
8/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi elämä on pahimmillaan masentuneen kanssa,varsinkin mielialalääkkeitä syövän kanssa. Mun ei onneks tarvii mitää asuja pitää..

Miehellä kyllä seisoo muttei laukea,nauttii kyllä seksistä ja haluaa sitä.

Vierailija
9/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olit kärsivällinen? Meillä meni monta vuotta ennenkuin tilanne parani. Mutta siis parani, ja nyt kaikki on hyvin ja olen todella onnellinen että jaksoin olla kärsivällinen.

Vierailija
10/10 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai monta KUUKAUTTA olit kärsivällinen? Meillä meni monta vuotta ennenkuin tilanne parani. Mutta siis parani, ja nyt kaikki on hyvin ja olen todella onnellinen että jaksoin olla kärsivällinen.

suhteen pituudesta tarkemmin, koska en halua antaa tästä niin tarkkoja tietoja, että joku voisi tunnistaa. Mutta ehkä voit ymmärtää, että jos koko seurusteluaika oli vain tuollaista edelläkuvattua, se ei ainakaan ruoki rakkautta siihen toiseen osapuoleen. Minusta tilanne on eri silloin, jos on pitkä suhde ja suhteessa on ollut muitakin kausia (=seksi joskus sujunut).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi